pippin Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Skrevet 19. Mars 2013 Alle som har bilder må bare legge de her altså Kom hjem igår... Nokså sliten, hehe! Men det har vært veeeldig gøy! Å være frivillig er ingen lek, noe enkelte sikkert tror. Er man frivillig må man regne med lite søvn, kulde, og mye jobb. På et tidspunkt var jeg våken i 1,5 døgn og sto ute i 24timer av disse. Passe sliten kan man si! Så blir man litt oppgitt når enkelte klager etter å ha stått ute i 3 timer.... Men men! Jeg er evig optimist og ser ikke vitsen med å syte, jeg bare biter tenna sammen og tar ting som de kommer! Jeg fikk ikke tatt alverden med bilder, men kameraet ble tatt frem når jeg hadde sjansen. Her er noen av hundene til Harald Tunheim. Fine bikkjer! Dette likner sånn på slekt av Mana Og DENNE karen foralska jeg meg i... Han var såååå god! Hoppet ikke og ville ha maaaasse kos.. Og lagde godlyder hele tiden.. Han kunne fått bli med meg hjem <3 Se han gjør seg til da! Noen bilder fra starten.. Martin Tunheim er en av barnekjørerne som kjørte først ut fra start.. Så søte! Sjekkpunkt Skoganvarre. Alt er klart! Første inn til Karasjok Depoet til F1000 er klart Kvelden før F1000 kommer er det underholdning med samekonsert og bål.. Koselig! Så kommer Thimas Wærner inn til Karasjok Med Inger Marie like bak Og Arnt Ola etter det igjen Og så Hugh Neff! Med en hund i sleden Her hviler de tre første Sjekkpunktet hadde en løshund.. Han fikk navnet Kompis. Måtte desverre jage han bort flere ganger fordi han kunne forstyrre spannene.. Men makan til sjarmør.. Sigrid Ekran kommer *dele opp* 2 Siter
pippin Skrevet 19. Mars 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 19. Mars 2013 Trøtte bikkjer <3 Robert Sørlie drar fra Karasjok Det samme gjør Lars Monsen Vetene sjekker hundene Så ble vi påspandert litt mat før vi dro fra Karasjok. Kjeeeempekoselig! Fra banketten.. Inger Marie får ei hytte.. Så kjekt da! Siste dagen kjører vi ut med to spann fra gården til Harald. Så gøy! Jeg kjørte 6-spann! WIho! Her satt jeg på da.. Og dette er ikke meg 5 Siter
Guest LXT Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Skrevet 19. Mars 2013 (endret) Fine bilder Pippin, som alltid! Og så koselig det så ut i den trehyttesaken i Karasjok. Tenk deg dèt sonentreffet der da. Påskekrimmen - Soniser på sledetur i Karasjok, hvem er morderen? mohahaha Sjekkpunktbildet var veldig koselig med de rosa skyene Og hytte!?! Tror jeg skal begynne med hundekjøring jeg ass Endret 19. Mars 2013 av LXT Siter
SandyEyeCandy Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Skrevet 19. Mars 2013 Sympatiserer veldig med at du ikke fikk sove, men herregud for en opplevelse det må ha vært å delta på disse løpene (om enn på sidelinja)! Siter
Aymee Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Skrevet 19. Mars 2013 Iiiiih, skihytta "mi" jo! Jeg synes folk skal poste flere bilder, jeg. *savne Alta og Finnmark* Det ble ikke Finnmarksløp på meg likevel i år, da jeg plutselig kjøpte en ny hund i stedet. Oh well. Siter
Poter Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Skrevet 19. Mars 2013 Kjempefine bilder! Huskyer er jo bare de herligste Siter
Guest Ulla-Britt Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Skrevet 19. Mars 2013 Kjempefine bilder denne gangen også Og virtuell blomst til dere som reiser hele Norge på langs for å jobbe frivillig i gudhjelpemeg så mange minusgrader. Respect. Siter
