Vimsy Skrevet 18. Februar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 18. Februar 2013 Ja, amelie er jo svær. Men veldig fin da! Blir spennende å se hvor store våres blir. Jeg syns ikke faren ser så stor ut, men har bare sett han på bilder og film. Så inntrykket mitt kan jo være feil. Inger sa i går at han er ganske stor. Winnie er mindre enn de fleste. Har vel møtt ei som er ca samme strl. Siter
Hermes Skrevet 18. Februar 2013 Rapporter Skrevet 18. Februar 2013 Ja, amelie er jo svær. Men veldig fin da! Blir spennende å se hvor store våres blir. Jeg syns ikke faren ser så stor ut, men har bare sett han på bilder og film. Så inntrykket mitt kan jo være feil. Faren er en relativt stor whippet, den litt "kraftigere" typen. Siter
Vimsy Skrevet 20. Februar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 20. Februar 2013 Flinke Fant sov fra 22 til 7.30 i dag! Snart 13 uker gammel. Woo! Siter
Bikipile Skrevet 20. Februar 2013 Rapporter Skrevet 20. Februar 2013 Flink lillegutt det Edit: Og Winnie så jo bare knøtt ut ved siden av Fant på det bildet Litt sånn som bestemor med oss (vel, ikke helt ennå, men når han vokser litt til blir det jo sånn) Siter
Vimsy Skrevet 20. Februar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 20. Februar 2013 Flink lillegutt det Edit: Og Winnie så jo bare knøtt ut ved siden av Fant på det bildet Litt sånn som bestemor med oss (vel, ikke helt ennå, men når han vokser litt til blir det jo sånn) Hahaha! Som bestemor med oss... Ja NETTOPP sånn!! Hu som har Tobi trur Fant vil bli 18 kg... Noma veier jo det! Da må jo han bli høyere enn Noma da. Og jeg trur hun har rett! Siter
Vimsy Skrevet 21. Februar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2013 13 uker. Skulle nok hatt bakbena liiitt lengre bak, og kanskje hodet litt mer frem... men ellers greit trur jeg. Siter
Elisabeth00 Skrevet 21. Februar 2013 Rapporter Skrevet 21. Februar 2013 Så fin han er! Syns han utvikler seg bra. Jeg veide Penny i går, 7,2 kg, så hun er ganske svær hun også! Siter
Vimsy Skrevet 21. Februar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2013 Så fin han er! Syns han utvikler seg bra. Jeg veide Penny i går, 7,2 kg, så hun er ganske svær hun også! Ja jeg er ganske fornøyd med han - men jeg har ikke så mye peiling... hehe. Ja 7 kg hørtes ganske stort ut. Jeg tipper Fant veier 8 nå... er spennende å følge med på hele kullet! Siter
Tavi Skrevet 21. Februar 2013 Rapporter Skrevet 21. Februar 2013 Kjempefine! Fant er supersøt, er så deilig med sånne søte gode og enkle valper <3 Spent på størrelsen på ham, er stor forskjell på whippetene synes jeg, min egen er ikke så stor. var 10 kg som 8 mnd, ikke veid etter det, men ikke lagt seg ut spesielt mye noen veier siden det. Siter
Vimsy Skrevet 21. Februar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2013 Kjempefine! Fant er supersøt, er så deilig med sånne søte gode og enkle valper <3 Spent på størrelsen på ham, er stor forskjell på whippetene synes jeg, min egen er ikke så stor. var 10 kg som 8 mnd, ikke veid etter det, men ikke lagt seg ut spesielt mye noen veier siden det. Du har tispe? Er egentlig redd han her blir altfor stor... men får bare vente og se! Siter
Tavi Skrevet 22. Februar 2013 Rapporter Skrevet 22. Februar 2013 Du har tispe? Er egentlig redd han her blir altfor stor... men får bare vente og se! Jepp, jeg har tispe Er jo fint med litt størrelse på dem, da. Samboeren min har uttrykt skuffelse over at jeg "skulle være så teit å velge miniversjonen". Siter
Vimsy Skrevet 22. Februar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 22. Februar 2013 Jepp, jeg har tispe Er jo fint med litt størrelse på dem, da. Samboeren min har uttrykt skuffelse over at jeg "skulle være så teit å velge miniversjonen". Joa, er fint, men de skal jo egentlig ikke være såå store... Velger jo rase litt utifra størrelse også som regel. Håper på å få brukt Fant i avl etterhvert... men da bør han jo helst ha noen utstillingstitler å vise til. Er ikke alle dommere som liker de store. Jeg synes Winnie har en ganske gossin strl jeg. Hu er sikkert sånn som din 1 Siter
