Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor kjøpe kløv?


Recommended Posts

Hundekjørerverkstedet og slede/seleverkstedet er vel topp i norge? :) En kløv koster 3000-4000kr spesialtilpasset der. Om ikke oppmot 5000 hvis du har en schvær hund :P

edit: du har også et sted som heter nes båt og trebyggeverksted som selger kvalitetskløv. hyggelige folk sist jeg var i kontakt med dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundekjørerverkstedet og slede/seleverkstedet er vel topp i norge? :) En kløv koster 3000-4000kr spesialtilpasset der. Om ikke oppmot 5000 hvis du har en schvær hund :P

edit: du har også et sted som heter nes båt og trebyggeverksted som selger kvalitetskløv. hyggelige folk sist jeg var i kontakt med dem!

Hundekjørerverkstedet og sledeverkstedet er det samme?

http://produkter.felleskjopet.no/trade/productview/904395

Her er felleskjøpet sin. Usikker på hvordand en er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Seleverkstedet sin :D Du kan prøve min en dag hvis du vil. Den er vel for stor for Varga, men da får du sett den ihvertfall. Hehe kanskje heller se den på Ekko :P Ganske dyr da, men sitter veldig godt og er solid og praktisk. Jeg betalte 2750 kr for min for 4 år sida i størrelse stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundekjørerverkstedet og slede/seleverkstedet er vel topp i norge? :) En kløv koster 3000-4000kr spesialtilpasset der. Om ikke oppmot 5000 hvis du har en schvær hund :P

edit: du har også et sted som heter nes båt og trebyggeverksted som selger kvalitetskløv. hyggelige folk sist jeg var i kontakt med dem!

Pris tar jeg ikke så tungt siden jeg håper at jeg slipper å kjøpe så veldig mange kløver opp igjennom tiden :P Jeg har sett seleverkstedet, så de ligger enda som midlertidig 1. plass.

Har du noen egne referanser om disse kløvene?

Laika er et godt merke ja, men har ikke vært borti kløvene deres. Jeg synes ikke at de så mer proff ut seleverkstedet sine.. Noen personelige erfaringer her?

Jeg mener å ha sett endel store kløver på felleskjøpe. Hvor gode de er vet jeg ikke, men de så riktig fine ut iallefall!

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe kløv på felleskjøpet. Det er ikke slike jeg er ute etter ;) Til vanlig bruk duger nok sikkert disse greit, men jeg vil heller kjøpe en ordentlig en som holder hvis bikkja skal være me på lengre turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seleverkstedet sin :D Du kan prøve min en dag hvis du vil. Den er vel for stor for Varga, men da får du sett den ihvertfall. Hehe kanskje heller se den på Ekko :P Ganske dyr da, men sitter veldig godt og er solid og praktisk. Jeg betalte 2750 kr for min for 4 år sida i størrelse stor.

Ja, gjerne det :) Jeg har vært borti en ifra seleverkstedet (tror det var det merket), men den var spesialordnet for millitæret og den likte jeg veldig godt. Dessverre er ikke jeg hundefører i millitæret og får ikke tak i den :lol:

At den er for stor for Varga sier meg ingenting, da jeg ikke har møtt varga :teehe: men, vi kan kle ut ekko vettu så får jeg studere :D

Og som sagt: jeg har ikke tenkt å kjøpe mange kløver, så at jeg må betale litt når jeg først kjøper en er helt greit :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en som kommer til å bruke kløv mye mer enn jeg gjør. Så mine erfaringer baserer seg på (u)jevnlig bruk av Laikakløv gjennom snart 25 år. Jeg kan iallefall garantere at Laikakløven er solid kvalitet.

Den ene min er snart 25 år gammel og ser nesten ikke brukt ut. Den er ikke mye brukt, men den er brukt nå og da på seks ulike hunder siden slutten av 80-tallet.

Jeg syns kløven ligger godt på hundene. Det er to bukreimer og en en bred brystreim. Lett å ta av og på. Store gode kløvsekker som rommer mye.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en som kommer til å bruke kløv mye mer enn jeg gjør. Så mine erfaringer baserer seg på (u)jevnlig bruk av Laikakløv gjennom snart 25 år. Jeg kan iallefall garantere at Laikakløven er solid kvalitet.

Den ene min er snart 25 år gammel og ser nesten ikke brukt ut. Den er ikke mye brukt, men den er brukt nå og da på seks ulike hunder siden slutten av 80-tallet.

Jeg syns kløven ligger godt på hundene. Det er to bukreimer og en en bred brystreim. Lett å ta av og på. Store gode kløvsekker som rommer mye.

