Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Jeg har ingenting fornuftig å komme med, men jeg vil bare gi deg en sånn :hug: jeg.

Takk :)

2ne jeg skjønner godt at du mugger, det er fortvilende når hunden ikke er frisk og man ikke finner ut hvorfor! Jeg har tenkt litt idag, og hadde ikke Nora briller ganske tidlig i dette sykdomsforløpet? Alle hennes problemer er hud og slimhinnerelatert, tro om hun kan ha en immunsvikt? Har dere tatt utvidede blodprøver? Allergi er fortsatt en mulighet, da må det nesten være mot midd el, men det er veldig sjeldent at det komme ri voksen alder, immunsvikt er mer "riktig" sånn sett.

Og ja, dessverre er det sånn at legfolk ofte vet bedre enn veterinæren innimellom, de har jo feks ikke gitt Nora antibiotika mot soppen på utsia, hvorfor skulle hun da få det for sopp innvendig? Gjærsopp gjør i øret som i brøddeigen, det skaper varme og hevelse, så en ren soppinfeksjon kan gjøre himla vondt, spes for henne som allerede er trang i øregangene. Og når hun er behandlet med samme medisinen (regner jeg med) siden jul, og det ikke blir kvitt problemet, så er det jo feil medisin hun får. Om du er redd for å skylle med eddikvann i tilfelle hull i trommehinna, så ta litt ren eddik på en veldig myk klut og vask henne i ørene så langt du når. Det vil også forsure øret, og noe av eddiksyren vil trekke nedover i øret langs huden.

Nei, i januar rensa jeg bare øret hennes selv, så hun er bare behandlet med medisin en gang. Og det er det andre øret denne gangen, jeg gjentar det, men det har kanskje ikke noe å si? For det øret ble ikke behandlet annet enn at det ble skylt i noen dager, for der var det jo ikke betent. Det virket som at veterinæren mente at Otodine tok soppen, mens Canaural tok betennelsen. Det var sånn jeg forsto henne ihvertfall, for det var mindre sopp i det øret som nå driver og blir betent.

Vi har vært inne på at det kunne være et stoffskifte-problem, men siden hun ikke har blitt mindre aktiv eller mer aktiv, så trodde ikke veterinæren det. Hun har forsåvidt blitt mindre aktiv, men det er ikke så mye mindre aktiv at det ikke kan forklares med at hun faktisk er 5 år snart og begynner å bli voksen, liksom. Hvis det var immunrelatert, burde hun vel ha blitt bedre i løpet av de 5 mnd hun sto på 20 mg kortison pr dag. Men det forandret ingenting annet enn matlysta hennes.

Men hun flasser ikke, hun er ikke sår i huden annet enn der hun slikker og klør seg, hun har innimellom sånne rykk i skinnet når jeg børster henne, så det virker som hun er litt øm eller hårsår eller noe, men jeg er ikke spesielt lett på hånda når jeg børster, og hun børstes stort sett bare når hun røyter. Hun mista pels rundt ene øyet i fjor sommer, men det har kommet helt tilbake igjen. Jeg lurer forøvrig på om det er noe med øynene hennes, uten at jeg tror det har noe med sopp å gjøre, men jeg syns hun har et sånt matt grønnskjær i pupillene, så jeg har tenkt å øyelyse henne, men jeg tenkte jeg skulle vente til høsten, så kan jeg ta hun og krøllebølla samtidig, sånn at det blir innenfor et års tid før hun skal pares (krøllebølla altså).

Hun har blitt vanskeligere å holde i riktig vekt, hun har det siste året vært tjukk med ujevne mellomrom, men det kan også forklares med at hun har blitt mer voksen (jeg begynte også å legge på meg når jeg ble voksen :P ), og vi har vært veldig lite aktive i vinter i forhold til hva vi har vært før. Men det skal ikke mye til før hun får litt for mye på kroppen (sånn sjøl jeg syns er for mye, ikke nødvendigvis JeanetteH og Belgerpia-for mye :P ).

