Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Overlegen og kongelig er veldig innafor hos meg, og at hundene ikke leker med fremmede er også helt greit, så lenge den vil være sammen med meg og har lyst til å jobbe med meg. Men jeg kommer ikke til å kjøpe meg utstillingspuddel, men veit vel nesten allerede nå hvor jeg vil ha fra. Et sted med fokus på jakt-biten (apportering og ro), bruks og mental kapasitet. :)

Hvis det er den samme som vi prata om, så har jeg vært der et par ganger :P Hun har en ****** kul hannhund som godt kunne få bli med meg hjem bare fordi han var kul :ahappy:

Hvis ikke, SEC, så håper jeg på brunt anlegg og brune valper etter ei viss lita ei her :P

Vi har forøvrig trent litt på sitt og bli, uten at jeg var klar over det, så nå har jeg to som klarer sånt i mer enn 2 sekunder av gangen:

75340_10151390222021327_1557615567_n.jpg

Venstre øret til Nora er litt slitent pga kløe om dagen, så det orker ikke å holde seg oppå hodet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den samme som vi prata om, så har jeg vært der et par ganger :P Hun har en ****** kul hannhund som godt kunne få bli med meg hjem bare fordi han var kul :ahappy:

Ja, det er den samme. Har snoka inne på en FB-gruppe og fikk helt frysninger av alle bildene av de bikkjene som sporer, trekker og bare ser himla snåle ut. :lol:

Hvis ikke, SEC, så håper jeg på brunt anlegg og brune valper etter ei viss lita ei her :P

Hun er bare så altfor liiiten, jeg skal jo ha stor hund neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, for en naturopplevelse! Glad ikke Imouto var der, hun hadde satt etter...

Mine var på vei etter, men de har akkurat passe med jaktlyst og lar seg bryte. Vi har øvd mye på akkurat det pga veldig høy tetthet av elg, fint å se det funker på fugl og (men å være sivilisert og lydig rundt folk og andre hunder, se det er vanskelig det. Gjett hva vi treffer mest av her *ler*).

Storpudlene jeg kjenner har lekelyst så det holder, både med andre og eier, og er utrolig morsomme hunder. Det er sjelden jeg ler så mye som når jeg trener sammen med venninnen min og krølledyrene hennes. Spesielt hannhunden som har alt for mange og lange bein, og alt for mye lyst. *ler*

IMG_0355.JPG

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

“Choose your battles wisely. After all, life isn’t measured by how many times you stood up to fight. It’s not winning battles that makes you happy, but it’s how many times you turned away and chose to look into a better direction. Life is too short to spend it on warring. Fight only the most, most, most important ones, let the rest go.”


― C. JoyBell C.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er den samme. Har snoka inne på en FB-gruppe og fikk helt frysninger av alle bildene av de bikkjene som sporer, trekker og bare ser himla snåle ut. :lol:

Hun er bare så altfor liiiten, jeg skal jo ha stor hund neste gang! :)

Du må være med på puddeltreff en gang :aww: Og hun er ikke for liten, hun er akkurat passe :P Du veit at det tar dobbelt så lang tid med pelsstell på en storpuddel som det gjør på de mindre variantene? Selv om den skal nedbarberes (grøss!)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være med på puddeltreff en gang :aww: Og hun er ikke for liten, hun er akkurat passe :P Du veit at det tar dobbelt så lang tid med pelsstell på en storpuddel som det gjør på de mindre variantene? Selv om den skal nedbarberes (grøss!)..

Ja, ta meg med! :lol: Jeg tåler litt pelsstell, trur jeg. Det blir en sværing, ferdig snakka! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt på jobb :banana:

Ingen kan svare helt om jeg kan bruke egenmelding når jeg ikke har rett på sykepenger :P så da ble jeg her ut dagen, heldigvis har jeg en del fleksitid å bruke opp.

