Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippetene (2)og "den der"


Vimsy
 Share

Recommended Posts

Fant skal jo vises fram der, med mattante som heiagjeng :bananas:
Fant skal stilles ja. :) Men jeg har i grunn lovt bort plassen i bilen til ei venninne. Men jeg tenkte å stille begge dagene da. :) Jeg tenker også på Letohallen og deretter Nesbyen. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Søster'n min (bikipile) ville jeg skulle lage en introduksjon av bikkjene mine, så da får jeg vel prøve på det. :-) Starter med min aller første hund: - Winnie. Født 28. april 2006 (Bildet er t

I dag er Fant 12 uker, og vi har vært hos dyrlegen. Det gikk helt fint. Noma var og tok nesedråpevaksina, og hun var også superflink, da det er første gang hun får noe i nesa. Men hu stod helt still

Det er november!

Posted Images

Fant skal stilles ja. :) Men jeg har i grunn lovt bort plassen i bilen til ei venninne. Men jeg tenkte å stille begge dagene da. :) Jeg tenker også på Letohallen og deretter Nesbyen. :)

Jeg kjører sjøl jeg da :P Dette planla vi jo i bilen når vi hentet Fant, er du i valpetåka el :lol:

Letohallen i slutten av april?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så for moro skyld gjennom permene til Winnie og Noma nå. Winnie er blitt stilt ut 8 ganger, og både W og Noma har gått 4 kurs hver (lydighet/spor/agility). Blir spennende å se hvor mange utstillinger og kurs det blir på Fant i forhold. Vi starter på valpekurset førstkommende mandag! :)

Winnie tenker jeg får en utstillingspause til neste år, da vil jeg veldig gjerne prøve å stille henne som veteran. :)

Og så den store versjonen av profilbildet mitt, tatt av Therese Normann Andersen www.tnafoto.com

Jeg synes dette bildet virkelig har fanget personlighetene til de to, med Noma i tenårene seendes ut som et monster, og Winnie som den gale lykkelige. :)

post-11727-0-56907800-1360923463.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører sjøl jeg da :P Dette planla vi jo i bilen når vi hentet Fant, er du i valpetåka el :lol: Letohallen i slutten av april?
Ja det trur jeg. :P Letohallen 27/28 april. Jeg håper de har valpeshow i hvert fall. :) Står valp på påmeldingsskjema, men det gjør det vel kanskje alltid?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det trur jeg. :P Letohallen 27/28 april. Jeg håper de har valpeshow i hvert fall. :) Står valp på påmeldingsskjema, men det gjør det vel kanskje alltid?

Annonsen sier at det er valpeshow, så da er det vel det :) Dra sammen? Så melder jeg på Lexi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snart NKK får surra seg til å legge inn Fant i systemet melder jeg på :) Begge dager?

Han trenger ikke være registrert for å delta i valpeklasse. :) Du melder han bare på som uregistrert på DogWeb. Imouto deltok på 15 valpeshow eller så, hvorav sikkert 11 av dem som uregistrert pga surr hos veterinær med chip-innsending.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger ikke være registrert for å delta i valpeklasse. :) Du melder han bare på som uregistrert på DogWeb. Imouto deltok på 15 valpeshow eller så, hvorav sikkert 11 av dem som uregistrert pga surr hos veterinær med chip-innsending.
I know... men bare sånn for ordens skyld... også var det så myee å fylle ut på ureg XD 15?! Wow. Hvor fant du alle sammen? :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know... men bare sånn for ordens skyld... også var det så myee å fylle ut på ureg XD 15?! Wow. Hvor fant du alle sammen? :o

Stilte stort sett bare på egne valpeshow og prøvde å skåne henne for voksenutstillinger. :) Valpeskue blir ofte arrangert samtidig med agility- eller lp-stevner, og annonseres via egne annonser i Hundesport. Det er også et eget valg i nedtrekksmenyen i DogWeb som heter valp/uoff., og her finner en mye. Valpeshow er driiitkoselig, og det fine er at gruppene stort sett alltid blir avholdt idet alle rasene i ei gruppe er ferdigbedømt, sånn at du slipper å vente til ettermiddagen dersom den lille blir BIR. :) Var jo på valpeshow på Hønefoss at jeg møtte din søster for første gang feks.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte stort sett bare på egne valpeshow og prøvde å skåne henne for voksenutstillinger. :) Valpeskue blir ofte arrangert samtidig med agility- eller lp-stevner, og annonseres via egne annonser i Hundesport. Det er også et eget valg i nedtrekksmenyen i DogWeb som heter valp/uoff., og her finner en mye. Valpeshow er driiitkoselig, og det fine er at gruppene stort sett alltid blir avholdt idet alle rasene i ei gruppe er ferdigbedømt, sånn at du slipper å vente til ettermiddagen dersom den lille blir BIR. :) Var jo på valpeshow på Hønefoss at jeg møtte din søster for første gang feks.
Fant ikke så mye valpeshow der nå... :/ Det høres jo mye koseligere ut å dra på sånne type utstillinger ja. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi virkelig kost oss sammen, hundene og jeg. :)

Winnie har foretrukket saccoen i dag, men har blitt litt kos på henne også. Jeg startet dagen med en agilityøkt med Noma. Jeg var ganske tom for energi, så Nomas innsats var også deretter. Men gikk helt greit.

