Caro Skrevet 14. April 2013 Rapporter Skrevet 14. April 2013 Nå er valpen født! hurra!! ;D Det blir tispe på oss, så da begynner navnejakten! Navn jeg liker er typer som Zelda, Ninja osv, "kraftfulle navn". Kom med forslag, alt er tillat! Siter
ToneS Skrevet 14. April 2013 Rapporter Skrevet 14. April 2013 Hmm. Hva med: Baby Bitsy (Bitchy ) Atilla Carrie Xena Venus Athena Minerva Sage Freya Ellers liker jeg Ninja veldig godt, men det har du jo allerede Siter
KatrineogGutane Skrevet 14. April 2013 Rapporter Skrevet 14. April 2013 Gratulera! Her er noen forslag: Toya Tanja Vårun/Vårin Ronja Karla Khala Siter
Caro Skrevet 14. April 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 14. April 2013 Border Collien Colleen. haha liker den, men minner meg bare om Colleen i "Home and away" 2 Siter
Tavi Skrevet 14. April 2013 Rapporter Skrevet 14. April 2013 Liker også korte og greie navn med litt trøkk. Har ikke så mange gode ideer, men kan jo ramse opp de vi har hatt Senta Troya Laika Troika Ellers liker jeg disse: Lilo Cat (den er jo litt kul ) Tyra Poka Daze Siter
Caro Skrevet 16. April 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 16. April 2013 Troya, Troika og Lilo kan være aktuelle! Kom også på ett par navn sjøl nå, Bumble Bee og Bonanza!! (Faren heter Bonzo, kult!) Katla er også kjempe fint, men kjenner et par islandshester som heter det, så for meg er det heste navn 1 Siter
bea Skrevet 16. April 2013 Rapporter Skrevet 16. April 2013 Trix Trixie Pixi Frøy Frid Fryd Oxzana Poppy Olivia Siter
Guest Gråtass Skrevet 16. April 2013 Rapporter Skrevet 16. April 2013 Hvilken kombinasjon er dette? Kan være morsomt å lage navn utifra foreldrenes navn og betydning syns jeg. Siter
puddellover Skrevet 16. April 2013 Rapporter Skrevet 16. April 2013 Selvfølgelig må valpen hete Zelda! Siter
Caro Skrevet 16. April 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 16. April 2013 Hvilken kombinasjon er dette? Kan være morsomt å lage navn utifra foreldrenes navn og betydning syns jeg. Mor er Tiril og far er Bonzo Selvfølgelig må valpen hete Zelda! hehehe! Ja jeg liker det navnet veldig godt, men samboer er ikke like begeistra :/ Siter
KatrineogGutane Skrevet 17. April 2013 Rapporter Skrevet 17. April 2013 Kva med Celeste, Carine? Clara? Cassandra? Cornelia? Zoila? Zara?Selma?Signe?Siri?Siw?Stina?Stine?Synne?Sølvi? Siter
Khela Skrevet 17. April 2013 Rapporter Skrevet 17. April 2013 Har jo side opp og side ned på pages med masse forskjellige navn til hunder, delt opp etter rase og kjønn. Nå har jeg ikke planer om BC selv, så har ikke tenkt på egne BCnavn, men her er noen i fra de forskjellige listene mine: Chena: navn på en elv i Alaska Desna: inuitt for sjef Atka: inuitt for voktende sjel Shila: inuitt for flamme Ilke: alvenavn fra boken Phenomena som jeg hadde hang-up på mens jeg gikk på ungdomsskolen (Link) Tåke: kan jo være fint om hun har blå øyne f.eks Inka: Som i Inkaindianerne (Link) Diana: jakt- og månegudinne (romersk mytologi) Eris: uenighetens gudinne (romersk mytologi) (knis! Passer kanskje ikke like bra på en såpass førerorientert rase som BC, men morsom betydning allikevel ) Fortuna: lykkens eller skjebnens gudinne (romersk mytologi) Kali: «Den mørke» (hinduisk gudinne Link) Hera: gresk mytologi, Zevs' kone og søster ( ) Siter
