Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Noen ganger er det deilig å glemme å sette på vekkeklokke, for jeg sov til fem idag. :ahappy:

Ellers har jeg fått fiksa på sommersveisen, og fått vite at jeg ikke er seriøs nok. :aww: Men hva er poenget med å være seriøs hele tiden? :D Så lenge man er seriøs når man MÅ, så får det holde altså. :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så god folkens: Sløsekalkulator. Jeg fant ut at jeg sløser for 26 000 i året. :icon_redface:

Jeg lurer på hva de mener med kultursløsing. Er det sløsing å gå på kino og teater? Er det like mye sløsing som å være medlem av SATS, men aldri gå dit?

Og er hundeutstilling kultur, og er det ansett som sløsing?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så god folkens: Sløsekalkulator. Jeg fant ut at jeg sløser for 26 000 i året. :icon_redface:

Ha ha. Jeg slår seg visst på sløsing. :lol: Noe av det kan være greit å sløse litt ting på, som kultur og restauranter, men alt det andre trenger jeg virkelig ikke å sløse penger på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva de mener med kultursløsing. Er det sløsing å gå på kino og teater? Er det like mye sløsing som å være medlem av SATS, men aldri gå dit?

Og er hundeutstilling kultur, og er det ansett som sløsing?

Satsmedlemskap som ikke brukes går vel som støttemedlemskap?

Få poster jeg faktisk sløser på - den største syndern er å spise ute. Men vet ikke om jeg syns det er sløsing eller nødvendig for å overleve i gokk. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva de mener med kultursløsing. Er det sløsing å gå på kino og teater? Er det like mye sløsing som å være medlem av SATS, men aldri gå dit?

Og er hundeutstilling kultur, og er det ansett som sløsing?

Den lurte jeg også på ja. Dessuten er det vel litt individuelt hva som er sløsing og hva som er sånt som man unner seg med god samvittighet. Men det kan sikkert være litt lurt å vite hvor store summer det blir av ta-med-kaffe, ukeblader og den lille sjokoladen.

Satsmedlemskap som ikke brukes går vel som støttemedlemskap?

Få poster jeg faktisk sløser på - den største syndern er å spise ute. Men vet ikke om jeg syns det er sløsing eller nødvendig for å overleve i gokk. :aww:

Litt "sløsing" må man unne seg! :)

Edit: Du verden som jeg dobbelposter i dag. Ris på rumpa! h050.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satsmedlemskap som ikke brukes går vel som støttemedlemskap?

Få poster jeg faktisk sløser på - den største syndern er å spise ute. Men vet ikke om jeg syns det er sløsing eller nødvendig for å overleve i gokk. :aww:

Jo, jeg skjønner hvor jeg skulle fylt ut et eventuelt dødt medlemskap - men hva er sløsete ved å gå på kino, når en får en filmopplevelse?

Det er for meg ikke samme sløseri som å drikke to go-kaffe på t-banen på vei til jobb hvor det er gratis kaffe, for eksempel, eller å abonnere på blader en aldri leser, eller kjøpe klær en aldri bruker.

Den lurte jeg også på ja. Dessuten er det vel litt individuelt hva som er sløsing og hva som er sånt som man unner seg med god samvittighet. Men det kan sikkert være litt lurt å vite hvor store summer det blir av ta-med-kaffe, ukeblader og den lille sjokoladen.

Ja, jeg synes kalkulatoren er rar. Å kalle røyking for sløsing er litt nedlatende mot de som røyker og neppe anser det som bortkastede penger. At en kunne spart mye penger ved å kutte ut ting i livet er jo ingen hemmelighet - om ingen kjøpte ny mobil før den var faktisk ødelagt og uten funksjoner ville det gjort mye med enkeltes økonomi, og mobilbransjen. JEG personlig synes ny mobil hver fjerde måned er sløsing, men det sto det jo ikke noe om på kalkulatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg skjønner hvor jeg skulle fylt ut et eventuelt dødt medlemskap - men hva er sløsete ved å gå på kino, når en får en filmopplevelse?

Det er for meg ikke samme sløseri som å drikke to go-kaffe på t-banen på vei til jobb hvor det er gratis kaffe, for eksempel, eller å abonnere på blader en aldri leser, eller kjøpe klær en aldri bruker.

Ja, jeg synes kalkulatoren er rar. Å kalle røyking for sløsing er litt nedlatende mot de som røyker og neppe anser det som bortkastede penger. At en kunne spart mye penger ved å kutte ut ting i livet er jo ingen hemmelighet - om ingen kjøpte ny mobil før den var faktisk ødelagt og uten funksjoner ville det gjort mye med enkeltes økonomi, og mobilbransjen. JEG personlig synes ny mobil hver fjerde måned er sløsing, men det sto det jo ikke noe om på kalkulatoren.

Helt enig, som her det, min største sløsepost er å spise ute. Men vi trenger å se folk innimellom vi og. :aww::lol: Sånn går det når man bor i gokk, grensa mellom å faktisk sløse og unne seg ting, blir litt for lite klar der. Men det er klart, er det veldig stramt så er det jo sløsing alt som ikke er livsnødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere ikke lille blå tateren min slo til idag og ble BIR med certet, bare 10 mnd gammel på spesialen! Hundemammahjerte mitt er veldig stolt nå og jeg er så fornøyd med hvor fint hun visste seg altså! Flinke flinke blåbebien min! Sukk :heart:

Dere må overleve skrytebilde!

