Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

I dag har jeg vært effektiv. Flink pike.

Ang dørselgere; jeg har en venninne som fikk en slik selger på døra, mens hunden stod i løpestreng i hagen. De avslo det "fantastiske" tilbudet til selgeren, og selgeren ble, som så mange har opplevd, pågående, og ubehagelig. Venninnen min fikk gubben til å komme til døra, og gubben fikk sendt selgeren av gården. Da de var på vei inn i stuen igjen hører de bikkja hyle. De heiv seg ut, og fant bikkja liggende i en "haug", mens han tydelig hadde vondt. Selgeridioten hadde fader meg tuppa til/slått til bikkja!!

Da jeg fikk selger på døra her for kort tid siden hadde jeg det i bakhodet, og gikk ut på terrassen i steden for ut hoveddøra. På terrassen er det mye mer plass, ergo mye mindre "intimt" med en eventuell ubehagelig person.I tillegg er verandadøra med en stor glassrute, som bikkjene ser ut av, og bikkjene "tenner" enda mer om de SER at vi har folk her, enn bare om de hører noen på utsiden.
Selgermannen prøvde flere ganger å titte inn i huset, i noe som for meg så ut som et "er det noen andre her/er det noe dyrt og fint her" blikk. Men, gubben gikk av gården, og han ble ikke aggressiv, så jeg liker å tro jeg er rimelig tøff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg benke meg foran PC-skjermen for å sose bort noen timer av livet mitt på Sims 3. Begynner å bli en stund siden sist, så dette skal bli kooos!

Linda ligger som en stein ved siden av meg, dopet ned på beroligende. Hunden min :heart:


EDIT: Må bare legge til en

som jeg elsker for tiden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfjuu, alltid spennende å komme hjem etter jobb når bikkjedyret hadde sprutdiare på natta, men det hadde gått bra :) Nå var riktignok samboer hjemme på dagtid og dro ikke før for 3,5 time siden, OG han hadde normal avføring og var sitt kvikke fine jeg før samboeren min dro på jobb, men lell :P

Nå skal jeg late meg litt, spise litt mat, og så hjelpe ei venninne med noe søppel før LP-trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iblandt er gener litt morsom. Jeg ble jo overrasket når jeg fikk hvite labber forje kull og nesten ikke hvitt i brystet (som er mer normalt).

Nå er en oppdretter like overrasket med kullet som ble født hjemme hos henne i går :P

66813_10151408142604702_1548806544_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli dyktig lei av at de som setter opp et hus et par tomter unna parkerer på plena mi! Nå skal jeg gå ut og sette opp et skilt med "Privat eiendom"! Må bare finne papp, plast og en stolpegreie. :gaah:

Vi bor på byggefelt, og her satt naboene med plen et "gjerde" av store steiner for å beskytte plenen sin fra å bli parkert på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad omtrent ingen vet at det bor folk her jeg! Det går liksom ingen vei hit, kun en privat grusvei / turvei. Men Luna sier nok klart ifra ja!

Hu er forøvrig en ren og pen sheltie som har fått trent seg med kjettingtrekk, og snart skal sykkelen frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad omtrent ingen vet at det bor folk her jeg! Det går liksom ingen vei hit, kun en privat grusvei / turvei. Men Luna sier nok klart ifra ja!

Hu er forøvrig en ren og pen sheltie som har fått trent seg med kjettingtrekk, og snart skal sykkelen frem.

Hvordan lærer man en hund til å trekke kjetting når hun stopper totalt av bittelitt motstand? Khela (papillon) stoppet nemlig bare av den lille tyngden som ble når langlinen trakk til seg fuktighet :rolleyes: (Og langlinen er veldig tynn og lett i utgangspunktet liksom) Hadde egentlig vært greit å bygge litt mer styrke på henne med f.eks. trekk av kjetting e.l., men det er ikke så lett da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos ekle dørselgere: her omkring har de som vanligvis sitter å tigger på gata begynt å ringe på dører. For et par dager siden stod det en å ristet på pappkruset sitt på utsiden av døra her. Og da blir min tanke at det er noe organisert bak det. Jeg bor over fire kilometer fra byen og ikke pokker om jeg tror de spasserer den strekningen for å tigge. Da er det noen som kjører dem rundt. Jeg kjenner jeg blir ordentlig provosert av dem :aww:

Willy varsler jo ikke når det kommer noen, men dørselgeren som stod på døra her trengte ikke å høre hundebjeff for å bli redd. Det var nok å se det digre, hårete hodet til Willy som stakk fram bak beina mine :lol:. Og jeg har lurt fælt på hvordan fyren endte opp langt uti intet her i skogen? Må jo ha hatt noen som kjørte, men det så ikke sånn ut.

