Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan best trene bryst og nakke?


Hermes
 Share

Recommended Posts

Calle har god muskulatur, til tross for å være ganske så lang, tynn, og slentrete av seg. Som med mynder flest vises musklene best i bakpart, hvor 80% av kraften ligger (rygg og lår). Jeg skulle gjerne pumpet han litt opp i fronten. Han har et noe veikt bryst (han er enda ikke ferdig satt i kroppen, så det kan komme litt naturlig også) og nakken hans kunne gjerne fylt seg ut litt (er mye pels å ta i, Hermes er en del strammere og "hardere" rundt hals og nakke).

Hva gjør jeg? Mer kjettingtrekk? Frem med apportbukk? :P Lurer spesielt på hvordan jeg kan få styrket nakken hans. Kløv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tips!

Sandtak (det finnes et grustak i nærheten her, men vi har ikke vært der enda - løping i snø går vel på noe av det samme) og springpole er gode tips. Han er ikke veldig ivrig i drakamper, men det kan vi jo jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere strand i nærheten? I tillegg til sandtak ser jeg for meg at jogging i løs sand på flat mark også vil få fronten til å jobbe godt. Bare pass på at han ikke begynner å sprinte rundt som de jo gjerne gjør, disse myndene, da var det plutselig mest på bakparten igjen :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømming og sandtak er superdupert, ref egen erfaring. Morfaren hans trakk kjetting og fikk en knall nakke og front, men han var voksen da han trakk da. Men...ja, det er lite men her... Calle er langt fra ferdig, han vokser seeeent han. Trening er fin-fint, men ha et lite øye på at du ikke trigger for mye trening på noe han ikke har forutsetning på å bygge riktig ennå. Tenker han er "ferdig" i kroppen sin ved ca (3-)4-5 års alder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å overdrive noe. Calle får først og fremst vanlig tur og frislipp, med kjettingtrekk og jogging som supplement, og vi har flere hviledager i uken :) Viktigste er at han er fit og har det bra, men tror ikke han hadde hatt vondt av å bygge seg ut litt i fronten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å overdrive noe. Calle får først og fremst vanlig tur og frislipp, med kjettingtrekk og jogging som supplement, og vi har flere hviledager i uken :) Viktigste er at han er fit og har det bra, men tror ikke han hadde hatt vondt av å bygge seg ut litt i fronten :)

Jeg vet du ikke overdriver. Og nei, han har ikke vondt å bygge litt front, mente bare at kroppens utvikling må være på lag med byggingen. Vanskelig å bygge på noe som ikke er tilstede utviklet liksom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...