Mye er jo relativt, men i perioder blir det nok en del ja vil jeg tro. Jeg pleier å ha me meg hunden som bærehjelp under jakt, samt på andre skogsturer og slikt. Samt god trening for bikkja ellers i året.

Hittil er det som har stoppet oss nå at vi ikke har hatt en god nok kløv. Jeg har kløv, men den er langt ifra bra nok til å brukes til vår bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundekjørerverkstedet og slede/seleverkstedet er vel topp i norge? :) En kløv koster 3000-4000kr spesialtilpasset der. Om ikke oppmot 5000 hvis du har en schvær hund :P

edit: du har også et sted som heter nes båt og trebyggeverksted som selger kvalitetskløv. hyggelige folk sist jeg var i kontakt med dem!

Jeg ville ikke kjøpt fra Nes Sledeverksted hvis du først skal legge såpass med penger i en kløv :) Vi har kløv derfra; kjøpte der fordi mannen min kommer fra Nes og der kjenner jo alle alle, så vi fikk den rabattert :P

Selv om vi sikkert ville fått rabatt igjen, blir det Seleverkstedet sin Togokløv til lillefrøken; rett og slett pga kvalitet. Nes sledeverksted sin er en helt ok kløv, med gode og store tasker; men stoffet er mindre slitesterkt, det er ikke lær på undersiden av kløven, og den vitner rett og slett om litt haltende håndverk... Slurvete sydd, med en del ganske irriterende småfeil som gjør at kløven ganger unødig. Samme med sela vi kjøpte derfra, dessverre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ja, gjerne det :) Jeg har vært borti en ifra seleverkstedet (tror det var det merket), men den var spesialordnet for millitæret og den likte jeg veldig godt. Dessverre er ikke jeg hundefører i millitæret og får ikke tak i den :lol:

At den er for stor for Varga sier meg ingenting, da jeg ikke har møtt varga :teehe: men, vi kan kle ut ekko vettu så får jeg studere :D

Og som sagt: jeg har ikke tenkt å kjøpe mange kløver, så at jeg må betale litt når jeg først kjøper en er helt greit :aww:

Haha feil navn :P Krut hehe. På den andre siden er jo hu ganske mye breiere enn Ekko, så kanskje den passer allikevel?

Sånn ser den ut. Ikke helt full her da:

dsc_0131.jpg?w=900&h=1601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

179934_10150812678107105_1457050743_n.jpLaika lettkløv foran. Den har en bukreim og er litt tynnere i stoffet tror jeg. Laika originalkløv bak på boxern.

Hvordan er reguleringen rundt halsen og sitter den bra? min lille frøken har litt "kraftig" front kan man si :P

Og liker mange bilder! Så får jeg studert og vurdert ;)

Jeg ville ikke kjøpt fra Nes Sledeverksted hvis du først skal legge såpass med penger i en kløv :) Vi har kløv derfra; kjøpte der fordi mannen min kommer fra Nes og der kjenner jo alle alle, så vi fikk den rabattert :P

Selv om vi sikkert ville fått rabatt igjen, blir det Seleverkstedet sin Togokløv til lillefrøken; rett og slett pga kvalitet. Nes sledeverksted sin er en helt ok kløv, med gode og store tasker; men stoffet er mindre slitesterkt, det er ikke lær på undersiden av kløven, og den vitner rett og slett om litt haltende håndverk... Slurvete sydd, med en del ganske irriterende småfeil som gjør at kløven ganger unødig. Samme med sela vi kjøpte derfra, dessverre.

Takk! akkurat slike erfaringer vil jeg gjerne ha :) Alle ser jo liksom bra ut på bilder, men det er når man har brukt de litt at man merker hvor god de egentlig er ;)

Haha feil navn :P Krut hehe. På den andre siden er jo hu ganske mye breiere enn Ekko, så kanskje den passer allikevel?

Sånn ser den ut. Ikke helt full her da:

dsc_0131.jpg?w=900&h=1601

Regna me det var skrevet feil navn ja :lol:

Men liker kløven veldig godt. Så det står nok mellom denne og evt laika kløven..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt fra Nes Sledeverksted hvis du først skal legge såpass med penger i en kløv :) Vi har kløv derfra; kjøpte der fordi mannen min kommer fra Nes og der kjenner jo alle alle, så vi fikk den rabattert :P

Selv om vi sikkert ville fått rabatt igjen, blir det Seleverkstedet sin Togokløv til lillefrøken; rett og slett pga kvalitet. Nes sledeverksted sin er en helt ok kløv, med gode og store tasker; men stoffet er mindre slitesterkt, det er ikke lær på undersiden av kløven, og den vitner rett og slett om litt haltende håndverk... Slurvete sydd, med en del ganske irriterende småfeil som gjør at kløven ganger unødig. Samme med sela vi kjøpte derfra, dessverre.

