Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye penger bruker dere?


Justisia
 Share

Recommended Posts

Bruker vel stort sett alt jeg har og litt til...

Begynte å regne på kostnader en gang med han første jeg hadde, men forstod kjapt at når jeg passerte 10.000 bare i påmeldingsavgifter for en hund som tilsammen fikk 6 CK og 2 små CERT var det liten vits i å fullføre det regnestykket..

Men utstilling er min hobby og fy søren så mange gode venner jeg har fått og så mange hyggelige turer vi har! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år; har vært på 1 utstilling, og skal på 7 til. Det blir i påmeldingsavgift .. *regneregne* .. 2800 kr. I tillegg kan det godt hende at jeg melder på flere til samme utstillingene, iallefall skal jeg på valpeshow på 3-4 av dem i tillegg. Det blir jo en liten tusenlapp ekstra. Kjører tur/retur samme dag, alle utstillingene (evt sover hos min mor på to av dem), utstillingene er fra 1-6 timer unna her en vei. En tank koster jo gjerne 700-800 kr, så tilsammen vil jeg tro det blir bortimot 10 000 kr i år. *sukk* MEN, det er jo veldig morsomt, og man treffer mye trivelige folk og hunder.

Edit: men det er jo bare slik planen er. Ting kan jo skje, er jo ikke sikkert vi får deltatt på alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært lite. Jeg stiller sjelden, og da bare på storcert/NKK-utstillinger. Jeg bruker i det hele tatt lite penger på hundeholdet mitt nå som jeg har skjønt hva jeg synes er gøy å drive med. Jeg elsker utstilling, altså, men melder ikke på når det innebærer at det blir havregrynsdiett resten av måneden pga et allerede stramt budsjett. :D

Edit: Bare for å presisere: Hadde jeg hatt penger til det, skulle jeg gjerne stilt ut mer og tatt flere utenlandsturer. Har vært på noen hittil, og synes den "jenteturfølelsen" med bikkjer og venninner er helt fantastisk. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg ikke vite. Får mannen min se det regnestykket må jeg finne meg en annen hobby :D

Men fra spøk til alvor. Denne helgen er det spesialutstilling, så har jeg Nkk drammen, så er det utstilling i Sandefjord, En frihelg, så er det en kurshelg (hund, hehe.) Så ny kurshelg med denen gang lp, så NKK trondheim, så ustilling i våler i solør, så frihelg så trippel i skien, så Nesbyen så er det to frihelger før det er Europavinner i Sveits. På alle disse utstillingene har jeg minst en hund, maks tre. Flere er dobbelte også... Itillegg til dyre påmeldinger er det jo også bensin, mat, og eventuelt opphold. Og selvsagt sløyfer ;) Har ikke satt opp listen for hva jeg skal på i høst enda, men ja. Bruker altfor mye penger på det uten tvil.

12267_10151188561623170_1142761089_n.jpg

16666_10151313619150256_709525405_n.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På utstilling blir det ikke så mye

I år har jeg stilt sambo sin hund 1 gang hvor han betaler avgiften og jeg drivstoff og evt parkering/andre utgifter.

I fjor stilte jeg vel samme hund 4-5 ganger.

Men når det gjelder andre konkurranser så flyr tusenlappene fort.

En jaktprøve koster 800kr i startavgift to dager, som regel min 4-5 timer å kjøre, samt overnatting fredag til søndag. Så det er en dyr hobby vi driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvorlig mye!

Men det er en veldig viktig del i livet mitt, og alt av reiser og ferier er med innlagt utstilling(er).

Vi har vel hittil i år brukt 25 000 kr i bare reise og opphold i forbindelse med 4 dagers utstilling i Kroatia.

Og det går vel det dobbelte i ferien, da skal jeg stille 3 av hundene 4 ganger i Kroatia, 1 gang i Ungarn og 1 gang i Østerrike.

Helgetur nå til helga til Narvik med 2 hunder påmeldt 2 dager.

4 hunder påmeldt 2 dager her i juni og september.

Og en hel del annet i Nord-Norge, muligens en tur til Sverige og Finland til høsten.

Gubben elsker å reise, så han henger med på alt bortsett fra en del av de her nord.

At det er stooooore mørketall i budsjettet for utstillinger i året tror jeg ikke han tenker over.

For han er ikke klar over hvor mye det går bare i påmelding, når man gjerne stiller alle 4 hundene... :drool:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...