Caro Skrevet 17. April 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 17. April 2013 Har jo side opp og side ned på pages med masse forskjellige navn til hunder, delt opp etter rase og kjønn. Nå har jeg ikke planer om BC selv, så har ikke tenkt på egne BCnavn, men her er noen i fra de forskjellige listene mine: Chena: navn på en elv i Alaska Desna: inuitt for sjef Atka: inuitt for voktende sjel Shila: inuitt for flamme Ilke: alvenavn fra boken Phenomena som jeg hadde hang-up på mens jeg gikk på ungdomsskolen (Link) Tåke: kan jo være fint om hun har blå øyne f.eks Inka: Som i Inkaindianerne (Link) Diana: jakt- og månegudinne (romersk mytologi) Eris: uenighetens gudinne (romersk mytologi) (knis! Passer kanskje ikke like bra på en såpass førerorientert rase som BC, men morsom betydning allikevel ) Fortuna: lykkens eller skjebnens gudinne (romersk mytologi) Kali: «Den mørke» (hinduisk gudinne Link) Hera: gresk mytologi, Zevs' kone og søster ( ) Oi kult! Tusen takk, liker navn med en betydning MEN......Var Zevs gift med søstra si?! Siter
Khela Skrevet 17. April 2013 Rapporter Skrevet 17. April 2013 Oi kult! Tusen takk, liker navn med en betydning MEN......Var Zevs gift med søstra si?! Bare hyggelig! Hahah, ser slik ut! Siter
KatrineogGutane Skrevet 18. April 2013 Rapporter Skrevet 18. April 2013 Caro: Har du komme nærmare namnet du ønske? Siter
Snøfrost Skrevet 18. April 2013 Rapporter Skrevet 18. April 2013 Oi kult! Tusen takk, liker navn med en betydning MEN......Var Zevs gift med søstra si?! OT men, Zevs var jo ikke særlig trofast kar da, og det å være gift med søstra si er jo ikke særlig uvanlig i mytologiens verden her er en liste over hans mer eller mindre kjente barn med x antall hukjønn av ulike statuser: http://en.wikipedia.org/wiki/Zeus#Consorts_and_children Siter
Khela Skrevet 18. April 2013 Rapporter Skrevet 18. April 2013 OT men, Zevs var jo ikke særlig trofast kar da, og det å være gift med søstra si er jo ikke særlig uvanlig i mytologiens verden her er en liste over hans mer eller mindre kjente barn med x antall hukjønn av ulike statuser: http://en.wikipedia.org/wiki/Zeus#Consorts_and_children At han i det hele tatt hadde tid til å styre riket sitt og zappe slemme folk på jorden er for meg uvisst. Han må jo hatt mer enn nok med å..rote rundt... Siter
Caro Skrevet 19. April 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 19. April 2013 Caro: Har du komme nærmare namnet du ønske? emm...nei egentlig ikke Har en laaaang liste nå, jobber med å kutte den ned, litt etter litt Regner med at navnet ikke blir helt bestemt før valpen begynner å vise litt personlighet! Aktuelle navn enda er bla.: Akta Eris Kali Shila Frøy Oxzana Troya Zelda Bumble Bee Hehehehhee 1 Siter
Khela Skrevet 19. April 2013 Rapporter Skrevet 19. April 2013 *stemmer for mine navn* Gleder meg til å se bilder av nurket! Siter
Caro Skrevet 19. April 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 19. April 2013 *stemmer for mine navn* Gleder meg til å se bilder av nurket! Dette er alle ^^ Mamman og pappan 3 Siter
Khela Skrevet 19. April 2013 Rapporter Skrevet 19. April 2013 Wee, så gode små kropper! Bollevalpemage Og kjempepene foreldre! Siter
Caro Skrevet 19. April 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 19. April 2013 Wee, så gode små kropper! Bollevalpemage Og kjempepene foreldre! jaa ^^ er fine valper, med spennende, forskjellige tegninger 1 Siter
KatrineogGutane Skrevet 19. April 2013 Rapporter Skrevet 19. April 2013 emm...nei egentlig ikke Har en laaaang liste nå, jobber med å kutte den ned, litt etter litt Regner med at navnet ikke blir helt bestemt før valpen begynner å vise litt personlighet! Aktuelle navn enda er bla.: Akta Eris - Stilig og fint namn. Kali Shila Frøy Oxzana - Kjempe kult og stilig namn. Troya Zelda Bumble Bee Hehehehhee La til mi meining om 2 av namna. 1 Siter
Recommended Posts