Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippetene (2)og "den der"


Vimsy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Søster'n min (bikipile) ville jeg skulle lage en introduksjon av bikkjene mine, så da får jeg vel prøve på det. :-) Starter med min aller første hund: - Winnie. Født 28. april 2006 (Bildet er t

I dag er Fant 12 uker, og vi har vært hos dyrlegen. Det gikk helt fint. Noma var og tok nesedråpevaksina, og hun var også superflink, da det er første gang hun får noe i nesa. Men hu stod helt still

Det er november!

Posted Images

Vet ikke av det veier, har ikke tenkt over å veie det! Men var uten felg da. Husk at når whippeter trekker så kan de få muskler på "feil steder" da. Jeg fikk en telefon fra oppdretter da jeg skreiv på FB at jeg vurderte å la Winnie trekke dekk for en stund tilbake. Men jeg tenker at litt trekk kan vel ikke skade - hun elsker det jo!

:)

må bare påpeke at det utsagnet er litt tullete, hørt det flere ganger innen whippetmiljøet. Men de sette muskler på samme plassene som en annen rase, og Anastasia har trukket mye, akebrett, kjetting og pulk, og blitt utstilit, og fått god kritikk. Og ingen som kan si noe om at musklene hennes er på feil steder ;) Så kjør på og kos deg, morro at du bruker whippsen din til trekk :) Og så er de utrolig fine da :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun veier rundt 12,5 og er ei knøttebøtte i høyden, men til gjengjeld har hun en litt "rund" kroppsbygning, så er ikke sikkert Stilken er så mye lavere. :)

Hvor gammel er Stilken?

Hun er syv år - men har ikke på noe vis innsett at hun begynner å bli en voksen dame. Møtte pappaen hennes (Quick Joey Small) for første gang på Gran i år, og han var 12 år og knallsprek! Han hadde visst hatt to kull med Gerds "Kiss Me Kate" og det ble store gutter og små jenter..

Tror nok ganske sikkert Flora er mer av den "nye" typen, akkurat som Fant - større og kraftigere..:

Red: Hvitelabben - Flo sin, er fra hun var 13 uker eller så..

923460_10151603812830907_1962652111_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er syv år - men har ikke på noe vis innsett at hun begynner å bli en voksen dame. Møtte pappaen hennes (Quick Joey Small) for første gang på Gran i år, og han var 12 år og knallsprek! Han hadde visst hatt to kull med Gerds "Kiss Me Kate" og det ble store gutter og små jenter..

Tror nok ganske sikkert Flora er mer av den "nye" typen, akkurat som Fant - større og kraftigere..:

Red: Hvitelabben - Flo sin, er fra hun var 13 uker eller så..

923460_10151603812830907_1962652111_n.jp

HAHA! Det bildet er som å se Winnielabb vs Fantelabb! :D

Winnie er forøvrig også 7 år nå. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant har blitt supergod venn med en etnahundfrøken på 9 måneder. De leker helt fantastisk sammen! Eieren heiv et kaninskinn til etnaen, og Fant visste ikke helt om han skulle tørre å stjele det. Han turte det til slutt, da hun var uoppmerksom et lite øyeblikk, og du og du så stolt som han ble!! Vi fikk nesten ikke tak i kaninskinnet, for han ga det ikke frivillig fra seg når han først hadde fått det. :)

post-11727-0-73394500-1372543992_thumb.j

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser kjempegøy ut! Hvor får man tak i kaninskinn egentlig...? Tror jentene ville blitt helt gale (Stilken blir vill bare hun får tak i en pinne med litt løs bark som likner på "pels")...!

Astrid kjøpte det på EM i Tyskland, ellers har hu noe hareskinn som hu fikk fra noen... Jeg vil også haa. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jajaja min kjære søster...

Så ble aldri dette genseren som min kjære nevø skulle få...

Men det ser jammen meg ut til å bli en fin Fantegenser! ^^

Han har fortsatt god plass å vokse på, så det ser lovende ut. Eneste trange stedet er evt ved nakken, men fikk begge henda inni der også. :)

Denne genseren sluttet jeg å jobbe på rett før Fant kom i hus. Den passer greit på både Noma og Winnie, så om den ikke passet Fant så kunne de ha brukt den. :)

post-11727-0-04804300-1373837473_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoooooooo:D Jeg blir gjerne med for å teste en gang ;)

Og endelig begynner jo genseren å blir ferdig å :P Din nevø fyller jo 5 år i år, så litt tid har det tatt :lol:

Det verste er vel at jeg startet å lage den til sønnen til Jane. Tobias. Som blir 6 år i år :P

Og selvfølgelig skal du få teste. Du kan kicke og så kan jeg sykle ved siden av. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jøss, det var størrelsesforskjell ja! må innrømme at jeg liker store whippeter litt jeg da, men jeg har ikke mye peiling på hvordan de skal se ut. :P fant er fin, ihvertfall! :D

Jeg er enig. :)

Winnie er ei lita tispe, mens Fant er en høy hann. Han bør ikke bli høyere, han er på maks for den amerikanske standarden nå. Allerede for høy for her til lands, men det er nesten alle sammen ;)

Den originale standarden fra slutten av 1800-tallet sier at whippetene skal veie 10 kg. Fant veier allerede bortimot 18 kg - 8 måneder gammel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Veide hele gjengen min i dag. Noma og Fant hos dyrlege, og Winnie her hjemme. Kan veie hun hos dyrlegen i morra, for da skal hu ta sin årlige vax. :)
Noma: 17,7

Fant: 18,5 (WHAT?!) :blink:

Winnie: 11,9

Har skjedd litt diverse fra denne kanten i det siste. Jeg har f.eks. bestemt meg å følge en fremtidsdrøm noe som innebærer at kennelnavnprosess er nå i gang, og jeg kommer til å se meg om etter ei (whippet)tispe etter hvert - ingen stress med det vel og merke. I mellomtida prøver jeg å lese meg litt opp på genetikk osv, og jeg synes bare det er superspennende :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Veide hele gjengen min i dag. Noma og Fant hos dyrlege, og Winnie her hjemme. Kan veie hun hos dyrlegen i morra, for da skal hu ta sin årlige vax. :)

Noma: 17,7

Fant: 18,5 (WHAT?!) :blink:

Winnie: 11,9

Har skjedd litt diverse fra denne kanten i det siste. Jeg har f.eks. bestemt meg å følge en fremtidsdrøm noe som innebærer at kennelnavnprosess er nå i gang, og jeg kommer til å se meg om etter ei (whippet)tispe etter hvert - ingen stress med det vel og merke. I mellomtida prøver jeg å lese meg litt opp på genetikk osv, og jeg synes bare det er superspennende :ahappy:

Hoho, ingen liten gutt nei! :)

Masse lykke til med fremtidsplanene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - høres høyst interessant ut. :) Synes hannen var helt nydelig også. Svak for de mørkere whipsene :) Og jenta deres er jo bare fantastisk søt. Elsket uttrykket hennes :wub:

Bare å følge med, det! Veldig spennende kombinasjon, jeg gleder meg veldig. Vi blir å beholde en valp etter Rambo og Lykke selv også :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...