Gå til innhold
Hundesonen.no

Nekter behandle hunden før pengene ligger på bordet


Justisia
 Share

Recommended Posts

Men hvorfor må de amputere halen før de vet om det i det hele tatt kommer til å oppstå koldbrann?
For det er vel ikke så stor sjanse for koldbrann etter hundebitt? Den har jo fått antibiotika, det holder vel som regel i massevis?
Rensing av sår er vel en selvfølge uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men den "medfølende" husverten som også er veterinær brukte også nesten en uke på å få åpnet den døra som var gått i vranglås, som brått kunne brytes opp lell når noen bladde opp. Så heller ikke denne

Problemet skapes jo av folk som ikke vil, ønsker eller har økonomi til å ta vare på hunden sin. Hverken via en forsikring, egne sparepenger, kredittkort eller forbrukslånd. Dersom man VIL ha tak i pen

Ikke bare han, men menneskers merkelige behov for å bruke media til å blottstille sin udugelighet for noen slanter. De fleste hundemennesker vet at dette er basic psykologi. Atferd som lønner

Er kreditverdigheten skikkelig herpa, så får man hverken forbrukslån, overtrekt bankkort eller noe som helst - ALT kredittsjekkes. Sånn helt uten å vite noe om den aktuelle hundeeieren kan jeg fint se for meg at han faktisk ikke kan få tak i de pengene. Trist, men skjønner veterinæren godt, selv om det ikke er en kjempesum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Jeg hadde et par tisper en gang i tiden som smalt sammen rett som det var i en periode (før den ene fikk flytte til mine foreldre) - og det ble hull - mange hull, men det var ikke snakk om verken antibiotika eller annet styr (jeg var ikke engang til veterinær, jeg) - og sårene grodde utmerket, de, helt uten problemer :).

Men du var vel ikke ute etter de "5 minutes of fame" med en konflikt som antakelig har litt fler sider enn de vil ut med. Det er jo alltid tre sider av en sak, og media er flinke til å skrive bare en side...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en annen side er det en stykk barnhjertig samaritan som har god samvittighet nå, og en stykk hund som ikke har vondt. Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe. :P

Jeg velger å være en kvalm optimist med tro på menneskeheten i dag. :) Nirm kommer og fysisk sparker meg i rævva snart, det er jeg sikker på. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en annen side er det en stykk barnhjertig samaritan som har god samvittighet nå, og en stykk hund som ikke har vondt. Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe. :P

Jeg velger å være en kvalm optimist med tro på menneskeheten i dag. :) Nirm kommer og fysisk sparker meg i rævva snart, det er jeg sikker på. :lol:

Jeg skal gjøre det en dag ja. :lol: Jeg finnes ikke optimistisk når det gjelder menneskeheten, til det ser jeg for mye dritt til. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gjøre det en dag ja. :lol: Jeg finnes ikke optimistisk når det gjelder menneskeheten, til det ser jeg for mye dritt til. :getlost:

Den står lagelig til og er vanskelig å ikke treffe. :D Jeg ser også mye dritt, men jeg ser mye vakkert også. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ble halen amputert pga det hadde gått koldbrann i halen eller pga det kan gå koldbrann i den? :icon_confused:

Det står det jo ikke noe om, men jeg antar at siden den ble amputert så var det noe galt.. Antagelig derfor det hastet litt med behandling også, ikke bare fordi den hadde et hull der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det har forsterket oppførselen til eieren som ikke har lært en døyt annet enn at det nytter å spille på følelsene til folk for å få penger til et dyr han ikke har råd til å ha...
Jeg antar at du er mannens nærmeste pårørende? Ellers skjønner jeg ikke helt hvordan du kan uttale deg med så skråsikker og dyp forakt om et medmenneske.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den står lagelig til og er vanskelig å ikke treffe. :D Jeg ser også mye dritt, men jeg ser mye vakkert også. :)

Men gubben står jo fortsatt med et helt hundespann og en økonomi som tilsier at neste gang noe skjer, så må han ut og tigge penger igjen antakelig. Og ubetalte regninger hos vetten.

Altså jeg er glad det gikk bra med hunden, men når de ikke hadde klippet bort pelsen på halen en gang for å stelle den, så var det nødvedig operasjon, eller ble det gjort bare i tilfelle rottefelle?

Og det er jo ikke første gang folk uten økonomi tigger i avisa for å få penger til å behandle dyr de ikke har råd til å ha, og ikke siste gang garantert... Og det lider garantert en god del hunder rundt om fordi folk ikke evner å ta vare på de økonomisk, og ikke gir de den behandlingen de skal ha...