..er jeg irritert på Argus Øyeklinikk og jeg klarer ikke å slippe det. I forrige uke skiftet de navn på selskapet sitt og slo seg konkurs! Og startet opp et nytt selskap som heter... Argus Øyeklinikk! Samme nettsider, bare klinikken i Bergen som ikke drives lenger, men nå uten forpliktelser til gamle kunder. :gaah: Optikeren som hadde jobbet i Bergen jobber også på en optikerbutikk her og kunne ta etterkontroll på meg, men da måtte jeg betale, noe jeg tross alt allerede har gjort siden det var en pakkeløsning. Nye Argus og optikeren har tilgang til journalen min.....

Livstidsgarantien på operasjonen er borte, krav til konkursboet for utgifter til etterkontroll vil ikke føre frem, da det bare er utgifter påløpt frem til konkursdato.... :sint_01::twisted:

Jeg er seriøst så sur at de har merket det på jobb i dag og da fikk jeg kommentar om at her må det være noe spesielt for det pleier ikke å være mulig å merke på meg at jeg lar noe irritere meg.

Arghhhh! Da hadde jeg også blitt forbanna!

Øh... regntøy skal da ikke trenge å tørke, kun ristes? Tror du må kjøpe nytt tøy jeg ;)

Min erfaring er at regntøy blir fuktig innenfra når man bruker det - da må det tørkes før man bruker det igjen.

Iblandt er gener litt morsom. Jeg ble jo overrasket når jeg fikk hvite labber forje kull og nesten ikke hvitt i brystet (som er mer normalt).

Nå er en oppdretter like overrasket med kullet som ble født hjemme hos henne i går :P

66813_10151408142604702_1548806544_n.jpg

Oi, kult :D.

Har jeg vært hos frisøren, vært på Plantasjen og kjøpt 30 stemorsblomster som jeg overhodet ikke aner hvor jeg skal ha :aww:, og så vært på Jysk og kjøpt meg ei litt lettere dyne enn dundyna jeg har brukt i vinter. Enkel forskning viser at dundyne om sommeren blir veldig varmt :aww:.

Også har jeg funnet en ny utgang fra hagen her - som gjør at jeg slipper å dra med meg Willy over gjørmehavet på gårdsplassen *yeyy*. Små gleder osv... :aww:.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu er forøvrig en ren og pen sheltie som har fått trent seg med kjettingtrekk, og snart skal sykkelen frem.

Hvordan lærer man en hund til å trekke kjetting når hun stopper totalt av bittelitt motstand? Khela (papillon) stoppet nemlig bare av den lille tyngden som ble når langlinen trakk til seg fuktighet :rolleyes: (Og langlinen er veldig tynn og lett i utgangspunktet liksom) Hadde egentlig vært greit å bygge litt mer styrke på henne med f.eks. trekk av kjetting e.l., men det er ikke så lett da :P

Tja, bare går avgårde, dersom hunden kommer etter tilslutt. Luna hadde ingen problemer, men hadde jo ikke tunge vekten da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, bare går avgårde, dersom hunden kommer etter tilslutt. Luna hadde ingen problemer, men hadde jo ikke tunge vekten da.

Hmm.. Vi får vel bare prøve med langlina på våt mark sånn at den gir litt "motstand" helt til hun ikke syns det er noe problem lenger :P *Føler at dette vil ta laaaaang tid*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg lei meg, og jeg aner ikke hvorfor. :huh: Mulig jeg bare er skikkelig sliten. Har tross alt vært ute i 6 timer i dag, og lært alt for mye. :P Var veldig interessant da, bare synd man blir så sliten av lange dager ute i felt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg dø på sofaen, sette på en vaskemaskin eller lage middag? Jeg er dautrøtt, har bare skitne klær og er sulten.