Skal bli godt å dra til tannlegen om en times tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ta meg med! :lol: Jeg tåler litt pelsstell, trur jeg. Det blir en sværing, ferdig snakka! :D

Heier på brukspuddel med kontinentalklipp jeg :D

Nå tror jeg at jeg begynner å bli sånn ca ferdig med det jeg skal gjøre for dagen på jobb. Bare sende en melding først, og vente på at noen jeg skal snakke med kommer tilbake fra time :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt neste liv skal jeg kun drive med kirsebærreker. :aww:

Trodde jeg hadde funnet ut problemet til kahlo, nemlig magen. Hun ble veldig rolig i går da hun fikk endel cultura på tom mage. Desverre så glemte bonden å gi cultura i maten, og hun begynte momentant å stresse. Prøvde cultura etter maten, med null effekt. så hun stresset seg gjennom kvelden. Vi la oss, og hun bare styra, bonden stod opp og ba henne roe seg til null effekt, så stod jeg opp og satt med henne på gangulvet i en halvtime og prata og strøyk på henne, da klarte hun å roe seg :cry: Så fikk jeg endelig lagt meg da, men selvsagt får jeg ikke sove. Tenker jo på Snufsern min som ikke har det bra, og gruer meg til torsdag, samtidig som den ikke kan komme fort nok. Så begynner Lady å hyle fordi den dustelusa har gått sin vei, og hun vrinska vel en gang i timen til kl 6 eller no. :gaah: Så ringte vekkerklokka til bonden, han stod opp - hundene kom inn til meg og vi skulle sove litt til - så gikk det en time, så ble tass satt ut i bånd og begynte å bjeffe. :gaah: ! Klokka ti begynte Snusern å stresse igjen, så da stod vi opp og gikk ut og ordna litt strøm til gjerder mens de fjasa løs, inn fordi jeg var sliten og ville sove mer, men da skulle ikke den ******* idioten av en basenji være med inn, for tenk. Han hadde ikke gjort alt han skulle. Kom seg inn til slutt da, og jeg klarte å sovne innimellom tassbjeffingen.

Og nå i stad kasta kahlo opp. :( Heldigvis så oppfører kattene og lukisen seg fint, og kasko da, bare det passet han å komme inn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 4,5 t siden bildene ble levert hos NKK, og nå er de avlest. Det ble jaggu A på begge baktassene!
Takk gud for at jeg ikke jobber i NKK, for jeg var sikker på de var i hvertfall C-hofter. Stakkars Malle, hun har en helvetes negativ kjerring :lol:

Nå skal jeg sende en mail til NKK, og fortelle hvor fornøyd jeg er med responstiden. :yes: Makan. 4,5 t! Hah!

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 4,5 t siden bildene ble levert hos NKK, og nå er de avlest. Det ble jaggu A på begge baktassene!

Takk gud for at jeg ikke jobber i NKK, for jeg var sikker på de var i hvertfall C-hofter. Stakkars Malle, hun har en helvetes negativ kjerring :lol:

Nå skal jeg sende en mail til NKK, og fortelle hvor fornøyd jeg er med responstiden. :yes: Makan. 4,5 t! Hah!

Er det ikke normalt å røntge fronten også på stabyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ta meg med! :lol: Jeg tåler litt pelsstell, trur jeg. Det blir en sværing, ferdig snakka! :D

Det er treff på Henie Onstad-senteret den 17, men jeg veit ikke om hun (eller jeg) skal dit da :P Men andre puddelfolk er hyggelige de og altså (selv om de alltid tror jeg er ei annen :lol: ). Også syns jeg du skal være med når puddelklubben arrangerer MH i september (samme helgen som australske gjeterhunder har - jeg bare nevner det, det kan være greit å huske til man skal ha folk og plass *hint hint*), selv om det er få pudler som går MH, så får vi i det minste prata litt om det ;)

Ja, jeg må jo engasjere deg litt i puddelting, selv om du skal ha stor :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt neste liv skal jeg kun drive med kirsebærreker. :aww:

Trodde jeg hadde funnet ut problemet til kahlo, nemlig magen. Hun ble veldig rolig i går da hun fikk endel cultura på tom mage. Desverre så glemte bonden å gi cultura i maten, og hun begynte momentant å stresse. Prøvde cultura etter maten, med null effekt. så hun stresset seg gjennom kvelden. Vi la oss, og hun bare styra, bonden stod opp og ba henne roe seg til null effekt, så stod jeg opp og satt med henne på gangulvet i en halvtime og prata og strøyk på henne, da klarte hun å roe seg :cry: Så fikk jeg endelig lagt meg da, men selvsagt får jeg ikke sove. Tenker jo på Snufsern min som ikke har det bra, og gruer meg til torsdag, samtidig som den ikke kan komme fort nok. Så begynner Lady å hyle fordi den dustelusa har gått sin vei, og hun vrinska vel en gang i timen til kl 6 eller no. :gaah: Så ringte vekkerklokka til bonden, han stod opp - hundene kom inn til meg og vi skulle sove litt til - så gikk det en time, så ble tass satt ut i bånd og begynte å bjeffe. :gaah: ! Klokka ti begynte Snusern å stresse igjen, så da stod vi opp og gikk ut og ordna litt strøm til gjerder mens de fjasa løs, inn fordi jeg var sliten og ville sove mer, men da skulle ikke den ******* idioten av en basenji være med inn, for tenk. Han hadde ikke gjort alt han skulle. Kom seg inn til slutt da, og jeg klarte å sovne innimellom tassbjeffingen.

Og nå i stad kasta kahlo opp. :( Heldigvis så oppfører kattene og lukisen seg fint, og kasko da, bare det passet han å komme inn da.

Off :( *Klem*

... står bolledeigen til heving. Jeg håper jeg klarer å steke alle bollene før jeg skal på jobb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke normalt å røntge fronten også på stabyen?

Slik jeg forstod det første innlegget til Janka, ble hun røntget foran også, men jeg tror ikke de har avlesing av albuer på tirsdager, mener det gjøres på torsdager. Eller noe sånnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke normalt å røntge fronten også på stabyen?

Jo, jeg har røngtet både forran og bak, og det er også vanlig (her i Norge i allefall, not so much i resten av verden). Men, kun bak-resultatet som har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 4,5 t siden bildene ble levert hos NKK, og nå er de avlest. Det ble jaggu A på begge baktassene!

Takk gud for at jeg ikke jobber i NKK, for jeg var sikker på de var i hvertfall C-hofter. Stakkars Malle, hun har en helvetes negativ kjerring :lol:

Nå skal jeg sende en mail til NKK, og fortelle hvor fornøyd jeg er med responstiden. :yes: Makan. 4,5 t! Hah!

Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: 2ne!

Etter å ha skamklippet den stakkars, stakkars springer´n x-antall ganger nå, hadde det sikkert ikke vært dumt i det hele tatt :lol: Bare krølle-kurs, eller åpent for frøken langøre også?

Det er puddelklubben som arrangerer, så jeg regner med at det bare er for krøllebøller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det pannelugg :D

Vi har for smal rygg på sofaen. Robert ramla ned (i sofaen, altså, ikke ned på gulvet) i søvne. Stakkar lille ble forfjamset, gitt :wub:

Det har Smula gjort også :lol: Ikke fordi sofaryggen er smal, men fordi hun rulla over i halvsøvne :P

Nå skal jeg hjem :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er treff på Henie Onstad-senteret den 17, men jeg veit ikke om hun (eller jeg) skal dit da :P Men andre puddelfolk er hyggelige de og altså (selv om de alltid tror jeg er ei annen :lol: ). Også syns jeg du skal være med når puddelklubben arrangerer MH i september (samme helgen som australske gjeterhunder har - jeg bare nevner det, det kan være greit å huske til man skal ha folk og plass *hint hint*), selv om det er få pudler som går MH, så får vi i det minste prata litt om det ;)

Ja, jeg må jo engasjere deg litt i puddelting, selv om du skal ha stor :aww:

Åh, kult, jeg vil væme som "gruppe" på MH'en! Og kanskje jeg lusker meg bort på treffet den 17., sjøl om det er lenge til jeg skal ha puddel. :banana:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...