Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Guest Gråtass

"Er det noen som har solgt en hund til noen på xxx? Ei jeg kjenner var ute og gikk tur med sin hund isted, da hun kom over noen unger som var skikkelig slemme mot denne hunden. Og det var flere voksne som reagerte på dette og en sa at det var ikke første gangen dette var blitt observert. Hunden ble slått og sparket sand på og lagt brutalt i bakken. Men de stakk når de fikk kjeft. Hu jeg kjenner snek seg etter de og fant ut hvor de bodde og fikk snakket med faren. Han skulle ta tak i det og var takknemlig for å få beskjed. Faren hadde forøvrig veldig langt hår og skjegg. Dette synes jeg ikke noe om og hadde det vært jeg som var oppdretter til denne hunden, så hadde jeg reist og hentet den med en gang. Stakkars skjønne vofsen."

Status kopier fra FB og anonymisert..

Er det virkelig mulig at folk tror oppdrettere kan hente hunder sånn etter eget forgodtbefinnende?! Nå er vedkommende selv også oppdretter. Jammen glad det ikke er min rase om det er slik, det rasemiljøet er. Har du langt hår og skjegg og lar uforstandige unger herje med bikkja, ja da må du skylde deg selv om oppdretteren henter din egen kjøpte og betalte hund... Jeezzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Nå syntes jeg Margrete er skikkelig tøff dame som har bestilt tatovering :) Etter styret med mamma så er det godt å se at noen syntes det er kult/fint!

Og likte best den nederst. Også ville jeg gitt bilde av en av dine som dem kan gå etter, kanskje er du heldig og det ligner, hvis ikke får du "bare" en schafer. .

Pføy, som jeg sa til datteren som sa "Nei!" Jeg er bare gammel en gang og sier YOLO! Stakkars barn, hva har hun gjort galt for å få en slik mamma? Hun kan ikke gjøre noe galt denne ikke har gjort, annet enn å bli skikkelig flink på skolen og få seg en jobb :P

Stakkars Kai, han er "ny" i familien og får i oppdrag å tatovere stemoren *ler* Det var lurt å ta med bilde :) Så kan han safe litt, og slipper med det å grue seg til neste middag hos oss :P

Hvor skal jeg ha den? Skulder eller overarm?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Nå ligger jeg på sofaen med så sinnsykt vondt i magen :/ Tror jeg skal legge meg mens jeg enda får til å gå, for det var umulig for en del timer siden. God natt sonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er det noen som har solgt en hund til noen på xxx? Ei jeg kjenner var ute og gikk tur med sin hund isted, da hun kom over noen unger som var skikkelig slemme mot denne hunden. Og det var flere voksne som reagerte på dette og en sa at det var ikke første gangen dette var blitt observert. Hunden ble slått og sparket sand på og lagt brutalt i bakken. Men de stakk når de fikk kjeft. Hu jeg kjenner snek seg etter de og fant ut hvor de bodde og fikk snakket med faren. Han skulle ta tak i det og var takknemlig for å få beskjed. Faren hadde forøvrig veldig langt hår og skjegg. Dette synes jeg ikke noe om og hadde det vært jeg som var oppdretter til denne hunden, så hadde jeg reist og hentet den med en gang. Stakkars skjønne vofsen."

Status kopier fra FB og anonymisert..

Er det virkelig mulig at folk tror oppdrettere kan hente hunder sånn etter eget forgodtbefinnende?! Nå er vedkommende selv også oppdretter. Jammen glad det ikke er min rase om det er slik, det rasemiljøet er. Har du langt hår og skjegg og lar uforstandige unger herje med bikkja, ja da må du skylde deg selv om oppdretteren henter din egen kjøpte og betalte hund... Jeezzz

Det er jo mange som liker å TRO at de har rettigheter på hunder de har solgt.. Sannheten er at når eieren har betalt for hunden sin, kontrakten er skrevet under osv., så har ikke oppdretter en døyt mer rettigheter enn en annen mann har..

Det er veldig mange kontrakter på hund i dag som har veldig mange "plikter" til oppdretter, som ikke vil holde i en rettsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

argh!!! Jeg må besøke Anette en dag, for nå er ny pc dum...

