Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Husker mitt første svangerskap - helt grusomt. Spydde i 8 måneder…..av 9 mulige…bekkenet ville ikke være med lenger fra uke 7 og på toppen kom en lang sommer med varmerekorder og meg som høygravid. Da tenkte jeg "Aldri mer!".

Det er fint å virke litt ja.

Heldigvis trenger ingen svangerskap ¨være lik som forrige :) Jeg hadde 5 som var 5 helt ulike. Det siste var det enkleste. Da trente jeg det meste av svangerskapet, fødslen gikk som smurt, ut kom en liten buddah på 4500 gram og 2 timer etter fødselen stod jeg opp og stelte meg, kledte på meg, løfta opp jenta og gikk bort til barsel. Dro hjem dagen etter - resten av gjengen hjemme skulle jo ha middag :lol:

Etter de to første hadde jeg IKKE greidd noe slikt.

:lol: Åhjelpes meg! Bekkenet mitt har holdt ganske lenge - antakeligvis fordi jeg har ligget flat fra jul frem til påske. :lol: Men godt å høre at det ikke trenger å bli slik nestegang... Men spyinga tror jeg ikke jeg blir kvitt før jeg har ungen i armene. *sukk*

Men! Nå har jeg resepter på piller, nesespray, øyendråper og slimløsende hostegreier, så nå er det kanskje håp. Fikk fastlegen min i dag, andre gangen jeg er hos henne, sist rakk jeg knapt å sette meg i stolen før hun skulle ha meg ut, men i dag hadde hun all verdens tid og trippelsjekket alle medisiner. :ahappy: Da kan man leve med at det er første gang jeg har vært hos lege og klaget på hoste og ikke blitt lyttet til :lol: Tilogmed vært fornuftig nok til å si fra meg fjøset i dag og i morra, medisinene trenger tid på å virke litt og jeg trenger SØVN, så da har jeg fri til mandag. Så bare huske å sende med Bonden resepter så jeg får medisiner i kveld. Så om ikke denne natta blir noe bedre så er det neppe lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

:) Da jeg kom inn på føden nå siste gang, sa JORDMOREN til meg at HUN ikke trodde jeg var i fødsel for jeg så så ubesværet ut. "Jo, jeg har rier og er i fødsel", svarte jeg (med de gjorde ikke veldig vondt). Det trodde hun ikke noe på og sa at hun ville sende meg hjem, Jeg nekta og gav beskjed om at jeg ikke dro før babyen var ute. "Da legger jeg deg på obs-posten", sa hun da: "Legg meg hvor du vil,", svart jeg, "men jeg drar ikke uten baby."

Hun ville likevel "kjenne etter" siden jeg nå først var der…..DA fikk pipa en annen lyd gitt :lol: og jeg ble kjørt rett inn på fødestua. :lol:

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt oppgaver over to år. (Og jeg syntes det er dritt irriterende at alle de oppgavene jeg har gjort ikke har noe å si når jeg skal opp :lol: )

Takk! :) Har ihvertfall en uke på å forberede meg, men kjenner jeg får helt fnatt av at de skal komme på jobben og observere meg.

Når jeg gikk det kunne man velge mellom praktisk og skriftlig, valgte lett skriftlig :lol: tror de faktisk da snakket om at det var siste året det ble gjort sånn, at fremover var det begge deler :P

Og enig med deg der, super teit at ikke de andre oppgavene teller, jeg måtte jo til og med ha de med på prøvedagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Tesh!

Og det løste seg heldigvis på jobb, jeg får dratt hjem å hentet Luna :) Dagen er reddet! Så håper jeg vi får til avspaseringen min imorgen :)

Pass på at du får overtidsbetalt når du jobber overtid da. Det har du jo krav på. :)

EDIT: I går ramlet jeg forresten inn i en filminnspilling. De driver av og filmer en av Jo Nesbø sine barnebøker (Doktor Proktor?) på veterinærhøgskolen. Ganske kult! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosj. Jeg hører morgenfuglene er oppe. Toneleiet på fuglen høres ut som en nordlending. Jeg er trøtt. Men må komme meg opp. Nevnte jeg at jeg var trøtt?

Haha. Jeg har en engelsk fugl i hagen som sitter og roper "stupid!", "stupid!". Håper det ikke er meg han mener.

Sitter på jobb og småpusler med ditt og datt. Da må man jo ha sonen på skjerma som selskap.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se jeg må kose meg med disse bildene...

Det med saga på der er de 1 dag gamle, og det bildet med kun 4 på hvert er de 8 dager... jeg kan ikke vente med og få nye bilder av gjengen " min" :wub:

post-263-0-92687100-1369298252_thumb.jpg

post-263-0-26299400-1369298265_thumb.jpg

post-263-0-23007300-1369298324_thumb.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå driver Kurt Nilsen og øver hos TV2, og tydeligvis er det litt varmt i studio for døra står oppe. Sang i hele "nabolaget" med andre ord :ahappy:

Fikk høre at Nicolai C.B kjøper seg mat rett borti her når han er på jobb. Kanskje jeg skal henge litt mer der :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå driver Kurt Nilsen og øver hos TV2, og tydeligvis er det litt varmt i studio for døra står oppe. Sang i hele "nabolaget" med andre ord :ahappy:

Fikk høre at Nicolai C.B kjøper seg mat rett borti her når han er på jobb. Kanskje jeg skal henge litt mer der :whistle:

Å, herlighet. For sånn 4-5 år siden var jeg helt betatt av Nicolai C.B. Så på alt av filmer og alt med han, og synes han var verdens kjekkeste. Stemmer veldig for at du begynner å henge der og sjekker opp han altså, og tar han med på sonen-fester og sånt! :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, herlighet. For sånn 4-5 år siden var jeg helt betatt av Nicolai C.B. Så på alt av filmer og alt med han, og synes han var verdens kjekkeste. Stemmer veldig for at du begynner å henge der og sjekker opp han altså, og tar han med på sonen-fester og sånt! :sleep:

Mohahaha! Det synes jeg var en glimrende idè Nina :D

*tusle ned på spisestedet og stille seg helt naturlig opp, ventende og ikke påfallende i det hele tatt*

:lol::fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Åh, jeg liker trivelige folk! Meldte meg inn i en rasegruppe på facebook og stilte et spørsmål, og det regnet meldinger i innboksen, til tross for få medlemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre at Nicolai C.B kjøper seg mat rett borti her når han er på jobb. Kanskje jeg skal henge litt mer der :whistle:

Nå følte jeg meg veldig veldig gammel, men hvem i all verden er det? Søker jeg på google får jeg opp en interiørdesigner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følte jeg meg veldig veldig gammel, men hvem i all verden er det? Søker jeg på google får jeg opp en interiørdesigner.

Skuespiller. Bla Uno, Uro, Max Manus, Buddy, Den siste revejakta osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...