Gå til innhold
Hundesonen.no

Problemer med internett-tilkobling


Tonje
 Share

Recommended Posts

Etter at jeg gjenopprettet fabrikkoppsettet på laptopen min får jeg ikke koblet meg på nettet hjemme hos moren min. Etter å ha tastet inn nettverksnøkkelen står det at tilgangen kun er lokal. Sikkert noe enkelt som må redigeres på, men jeg finner ikke ut av det. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på kontrollpanel - Enhetsbehandling - Nettverkskort

En av de punktene som ligger under Nettverkskort, høyreklikk og trykk Egenskaper.

Gå så på Avansert, og klikk på alle de i den boksen nedover på venstre side, sjekk at det står (eventuelt endre til) "Aktiv" på høyre side, på alle. :)

Link til skjermbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant, men det står veldig mye rart der. På de fleste står det en verdi, men på network address står det "utilgjengelig". Kan det ha noe å si? Må skrives inn en verdi der isåfall. Dette blir for teknisk for meg ass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står pcen din til å automatisk motta ip? høyreklikk på nettverkskortet og velg egenskaper og velg tcp ip v4 og se hva den står til. Evnt sett til automastisk da på IP og dns.

Tror jeg fant den du mente og den står på RX & TX enabled. Hva betyr det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...