Gjest Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Skrevet 19. Mars 2013 Respekt herfra også! Har fulgt med på NRK og internett - trist at det er slutt. Fantastiske bilder! For noen øyne de hundene har! I mitt neste liv skal jeg også drive med hundekjøring. Siter
Artemis Skrevet 19. Mars 2013 Rapporter Skrevet 19. Mars 2013 Flotte bilder! Ser ut som en opplevelse for livet Siter
Guest Belgerpia Skrevet 20. Mars 2013 Rapporter Skrevet 20. Mars 2013 Herlig! Skulle ønske jeg hadde anledning til å være å se ett år (les - ta bilder)...... - forøvrig - vinneren av FL1000 er HOT Siter
Bananen Skrevet 20. Mars 2013 Rapporter Skrevet 20. Mars 2013 Så utrolig kult ut! Takk for at du delte bildene. For en opplevelse! Siter
pippin Skrevet 20. Mars 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 20. Mars 2013 Fine bilder Pippin, som alltid! Og så koselig det så ut i den trehyttesaken i Karasjok. Tenk deg dèt sonentreffet der da. Påskekrimmen - Soniser på sledetur i Karasjok, hvem er morderen? mohahaha Sjekkpunktbildet var veldig koselig med de rosa skyene Og hytte!?! Tror jeg skal begynne med hundekjøring jeg ass Håhå! Den krimmen hadde blitt skummel! Og ja, ei hytte hadde ikke gjort noe neeeeei.. Sympatiserer veldig med at du ikke fikk sove, men herregud for en opplevelse det må ha vært å delta på disse løpene (om enn på sidelinja)! Heheh til slutt var jeg så trøtt at jeg ikke var trøtt lengre.. Hvis det gir noen mening Kunne holdt det gående en dag til jeg Men det var nok best å sove istedet ja... Iiiiih, skihytta "mi" jo! Jeg synes folk skal poste flere bilder, jeg. *savne Alta og Finnmark* Det ble ikke Finnmarksløp på meg likevel i år, da jeg plutselig kjøpte en ny hund i stedet. Oh well. Ny hund er ikke så værst da Og ja, det er veldig givende å være frivillig, selv om det er slitsomt. Løpet hadde ikke eksistert uten frivillige. Flere bilder på bloggen Siter
Ane Skrevet 20. Mars 2013 Rapporter Skrevet 20. Mars 2013 Kommer bilder her ifra også, når jeg har fått tilgang på internett i heimen Storkoste meg i år igjen, med Hanne, Heidi ++ 1 Siter
Ane Skrevet 20. Mars 2013 Rapporter Skrevet 20. Mars 2013 Dobbeltposter siden jeg ikke fikk med i forrige. Og hytte!?! Tror jeg skal begynne med hundekjøring jeg ass Den beste sammenlagt over to år vinner en Saltdalshytte Spesial designet som har fått navnet Finnmarksløpet. Jeg synes folk skal poste flere bilder, jeg. *savne Alta og Finnmark* Det ble ikke Finnmarksløp på meg likevel i år, da jeg plutselig kjøpte en ny hund i stedet. Oh well. Kommer flere bilder herfra litt senere! Litt vanskelig uten internett hjemme. Tok over 1000 bilder, så er vel kanskje 10 bra! haha Kjempefine bilder denne gangen også Og virtuell blomst til dere som reiser hele Norge på langs for å jobbe frivillig i gudhjelpemeg så mange minusgrader. Respect. Det er så verdt det! Respekt herfra også! Har fulgt med på NRK og internett - trist at det er slutt. Fantastiske bilder! For noen øyne de hundene har! I mitt neste liv skal jeg også drive med hundekjøring. Så du meg på tv?!?!?! Nei, du kjenner vel ikke fjeset mitt Jeg var hvert fall på tv i alle fall to dager. Innsjekk på 500 og 1000 i Karasjok. -- Og med tanke på oss som "reiser hele norge langs" for å hjelpe til, så ble min "norge på langs" tur litt mer komplisert enn den var. Egentlig skulle jeg "bare" ta fly fra Bergen, til Oslo, og fra Oslo til Alta(med Heidi og Hanne), men akk det skulle ikke bli så