æsjda! Du får si meg hva som er galt, så jeg kan utføre voodooo

Jeg var veeeldig utslitt så jeg landet på sofaen også fant snille T musikal dvder til meg,så nå ser jeg for ehm.. sikekrt 200ende gang andrew Lloyd webber sin celebration dvd. Den gikk jo på repeat med cats på sykehuset :P

Men nå er jeg litt mer i form, utrolig hva musikk gjør med en :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
æsjda! Du får si meg hva som er galt, så jeg kan utføre voodooo

Jeg var veeeldig utslitt så jeg landet på sofaen også fant snille T musikal dvder til meg,så nå ser jeg for ehm.. sikekrt 200ende gang andrew Lloyd webber sin celebration dvd. Den gikk jo på repeat med cats på sykehuset :P

Men nå er jeg litt mer i form, utrolig hva musikk gjør med en :ahappy:

Tror du må utføre voodooo veldig snart før jeg blir gal. Altså her ser alt merkelig uansett om jeg kjører i IE eller mozilla... jeg blir sprø!!! Og jeg tror seriøst jeg må avinnstallere windows8 før jeg tørner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må utføre voodooo veldig snart før jeg blir gal. Altså her ser alt merkelig uansett om jeg kjører i IE eller mozilla... jeg blir sprø!!! Og jeg tror seriøst jeg må avinnstallere windows8 før jeg tørner..

i can fix that :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

København :heart:

Her er det så himla fint! Koser meg på Copenhagen Beer Celebration, selv om det merkes at jeg ikke er 19 lengre :lol: 10-15 grader i sola og sommerfølelse.

Vi bor privat, og dæven så ålreit! Dere som planlegger storbyferie og ikke syns hotell er viktig, sjekk ut airbnb (app på iPhone ihvertfall, men de har nettside også), det funka gull for oss :) Vi bor nå på Nørrebro i den skikkelig koselige leiligheten til et musikerpar (de er og spiller på en festival), med knirkegulv, stukkatur i taket, platespiller istedetfor TV og trekanta dusj. Herlig!

....hadde det bare ikke vært for at jeg har vondt i magen da. Helvetes mensenuke! Er så oppblåst at jeg ser gravid ut :( Blir alltid det når jeg har mensen og jeg hater det intenst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig mulig at folk tror oppdrettere kan hente hunder sånn etter eget forgodtbefinnende?!

Selvsagt :aww: Har de oppdrettet de, har de rettigheter på de hundene resten av hundens liv. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Selvsagt :aww: Har de oppdrettet de, har de rettigheter på de hundene resten av hundens liv. Sånn er det bare.

Av en eller annen pussig grunn så var ikke disse folkene enige i premissene for to ord; juridisk og moralsk.. pussig det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen pussig grunn så var ikke disse folkene enige i premissene for to ord; juridisk og moralsk.. pussig det der.

Næh? Nå ble jeg overrasket! :lol:

Jeg trodde forøvrig tic tac toe var det samme som bondesjakk jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå fant jeg ut at tic tac toe heter kryss og bolle på norsk?! :lol: :lol: :lol: :lol:

Det heter vell 3 på rad eller bondesjakk. Kryss og bolle må være noe lokalt slang ord :P

Dag 1 på seminar ferdig og det var gøy. Jeg hadde jo gitt opp c arbeidet litt, men jaggu fikk ikke Tommy fart på bikkja. Han fikk frem det som virkelig bor i bikkja, som jeg ser her hjemme når det er bare oss, men som ikke kommer frem ute fordi hun forsvinner litt inn i seg selv når det blir skummelt. Det var liksom bare PANG og der var hun forbandet. Fint det, håper bare de som figurerer her kan lære seg det trikset for da tror jeg det er håp for oss i c arbeidet også :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter vell 3 på rad eller bondesjakk. Kryss og bolle må være noe lokalt slang ord :P

Det er sikkert omskrivning av kyss og bolle fra bøgda. Der en jente tok tre på rappen for å se om hun fikk bolle i ovnen. :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg brant meg på jobben se, og samtidig nå klarte Angus å lage et merke så det ser ut som et tic tac toe nett klart for spilling. Og da spurte han om vi ikke skulle spille kryss og bolle :lol: Jeg ler hysterisk hver gang jeg tenker på det :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bare å komme seg i seng. Eller sofatjeneste. Lukke dør til soverom, sette på noe på PCen som har både bilde og lyd, lufte hunder uten å bli pissa i hue og se om man kommer seg opp til vegetarfestivalen i morgen. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bare å komme seg i seng. Eller sofatjeneste. Lukke dør til soverom, sette på noe på PCen som har både bilde og lyd, lufte hunder uten å bli pissa i hue og se om man kommer seg opp til vegetarfestivalen i morgen. :ahappy:

nå har du fått egen bruker :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...