Gå til innhold
Hundesonen.no

Foringsrutiner


Annik
 Share

Recommended Posts

Min har alltid matskålen framme, og passer på å sjekke/fylle opp om det begynner å bli lite igjen der. Han har alltid vært flink til å dele opp måltidene sine selv, så har ikke sett behovet av at jeg skal dele opp måltidene for han. :)

Med unntak av slankeperioden hans etter han hadde vært hos bestemor(altså min mamma) og blitt bortskjemt en hel sommer. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville aldri falt meg inn å fore døgnet rundt. Mine får mat på kvelden og det er borte på noen sekunder. En periode lekte en av de hobby anoretiker og da fikk han ti minutter for skåla forsvant.

Du som forer hele tiden hva Gjør du da når du skal reise? Kjøre langt ol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forumet er blitt kjempe flott folkens:) STå på :shock:
Åh ja. Min gamle bc dør mentalt kl 7,for hun fikk alltid mat da. Om vi kjørte bil så stoppet vi nesten. Så ille var det. Jeg skal aldri aldri ha rutine hunder igjen :-P mine skal kunne trene og være med på ting selvom de ikke får mat på x klokkeslett.

Så her får man mat når man får :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som forer hele tiden hva Gjør du da når du skal reise? Kjøre langt ol?

Det er veldig sjelden jeg reiser med han eller kjører langt. Lengste jeg har reist med han er 4 timer, da ventet jeg med å fore til vi var framme. Hadde jeg reist lengre, så hadde jeg tatt noen pauser på veien så han fikk spise litt samtidig som vi luftet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sjelden jeg reiser med han eller kjører langt. Lengste jeg har reist med han er 4 timer, da ventet jeg med å fore til vi var framme. Hadde jeg reist lengre, så hadde jeg tatt noen pauser på veien så han fikk spise litt samtidig som vi luftet :)

hvorfor er det "viktig" at hunden din har tilgang til mat hele tiden? Du aner jo ikke når den må på do, eller i forhold til trening så er jo skjeldent en mett hund lett å trene med, eller for lengre turer. Nå har du jo en liten rase men man lurer jo for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det "viktig" at hunden din har tilgang til mat hele tiden? Du aner jo ikke når den må på do, eller i forhold til trening så er jo skjeldent en mett hund lett å trene med, eller for lengre turer. Nå har du jo en liten rase men man lurer jo for det.

Han er veldig flink til å si ifra om han må på do, og mener han at jeg har sovet for lenge og at han må ut tidlig på morgenen, så blir jeg vekt av et par slikk i ansiktet. Har aldri hatt noen problemer med at han ikke ville ha tatt i mot godbiter eller virker lite interessert under trening. Da får han noe annet enn tørrforet i skåla, så da blir det veldig interessant uansett om han akkurat har spist. Men om jeg vet at jeg skal ha en lengre treningsøkt med han, der jeg krever litt mer enn "vanligvis" så tar jeg bort maten en stund før.

Edit; Men som sagt, han har alltid vært flink til å dele opp måltidene sine selv. Så når jeg er hjemme spiser han stortsett 2-3 ganger i løpet av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En om morgen og en om kvelden, tørrfôr, borte på 2 sek, om han en sjelden gang ikke spiser med det samme så bare lar vi den stå til han gjør det. :) ++++ middags rester og grønnsaker, men han begynner å bli "barn" så han har begynt å legge vekk brokkoli (altså løfter dem ut av bollen sin og legger dem ved siden!!) også leker han med gulerøttene han får. Rare voffen min ^^ :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V&H 2 ganger om dagen, som regel til faste kl slett. Og selv om det gjør at jentene gjerne begynner å "mase" (om kvelden) alt fra 1 time til 1/2 time før, så synes jeg det er greit. De er rimelig sjarmerenes der de på hver sine måter prøver å lokke meg til å gi de mat før tiden :wub: Sier jeg de skal slutte å mase så gjør de det også. Null problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ingen rutiner da jeg ikke har noen jobb som er laget for rutiner.

Men de får mat når jeg står opp/når jeg kommer hjem fra nattevakt. Også en eller annen gang iløpet av ettermiddag/kveld.

Maten er spist opp iløpet av 30-90 sek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fòrer hver morgen når jeg står opp og setter på kaffen. Neste gang blir rett før jeg skal spise middag, sånn om trent når jeg står og lager den.

Som hos JeanetteH, så er maten borte fra 30-90 sek her også :P

(Men får Dany vom, så er den borte i ett jafs. Dvs 1 sek)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi akkurat laget nye rutiner, i håp om å få noen rutiner :lol:

De voksne får mat morgen og kveld, og valpen får morgen/middag/kvelds. Stabyen sultes minst en dag i uken, og på sine verste perioder oftere.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

grytidlig morgen og tidlig kveld i ukedagene, i helga forskjøvet med to-tre timer. For meg er det viktig å vite nøyaktig når de åt sist, i tilfellerottefelle magedreining. Men de maser ikke om mat om det skulle gå over tia. Oabba gjorde det når jeg først fikk henne, matvraket hun var, men hun selvregulerer nå slik som Valpis, så de eter det de trenger og lar overskuddet ligge igjen i skåla.

Med unntak av svinekjøtt, det kan begge to ete til de sprekker :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost og middag. Slafs - sluk - borte. Skulle skålene stått fremme hadde jeg blitt gal av lyden av skåler som blir dytta/slikka bortover gulvet i håp om å finne bare eeeeen liten smule til. Har også alltid magedreining i tankene, selv om det ikke er et stort problem på mine raser, så unngås foring rett før/etter tur i tilfelle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...