Sett på vaskemaskinen mens du eter en brødskive, og så dør du på sofaen etterpå.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dany er syk :(
Hun har vært slapp i hele dag, og kastet opp tre ganger gult slim på turen nå nettopp. Bæsja tre ganger, fult opp. Men den så helt vanlig ut egentlig. Ellers så formen tilsynelatende bra ut. Men idèt vi kom inn døra, la hun seg rett ned og ble liggende. Jeg gav Marvin mat, og hun lå fortsatt rett ut uten interesse. Nå ligger hun i sofaen, og hun nekter å drikke. Så hun har nok veldig vondt i magen eller noe. Hun er virkelig et slakt nå..

Håper det bare er noe hun har fått i seg som må ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli dyktig lei av at de som setter opp et hus et par tomter unna parkerer på plena mi! Nå skal jeg gå ut og sette opp et skilt med "Privat eiendom"! Må bare finne papp, plast og en stolpegreie. :gaah:

Noter bilnummer + lapp på ruta. Du har parkert på privat eiendom, ved gjentakelse vil bilen bli borttauet uten advarsel.

-

Akkurat nå er jeg på vei ut, har man ikke hund får man finne hund, så skal opp til brukshundklubben og holde utstillingstrening :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på byggefelt, og her satt naboene med plen et "gjerde" av store steiner for å beskytte plenen sin fra å bli parkert på!

Ja, det var i grunnen en bedre ide. Ser litt mindre privatkapitalistisk ut.

Jeg hadde sikkert ringt politi eller falk for å fått fjernet bilan hvis ikke eieran var i nærheten slik at jeg kunne kjefte på dem -_-

Hilsen den alltid hyggelige og imøtekommende sinnasmurfen :D

Sent from my GT-I9100

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er jeg irritert på Argus Øyeklinikk og jeg klarer ikke å slippe det. I forrige uke skiftet de navn på selskapet sitt og slo seg konkurs! Og startet opp et nytt selskap som heter... Argus Øyeklinikk! Samme nettsider, bare klinikken i Bergen som ikke drives lenger, men nå uten forpliktelser til gamle kunder. :gaah: Optikeren som hadde jobbet i Bergen jobber også på en optikerbutikk her og kunne ta etterkontroll på meg, men da måtte jeg betale, noe jeg tross alt allerede har gjort siden det var en pakkeløsning. Nye Argus og optikeren har tilgang til journalen min.....

Livstidsgarantien på operasjonen er borte, krav til konkursboet for utgifter til etterkontroll vil ikke føre frem, da det bare er utgifter påløpt frem til konkursdato.... :sint_01::twisted:

Jeg er seriøst så sur at de har merket det på jobb i dag og da fikk jeg kommentar om at her må det være noe spesielt for det pleier ikke å være mulig å merke på meg at jeg lar noe irritere meg.

Fysj. Styggaste formen for utnytting av systemet.

Skjedde det same med eit stort transportselskap i Sogn, Kårstad Transport, her i fjor. Plutseleg skifta dei namn til "Gamle Kårstad Transport AS". Ei veke seinare "gjekk" dei konkurs, samtidig som det vart starta eit nytt selskap ved namn "Kårstad Transport AS". Eigarane gjekk ut i aviser og media og skraut over kor flott og fantastisk det var at dei no starta på friskt, ein kjempefordel for både kunder og tilsette. At alle dei skuldte pengar truleg ikkje var like nøgde, snakka dei ikkje så mykje om. Ei heller om oss andre, som skal konkurrere mot dette.

Gjorde meg lite at dei gjekk konkurs enno ein gong 7 månader seinare...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dany er syk :(

Hun har vært slapp i hele dag, og kastet opp tre ganger gult slim på turen nå nettopp. Bæsja tre ganger, fult opp. Men den så helt vanlig ut egentlig. Ellers så formen tilsynelatende bra ut. Men idèt vi kom inn døra, la hun seg rett ned og ble liggende. Jeg gav Marvin mat, og hun lå fortsatt rett ut uten interesse. Nå ligger hun i sofaen, og hun nekter å drikke. Så hun har nok veldig vondt i magen eller noe. Hun er virkelig et slakt nå..

Håper det bare er noe hun har fått i seg som må ut...

Uff masse god bedring til Dany :hug:

Lurer på når Leto begynte og tiltrekke seg så mange aussier :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...