Men håper den ikke er for høyt oppe, for jeg har korte bein. :lol: Og den dagen jeg ikke ser menneskehandlel, folk som skor seg økonomisk på andres ulykke (les dopselgere) og at folk starter å bry seg om personer som ligger skadde/syke gatelangs, så skal jeg starte å få trua på menneskeheten i dette landet i det minste. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Nirm, jeg er enig med deg i denne saken. Jeg synes også at det er synd at eieren vinner fram med dette og at det i tillegg kommer fram i media at det lønner seg å være ansvarsløs. Men, det sitter alikevel dyrekjære sjeler rundt om som ønsker å hjelpe hunder som trenger det, og som er villig til å betale ut av egen lomme for dyr som de ikke engang er deres. Det er noe å hente ut.

Ja, det er mye elendighet i verden, det har jeg aldri nektet på. Men det er også mye nestekjærlighet, omtanke og empati. Noen ganger er det fint å se på den biten også. :)

Men rævva mi er di altså. Hm, men kanskje ikke på den måten som det så ut som nå. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

JEG synes veterinæren som nektet å operere for skarve 2500,- er ei ***** uten like. Møkkakjærring rett og slett. Sånne burde skikkelig vært sparka til månen og litt til.

Heldig for fyren at han faktisk hadde en husvert som var veterinær og som faktisk også sier at husleie og sånt er betalt punktlig OG at han tar godt vare på hundene sine.

Og jeg synes det er helt greit at han da går til avisen faktisk. Det er jo bare kjipt når man ikke vil operere fordi man ikke får 2500 cash kontant. (kanskje vetten har dårlig råd også). Hadde jeg hatt 2 500,- å avse så hadde jeg greit sendt de til han faktisk.
For JEG VET hvordan det er å ha dårlig råd jeg.

Og jeg burde antagelig skyte begge bikkjene her (eller i alle fall levere tilbake den ene og skyte den andre), for jeg har ikke råd til noen form for operasjon - og da kan jeg jo ikke være kompetent til å ta var på hundene mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt som de som finner valp på Finn.no og den er gratis, man må bare betale for transporten. Da slår empatien inn på folk, noe de med den såkalte valpen vet å spille på. Dermed spiller man på empati - svindel ja, men empatien kan utnyttes på flere måter ser man her.

At de først brøt opp døren sier vel litt om saken mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG synes veterinæren som nektet å operere for skarve 2500,- er ei ***** uten like. Møkkakjærring rett og slett. Sånne burde skikkelig vært sparka til månen og litt til.

Heldig for fyren at han faktisk hadde en husvert som var veterinær og som faktisk også sier at husleie og sånt er betalt punktlig OG at han tar godt vare på hundene sine.

Og jeg synes det er helt greit at han da går til avisen faktisk. Det er jo bare kjipt når man ikke vil operere fordi man ikke får 2500 cash kontant. (kanskje vetten har dårlig råd også). Hadde jeg hatt 2 500,- å avse så hadde jeg greit sendt de til han faktisk.

For JEG VET hvordan det er å ha dårlig råd jeg.

Og jeg burde antagelig skyte begge bikkjene her (eller i alle fall levere tilbake den ene og skyte den andre), for jeg har ikke råd til noen form for operasjon - og da kan jeg jo ikke være kompetent til å ta var på hundene mine..

Men den "medfølende" husverten som også er veterinær brukte også nesten en uke på å få åpnet den døra som var gått i vranglås, som brått kunne brytes opp lell når noen bladde opp. Så heller ikke denne veterinæren kunne vel ha ansett dette som så veldig akutt?

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG synes veterinæren som nektet å operere for skarve 2500,- er ei ***** uten like. Møkkakjærring rett og slett. Sånne burde skikkelig vært sparka til månen og litt til.

Heldig for fyren at han faktisk hadde en husvert som var veterinær og som faktisk også sier at husleie og sånt er betalt punktlig OG at han tar godt vare på hundene sine.

Og jeg synes det er helt greit at han da går til avisen faktisk. Det er jo bare kjipt når man ikke vil operere fordi man ikke får 2500 cash kontant. (kanskje vetten har dårlig råd også). Hadde jeg hatt 2 500,- å avse så hadde jeg greit sendt de til han faktisk.

For JEG VET hvordan det er å ha dårlig råd jeg.

Og jeg burde antagelig skyte begge bikkjene her (eller i alle fall levere tilbake den ene og skyte den andre), for jeg har ikke råd til noen form for operasjon - og da kan jeg jo ikke være kompetent til å ta var på hundene mine..

