Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Måtte du lete lenge etter den smileyen?

Næsj, de vokser jo på trærne ute i Enebakkskogen, disse smileysene :D

• Like 3
  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Skrevet
Takk! Det vil si at det egentlig er gangavstand da?

Google mener det tar en time og ett minutt å gå, så det kommer vel egentlig an på hvordan man definerer gangavstand :P

Skrevet

Jeanette! Nå har jeg hentet jakken. Jakken er ikke tykk i seg selv, er enkelt stoff og ikke dobbel (ikke noe innerfor) men stoffet er jo bittelitt tykkere enn vanlig, og innbiller meg det varmer mer? Den var dessuten litt stor i størrelsen synes jeg.

Kjenner jeg ikke gidder å lese meg opp i an tråden akkurat nå. Skal holde meg selv litt igjen idag, og ikke gjøre så mye så jeg har energi som varer hele dagen... Eneste jeg har planer om å gjøre er å ta ut av oppvaskmaskinen og sette inn- Yuhu :P Også er det hundetrening ikveld med frøken Arya, det blir gøy.

Skrevet
Jeanette! Nå har jeg hentet jakken. Jakken er ikke tykk i seg selv, er enkelt stoff og ikke dobbel (ikke noe innerfor) men stoffet er jo bittelitt tykkere enn vanlig, og innbiller meg det varmer mer? Den var dessuten litt stor i størrelsen synes jeg.

Hmmm nei da tror jeg den utgår. Jeg svetter i jakker som er tatt ut föret i somoftes (og oppdaget jo at jeg hadde to jakker som jeg hadde glemt :icon_redface: )

....har jeg kjørt verden rundt for å kjøpe kamera. Men nå er det i boks. Bare kjøpe ett minnekort og ekstra batteri når lønningen kommer i morgen/overmorgen.

Og Siri: det batteriet skal vare opp til 3 timer, klage kanskje :P

Skrevet
Hmmm nei da tror jeg den utgår. Jeg svetter i jakker som er tatt ut föret i somoftes (og oppdaget jo at jeg hadde to jakker som jeg hadde glemt :icon_redface: )

....har jeg kjørt verden rundt for å kjøpe kamera. Men nå er det i boks. Bare kjøpe ett minnekort og ekstra batteri når lønningen kommer i morgen/overmorgen.

Ja, jeg lurer litt på å sende den tilbake. Stoffet er sånn at det trekker til seg ALT av hår, og hver minste fuktighet....

Skrevet
I would never take a bitch to a show in season, I respect other exhibitors...

You are not aloud to walk any bitch on season in the streets, so why are we allowing them to show?

Og det sies vi har strenge regelverk i Norge :|

:lol: Men i de fleste kommunale vedtekter stod det faktisk tidligere at tisper med løpetid skulle holdes inne. Enkelt og greit. :D

Føler meg slem..... - men er det bare jeg som tenker "who cares" når VG blåser opp på forsiden at Bahtti kan ha blitt torturert?

Tanken slo meg også... :aww:

Definitivt klage ja!!! Men jeg husker jo ikke hvor jeg kjøpte det, men TROR det var El-kjøp... håper det... da har de iallefall alt i datasystemet sitt :D.

Skrevet
Ja, jeg lurer litt på å sende den tilbake. Stoffet er sånn at det trekker til seg ALT av hår, og hver minste fuktighet....

De har vel fullretur rett også de. Jakken ser veldig pen ut, men jeg hadde en liten misstanke på stoffet. Godt du kjøpte den før meg da :lol:

:lol: Men i de fleste kommunale vedtekter stod det faktisk tidligere at tisper med løpetid skulle holdes inne. Enkelt og greit. :D

Greit med tiss og bæsj inne :lol:

Definitivt klage ja!!! Men jeg husker jo ikke hvor jeg kjøpte det, men TROR det var El-kjøp... håper det... da har de iallefall alt i datasystemet sitt :D.

Ja jeg spurte faktisk veldig spesifikt etter det pga det du sa :P

...venter jeg på eggene mine skal bli ferdig. Vært hos legen og rakk ikke frokost og kjørt rundt og rundt i jessheim for å prøve finne Elkjøp, klarte faktisk ikke finne det!! Og adressen fins ikke på noen kart. Så jeg endte med å kjøre til Karihaugen til Megastoren til Elkjøp og der hadde de 1 stk igjen av kamera jeg ville ha :P

Sulten som pokker, men klarte motstå fristelens for frokost på Måken :P

Skrevet
Greit med tiss og bæsj inne :lol:

Bagateller, må vite :D.

