Gå til innhold
Hundesonen.no

Dataspill mimretråd


Malamuten
 Share

Recommended Posts

Age of Empires II. Herregud så mange timer jeg har spilt det spillet. Jeg spiller det fremdeles litt, men operativsystemet tror det er et virus :lol:

Heroes of Might and Magic 4. Har nettopp kjøpt det på nytt, digg spill som er litt farlig, timene bare flyr :innocent:

Og Civilisation III.

Ingen av de nye spillene greier å fange meg like mye som disse gjorde. (og gjør)

HOMM IV er jo det dårligste! Spilte Chronicles, de var ikke så ille, men ingen bedre enn II hittil! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg pleide å spille det pinball-spillet som var på dataen. Storesøsteren min var veldig god i det spillet, og jeg gjorde alt jeg kunne for å slå hennes rekorder. Da jeg etterhvert fant ut at jeg ikke kom til å bli like god som hun, så slettet jeg alle hennes resultater og fyllte resultatlista med mine egne. Jeg husker hvor overraska jeg ble over at hun skjønte at jeg hadde slettet hennes resultater. Hun var ikke så blid.

Jeg har spilt MYE pacman og tetris!

Også husker jeg et annet spill med en gutt som går rundt i labyrint med blokker. Så er det 4 nøkler (en rød, en blå, en grønn og en gul) og man må ha med seg riktig nøkkel for å låse opp riktig lås. Noen steder kan man bare gå en gang, så det gjorde at man måtte planlegge. Det var artig det!

Captain on the bri-idge!

Nr 2:

http://www.youtube.com/watch?v=D1GRLwxbyhg

Jeg er litt usikker hva meningen med spillet er... *Ler*. Det var i hvert fall veldig gøy :P

Haha! Jeg og var skikkelig glad i det spillet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg pleide å spille det pinball-spillet som var på dataen. Storesøsteren min var veldig god i det spillet, og jeg gjorde alt jeg kunne for å slå hennes rekorder. Da jeg etterhvert fant ut at jeg ikke kom til å bli like god som hun, så slettet jeg alle hennes resultater og fyllte resultatlista med mine egne. Jeg husker hvor overraska jeg ble over at hun skjønte at jeg hadde slettet hennes resultater. Hun var ikke så blid.

Også husker jeg et annet spill med en gutt som går rundt i labyrint med blokker. Så er det 4 nøkler (en rød, en blå, en grønn og en gul) og man må ha med seg riktig nøkkel for å låse opp riktig lås. Noen steder kan man bare gå en gang, så det gjorde at man måtte planlegge. Det var artig det!

1) Tristan pinball? :D

2) Chip's adventures <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zelda og Mario på nintendo 64, fortsatt ingenting som slår det!

Donkey kong på snes..

Ellers så var jeg veldig glad i the sims.. Husker at simmen min endelig hadde fått baby, så skulle broren min bare passe på mens jeg gikk på do. Da jeg kom tilbake hadde hun barnevern damen allerede hentet babyen min. Jeg gråt i flere timer etterpå, var så sint :P

Spilte også masse på Sega dream-et-eller-annet konsoll hos min eldste bror, så mye bra spill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vekket det mange koselig minner :ahappy:

Jeg startet min spill karriere kanskje vell ambisiøst i barneskolealder (undervist av storebror :heart: ) med

- Civilization

og senere

- Indiana Jones

- Monkey Island

Har også kost meg masse med mer "age appropriate" spill som

- Super mario (Nintendo, 3'ern var best ;) )

- Commander keen

- The lost vikings

- Rayman

Enda senere snek jeg meg til tantebarnas spillbokser på natterstid i juleferien for å spille

- Sly

- Super mario sunshine

- Zelda

- Ratchet and clank

Det var tider :ahappy:

I voksen alder blir det lite tid til spill, men det er et jeg MÅ få med meg, og det er Assassin's Creed (PS3)!! Det vekker en slik herlig morderisk trang i meg - å snike seg rundt på hustak og snikmyrde alle innenfor rekkevidde :whistle::fear::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, mimretråd ja, og må bare signere posten til Hanna, veldig kjekt med storebrødre av og til :lol:

Her er mine:

- Monkey Island: Elsket det spillet, spilte på min brors maskin og kjøpte for en tid tilbake samlepakke med alle fire. Nå har jeg kjøpt de nye episodene som kom, ikke helt det samme og bare såvidt testet litt, men litt gøy likevel ;)

- Ellers veldig glad i flere LucasArts spill, min bror hadde en haug og masse gode minner så jeg kjøpte favorittene så jeg har dem; Day of the Tentacle, Full Throttle, Grim Fandango, Sam&Max (kjøpte de nye episodene her og).. Ikke LucasArts, men likte Discworld 2 og.