Det er nok flere som har dårlig råd, men de fleste har kanskje ikke 30 hunder.. Og nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg hadde følt meg som en rævva hundeeier om hunden min skulle gått og hatt vondt i en uke, fordi jeg ikke hadde råd til vet. Og ja, jeg hadde følt meg teit, jeg hadde ikke lagt skylda på vet, spesielt ikke om jeg hadde hatt ubetalte vet regninger fra før. Jeg hadde gått i banken jeg, eller dratt master card, og hadde jeg ikke fått lån/hatt kreditt så hadde jeg helt ærlig vurdert og omplassert bikkja, feks mot operasjonskostnadene.. Eller i verste fall faktisk avlivd bikkja. At man ikke har råd til og punge ut titalls tusen på operasjon er greit nok det, men da avliver man slik at bikkja ikke trenger og plages ivertfall. Nei, slikt har jeg lite til overs for, og og legge ansvaret over på vet når en person har 30 hunder, nei vetdu hva.

Forøvrig så er eier redd for kolbrann, men har ikke renset såret på bikkja siden mandag, hvor god hundeeier er man egentlig da? Det har jo lite med økonomi og gjøre..

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det har forsterket oppførselen til eieren som ikke har lært en døyt annet enn at det nytter å spille på følelsene til folk for å få penger til et dyr han ikke har råd til å ha...

Ikke bare han, men menneskers merkelige behov for å bruke media til å blottstille sin udugelighet for noen slanter.

Jeg antar at du er mannens nærmeste pårørende? Ellers skjønner jeg ikke helt hvordan du kan uttale deg med så skråsikker og dyp forakt om et medmenneske.

De fleste hundemennesker vet at dette er basic psykologi. Atferd som lønner seg, har vi en tendens til å repetere. Det har ingenting med forakt for medmennesket å gjøre, mer en forakt for hvilken atferd vi mennesker kan finne på å utvise.

Jeg vet om iallfall èn dyreklinikk i Oslo som behandler først og gir deg faktura etterpå. Ikke er de så dyre heller.

Ellers så forstår jeg ikke alle som syns det er helt greit å utnytte en veterinær, selv om levebrødet til vedkommende er å behandle dyr. Det er like dumt å bli sur på Rema 1000 på Oslo S som ikke gir ut mat til de fattige som står på utsiden av butikken, eller at et halvtomt hotell ikke tar inn rumenerne om vinteren. De har varme senger og plass, rumenerne fryser kanskje i hjel.

Endret av ida
  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare han, men menneskers merkelige behov for å bruke media til å blottstille sin udugelighet for noen slanter.

De fleste hundemennesker vet at dette er basic psykologi. Atferd som lønner seg, har vi en tendens til å repetere. Det har ingenting med forakt for medmennesket å gjøre, mer en forakt for hvilken atferd vi mennesker kan finne på å utvise.

Jeg vet om iallfall èn dyreklinikk i Oslo som behandler først og gir deg faktura etterpå. Ikke er de så dyre heller.

Ellers så forstår jeg ikke alle som syns det er helt greit å utnytte en veterinær, selv om levebrødet til vedkommende er å behandle dyr. Det er like dumt å bli sur på Rema 1000 på Oslo S som ikke gir ut mat til de fattige som står på utsiden av butikken, eller at et halvtomt hotell ikke tar inn rumenerne om vinteren. De har varme senger og plass, rumenerne fryser kanskje i hjel.

Tusen takk, Ida. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle svare på det, så jeg lot være. Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde folk gjort opp for seg og betalt veterinærregningene sine så hadde man enkelt fått med seg en faktura. Det er et stort problem at folk ikke gjør opp, og da får man tilstander som dette-kontant oppgjør på stedet eller ingen hjelp.

Og dette er også gjengs blandt hesteeiere.

Synd at det blir sånn men jeg forstår godt at de må sette opp noen strikte regler. Og loven er til for å tolkes, den er ikke svart hvitt. Jeg tviler på at mam kan stå i retten å påberope seg veterinærhjelp å slippe å betale for seg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I endel andre land enn Norge får ikke engang mennesker noe annet enn absolutt mest nødvendig helt livreddende hjelp med mindre de kan bla opp pengene. Så jeg syns dessverre ikke det er rart at veterinæren velger å stå på krava. 2500 er ikke store summen, men 2500 x alle de som ikke har råd kan bli endel tilslutt altså. Så jeg forstår veterinæren, uten å ha satt meg voldsomt inn i saken.

Godt hunden fikk hjelp da :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...