Gå til innhold
Hundesonen.no

Fuglehund og fjærfe


ghd13
 Share

Recommended Posts

Vi ønsker oss en Gammel Dansk hønsehund, og spør de aller siste spørsmålene i den forbindelse her ikveld :) Har hatt lyst på den i 15 år, så hadde vært fantastisk å få en inn i familien.

Vi har fasaner, og endel høns i hagen/hønsehus, på eiendommen, samt også lam ved siden av eiendommen.

Kan fuglehunder være sammen med de om de vokser opp sammen med de, eller vil den alltid ha jaktinstinktet der, så den vil ta de om vi slipper hønsene ut i hagen? Vi lar de gå sammen med oss på dagtid, når vi er hjemme, på hele eiendommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være heldig, men det er ingen garanti for at det vil fungere. Jeg har høns samt to fuglehunder. En av dem(se bildene under) kan være løs med hønsene uten problemer. Jeg stoler 110% på ham. Den andre stoler jeg ikke på. Han har blitt mye bedre, men jeg tør ikke å ha dem løse sammen.

P1000990frans.jpg

IMG_2112a.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå han sitter og sender lengselsfulde blikki hønsenes retning :lol:

Min GDH jeg hadde i min ungdom gikk også rundt hønsene, men inn i mellom måtte hun jage lidt på dem. Hva værre var, hun stod stann i timesvis med hodet inne i vår rhododendron buske.... :ermm: Vi skjønte aldrig helt, hva hun holdt på med :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en ES, en GS blanding og nå en jaktspringer og alle disse har fint kunne gå løs sammen med hønene mine. De to første var heller ikke oppvokst med fjærfe,men introdusert til de i voksen alder. Null problem med noen av de, og har ikke hatt et eneste problem med springertulla som er vokst opp med de heller:):):). Så det er en absolutt mulighet at det går kjempefint:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...