Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden "tisser" når han er glad/superivrig


Raya
 Share

Recommended Posts

Hei :)

Tror egentlig dette er helt normalt, men er så veldig irriterende å måtte vaske gulvet hver gang han hilser på noen han kjenner..

Dette gjelder bare med mennesker. Hunden vår er ekstremt glad i mennesker. Han bare elsker å få hilse på, og møter han noen han har hilst på før, blir han så glad at han rett og slett tisser litt!

Vi har vært veldig obs på at han skal sitte i buret til han har roet seg før han får hilse på, men likevel så blir han så glad at han tisser. Hvordan i huleste kan vi unngå at dette skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tisser vel vanligvis fordi de blir så gira/glade/oppspilte at de ikke vet hvor de skal gjøre av seg..

Ofte i kombinasjon med "heeeeei lille duffekuffe vofselofsen min" fra eventuelle besøkende ;) er jo ikke rart de blir gira.

Jeg ville bedt de som kommer fullstendig overse hunden, dvs ikke snakke til den og ikke se på den. i mellomtiden kan du prøve å jobbe med den, men det viktigste er nok at han ikke får noe oppmerksomhet før han har roet seg litt mer ned :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Issi klarer fint å tisse selvom hun sitter. For hun klarte bare å vri litt på rumpa :-P

For oss ble løsningen at hun måtte ut og tisse før besøket ringte på, alltid. Kom de uanmeldt så løp hun ut og tisset også fikk hun hilse.

For oss gikk det over etter en stund og nå skjer det bare om min mor kommer på besøk. Og da ringer hun på forhånd så slipper jeg Issi ut i det hun kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe som først og fremst skjer med litt "mjuke" hunder, for noen i møte med alle, andre i møte med mennesker de har ekstra respekt for/er irrasjonelt opptatte av anerkjennelsen til?

Hos Issi nå ja, har skjedd et par ganger med Marianne også.

Men når vi fikk hun tisset hun jo uansett hvem det var, om det var oss eller verden eller jah, you name it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Issi nå ja, har skjedd et par ganger med Marianne også.

Men når vi fikk hun tisset hun jo uansett hvem det var, om det var oss eller verden eller jah, you name it.

Men hun kom jo med en ganske tung bagasje, og duverden for en jobb dere har gjort med henne! :flowers: At hun skvetter litt i ny og er ikke så veldig mystisk da, synes jeg. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tisser på seg av utvalgte folk hun synes er ekstra stas å møte. Det spiller da ingen rolle om personen kommer hjem til oss eller om vi kommer hjem til dem. Litt kjipt å komme hjem til noen og det første hun gjør er å skvette rundt på gulvet (selv om hun nettopp tisset ute). Godt de tar det som et kompliment :P Hun er 7 måneder og regner med at det er noe hun vokser av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å fått litt mer ro rundt hilsesituasjonen :-) Få gjestene til å overse hunden, ikke hilse på før hunden er rolig og viktig at de da ikke girer opp hunden.

Hvis hunden er glad i mat så kan du eller gjestene kaste en neve mat på gulvet før de kommer inn døra, slik at hunden er opptatt med matspisingen. Gjestene skal da overse hunden, gå inn og sette seg. Så kan du be hunden legge seg når den har spist godbitene og så kan gjestene hilse etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tisser vel vanligvis fordi de blir så gira/glade/oppspilte at de ikke vet hvor de skal gjøre av seg..

Ofte i kombinasjon med "heeeeei lille duffekuffe vofselofsen min" fra eventuelle besøkende ;) er jo ikke rart de blir gira.

Jeg ville bedt de som kommer fullstendig overse hunden, dvs ikke snakke til den og ikke se på den. i mellomtiden kan du prøve å jobbe med den, men det viktigste er nok at han ikke får noe oppmerksomhet før han har roet seg litt mer ned :)

Dette var det eneste som funket på min "tisser".

Overse til hun var rolig. Selvsagt ikke alle som klarte det, og om det var veldig lenge siden hun hadde sett noen (et familiemedlem hadde vært på ferie f.eks) klarte hun ikke å holde seg uansett.

Det ble bedre etterhvert som hun ble voksen, men hun sluttet aldri helt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...