Og det der med hormoner er ****** vanskelig å si noe om på ei tispe som strengt tatt ikke er så tispete. Hun fikk sin første løpetid når hun var 18 mnd og har løpt hver 9-10 mnd siden, og hun blør fint lite og er som sagt aldri innbilt og aldri flørtete, så for alt jeg veit kan hun alltid ha hatt f.eks lavt stoffskifte (selv om jeg ikke helt klarer å se for meg at hun har vært daff til nå, liksom. Da er jeg i såfall evig takknemlig for at hun har hatt et stoffskifte-problem, og litt usikker på om det bør medisineres, for hun er jammen meg aktiv nok).

Nå bare babler jeg. Jeg er åpen for at det er noe annet enn allergi, det var en foreløpig diagnose hun fikk i fjor våres når vi ikke ble kvitt soppen hennes. Hun fikk sopp i januar/februar ifjor, så jeg tenkte at hun fikk en reaksjon fordi a) Dina ble borte og/eller b) vi prøvde Pro Plan. Men hun burde ha kommet over "sjokket" og reaksjon på å plutselig ha blitt alenehund (det er hun jo ikke lenger heller), og hun har ikke fått tørrfôr (minus 3 dager i jula) på 10 mnd, tror jeg det er? Hun er badet flere ganger det siste året enn hun har blitt tilsammen i årene før (haha.. Hun får sikkert kløe av det, hun er ikke spesielt begeistret for å måtte stå i badekaret).

Men jo, jeg må nok få tatt en utvidet blodprøve. Det er jo over et år siden sist nå, så de har sikkert savnet oss på veterinærkontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten vi ser på har aldri vært bebodd før og er som sagt helt ny i 2013. Vi må selv betale for internett og TV. Hvor mye koster slikt da, for en helt grei TV-pakke med de vanlige kanalene + FEM, MAX osv? :P Er det noe jeg (les: Anders) kan installere selv? Prøver å regne litt på utgifter her...

Jeg betaler ca kr 1000 tilsammen for Viasat og internet fra NextGenTel. Mye penger, spør du meg :(

Har jo helt glemt å fortelle at jeg klarte å ødelegge blenderen i helgen!!! Jaggu ikke så vanskelig som jeg trodde... trengte jo bare å skylle den i varmt vann og så prøve å lage milkshake. Jeg skylte tilogmed raskt i kaldt vann for å unngå at den sprakk... Jaja ut å kikke på blender igjen da :P

Lurer på om den som har sagt at iskaldt vann rett etter kokvarmt er kjempelurt, ikke har tulla med deg :D

Oi. Den store blendertesten i forholdet! :o

Herregud, så mye rart vi har kranglet om her inne :lol:

Også ble det detour til riksen :aww: sender gubben i begravelse og tar med meg en god bok. Skal vist ikke lekke fra hodet :aww:

:hug: Få en liten rapport, da :hug:

Nei, det har jeg ikke prøvd, og nei, det tviler på at sopp alltid er allergi. Men gjentagende sopputbrudd er vel et av symptomene på allergi, så vidt jeg har fått med meg :)

Vi fikk første behandlingen på klinikken vi også, men det ble ikke sagt en dritt om at det burde være surt det vi rensa øret med.

Sorry, jeg er grinete. Veterinærer burde vite best hvordan man behandler hunder, ikke hundefolk på et forum - og legg merke til at jeg skreiv burde, for det er jo åpenbart ikke sånn. Og når det er en jungel av alternative måter å behandle noe på, hvordan fader velger man rette metoden da? Men eddik-vask har ikke hjulpet på soppen på beina/rompa, og kortisonbehandling har ikke hjulpet for kløa. Å fore med V&H har hjulpet litt (jeg veit jo ikke om hun ville klødd seg mer om hun gikk på tørrfôr, utover det at hun fikk tørrfôr et par dager i jula, og har hatt ørebetennelse siden), å gi eplecidereddik i maten og bruke eddik når hun bades, har ikke hjulpet så mye - det er 2 uker siden hun ble badet nå, og hun klør fortsatt, og ja, jeg er sikker på at jeg skylte ut all såpa, jeg har bada hund i 28 år. Å snakke med veterinærene har ikke hjulpet stort til nå, de sier bare "njaaa" og "tjaaa". For jeg har vært hos flere.

