Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Tusen takk til alle som gleder seg med meg som nybakt penthouseeier (hihi, Romsåsvarianten av godseier :lol: ). Om en måned er det hadet bra til Ytre Enebakk og hei hei til Oslo!

• Like 14
  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Skrevet
....driver jeg banner i kirken og titter på en hannhund i Nederland som er 50% WK. Men ikke sånn østeuopeisk tull med D hofte avl o.l.

:lol:

Tusen takk til alle som gleder seg med meg som nybakt penthouseeier (hihi, Romsåsvarianten av godseier :lol: ). Om en måned er det hadet bra til Ytre Enebakk og hei hei til Oslo!

Godseier er godseier enten det er her eller der :D. Grattis igjen!!!

Tenk å slippe all den reisinga og gåinga der ute i Ytre Enfold, da :D.

Har jeg redigert bilder fra påske og fram til nå... godt jeg ikke har vært direkte overaktiv med kameraet :D.

Willy er klar for utstilling:

934658_643132975713915_281017378_n.jpg

• Like 12
Skrevet

Fy flate, i tillegg til at jeg er mongolei av onecall-reklamene, så kommer Norwegian med den teiteste reklamen ever. Hos oss trenger du ikke betale for "alt inkludert", men for det du trenger. Åja, ja så det er derfor dere er dyrere enn de selskapene som har alt inkludert? Nolduslogikk :frantics: Og man har pinade ikke mye å komme med når man bare skal hakke på andre, og ikke fremme sine egne styrker...

På den positive siden er rude tube hillarious! :lol:

Skrevet
Irriterende med folk som ALLTID kommer senere enn avtalt...

Prøv å være lærer for en hel klasse med ungdommer på 16 - 18 år fra hele verden, de fleste med et helt annet forhold til tid enn vi har her i Norge! De kommer smilende og glade tjue minutter for sent til timen, i år etter år. Bra de er søte, det gjør at de fortsatt er i live.

• Like 1
Skrevet

Her har det og vært forberedelse til utstilling. Var på plassen og hjalp til med å sette opp ringer og slikt i kveld, og jeg fant fort ut at det blir støvler eller lignende i morgen. En smule vått gitt! Og nå er det en liten tollerfrøken som er nydusja og fønet, selv mener hun at hun kunne klart seg uten begge deler. :P Gleder meg litt, utstillinga vår er ganske koselig syns jeg - og det kommer masse kjentfolk jeg skal skravle med. :ahappy: Resultatmessig blir det neppe noe høydare her, Bris stiller i årets sommermote og hun er ikke helt innafor dommerens type toller selv med pels (litt for lett), men vi skal kose oss uansett og noen må da bruke opp de blå båndene. :P

Skrevet
Fy flate, i tillegg til at jeg er mongolei av onecall-reklamene, så kommer Norwegian med den teiteste reklamen ever. Hos oss trenger du ikke betale for "alt inkludert", men for det du trenger. Åja, ja så det er derfor dere er dyrere enn de selskapene som har alt inkludert? Nolduslogikk :frantics: Og man har pinade ikke mye å komme med når man bare skal hakke på andre, og ikke fremme sine egne styrker...

På den positive siden er rude tube hillarious! :lol:

De få gangene jeg er ute å reiser får jeg det faktisk billigere hos norwegian enn hos sas ;)

Skrevet

Jeg er for øvrig middels irritert på jentene - jeg trodde vi hadde en deal på at de kan få begynne å røyte 19. mai, når hovedspesialen i pinsa er vel overstått. Men neida, det begynte å flagre på begge to etter dagens bad.

Heldigvis er påmeldingsfristen 10. mai, så en kan se an om det er noe pels igjen å stille noen uker til. Og om X'en mot enhver formodning blir champion i Ålesund, kan vi jo spare de pengene. Men, det er større sjanse for at jeg dømmer på NKK Ålesund neste år enn at X'en blir champion der i år.

Blir hun det, skal jeg farge håret mitt i en farge som dere kan få lage poll og stemme over.

Men en må jo prøve lell...

• Like 2
Skrevet

Bikkjene er klare for morgen dagen på Leto så er vel kanskje på tide at jeg finner dusjen og senga også så slipper jeg store poser under øynene i morgen :innocent:

Skrevet
De få gangene jeg er ute å reiser får jeg det faktisk billigere hos norwegian enn hos sas ;)

Trur det ikke før jeg ser det! :P Bjørn Kjos er dritgod å "hjernevaske" folk, og de sjekker kun Norwegian uten å sammenlikne med SAS. Det er suggestiv markedsføring, og Norwegian er vanvittig gode på det. De utnytter at SAS er "businessman's airline" og prøver å appelere til "mannnen i gata" med å være så allright. Ekligt :P

Skrevet
Trur det ikke før jeg ser det! :P Bjørn Kjos er dritgod å "hjernevaske" folk, og de sjekker kun Norwegian uten å sammenlikne med SAS. Det er suggestiv markedsføring, og Norwegian er vanvittig gode på det. De utnytter at SAS er "businessman's airline" og prøver å appelere til "mannnen i gata" med å være så allright. Ekligt :P

Jeg sammenligner alltid prisene :P

• Like 1
Skrevet

Vil se rutesammenlikningene før jeg går med på det, blir vanskelig å avgjøre bare på "jeg sammeliknet" :P

Skrevet

Jeg har ikke noe behov for at du går med på det, forteller bare min erfaring :) og det var to timer siden og sjekket både widerøe, sas, og norwegian . Sånn var det som regel i bodø også når vi skal fly opp alle sammen. Pluss til norwegian er at der får jeg alltid ha bilstolen med inn på flyet, og ha den i sete ved siden av meguten å måtte betale noe ekstra, helt utenkelig ifølge sas damen, selv om jeg prøvde å si jeg isåfall kan betale for det.

• Like 2
Skrevet

Mmmmmmm. Mannskyllevann! Leto by night. Åja. Jeg liker egentlig justin bieber. Det får dere aldri vite i morgen!

Skrevet
Mmmmmmm. Mannskyllevann! Leto by night. Åja. Jeg liker egentlig justin bieber. Det får dere aldri vite i morgen!

Hvor full er du på en skala fra en til ti?

Skrevet
Mannskyllevann ... kjenner jeg egentlig ikke har lyst til å vite. :lol:
  • Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...