Gå til innhold
Hundesonen.no

Ulv markerer revir i Østmarka


Hermes
 Share

Recommended Posts

http://www.nationen.no/2013/01/09/rovdyr/revir/ulv/ostmarka/oslo/7893505/

Nationen bemerker også at Østmarka er ved Oslo :D

Det er, så vidt jeg ser utifra kartet, helt øst i marka, så kanskje ikke mest aktive turområdene? Men det er interessant da. Jeg har aldri tenkt over at jeg kan møte på ulv i marka, er den i ferd med å etablere seg lengre vest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like ved Ramstadslottet og deler av det området er naturreservat. Så ikke så befolket turområde. Jeg skal gå på tur dit en dag. Hadde planer om det i høst, men vi kom ikke så langt.. :P Synes det er litt trivelig med ulv i Østmarka jeg.. Nesten så jeg får lyst til å dra på ulvesafari :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Synes dette er litt spennende jeg. Og spent på om det blir valper til våren.

Siden jeg benytter meg meget mye av Østmarka så tror jeg ikke at jeg kommer til å merke så mye forskjell. Nesten så jeg håper på å gå på ulv en dag, for så så se den pile avgårde. Jeg skal jo overnatte i østmarka i sommer en gang, så det kan jo bli litt spenennde da.

Oppførselen er jo som forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle de ikke bli det?

For min del er ulven mer enn velkommen, men ser ikke for meg at de lever noe særlig lenge, med mindre de er spesielt sky og holder seg unna folk og kjæledyr. Det å ha ulven så nær krever større forsiktighet fra oss og det er neppe populært at man må passe på når man jogger - sykler - går på ski- triller barnevogn - aker med barna osv osv. Så om ulven dukker opp for nær slike områder og faktisk truer byfolket så er det nok ikke så stas lenger og folk på landet får støtte når det kommer til ulv rundt hushjørnene (bortsett fra at i Oslo er ulven dobbelt så stor, har dobbelt sett med hjørnetenner og har garantert slukt ett barn og tre pensjonister på en gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
For min del er ulven mer enn velkommen, men ser ikke for meg at de lever noe særlig lenge, med mindre de er spesielt sky og holder seg unna folk og kjæledyr. Det å ha ulven så nær krever større forsiktighet fra oss og det er neppe populært at man må passe på når man jogger - sykler - går på ski- triller barnevogn - aker med barna osv osv. Så om ulven dukker opp for nær slike områder og faktisk truer byfolket så er det nok ikke så stas lenger og folk på landet får støtte når det kommer til ulv rundt hushjørnene (bortsett fra at i Oslo er ulven dobbelt så stor, har dobbelt sett med hjørnetenner og har garantert slukt ett barn og tre pensjonister på en gang).

Tja, slik jeg forstår det så er dette ulveparet langt inni skauen, langt fra både allfarvei, barnevogner og caffelatte. Så noen stor fare er det vel ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, slik jeg forstår det så er dette ulveparet langt inni skauen, langt fra både allfarvei, barnevogner og caffelatte. Så noen stor fare er det vel ikke :P

Vi har rådyr, elg, grevling og rev i hagene her, så hvorfor skulle ikke ulven komme nærmere for å ta dyr som er enklere å ta. Håper inderlig du har rett og de får leve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det utlyst en navnekonkurranse! Hva skal ulvene hete? Kom med morsomme forslag! Er dette for å menneskeliggjøre ulvene, slik at det skal bli slemt og vanskelig å ta livet av dem? Litt sånn som elgen Albin ? Den ble skutt til slutt, og det kommer disse ulvene også til å bli. Med det hysteriske , irrasjonelle ulvehatet som blomstrer her i lille Norge, blir ikke disse dyrene mye eldre.Og det er veldig, veldig synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media trenger vel noen fine merkelapper å kjøre disse sakene på. Personlig skulle jeg ønske at vi kunne latt ulvene være i fred. Jo mer blest, jo flere tullinger kommer til å forsøke å oppsøke ulven. Habituert ulv er farligere enn ulv som får være i fred.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er desverre litt pessimistisk jeg og... Kjenner Oslos befolkning altfor godt og er nok redd for at folk kommer til å lage oppstyr for å få bort ulven, nettopp ved å si at det nå er så faaarlig å oppholde seg i skogen med barn og løse, snille hunder... Enn hvis ulven angriper et barn liksom... En får håpe at ulven er litt lur. Østmarka er ikke kjeeeempestor, så en gang kommer nok ulvene tettere på, men det betyr ikke nødvendigvis at ulven utgjør en trussel for folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe farlig for hund, sier de. Dersom du ikke har jakthund: http://www.osloby.no/nyheter/--Ulven-i-Ostmarka-er-neppe-farlig-for-hunder-7104497.html

Ja, uff... tenk om de nå må begynne å passe på hundene sine i stedet for å bare slippe de ut døra for å la de lufte seg selv (Hilsen ei som bor på Slemdal som er litt smålei av uansvarlige drittmennesker som slipper ut jaktbikkjene sine for å drite i hagen vår).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...