enkelt. Samme dag som vi skulle dra var den dagen hvor det var totalt flykaos. Jeg stod opp kvart på 6, ble kjørt opp til Flesland av mamma, sjekket inn, stod i laaaang sikkerhetskontroll(hvor Marie stod, tror jeg?), og satt meg for å vente på boarding. Flyet skulle gå 07.30. Jeg hadde 20 minutter mellom landing i Oslo og Alta flyets avgang, dvs. jeg måtte være veldig kjapp der nede. Omsider var det boarding, og alle satt seg og jeg var med godt mot i de 10 minuttene som gikk. Vi var forsatt i rute, men SÅ kom meldingen at vi ikke kunne lette pga. noen problemer i Oslo. Vi ble stående i 15 minutter. Faaen, nå rekker jeg ikke det ene flyet til Alta idag. Jeg tok kontakt med en flyvertinne og spurte om jeg kunne få gå av flyet fordi jeg ikke ville rekke Alta flyet i Oslo. De klarte å finne sekken min i lasterommet og jeg kom meg av med beskjed om å gå i kundeservice skranken. Der fant han ut at det gikk et SAS fly til Alta om kvelden som jeg kunne dra med. Og jeg måtte derfor dra til Oslo igjen. Men så var alle flyene til Oslo fulle, og han ringte flyet jeg egentlig var på, for å få meg på det igjen, men da skulle de akkurat til å lette, så det var for sent. ****. SÅ fikk han meg tilfeldigvis inn på et annet Oslo fly som gikk 09.30. Jeg sjekka inn sekken igjen, gikk gjennom sikkerhetskontroll og satt og ventet på boarding mens min mor og søster satt hjemme og holdt på å finne billett på flyet til Alta med SAS. Så ringer de og sier at det er helt fult. Ingen ledige plasser før søndag til Alta noen steder. Helvette. Jeg løper ned til kundeservice mannen igjen og fortelle dette, og han ringer bakkemannskapene som igjen må rote ut sekken min. Ensom sekk på bagasjebåndet for andre gang på 2 timer haha. Jeg sitter meg så på en benk rett utenfor flyplassen og ringer mamma. Da har hun, min søster og pappa funnet ut at jeg kan ta fly til Tromsø i kveld, og deretter ta et fly til Alta fra Tromsø morgenen etter. Flyet går 7 fra Bergen. De spør hvordan jeg kommer meg hjem, og jeg spør "hva er klokken nå da?", med tanke på at jeg kan jo egentlig bare vente her. Men klokken var bare 9. Da lo de av meg. Jeg følte jeg hadde vært der i 8 timer så mange ganger jeg hadde løpt over alt. Satt meg på flybussen hjeeem. På kvelden dro jeg opp igjen. Tok fly til Tromsø som var forsinket. Bombe, men egentlig helt greit, mindre ventetid i Tromsø da. Landa i Tromsø 01.00 og flyet til Alta skulle gå 05:55. Lå meg ned på det iskalde steingulvet på flyplassen og "hvilte". 06.20 tok flyet av mot Alta, og jeg var på skolen 07.30 og vekket Heidi, Hanne ++ der jeg kom brakende inn. Skal si det var godt å sove natten etter! Fikk dessverre ikke med meg verken kjørermøte eller åpningen av borrealisfestivalen, men jeg kom meg i det minste opp... En liten forsmak på søvnmangelen gjennom uken! Men kjekt var det! Hei å hå :) 1 Siter
Aymee Skrevet 20. Mars 2013 Rapporter Skrevet 20. Mars 2013 En heller stressende flytur Oi, stakkar! Ja, flyene var ikke helt gode uka før FL, og jeg var bekymret lenge selv siden jeg egt planla å ta siste flyet på fredagskvelden nedover. Misunner deg ikke alt styret, men det var vel verdt det 1 Siter
Heidihj Skrevet 20. Mars 2013 Rapporter Skrevet 20. Mars 2013 Fine bilder Hanne! Ble ikke så mange bilder på meg i år, men fikk da noen. Har ikke fått tid til å se på de enda. Det er utrolig gøy og givende å være frivillig, og det med lave tempraturer er egentlig bare bra. En bli lys våken av å være ute i så kaldt vær så lenge. Det er først når en kommer inn en kjenner at det er 24 timer siden sist en sov. Håper å kunne være med i 2014 også om økonomien og tiden strekker til! 1 Siter