Ja jeg spurte faktisk veldig spesifikt etter det pga det du sa :P

:D

...venter jeg på eggene mine skal bli ferdig. Vært hos legen og rakk ikke frokost og kjørt rundt og rundt i jessheim for å prøve finne Elkjøp, klarte faktisk ikke finne det!! Og adressen fins ikke på noen kart. Så jeg endte med å kjøre til Karihaugen til Megastoren til Elkjøp og der hadde de 1 stk igjen av kamera jeg ville ha

Men altså... Elkjøp på Jessheim er da lett? Eller har de flyttet? :shocked:

Skrevet
Føler meg slem..... - men er det bare jeg som tenker "who cares" når VG blåser opp på forsiden at Bahtti kan ha blitt torturert?

Nope, det er ikke bare deg og jeg føler meg ikke så veldig slem heller. Noen fortjener det som kommer deres vei, uansett hva det er..

Kom litt sent i gang i dag, men nå er frokost spist, oppdatert på face og sonen så nå skal vi bruke noen timer ut i det fine været :)

• Like 1
Skrevet

Men altså... Elkjøp på Jessheim er da lett? Eller har de flyttet? :shocked:

Nopp flyttet, det er nå europris eller noe der den lå. Så kan tro jeg kjørte rundt forvirret. Adressen kommer opp når man søker på butikken, men verken GPSen, google maps eller kart funksjonen på tlf vil vise hvor den gaten er (utenom i drøbak). Så tipper gaten er ny eller noe :P

Guest Belgerpia
Skrevet
Nopp flyttet, det er nå europris eller noe der den lå. Så kan tro jeg kjørte rundt forvirret. Adressen kommer opp når man søker på butikken, men verken GPSen, google maps eller kart funksjonen på tlf vil vise hvor den gaten er (utenom i drøbak). Så tipper gaten er ny eller noe :P

Men det ser da ut som om det ligger der hvor OBS er?? Eller er jeg helt på bærtur?

Skrevet

Men det er jo kriiiiiseeee!!! :frantics:

Skrevet
Men det ser da ut som om det ligger der hvor OBS er?? Eller er jeg helt på bærtur?

Helt sikkert, men nå har jeg ikke tenkt meg dit uansett :lol:

La ikke merke til det heller forøvrig, var innom OBS forje uke :icon_confused: Får se nøyere etter når jeg gidd en gang i fremtiden, drar vel på slike butikker 1-2 ganger i året :lol:

Skrevet

Elkjøp Jessheim ligger ved OBS, som Belgerpia (som aldri har vært nærmere Jessheim enn Nordbytjernet, så vidt jeg veit? hehe) så riktig påpeker :P Enkleste veien dit, er å kjøre av den sørligste avkjøringa til Jessheim fra E6, kjøre mot sentrum, ta til venstre i første rundkjøringa (der de pleier å selge juletre), følge veien til neste rundkjøring, så ta til høyre. Om du kommer fra sentrum (noe jeg regner med du gjorde, siden du har sett etter Elkjøp Jessheim :P ) kunne du kjørt rett over i rundkjøringa ved miljøgata, fulgt skiltene til OBS eller pleiehjemmet, så hadde du sett det :P

Krøllebølle syns at størrelse har noe å si:

48156_10151577108421327_1565093164_n.jpg

Og Norris er bare pen, selv med tennisball-rester i munn :ahappy:

553308_10151577108186327_90633560_n.jpg

Guest Belgerpia
Skrevet
Elkjøp Jessheim ligger ved OBS, som Belgerpia (som aldri har vært nærmere Jessheim enn Nordbytjernet, så vidt jeg veit? hehe) så riktig påpeker :P Enkleste veien dit, er å kjøre av den sørligste avkjøringa til Jessheim fra E6, kjøre mot sentrum, ta til venstre i første rundkjøringa (der de pleier å selge juletre), følge veien til neste rundkjøring, så ta til høyre. Om du kommer fra sentrum (noe jeg regner med du gjorde, siden du har sett etter Elkjøp Jessheim :P ) kunne du kjørt rett over i rundkjøringa ved miljøgata, fulgt skiltene til OBS eller pleiehjemmet, så hadde du sett det :P

Krøllebølle syns at størrelse har noe å si:

48156_10151577108421327_1565093164_n.jpg

Og Norris er bare pen, selv med tennisball-rester i munn :ahappy:

553308_10151577108186327_90633560_n.jpg

Herlige bilder!!

Men atte du - jeg har jo vært på OBS jo, og jeg så jo at det var EL-KJØP der *ler* - man biter seg alltid merke i viktige ting......

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...