Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippetene (2)og "den der"


Vimsy
 Share

Recommended Posts

Ja, amelie er jo svær. Men veldig fin da! :D Blir spennende å se hvor store våres blir. Jeg syns ikke faren ser så stor ut, men har bare sett han på bilder og film. Så inntrykket mitt kan jo være feil.
Inger sa i går at han er ganske stor. :) Winnie er mindre enn de fleste. :) Har vel møtt ei som er ca samme strl.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Søster'n min (bikipile) ville jeg skulle lage en introduksjon av bikkjene mine, så da får jeg vel prøve på det. :-) Starter med min aller første hund: - Winnie. Født 28. april 2006 (Bildet er t

I dag er Fant 12 uker, og vi har vært hos dyrlegen. Det gikk helt fint. Noma var og tok nesedråpevaksina, og hun var også superflink, da det er første gang hun får noe i nesa. Men hu stod helt still

Det er november!

Posted Images

Ja, amelie er jo svær. Men veldig fin da! :D Blir spennende å se hvor store våres blir. Jeg syns ikke faren ser så stor ut, men har bare sett han på bilder og film. Så inntrykket mitt kan jo være feil.

Faren er en relativt stor whippet, den litt "kraftigere" typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink lillegutt det :wub: Edit: Og Winnie så jo bare knøtt ut ved siden av Fant på det bildet :shocked: Litt sånn som bestemor med oss (vel, ikke helt ennå, men når han vokser litt til blir det jo sånn) :teehe:
Hahaha! Som bestemor med oss... :D Ja NETTOPP sånn!! Hu som har Tobi trur Fant vil bli 18 kg... Noma veier jo det! Da må jo han bli høyere enn Noma da. Og jeg trur hun har rett!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin han er! Syns han utvikler seg bra. Jeg veide Penny i går, 7,2 kg, så hun er ganske svær hun også! :lol:
Ja jeg er ganske fornøyd med han - men jeg har ikke så mye peiling... hehe. :) Ja 7 kg hørtes ganske stort ut. Jeg tipper Fant veier 8 nå... er spennende å følge med på hele kullet! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine! Fant er supersøt, er så deilig med sånne søte gode og enkle valper <3 :wub: Spent på størrelsen på ham, er stor forskjell på whippetene synes jeg, min egen er ikke så stor. :) var 10 kg som 8 mnd, ikke veid etter det, men ikke lagt seg ut spesielt mye noen veier siden det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine! Fant er supersøt, er så deilig med sånne søte gode og enkle valper <3 :wub: Spent på størrelsen på ham, er stor forskjell på whippetene synes jeg, min egen er ikke så stor. :) var 10 kg som 8 mnd, ikke veid etter det, men ikke lagt seg ut spesielt mye noen veier siden det.
Du har tispe? :) Er egentlig redd han her blir altfor stor... men får bare vente og se!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har tispe :) Er jo fint med litt størrelse på dem, da. :) Samboeren min har uttrykt skuffelse over at jeg "skulle være så teit å velge miniversjonen". :P
Joa, er fint, men de skal jo egentlig ikke være såå store... :P Velger jo rase litt utifra størrelse også som regel. :) Håper på å få brukt Fant i avl etterhvert... men da bør han jo helst ha noen utstillingstitler å vise til. Er ikke alle dommere som liker de store. ;) Jeg synes Winnie har en ganske gossin strl jeg. Hu er sikkert sånn som din :wub:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på Stoff & Stil ved Alnabru i dag. Kjøpte bevernylon og stoff til foring, samt litt pynt, så nå skal jeg prøve å sy dekken til Fant og Winnie :D

Begge får koksgrå bevernylon som "toppfarge" da jeg fant noen rester som det var 40% avslag på :)

Fant = giraffpelsfor, fiskeskjelett og monster, gult kantbånd

Winnie = geopardpelsfor, bambi m/ugle og ugle, oransje kantbånd

post-11727-0-17097900-1361809130_thumb.j

I kveld er første praktiske kveld på valpekurs med Fant, så blir spennende å se om han gidder å gjøre noe særlig i kulda. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag tok jeg med whippetene til Drammen Hundefestival. Der møtte vi Fants bror Ask og Winnies bror William. Winnie brydde seg om ingen ting helt til hun fikk se William. Sjeldent er hun så glad for å se noen! Jeg hadde med meg ei venninne og vi og hun som eier Ask ble sittende og se på Agilitystevnet en stund. Det var veldig morsomt å følge med på alle de forskjellige handlerene og hundene deres. Og jeg kjenner jo en del av de som deltok også. :) Vi fikk mye skryt om hvor rolig hundene våres var, og da særlig valpene. Jeg er veldig glad. Fant brydde seg veldig lite om å være i en slik hall, så det lover godt for utstillingsfremtiden. Han var ikke noe nervøs, ville egentlig bare hilse på alt og alle. Men samtidig var han lett å få kontakt med slik at jeg fikk han til meg og gitt han godbit, eller få han ned i sitt med kommando. Jeg må ha fått en av de enkleste valpene som finnes? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er HELT nydelig, det lille dragebarnet! (Ikke drage pga oppførsel, men pga litt stakkarslig rygg når det var kaldt, bare for å ha presisert det, haha!). :wub: Jeg trur aldri jeg har kjent så mjuk pels i hele mitt liv, og jeg er glad han hadde tid til å bli sussa på.
Jeg trur han syntes det var ganske ålreit å møte damen med den rare hårfargen også! Hihi. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
oi, så svær! imponerende fin, da :D Min er fortsatt 10 kg og nå blitt 10 måneder, så her går det treigt :P
Tusen takk! :D Haha... ja han er en monstervalp. :P Winnie veier mellom 12 og 13 et sted, så han har jo snart tatt igjen henne. De er så og si like store nå, og folk forveksler dem stadig vekk (tross fargeforskjell!!).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...