MegaMarie Skrevet 20. Mars 2013 Rapporter Skrevet 20. Mars 2013 Jeg stod opp kvart på 6, ble kjørt opp til Flesland av mamma, sjekket inn, stod i laaaang sikkerhetskontroll(hvor Marie stod, tror jeg?), og satt meg for å vente på boarding. Hvilken dato var det? Det har vært mye forsinkelser i det siste pga nytt innflyvningssystem i Oslo. Hørtes kjempe stress ut, men godt det var verdt det da Kjempe fine bilder, Pippin Det ser så kult ut å kjøre hundespann. Jeg klarer ikke å sette meg inn i hvordan det må føles at hunden trekker en avgårde. Siter
Pajko Skrevet 20. Mars 2013 Rapporter Skrevet 20. Mars 2013 Super fine bilder, Pippin Det ser helt fantastisk ud! Siter
pippin Skrevet 20. Mars 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 20. Mars 2013 Takk! Gleder meg til å se bilder fra dere andre hvis dere har Og ja, flystyret til Ane var helt forferdelig..! Vi ble så fortvila, men heldigvis kom du deg oppover til slutt! Kjipt å gå glipp av dette pga flytrøbbel. 1 Siter
Ane Skrevet 22. Mars 2013 Rapporter Skrevet 22. Mars 2013 Hvilken dato var det? Det har vært mye forsinkelser i det siste pga nytt innflyvningssystem i Oslo. Hørtes kjempe stress ut, men godt det var verdt det da Kjempe fine bilder, Pippin Det ser så kult ut å kjøre hundespann. Jeg klarer ikke å sette meg inn i hvordan det må føles at hunden trekker en avgårde. 7 mars. Dagen det hele startet Oi, stakkar! Ja, flyene var ikke helt gode uka før FL, og jeg var bekymret lenge selv siden jeg egt planla å ta siste flyet på fredagskvelden nedover. Misunner deg ikke alt styret, men det var vel verdt det Ja, det var det, men det var ikke en god start Skulle jo sove ut og være opplagt tenkte jeg Siden jeg viste det ville bli lite søvn der oppe, men nå startet jeg jo i minus haha Gleder meg til å se bilder fra dere andre hvis dere har Og ja, flystyret til Ane var helt forferdelig..! Vi ble så fortvila, men heldigvis kom du deg oppover til slutt! Kjipt å gå glipp av dette pga flytrøbbel. Gleder meg til å få sett om noen er brukende jeg! Har ikke bestilt nett enda da, så tar nok en stund før mine kommer Og ja, dritt flyopplegg.. Siter
MegaMarie Skrevet 23. Mars 2013 Rapporter Skrevet 23. Mars 2013 7 mars. Dagen det hele startet Ja, da jobbet jeg 5-9 1 Siter
Heidihj Skrevet 27. Mars 2013 Rapporter Skrevet 27. Mars 2013 Da har jeg sett litt på bildene jeg fikk tatt under starten av årets Finnmarksløp. Ble ikke så mange i år, men her er en liten smakebit Har noen flere bilder i bloggen om det er ønskelig å ta en titt. 2 Siter
Ane Skrevet 1. April 2013 Rapporter Skrevet 1. April 2013 Noen få bilder fra meg. Kommer flere når jeg har fått internett hjemme. Alta, starten, lørdag morgen Michelle Blåveis Tare Tare Sunniva, Harald Tunheims datter, og Tare Blåveis Kuling smiler som alltid Team Tunheim før start. Ralph blir intervjues før start. Nina Skramstad Malou Brake Brake 1 Siter
Ane Skrevet 2. April 2013 Rapporter Skrevet 2. April 2013 Da kommer nok resten av bildene snart. Kjøpte internett i går, så når får vi snart det i huset 1 Siter
Mailin Skrevet 2. April 2013 Rapporter Skrevet 2. April 2013 Hvor var dere frivillige, hvilk(e) sjekkpunkt? Og når dro du til Alta igjen fra Karasjok Pippin? Siter
Recommended Posts