Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippetene (2)og "den der"


Vimsy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Søster'n min (bikipile) ville jeg skulle lage en introduksjon av bikkjene mine, så da får jeg vel prøve på det. :-) Starter med min aller første hund: - Winnie. Født 28. april 2006 (Bildet er t

I dag er Fant 12 uker, og vi har vært hos dyrlegen. Det gikk helt fint. Noma var og tok nesedråpevaksina, og hun var også superflink, da det er første gang hun får noe i nesa. Men hu stod helt still

Det er november!

Posted Images

Jeg har laget en gif av Fant fra han var 8,5 uke til i dag 19 uker gammel (SOM SELFØLGELIG IKKE FUNKER HER!! :( )

attachment=17007:Fant-gif.gif

Åååhh...! Så synd! Det skulle jeg gjerne likt å sett. Han er jo helt nydelig.. :wub:

Så kult påfunn - håper du får den til å virke så vi kan se :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhh...! Så synd! Det skulle jeg gjerne likt å sett. Han er jo helt nydelig.. :wub:

Så kult påfunn - håper du får den til å virke så vi kan se :lol:

Jobber med saken... hehe... men nå har plutselig bildet fra 8,5 uke forsvunnet også... så starter visst på 9 uker... og 11 hoppet jeg jo over... aff. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg fant et sett med dekk inni skaugen i går, og satte Noma fast i det ene. Hun syntes det var rart å ha noe etter seg sånn først, men hun fikk fort teken på det, og det var kjempekult å se på! (Winnie hjalp også litt til) Så i dag har jeg hentet det dekket fra skaugen jeg, så kan Noma få bruke denne huskien i seg litt mer. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med Fanten! :wub:
Takk! :)

Hjelpes som han har vokst! Blitt kjempeflott(ere)! :)
Ja, han vokser skummelt fort! Ikke mye valp lenger sånn i strl i hvert fall!

Kult, har litt lyst til å prøve kjettingtrekk på hundene etterhvert. Hva veier dekket?
Vet ikke av det veier, har ikke tenkt over å veie det! Men var uten felg da. Husk at når whippeter trekker så kan de få muskler på "feil steder" da. Jeg fikk en telefon fra oppdretter da jeg skreiv på FB at jeg vurderte å la Winnie trekke dekk for en stund tilbake. Men jeg tenker at litt trekk kan vel ikke skade - hun elsker det jo! :)

Fant og jeg er sånn ganske klare til å stille i helga nå - gleder meg! :)

Bare håper han ikke spretter unna de mannlige dommerene!!!

post-11727-0-94649200-1366989057.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det kunne jeg ikke brydd meg mindre om, jeg vil ha godt trente hunder :P Tenker jo å drive litt trekking på Penny, dersom hun liker det, og da får det bare være om hun ikke faller i smak hos dommere. :)

Tenkte mer i forhold til om det var for tungt å starte med, ser jo at folk starter veldig lett med kjetting f.eks.

Håper vi sees i morgen, jeg har blitt sjuk, feber og er på antibiotika :( Ingenting smittsomt heldigvis, så om formen tillater det i morgen kjører vi opp :)

Fant ser fint ut, vokst litt inn i kroppen sin på en måte? Ser det på penny også i alle fall, ikke fult så hengslete som hun var en stund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det kunne jeg ikke brydd meg mindre om, jeg vil ha godt trente hunder :P Tenker jo å drive litt trekking på Penny, dersom hun liker det, og da får det bare være om hun ikke faller i smak hos dommere. :) Tenkte mer i forhold til om det var for tungt å starte med, ser jo at folk starter veldig lett med kjetting f.eks.
Jeg er enig. Eller... jeg vil jo gjerne ha en flott utstillingshund også, men det er ikke Winnie uansett. Så derfor lar jeg henne trekke sykkel ++ :) Fant skal også få trekke litt etterhvert, for jeg vil ha en muskuløs hund. Men tenker at det går jo an å begrense det, så han ikke blir seendes veldig... rar? Ut. :) Noma bærer kløv, den fyller jeg opp med bæreposer, og ellers har hu fått 2 pocketbøker i hver lomme hittill. Foreløpig så hjelper jeg henne til med å dra igang med dekket, for hu synes det er litt tungt. :)
Fant ser fint ut, vokst litt inn i kroppen sin på en måte? Ser det på penny også i alle fall, ikke fult så hengslete som hun var en stund :D
Nei han er veldig fin nå synes jeg. Litt mer voksen fasong på han på en måte. :) Blir spennende å se kritikken, og om jeg ser riktige "feil" ved han. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra en super dag i Letohallen, og jeg er så STOLT over verdens flinkeste Fantemann! Han er den beste. Letohallen var ikke skummel, og han oppførte seg eksemplarisk i ringen etter min mening. Vidal Montero, Jose fra Spania ga denne kritikken: "G in typ, G head and exp, G front, G chest, top-line, neck and ang. G prop in body. Clean in mov. G temp." Fant ble BIR-valp (av 3 whipser - hans bror og søster og han selv), og 4. BIG av 5 mynder. Jeg er som sagt superfornøyd. Han var sliten da han ble stilt i gruppen, så da var han noe vanskeligere å stille opp. :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant var sliten i dag. Han skvatt av lyder og ting han ikke pleier å reagere på, men så det ikke før vi var kommet inn i ringen. Trodde egentlig først han var kjempeuthvilt (hyper), men det var nok heller det motsatte ja. :)

Men han fikk en fantastisk kritikk, og dommeren var også fantastisk. Han var veldig nøye og sa han likte Fant og den typen kjempegodt, men han var litt stor for alderen så han håpet på at han ville slutte å vokse nå.

Han ble BIM mot søster Penny, som slo en annen supersøt tispevalp. Gratulerer så mye til Elisabeth00 som fikk BIR og BIG-3 på supersøte Penny!! :)

Kritikken: "Very promising young male, quite tall for his age. Very proposional. Perfect head and excellent pigmentation. Scissor bite, excellent top and underarm, well back set shoulder, upper arm a little too straight. Excellent hind legs angle. Free and easy movement. Typ. car. (Typical caracter??). G present."

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

"Den der" ser ut til å bli til noe!

Er så stolt av Noma! I går klarte jeg å bryte av en los ved hjelp av langline (riktig nok ved å brøle "ØYH!" og dra henne til meg), og i dag brøyt jeg av en stand bare ved å si rolig "Noma... nei". Begge gangene var på en av kattene mine. Katten eeeelsker å gå litt for nære bare for å erte hundene... Før så låste Noma seg helt i de tilstandene, men i det siste har hun blitt mer førerorientert og samlet, og jeg er bare så glad! Hun er nå 2 1/2 år gammel.

post-11727-0-51743600-1370429866.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så fint bilde - og tråd! Har lest meg gjennom hele, og det er så morsomt å følge ham!

Så et sted at "lille! Winnie veier mellom 12 og 13 kg? ...Jeg visste Stilken var liten, men med sine 11,5 kg er hun jo åpenbart bare ei lita flis...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint bilde - og tråd! Har lest meg gjennom hele, og det er så morsomt å følge ham!

Så et sted at "lille! Winnie veier mellom 12 og 13 kg? ...Jeg visste Stilken var liten, men med sine 11,5 kg er hun jo åpenbart bare ei lita flis...!

Ja hun veier rundt 12,5 og er ei knøttebøtte i høyden, men til gjengjeld har hun en litt "rund" kroppsbygning, så er ikke sikkert Stilken er så mye lavere. :)

Hvor gammel er Stilken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...