Vimsy Skrevet 25. Februar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Februar 2013 Vært på Stoff & Stil ved Alnabru i dag. Kjøpte bevernylon og stoff til foring, samt litt pynt, så nå skal jeg prøve å sy dekken til Fant og Winnie Begge får koksgrå bevernylon som "toppfarge" da jeg fant noen rester som det var 40% avslag på Fant = giraffpelsfor, fiskeskjelett og monster, gult kantbånd Winnie = geopardpelsfor, bambi m/ugle og ugle, oransje kantbånd I kveld er første praktiske kveld på valpekurs med Fant, så blir spennende å se om han gidder å gjøre noe særlig i kulda. 1 Siter
Vimsy Skrevet 26. Februar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 26. Februar 2013 Lille Winnie min Utvidet valpedekkenet til Fant for 2 gang... og fant ut at om det var 1-2 cm lengre og en del bredere, så ville det ha passet Winnie utmerket. Spørs om hun må arve barnebarnets dekken etter hvert Siter
Vimsy Skrevet 28. Februar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Februar 2013 14 uker. Og 8,6 kg... hjelp! 1 Siter
Vimsy Skrevet 11. Mars 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Mars 2013 I dag tok jeg med whippetene til Drammen Hundefestival. Der møtte vi Fants bror Ask og Winnies bror William. Winnie brydde seg om ingen ting helt til hun fikk se William. Sjeldent er hun så glad for å se noen! Jeg hadde med meg ei venninne og vi og hun som eier Ask ble sittende og se på Agilitystevnet en stund. Det var veldig morsomt å følge med på alle de forskjellige handlerene og hundene deres. Og jeg kjenner jo en del av de som deltok også. Vi fikk mye skryt om hvor rolig hundene våres var, og da særlig valpene. Jeg er veldig glad. Fant brydde seg veldig lite om å være i en slik hall, så det lover godt for utstillingsfremtiden. Han var ikke noe nervøs, ville egentlig bare hilse på alt og alle. Men samtidig var han lett å få kontakt med slik at jeg fikk han til meg og gitt han godbit, eller få han ned i sitt med kommando. Jeg må ha fått en av de enkleste valpene som finnes? Siter
SandyEyeCandy Skrevet 11. Mars 2013 Rapporter Skrevet 11. Mars 2013 Han er HELT nydelig, det lille dragebarnet! (Ikke drage pga oppførsel, men pga litt stakkarslig rygg når det var kaldt, bare for å ha presisert det, haha!). Jeg trur aldri jeg har kjent så mjuk pels i hele mitt liv, og jeg er glad han hadde tid til å bli sussa på. Siter
Vimsy Skrevet 11. Mars 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Mars 2013 Han er HELT nydelig, det lille dragebarnet! (Ikke drage pga oppførsel, men pga litt stakkarslig rygg når det var kaldt, bare for å ha presisert det, haha!). Jeg trur aldri jeg har kjent så mjuk pels i hele mitt liv, og jeg er glad han hadde tid til å bli sussa på. Jeg trur han syntes det var ganske ålreit å møte damen med den rare hårfargen også! Hihi. Siter
Vimsy Skrevet 23. Mars 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Mars 2013 Nå er Fant 17 uker, og han veier allerede 11,2 kg... haha... et er en stor gutt vi har fått oss ja. Men han starter å bli ganske flott nå,synes jeg Siter
Tavi Skrevet 23. Mars 2013 Rapporter Skrevet 23. Mars 2013 oi, så svær! imponerende fin, da Min er fortsatt 10 kg og nå blitt 10 måneder, så her går det treigt Siter
Vimsy Skrevet 23. Mars 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Mars 2013 oi, så svær! imponerende fin, da Min er fortsatt 10 kg og nå blitt 10 måneder, så her går det treigt Tusen takk! Haha... ja han er en monstervalp. Winnie veier mellom 12 og 13 et sted, så han har jo snart tatt igjen henne. De er så og si like store nå, og folk forveksler dem stadig vekk (tross fargeforskjell!!). Siter
Recommended Posts