Heldigvis så klør hun seg ikke til blods, eller, hun slikker seg til blods på labbene og i rompa om hun får lov. Og det er der hovedproblemet ligger, ørene, labbene og i rompa. Hun kan gnafse seg så ****** i rompa at jeg hører det fra et annet rom - ****** lekker lyd, btw. Ikke er hun spesielt hormonell nå, hun løp i november, og skal i teorien ikke løpe igjen før august/september. Hun er ikke innbilt, det har hun aldri vært. Hun kunne like gjerne vært hannhund, så lite tispe-hormonell er hun, ække kødd engang, jeg har faktisk lurt på om hun kanskje er litt androgyn. Jeg har f.eks aldri sett henne flørte og by seg frem for hanner. Eller tisper, for den saks skyld. Samma det, det blir en digresjon, poenget er at hun neppe er hormonell. Selv puddelen som ikke har hatt løpetid enda engang, er mer hormonell enn Nora er.

Så jeg veit ikke jeg. Jeg er bare møkkalei av å fly til veterinær med bikkjer som ikke kan fikses. Og Nora er verdens snilleste hund, hun burde få sluppet dette.

Vil bare gi deg en klem, jeh :hug: Dritt med plager som ikke lar seg fikse sånn fort og greit.

Nå har jeg akutt lyst til å vaske badet. Tror jeg går og finner meg noe å spise ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Han jeg så kjørte på, som i krasjet inn i en gammel dame altså, men jeg tror faktisk jeg har sett de du mener også ja. :)
Haha, sånn kjørte på ja :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi deg en klem, jeh :hug: Dritt med plager som ikke lar seg fikse sånn fort og greit.

Takk :) Jeg syns det jeg. Jeg har hatt et par sånne bikkjer også nå *sukk*

Nå har jeg akutt lyst til å vaske badet. Tror jeg går og finner meg noe å spise ....

Du har litt rare lyster? :lol:

En annen ting jeg kom på, forøvrig, er at Nora har blitt sånn feit i pelsen. Det er som sagt 2 uker siden hun ble badet sist, og hun kjennes feit ut i pelsen igjen. Det er ikke normalt, hverken for henne eller sånn type pels.

---

Veit dere hva jeg fant på facebook? Neglepynt.. Morsom neglepynt:

etsy_poodle_1_1024x1024.jpg?413

Puddel er pyntehunder :aww:

Pink-poodles-1_1024x1024.jpg?413

Og selvsagt kan man få rååååsa puddel :ahappy:

Og det er ikke bare for folk med jålebikkjer, jeg fant disse rasene også:

labradore-nt-on-nails-1_1024x1024.jpg?41

etsy_boxer_1_1024x1024.jpg?413

pit_bull_1_1024x1024.jpg?413

Det er ikke bare hunder der, men jeg antok at de var mest relevant for hundesonen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jommen var det godt å strekke på seg noen timer. Men jeg sov ikke noe godt.Tror jeg hadde nakken i 90 grader et eller annet sted. Våknet et par ganger av Pøbel som må bjeffe for å fortelle meg at vinden blåser, eller at naboen har kommet hjem fra jobb. Nå holder Kamar på å leke ruslebiffen frem og tilbake og syte, for han vil bare ha kos, og jeg koser ikke umiddelbart på ham.

Nei, lage seg noe frokost, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Jeg syns det jeg. Jeg har hatt et par sånne bikkjer også nå *sukk*

Du har litt rare lyster? :lol:

En annen ting jeg kom på, forøvrig, er at Nora har blitt sånn feit i pelsen. Det er som sagt 2 uker siden hun ble badet sist, og hun kjennes feit ut i pelsen igjen. Det er ikke normalt, hverken for henne eller sånn type pels.