253282_10151590474910256_853709013_n.jpg

936767_10151590523460256_1046064955_n.jp

  • Like 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, som her det, min største sløsepost er å spise ute. Men vi trenger å se folk innimellom vi og. :aww::lol: Sånn går det når man bor i gokk, grensa mellom å faktisk sløse og unne seg ting, blir litt for lite klar der. Men det er klart, er det veldig stramt så er det jo sløsing alt som ikke er livsnødvendig.

En kan jo ikke bare være fornuftig - om en bare skulle brukt penger på det strengt tatt nødvendige, hvor ble det av pengene til hobbier, interesser og livskvalitet da?

Jeg synes at min økonomiske sløsing går mest i mat jeg kjøper med gode forsetter om å lage bra måltider av, men så orker jeg aldri, og kaster maten når den er på vei ut av kjøleskapet selv. For eksempel. Jeg synes det er sure penger som blir misbrukt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere ikke lille blå tateren min slo til idag og ble BIR med certet, bare 10 mnd gammel på spesialen! Hundemammahjerte mitt er veldig stolt nå og jeg er så fornøyd med hvor fint hun visste seg altså! Flinke flinke blåbebien min! Sukk :heart:

Dere må overleve skrytebilde!

253282_10151590474910256_853709013_n.jpg

936767_10151590523460256_1046064955_n.jp

Gratulerer så mye Lill!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan jo ikke bare være fornuftig - om en bare skulle brukt penger på det strengt tatt nødvendige, hvor ble det av pengene til hobbier, interesser og livskvalitet da?

Jeg synes at min økonomiske sløsing går mest i mat jeg kjøper med gode forsetter om å lage bra måltider av, men så orker jeg aldri, og kaster maten når den er på vei ut av kjøleskapet selv. For eksempel. Jeg synes det er sure penger som blir misbrukt.

Kan ikke det altså. Man skal jo leve litt også. Heldigvis! Så liker egentlig ikke den kalkulatoren - "forbrukskalkulator" hadde vært et mye bedre navn. :aww:

Åååh den er så kjip den, vært mye av det hos meg og, men har faktisk stort sett slutta med slike forsetter. :aww: Må enten lage med en gang eller bare la være å kjøpe, spesielt ting som ikke kan fryses. Dyrt å kaste mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så farlig om du ser ribbeina på en mynde? Jeg har en mynde i godt hold og en som er litt tynn. Begge får ganske mye mat i forhold til andre hunder på samme størrelse/vekt.

Hvis du ikke vil gi så veldig mye mer mat, men mer energi, bytt ut noen karbohydrater/protein med fett. F.eks. litt ister på si.

Farlig er det nok ikke, men jeg hadde foretrukket å hatt litt mer vekt på bikkja. :P

Men takk for tips, tror jeg skal prøve ister hvis jeg finner på butikken. ^^

Da Qui var som mest aktiv på LC-banen, 4 år, spiste han ca 2 kg + V&H om dagen for å holde vekten. Jeg tenker ikke så mye på mengde mat, men tilpasser etter aktivitet og vekt :)

Er vel heller det at jeg ikke er vandt med bikkjer så spiser så mye i forhold til kroppsvekt, Emma på 40 kg levde på 0,5 kg v&h til dagen. :P

Så mynder har bare veldig høy forbrenning i forhold til andre raser? Og dette stabiliserer seg ikke når de blir voksne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lill! :D

Klem til Mari :console:

Sliten. Vi har fått en baby som sliter endel med magen sin stakkar. Akkurat nå rugger pappan henne i vuggen. Hun sover ikke, men jeg får hvertfall en pause.

Og da var det godt med litt humor. :ahappy:

Melding til en hovslager:

941694_468577149884337_1876140321_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg at jeg har vært flink...! Sa til meg selv (sagt det lenge) at nå er det sjerpings, kutte ned på cola og kutte ut godteri på ukedager. Det gikk så som så på Island med colaen, men fra vi kom hjem drakk jeg kun ett liiite glass den uka som var, og spiste ikke noe godteri. Og i helga har jeg nesten ikke spist godteri, og vært flink å byttet ut mye av colaen med vann!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dum ting når man har to hannhunder som snuser og tisser overalt, og gjerne søker mot de samme stedene; det kan skje at den ene tisser den andre i øret. Dere er advart.

Det går utmerket godt an når man har en tispe og en hannhund også :lol: Tispa vil snuse på de samme stedene som hannhunden snuser, og så vil hannhunden markere litt, og vips befinner tispa seg i dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lill! :D

Klem til Mari :console:

Sliten. Vi har fått en baby som sliter endel med magen sin stakkar. Akkurat nå rugger pappan henne i vuggen. Hun sover ikke, men jeg får hvertfall en pause.

Og da var det godt med litt humor. :ahappy:

Melding til en hovslager:

941694_468577149884337_1876140321_n.jpg

Liker humoren, ikke at den lille er syk. Håper hun blir bra snart.

Straks siste vakt. Og Vida er utrolig stolt over en ball hun har funnet... Jeg må visst se på at hun har den... Tullehund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...