- Bubble Bobble ja! På Commodore 64 :lol: Wizard of Wor (måtte google for å huske navnet, da var jeg ikke gammel..) og Clowns.

- Heroes var gøy, har vel dem liggende ett eller annet sted (III & IV).

- Backpacker var artig og.

- Civilization, spilt 2-4.

- Ducktales.

Husker godt Commander Keen og The Lost Vikings og.. Gøy tråd :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOMM IV er jo det dårligste! Spilte Chronicles, de var ikke så ille, men ingen bedre enn II hittil! :P

Pøh HOMM lll er best :punk: lV likte jeg ikke i det hele tatt.

Og rollercoaster tycoon.

Nintendo var jo også stort, både nes, snes, 64 og game cube. Mario, yoshi island, zelda, banjo kazooie, donkey kong country og sikkert mange fler. Det er jo digg med wii nå at jeg kan spille de igjen :) Har hatt de på data tidligere, men det blir ikke det samme.

Playstation ble aldrig min greie, har en PS2, men den er stort sett brukt som dvd spiller. Spilte litt Need for speed most wanted og har sunget litt singstar på fest, men nintendo is tha shit :)

Edit: Og ja, Chip's Challenge, det spilte jeg mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, mimretråd ja, og må bare signere posten til Hanna, veldig kjekt med storebrødre av og til :lol:

Her er mine:

- Monkey Island: Elsket det spillet, spilte på min brors maskin og kjøpte for en tid tilbake samlepakke med alle fire. Nå har jeg kjøpt de nye episodene som kom, ikke helt det samme og bare såvidt testet litt, men litt gøy likevel ;)

- Ellers veldig glad i flere LucasArts spill, min bror hadde en haug og masse gode minner så jeg kjøpte favorittene så jeg har dem; Day of the Tentacle, Full Throttle, Grim Fandango, Sam&Max (kjøpte de nye episodene her og).. Ikke LucasArts, men likte Discworld 2 og.

- Ducktales.

Husker godt Commander Keen og The Lost Vikings og.. Gøy tråd :ahappy:

Monkey Island var kjempegøy! Elsket slike pek og klikk (og tenk) spill. Har ikke prøvd de andre du nevner, men Indiana Jones spillene er vel også LucasArts, og de gjorde stort intrykk!

Ahhh... hvilke minner. Må spilles med lyd, veldig high tech husker jeg :lol:

Ducktales hadde jeg glemt! Jeg hadde bare bror's hacka variant, så hvis man gikk på den øya med vekt kræsja spillet (som jeg senere fant ut var hvordan man vant spillet, for å måle hvem som fikk mest penger... Morro lell!)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Descent! Det var dødsskummelt, og broren min og jeg hadde mareritt om det. (Det kan ha mer å gjøre med at jeg var 4-5 enn at det faktisk var skummelt...)

Og Sim Safari og Sim Park spilte jeg, og pinball og pacman, og den originale the sims, og , og, og! :D Jeg elsker dataspill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sim Safari, skikkelig savn, vil spille det igrunn :P

Sim Park.

The Sims, alle pakkene har jeg enda :P

Også spilte jeg og ei venninne mye et spill med en sånn grønn kanin, husker ikke hva det heter, bare at vi styrte den grønne kaninen gjennom brettet, måtte skyte fiender og sånn.

Age of wonders, har det på dataen min :D

Day of the tentacle, klarte aldri å runne det, men fikk storebror til å legge det inn på dataen min, så nå har jeg runnet det, moro spill ;)

Og det var et sånn spill hvor man var postbud på, kjørte sykkel og skulle kaste avisen rundt i nabolaget, det var også ganske moro.

Også husker jeg når jeg var ordentlig liten, fikk disket med postman pat spill i bursdagen, det var lykke det :lol:

Husker mange av de dos spillene, men husker ikke hva de heter. men mange av de dere har skrevet om husker jeg godt også :)

og i grunn spilte jeg så og si alt storebrødrene mine spilte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monkey Island var kjempegøy! Elsket slike pek og klikk (og tenk) spill. Har ikke prøvd de andre du nevner, men Indiana Jones spillene er vel også LucasArts, og de gjorde stort intrykk!

Oho, du kommer til å like dem og om du går i mimremodus (cdon hadde dem ihvertfall før, jeg gikk litt amok for noen år siden :lol: )

Jeg kan bare ikke huske om jeg prøvde IJ, det virker veeeeldig kjent..

Og Ducktales var gøy ja, husker bare flygingen og krok/lassokasting oppover en fjellvegg eller noe sånt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...