---

Veit dere hva jeg fant på facebook? Neglepynt.. Morsom neglepynt:

etsy_poodle_1_1024x1024.jpg?413

Puddel er pyntehunder :aww:

Pink-poodles-1_1024x1024.jpg?413

Og selvsagt kan man få rååååsa puddel :ahappy:

Og det er ikke bare for folk med jålebikkjer, jeg fant disse rasene også:

labradore-nt-on-nails-1_1024x1024.jpg?41

etsy_boxer_1_1024x1024.jpg?413

pit_bull_1_1024x1024.jpg?413

Det er ikke bare hunder der, men jeg antok at de var mest relevant for hundesonen :P

Snufs hadde ikke mine raser :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Random

I fare for å virke nyfrelst :lol: Men jeg vil anbefale akupunktur! Vi så bedring hos Bodil etter en behandling, hun skal på sin tredje behandling nå på Torsdag, og hun har ikke klødd i det hele tatt etter vi begynte (litt slikking bare) kan jo være tilfeldig, og at hun bare har en bra periode nå. Men det er verdt å prøve :) Gir henne også Goji bær til å styrke imunforsvaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til dere som vurderer netflix: viktig med stabil Internett og ok hastighet. Jeg har langdistanse fra nextgentel og kan ikke bruke netflix..
Netflix har faktisk en av de mye bedre stream løsning kontra viaplay ol. Viaplay tåler ikke noe ustabil Internett. Men Netflix takler det bedre. .. Venter jeg fortsatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, hvis Bieber kommer med KLM sitt fly fra Amsterdam til Torp sliter de med å få han på bakken. 4 forsøk og de klarer enda ikke lande i tåka

Bieber kom jo til Noreg iallefall i går morges, om ikkje før, for det sa belieberane eg høyrde på radioen. Korleis skulle han elles få tid til å øve til konserten? :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om den som har sagt at iskaldt vann rett etter kokvarmt er kjempelurt, ikke har tulla med deg :D

Var bare kaldt vann altså, og jeg lot det jo renne fra kokvarmt til kaldt (ikke iskaldt). Men lot ikke det renne lenge altså, så med en klump vaniljeis som fikk litt kraft inni der så var det nok til å slå sprekk... Men med tanke på at jeg satte tørkerullen i kjøleskapet på mandag så var det vel bare et tidsspørsmål før jeg gjorde noe enda dummere :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symradamen, jeg leifa, det skal være TO poser pr kopp med vann. Er jo meddisin vettu, ikke drikke :P

Notert!

Du verden nå var det godt å husje elevene ut gjennom døra og sige ned på sin ganske komfortable kontorstol med en kaffekopp. For en energi sånne 16-17-åringer har!

students-smiley-emoticon.gif

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en liten blund etter legetimen. Nå har jeg vårruller i ovnene og risen står til koking :ahappy: Det blir tidlig middag i dag. Deretter blir det en tur på XXL som har masse tilbud denne uken, før jeg drar på brukstrening med Blondie :D Det blir gøy! Bortsett fra at det øser ned :P Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg veit ikke jeg. Jeg er bare møkkalei av å fly til veterinær med bikkjer som ikke kan fikses. Og Nora er verdens snilleste hund, hun burde få sluppet dette.

:hug: Du har absolutt lov å være grinete. Syke hunder er slitsomt, men har du vurdert akupunktur.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en liten blund etter legetimen. Nå har jeg vårruller i ovnene og risen står til koking :ahappy: Det blir tidlig middag i dag. Deretter blir det en tur på XXL som har masse tilbud denne uken, før jeg drar på brukstrening med Blondie :D Det blir gøy! Bortsett fra at det øser ned :P Haha

Fant de ut noe da, hos legen? Håper alt er riktig skrudd sammen osv :P

Nå kjenner jeg jeg gruer meg ekstra mye til å dra fra jobb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en drøy halvtime igjen på jobben

Alltid deilig å komme hjem til hundene. Lille valpen vår er til å spise opp, tror jeg er litt forelsket i han rett og slett :wub: Skulle ikke vært lov å være så søt. Jeg og sambo sloss nesten om å kose med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...