Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 27.-28. april


Ingvild
 Share

Recommended Posts

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gratulerer til alle som er fornøyd med dagen! Vi har hatt en knalldag! Foenix fikk excellent, og vant en liten unghundklasse med kun tre tisper - men hun fikk CK av en streng dommer Jochen Eberha

Pippa BIR i dag, uplassert i gruppa. Gikk som en drøm!

Willersen reiste kjerringa fra i går og dro til med BIR i dag, av 6 briarder (3 championhanner). Og ikke nok med det: han fikk vist fingeren til gårsdagens dommer da han gikk hen og vant gruppa i dag

Posted Images

Det er faktisk fler raser dette er et problem på, tro det eller ei.

Jeg har ikke ført at det er et problem på rasen min (men det er det sikkert :P ) men Trym har bittesmå "fortenner", skal ikke se bort ifra at han nesten ikke har tenner der når han blir eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og i kampen om reservecertet trakk Foenix det lengste strået!

Så herlig :). Grattis!!!

Jøss aldri hørt om! Hvordan har det oppstått tror du? Briarden har jo normal snute og "alt" ikke noe ihjelavla? :P

Som de andre sier - det er nok flere raser dette er et problem på, og så lenge ingen bryr seg om det i avlen hos oss, så blir det iallefall ikke bedre :). Jeg husker man omtalte dette som "Bjønn-bittet" på rasen før i tida, hvilket henviste til en av de store vinnerne som var med på å prege avlen i rasen i mange år (som da hadde slike tenner), men man ser det i mange linjer over alt, så det stammer nok ikke bare fra en hund iallefall :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er mulig å få CERT-rosetten om man glemte kjøpe den i dag?
Tispa til venninna mi fikk CERT, og det gikk hus forbi da premiene ble hentet for hun er vant med at de spør om man skal ha CERT-rosetten, og tenkte ikke over det før vi var sånn nesten hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

St. bernhardshund har tidvis slitt med veldig små incisiver. De har jo ikke akkurat små snuteparti de heller. Jeg vet ikke så mye om hvordan det ble slik, men jeg vet de har klart å snu det ved å sette et fokus på det i utstillingsringen og i avlen.

Tnja, St.Bernhard har jo litt "sammentrykt" snute og har jo en ekkel tendens på enkelte individer (men heldigvis foreløpig sjeldent!) med å se nesten boxer-aktig ut. Boxer-blanding-aktig ut iallefall. Da kan jeg jo skjønne at tennene blir litt rar :P

Det er faktisk fler raser dette er et problem på, tro det eller ei.

Så herlig :). Grattis!!!

Som de andre sier - det er nok flere raser dette er et problem på, og så lenge ingen bryr seg om det i avlen hos oss, så blir det iallefall ikke bedre :). Jeg husker man omtalte dette som "Bjønn-bittet" på rasen før i tida, hvilket henviste til en av de store vinnerne som var med på å prege avlen i rasen i mange år (som da hadde slike tenner), men man ser det i mange linjer over alt, så det stammer nok ikke bare fra en hund iallefall :).

Interessant! Ny lærdom, min rase (Labrador) har jeg aldri hørt om dette før på, ergo min ignorans! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig var det greit at han påpekte det altså - det ER et problem på mange briarder at de har så små framtenner at de etterhvert blir borte pga slitasje når de blir eldre. Willy har litt små tenner, han :).

Stilte ikke dere? Jeg følte meg nesten litt druknet i bernere før vi dro i dag *ler*. Jeg tror til og med jeg så snuten din bak et telt :D.

Gross hadde også sånne små fortenner,fin for det han :wub:

Nei,Jäger har lignet mest på en dromedar :| for tiden og da meldte jeg ikke på.... :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvem/hvor/hvilke linjer? (Beklager nerding, kjære resultattråden til Letohallen :P )

En som var i mitt hus en stund, hadde ikke stamtavlenavn og husker ikke foreldre (den hunden er 14 år i dag).

Har også sett ett par til, men desverre så er ikke interessen min for labbis så stor at jeg husker stamtavlenavn :P

Utbredt er det nok ikke, men det fins der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gross hadde også sånne små fortenner,fin for det han :wub:

Nei,Jäger har lignet mest på en dromedar :| for tiden og da meldte jeg ikke på.... :D

Kom på at jeg bare gav deg en bæsjepose da du satt i stolen og hadde det hyggelig med oss jeg, og så forsvant jeg inn i ringen og så deg ikke mer :lol:

Hyggelig å se deg igjen ihvertfall Toril :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med Fjellbris idag. Hun var på utstilling mest for å teste om hjemmetreningen har hjulpet på den bundene traven hun oppviste i januar. I dag viste hun bevegelsene sine mye mye bedre. Kjempefornøyd med kritikken og resultatet!

bra hode, fine ører, korrekt bitt, meget bra skuldre, rygg og kryss, meget bra brystkasse, bra proposjoner, bra pelskvalitet, meget bra bevegelser, fint temperament

Exc med CK og res-CERT , 3. beste tispe. :D

Dommeren likte hun veldig godt, men pelsen trakk ned så hun havnet som nr. 3. Hun er solsvidd og ikke akkurat børstet og stelt etter alle kunstens regler heller. Vi skulle bare trene vi :icon_redface:


Så siden hun viste seg såpass bra idag, så blir det nok flere utstillinger fremover. Og Fjellbris fant ut at mørbradbiff var de ultimate godbiter (hun fikk smake på et par fra en dalmatiner fyr). Fint skal det være.

