Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Exporama 26.-27. januar


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Resultattråd, hurra! Vi er da noen soniser som stiller der nå i helga.

Geo og jeg er hjemme igjen etter å ha vært på farten i seks timer. Puh! Kelpiene var først inn i ringen - to valper og fire voksne. Det ble et skikkelig familietreff i grunn! Geo stilte i juniorklasse og fikk excellent, CK og 1JKK. Han endte til slutt opp med beste hannhund og BIM, og fikk dermed sitt første cert! :D

Kritikken for dommer George Schogol:

"11 mnt. Lot of temp. Very happy male. G. type. V. strong withers. Corr. tail set + (noe litt vanskelig å tyde, mulig det står carriage). Front is under development. Good static balance."

  • Like 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Resultattråd, hurra! Vi er da noen soniser som stiller der nå i helga. Geo og jeg er hjemme igjen etter å ha vært på farten i seks timer. Puh! Kelpiene var først inn i ringen - to valper og

Gratulerer med flotte resultater! Og det har jammen vi også i dag, for SuperSmula slo til med cert, BIR og dermed norsk utstillingschampion! Kritikken som følger: "Stor kraftig tispe. Hode med ti

Malle fikk cert, med god kritikk, for dommer George Schogol (?) og ble BIR. Nå venter vi på gruppa. :-)

Posted Images

Gratulerer :)

Fredrik ble nr 2 i champion og 2 beste hannhund og Jäger vant juniorklassen og var den eneste av juniorene, unghundene, åpenhundene og veteranene som fikk CK! Han ble til slutt 4bhk med sitt fjerde CERT. :)

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis brorsan - så fortjent!!!

Og det var så gøy å treffe familyen altså, men jeg sparer superlativene og beskrivelsene til tråden til Strider&Shy for dette må ikke bli borte for meg i en resultat-tråd.

Strider fikk en vg han: 2y. med. strong (?) and size and format, med. ang(ulation), med. hind(?) and front, showing a lot of temp. Han er ganske så medium Strider-gutt not bad kritikk synes jeg (at jeg synes Strider er noe av det vakreste på jord, er jo en helt annen sak.. rasestandarder er rasestandarder)!

Shy er jeg ikke helt sikker på hva fikk, Jeanette sendte sms om at jeg glemte å få med pokal og rosett (!), så noe ble det. Hennes kritikk er: 4 months. Lovely fem. pup. Ex. neck and shoulder, vg front angul., could have a bit longer crop (vet ikke hva croppen er jeg.. ihvertfall ikke tunga!) Having a lot of temp. Need ring training (klart det, lille nurket er jo bare 4 mnd). Very prom.

Så flott kritikk til Shy!

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora ble BIR valp med følgende kritikk fra Andrè Brun:

"Tiltalende hode og uttrykk. Velansatte ører. Noe vek underkjeve for dagen. God hals og reisning. Kunne ønske noe bedre tilbakelagt skulder. God over og underlinje. Velvinklet bak. Tiltalede pels og farge. Beveger seg bra for alder sett fra alle sider. Trivelig temperamet." :D

Uplassert i gruppa hvor de slo sammen gruppe 3, 4/6, 7 og 8. Men fikk en hel kartong med hundekjeks i trøstepremie :D

603049_449632888425626_824697555_n.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shy er jeg ikke helt sikker på hva fikk, Jeanette sendte sms om at jeg glemte å få med pokal og rosett (!), så noe ble det.

:lol: Shy ble BIM valp hun, slått av en 7 mnd gammel hannhund.

Det har vært en god DeepEyes dag som dere skjønner :jump:

Geo - Cert og BIM

Strider - VG

Også var det jentene sin tur:

Arya - Cert og 2.btk

Talli - BIR

Og oppdretter gruppe med de fire: 1.oppdklasse og HP. Første gang jeg har nok hunder på utstilling samtidig til en oppdretter gruppe, så det var gøy.

Arya sin kritikk:

11months. Feminine good construction. Very Good neck and shoulder. Good croup and tail set.

Good static balance. ?? enough in front.

Talli

nearly 6 years feminine smooth outline. Exc neck. Neck. Exc shoulder and front angulation.

Very good underline. A bit low in tail set.

Oppdrettergruppen:

Typ dogs. Good size and body shape. Exc temp. Nice heads. Good eye color. Good in movment. Enough ground coverage.

Veldig fornøyd med den oppdretter kritikken med 2 hunder under 1 år og langt i fra ferdig utviklet. :D

Vi var ikke til BIS oppdretter, skjønner veldig godt i og med at vi var ferdig i ringen kl.0930 og BIS oppdretter gikk kl.1630 ca. Men håper vi får det til en annen gang at vi får komme sent i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TonjeM: Croup er krysset (nederste del av ryggen).

Grattis til alle med gode resultater!

Vi er der ikke i helgen, men så det skulle være med to basenjier. Noen som vet hvem de var (har katalog?) eller vet resultat? :)

Det var en relativt voksen, høy,slank dame med grålig/lyst hår som var i big-(valp?)-ringen, om du klarer å plassere vedkommende? Innbiler meg at hunden hennes var relativt stor. Du vet, alt er relativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TonjeM: Croup er krysset (nederste del av ryggen).

Grattis til alle med gode resultater!

Vi er der ikke i helgen, men så det skulle være med to basenjier. Noen som vet hvem de var (har katalog?) eller vet resultat? :)

Det var en relativt voksen, høy,slank dame med grålig/lyst hår som var i big-(valp?)-ringen, om du klarer å plassere vedkommende? Innbiler meg at hunden hennes var relativt stor. Du vet, alt er relativt.

Det kan også hende jeg tuller helt med hva jeg tror jeg husker. Jeg er fortsatt sulten, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en relativt voksen, høy,slank dame med grålig/lyst hår som var i big-(valp?)-ringen, om du klarer å plassere vedkommende? Innbiler meg at hunden hennes var relativt stor. Du vet, alt er relativt.

Ja, vet nok hvem det var :) Var nok en voksen. Rød hannhund? Ble de plassert da?

Ingen med katalog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater!

Og det har jammen vi også i dag, for SuperSmula slo til med cert, BIR og dermed norsk utstillingschampion! :banana:

Kritikken som følger: "Stor kraftig tispe. Hode med tildtrekkelig paralellitet. Mørke øyne. Ønskes noe mer feminin. Bra overlinje. Tilstrekkelig forbryst. Passende benstamme & vinkler. Rører seg med utmerkede steg fra siden, litt trang bak. Utmerket pels og farge."

Det var dog på hengende håret, for dommeren syntes hun var litt for stor og kraftig, men vi dro det i land etter to ekstrarunder mot oss selv pga hennes fine hode, gode bevegelser og pels/farge.

Jeg har en sopp jeg :D

I morra skal vi stille i championklasse :D

  • Like 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...