Takk, interessant å høre! Jeg hadde bestilling hos Nes, men da bikkja ble invalid gikk kløvkjøpet ut døra. Kanskje like greit da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt fra Nes Sledeverksted hvis du først skal legge såpass med penger i en kløv :) Vi har kløv derfra; kjøpte der fordi mannen min kommer fra Nes og der kjenner jo alle alle, så vi fikk den rabattert :P

Selv om vi sikkert ville fått rabatt igjen, blir det Seleverkstedet sin Togokløv til lillefrøken; rett og slett pga kvalitet. Nes sledeverksted sin er en helt ok kløv, med gode og store tasker; men stoffet er mindre slitesterkt, det er ikke lær på undersiden av kløven, og den vitner rett og slett om litt haltende håndverk... Slurvete sydd, med en del ganske irriterende småfeil som gjør at kløven ganger unødig. Samme med sela vi kjøpte derfra, dessverre.

Activ kløven til nes sledeverksted har skinn under veskene jo, god passform og god plass, men muligens noe mindre slitesterkt stoff på resten av kløven (?). I tillegg så er den jo relativt rimelig. Den koster litt det gjør den, men ikke 3-5000. Det eneste minuset jeg ser på den kløven er at det ikke er feste til bånd bak på kløven.

Ellers er togokløven til seleverkstedet en sikkerstikk

Activ kløven

.0421.jpg

På hund

0425.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Activ kløven til nes sledeverksted har skinn under veskene jo, god passform og god plass, men muligens noe mindre slitesterkt stoff på resten av kløven (?). I tillegg så er den jo relativt rimelig. Den koster litt det gjør den, men ikke 3-5000. Det eneste minuset jeg ser på den kløven er at det ikke er feste til bånd bak på kløven.

Ellers er togokløven til seleverkstedet en sikkerstikk

Activ kløven

.0421.jpg

På hund

0425.jpg

Vi har active-kløven. Den har skinn som beskytter taskene i underkant, men ikke skinn mot hundens rygg (som var det jeg mente). Det gjør at den sitter mindre stabilt; jeg veier opp alt vi har i taskene før vi pakker kløven, men likevel går jeg og retter opp mange mange ganger i løpet av en tur :gaah:

Og jeg holder fast ved at den er dårlig sydd, og at den gnager (altså, det går an å la være å vri stroppene når du syr en kløv til to tusen kroner, vel?!). Ikke noe stort problem på en hund med masse-masse pels, men det vil det nok være plagsomt for en med mindre pelspolstring :)

Nå er jeg ferdig med ranting :) Veldig bra at våre erfaringer kan være til hjelp for andre :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, slik ja. Men skinn mot hunden er ikke så bra.. Det puster dårlig og blir gjerne fuktig/klamt. Ikke noe jeg ville hatt for lange turer eller turer flere dager på rad. Jeg sliter ikke med at min sklir, tvertom er det den beste kløven jeg har hatt og sett når det kommer til passform og stødighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår også ett slag for seleverkstedets togo-kløver. Jeg har det til begge mine og er godt fornøyde. I utgangspunktet ville jeg ha en annen frontreim enn de har, men lot meg overtale av fagmannen og angrer virkelig ikke. Solide og gode kløver som er lett å ta av/på, samt pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en som kommer til å bruke kløv mye mer enn jeg gjør. Så mine erfaringer baserer seg på (u)jevnlig bruk av Laikakløv gjennom snart 25 år. Jeg kan iallefall garantere at Laikakløven er solid kvalitet.

Den ene min er snart 25 år gammel og ser nesten ikke brukt ut. Den er ikke mye brukt, men den er brukt nå og da på seks ulike hunder siden slutten av 80-tallet.

Jeg syns kløven ligger godt på hundene. Det er to bukreimer og en en bred brystreim. Lett å ta av og på. Store gode kløvsekker som rommer mye.

Jeg har lyst til å kjøpe Laikakløven, støtte opp om lokalprodusenten :D Men nå som jeg allerede har brent meg på feil kløv en gang, så er jeg litt redd for å kjøpe feil igjen. Sitter de stabilt disse Laikakløvene? Også med tung last? Hvor mange liter rommer den kløven du har på bokseren? Har du opplevd pelsslitasje på dine korthåringer, ser at kløvsekkene ligger godt inntil kroppen på bildene..?

Er det noen som selger Laika i butikk her sørpå så man kunne fått prøvd den før kjøp..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at den sitter veldig stødig og jeg har aldri opplevd slitasje på pels/hud. Størrelsen er 30 liter til tispa mi som er i underkant av 30 kilo tung. Je ghar aldri hatt mer enn 6 kilo i kløven. Syns det er tungt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...