58159_10151506615952108_2031894736_n.jpg

381432_10151506615862108_1888157776_n.jp

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde! :)

Dany fikk VG i dag, og beste juniortispe.

Det var veldig hyggelig at det kom såppass mange kelpier!
Lille Mus var for første gang litt mer nede på jorda, og vi hadde det veldig hyggelig sammen.

Fin dag i hyggelig selskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tnja, St.Bernhard har jo litt "sammentrykt" snute og har jo en ekkel tendens på enkelte individer (men heldigvis foreløpig sjeldent!) med å se nesten boxer-aktig ut. Boxer-blanding-aktig ut iallefall. Da kan jeg jo skjønne at tennene blir litt rar :P

Et kort snuteparti skal ikke påvirke fortennene - og når en ser at det er romslig plass mellom tennene bekrefter det ytterligere at det er god plass til større tenner enn som så.

Så er det også snakk om en amerikansk og en kontinental type på st. bernhardshund, hvor den amerikanske har betydelig buttere snuteparti, mer "sammentrykket", som du sier.

Men som sagt - det har blitt mye bedre på rasen, fordi de har hatt et fokus på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trym er ferdig i ringen, han skal på de han allerede er påmeldt til, men etter det tror jeg han blir pensjonert, han var dritt lei i dag han! :lol: Men han endte da opp som nr 4 i åpen med exelent, tror dommeren angra at han fikk rød for hu likte han vel egentlig ikke noe særlig :lol: Tuva 3 beste tispe, tror nok det kun var fordi hun er CH, dommeren var liksom ikke videre begeistra for hu heller :lol:

Mens lille tassen min da, debuten i ringen 4 mnd gammel (ble det i går) hun var flink hun! Eller flink og flink, overfalt dommeren og løp som et rabiat ekorn :lol: men hun stor koste seg! Og hun stod som en påle! Og jeg er så stolt av at hun tar alt på strak arm :wub: Hun vant 4-6 mnd (av 1 :lol: ) og ble selvfølgelig slått av den eldre tispa, men dommeren sa hu kom til å bli fin når hun ble eldre (det sier dem sikkert til alle da :lol: ) ikke en kommentar på halen heller :)

Kritikk: Lovely pup, With super temp, good head, Nice eyes, lovely front, well musceled, Nice rib and strong backend, very good on the move.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens beste Bøllefrøken stilte Malle for meg i dag, og jeg holdt på å dø her jeg sitter (i Nederland) mens jeg ventet på resultatet.

Vi har nemlig spesialdommer (hvor ofte skjer det, liksom?!), og Mallen fikk en lekker blå sløyfe. Kritikken sier :

"Vg, 3jk. 15 months. Very fine boned birch. Nice head, g. placed ear. G. eye, ear, teeth. Behind higher than in front. G. forechest + ribs. Long in legs. Straight legs little long feet. G. tail, g. coat. Need to improve in movment."

Jeg er så glad!!!!!!!!!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Jesper ble beste hannhundvalp både i dag og i går, i knalltøff konkurranse med seg selv :P

Han ble BIM begge dager, slått av flotte, litt eldre og derfor mer utviklede tisper. Men jeg er veldig fornøyd, han synes det er kjempestas med utstilling, dommerne er kule og han koser seg tydelig masse :)

Kritikk fra lørdag, dommer: Jahn Stääv:

"Mask. hode, korr bitt. B øron, B skuldre o kors, ryggen behøver bli sterkere, B brystk for alder. Rør seg bra, fint temp"

Kritikk fra søndag, dommer: Leif-Herman Wilberg:


"bra str./prorp - ganske luftig - hodet har bra potensiale men må ennå utvikl. i skallen - fine øyne/ører - tilstr. vinkl. foran - ganske smal/lett i kroppen - g. kryss/hale - b. bakbensvikel - fine poter - g. bevegelse med b. fasthet"

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penny ble BIR og BIG3 i dag :D Slo til og med 6-9 mnd tispen, ikke forventet :ahappy:

Vet ikke hva som skjer, for hun har vært helt gææærn på trening, men i ringen har hun gått helt perfekt syns jeg.

Kritikken:

"Proportional, very feminine. Excellent head. Scissor bite. Well set and small ears. Good topline. Correct front. Excellent hind legs angulation. Well set and well carried tail. Good movement. Good presentation."

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...