Gå til innhold
Hundesonen.no

Dalmatinerhannhund til omplassering


Recommended Posts

Nei, det er ikke Caspergutt som skal ha nytt hjem, derimot er nevøen hans på jakt etter ett.

Oppdretter skriver:

"Hei, Jeg er Milo, Dalmahay's Apollo, og jeg er straks ett år og nå er jeg på jakt etter ett nytt hjem. Matmor har fått allergi og kan ikke ha meg lengre. Jeg flytter tilbake til min mamma og min bror hos oppdretteren min, men der kan jeg ikke bli, for de sier det blir for mye med 4 hunder. Er det noen som kunne tenke seg å bli min nye familie?"

Send meg en PM så formidler jeg kontakt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydelig!

allergi ja! mange som plutslig får det når hannhunden er rundt året :P

Hørte jeg noe sarkasme der? Isåfall syntes jeg ikke det passer seg i en omplasseringstråd når det bare blir spekulasjoner. Og uten at jeg kan noe om allergi så vet jeg nå ihvertfall at hunden ofte endrer pels fra valp til voksen og det vil jeg faktisk tro at kan ha en effekt på en evt svak allergi som da blusser opp.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydelig!

allergi ja! mange som plutslig får det når hannhunden er rundt året :P

Hørte jeg noe sarkasme der? Isåfall syntes jeg ikke det passer seg i en omplasseringstråd når det bare blir spekulasjoner. Og uten at jeg kan noe om allergi så vet jeg nå ihvertfall at hunden ofte endrer pels fra valp til voksen og det vil jeg faktisk tro at kan ha en effekt på en evt svak allergi som da blusser opp.

En svak allergi kan også bli værre med tiden når man daglig blir eksponert..

Sent from my GT-I9100

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han ser supersøt ut, også er det ett eller annet med hodet hans som minner om Casper synes jeg... (men det er jo fordi han ligner veldig på pappaen sin da, og at Casper og pappaen ligner endel på hverandre og :P )

Ang. dette med allergi så er det jo påfallene ja på finn.no hvor mange hunder i en "artig" alder som blir omplassert, hos endel er det nok ikke bare allergien som gjør utslaget. Men jeg tipper de fleste tilfellene er reelle jeg, dette med valpepels til voksen og eksponering over tid som andre nevner over her. Men dette kan vi jo kanskje diskutere i en egen tråd da hvis folk føler for det, har ikke så lyst til å diskutere akkurat dette tilfellet, allergien her er nok veldig reell.

Uansett, etter hva jeg har hørt om ham og broren er de begge trivelige gutter, så håper han finner et nytt hjem snart :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...