Da jeg kom hjem tok jeg med Fant på en liten tur i nabolaget. Han var ikke så interessert i starten, men jo lengre vekk hjemmenifra vi kom, jo mer interessert ble han i omgivelsene. Etterhvert fikk vi også trent litt smått på innkalling og å gå pent i bånd :D

Han er jo så søt. Han blir overlykkelig av å få litt ros og spretter avgårde av glede etter å ha spist godbiten sin. Så ivrig etter å lære - en whippet etter min smak!! (ja altså, han har sine egne meninger også slik en whippet skal)

Etterpå sovnet jeg og Noma på sofaen sammen. Hu lå godt sammenkrøllet i armkroken min under ei dyne :wub:

...og hu pesa som bare det etterpå. :P

Nå har jeg leika skikkelig med Fant - det er veldig morsomt, men han har så sylskarpe valpetenner og må lære seg å ikke bruke dem - det gjør vondt!! Så en ting til å jobbe med. :D

post-11727-0-71829700-1361044462_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige hunder du har :D Den blandingen så bare dødssøt ut!

Jeg tok også oppstillingsbilde av yngstefrøkna hver uke frem til hun ble 5 måneder, og det er koselig å se på utviklingen på den måten i ettertid. Nå har vi gått over til å ta bilder hver måned :)

Har selv tre hunder nå, og jeg synes hovedforskjellen fra å ha to til å ha tre er at jeg får utrolig mange spørsmål fra folk på gata om alle er mine, om jeg jobber som hundelufter osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige hunder du har :D Den blandingen så bare dødssøt ut!

Jeg tok også http://irenen.com/?page_id=1100]oppstillingsbilde av yngstefrøkna hver uke frem til hun ble 5 måneder, og det er koselig å se på utviklingen på den måten i ettertid. Nå har vi gått over til å ta bilder hver måned :)

Har selv tre hunder nå, og jeg synes hovedforskjellen fra å ha to til å ha tre er at jeg får utrolig mange spørsmål fra folk på gata om alle er mine, om jeg jobber som hundelufter osv :P

Ja jeg gleder meg til å se på utviklinga hans i ettertid. :)

Veldig morsomt å se bildene av frøkna di!

Foreløpig har overgang fra 2 til 3 gått helt flytende, men ja... gruer meg nesten litt til å gå ute blant folk med alle sammen. Vet folk kommer til å tenke "koko" her i distriktet. Men vi går mest i skaugen, så skal nok gå bra. :)

var litt morsomt hos dyrlegen da... han spurte hvilken rase Fant var, så sa jeg whippet, så så jeg at han tenkte litt og så sa han "ja du har en til du?"

"Ja det er bestemoren hans" sa jeg

så spurte han hvor gammel den andre hunden (som satt i bilen) var, hun var 2 år. Og da ble han plutselig usikker. "Åja... ja jeg har tre hunder jeg skjønner du" Måtte jeg si da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde avtalt ei å møtes på skaugen i dag, for hu ville gjerne hilse på lillegutt. Selv har hun en halvbror av Winnie, så han er vel da grandonkelen til lille Fant. :)

Tok med meg Winnie også, for det var så mildt ute (0 grader) at hun fint kunne ligge i bilen i buret med fleecepledd og med dressen sin på mens jeg var borte med lillegutt. Så fikk også hun strekt på bena sine.

Mens jeg ventet på Inger, så løp Winnie litt fritt. Hun var godt fornøyd med dette! :D

post-11727-0-33049200-1361131546.jpg

Når Inger kom, så gikk vi litt inn i skaugen... Det ble faktisk en times tur, og Tobi var så flink med Fant. Han gikk rolig rundt og ignorerte den slitsomme valpen som bare ville leke. Tobi er visst ikke så glad i andre hannhunder, men valpen gikk bra, så vi satser på å møtes litt jevnlig før Fant blir kjønnsmoden slik at de kanskje forhåpentligvis blir venner. :)

Jeg håper også på å kunne gå blodspor med dem etterhvert. Tobi er viltsporchampion - og det hadde jo vært kult om også Fant kunne konkurrert litt om nesa vil fungere. :)

Fant er ganske søt med grandonkel? :wub:

post-11727-0-14822300-1361131484_thumb.j

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...