Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

Syns det er fint, og holdt på å kjøpe det til gangen min faktisk. Men så feiga jeg ut av en eller annen grunn? Men det er ikke så vanskelig å legge nytt der egentlig. :)

Jeg burde skifte de fleste gulvene i andreetasje, og kunne tenkt meg dette i linoleum på hunderommet. Men, det blir ikke noe i år, med mindre X'en får 20 valper.

Vi har sånn i gangen. Veldig prktisk og tåler myyyye. Både hundeklør og brodder (glemte meg bort et øyeblikk :icon_redface: )

Men har du det som laminat eller linoleum?

Jeg er skikkelig lei pannekaker, så jeg forsøkte å sprite de opp med salamiskiver nå. Det fungerer vel greit nok, men jeg kjenner at jeg skal på butikken i morgen og kjøpe noe nytt. Har vel spist pannekaker i over ei uke nå. Men sånn er jeg - får dilla på en ting, og spiser det til jeg er overlei, og går over på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Hei fra Røros! Dette er gøy og slitsomt! Jeg har brukt HELE dagen idag omtrent inne på ei "hytte" for å ta bilde av kjørerne, men har bare fått besøk av 9 stk!! Herregud... Skal liksom ta bilder av alle,men det tviiiiler jeg STERKT på at kommer til å skje.. :P Enten er sekretariatet dårlig til å forklare veien ned til meg eller så er kjørerne helt care.. Men noen er flinke da :) Nå skal vi snart sove og så er det på`n igjen imorgen.

Jeg rekker nok ikke å svare noen hvis noen prater til meg her inne, hehe!

Mana koser seg visstnok hos Ulla og eiern^^

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øverste troooor jeg kan bli for mørk, den australske frister litt :P

Du er bare nerd, du :P

Der ringte det en oppdretter som lurte på å bruke Thorvald :lol: Herregud, er helt sært dette. Jeg holder litt på bremseknappen her, hallo, gutten er 2 år i april, og dette var forespørsel nummer FEM. Jeg har ingen hast med å fullbyrde alle de nei, blir å prøve et kull nå, kaaanskje et til, så får vi se fremover. Ingen hast med at miniknøttet mitt skal få spre genene sine enormt, selv om flere tydeligvis syns han er bra :) Og heldigvis var ikke dette en sånn "tispa mi har stådager til helga, kom og parr"-forespørsel.

Det er gleden - og ulempen - ved å være hannhundeier, det :lol:. Tenk - nå må du tenke på rasens beste - ER dette en bra kombinasjon? Kan DU stå for det kullet? :lol:. Gudd løkk :D.

Sånn går det når man er født og oppvokst i vannkanten :P

Ikke bare hjernevaska - men UTVASKA :D.

Nå har jeg glede meg til plommer som jeg kjøpte i butikken i stad. Store mørke røde plommer, men de var beinharde og sure som eiter :(

Ååå, det er nedtur, det :)

Har skrapet siste rest av malingen på framskapet mitt - på den ene siden... Herregud for jobb *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også litt på hva folk er vant til av hunder. JEG får nemlig også høre at hunden min er så rolig og veloppdragen, og det kan han ikke akkurat beskyldes for å være :innocent: Ja han ligger i ro under middagsbesøket, men så er han bundet til sofaen også liksom :P Han er søt da, og snill, det skal jeg være enig i, hehe. Tullegutten min :wub:

Hahaha, ikke sant! "sjekk den rolige hunden som er bundet fast", liksom :lol:

Kult å få masse skryt uansett da :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gleden - og ulempen - ved å være hannhundeier, det :lol:. Tenk - nå må du tenke på rasens beste - ER dette en bra kombinasjon? Kan DU stå for det kullet? :lol:. Gudd løkk :D.

Jeg har merka dette :lol: Herregud. Jeg har en regel for meg selv at kombinasjonen er noe å vurdere om jeg kunne tenkt meg valp etter dem selv. Ikke at jeg skal ha det hver gang da, men om den tanken er interessant, så er kanskje ikke kombinasjonen så dum :lol: Dessuten så spør og graver jeg mer erfarne folk, og kommer ikke til å gå med på en kombinasjon som ikke avlsrådet godkjenner først ihvertfall :) Er livredd for å gjøre feil her. Hva om bikkja mi gir masse rart videre liksom :blink: Håper jeg ikke tenker helt feil ihvertfall. Er usikker på om vi bør tenke 2 kull og så pause eller om vi tar pause etter det første. Aich. Får se :) Heldigvis er det ingen som skal parres i morgen :lol:

Men det hadde jo vært kjekt å være useriøs og bare sagt ja til alle og tjent penger da :aww:

Bør hannhunden vaksineres før parring..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, ikke sant! "sjekk den rolige hunden som er bundet fast", liksom :lol:

Kult å få masse skryt uansett da :)

Jepp, skryt er kult :ahappy:

Og så veier det jo fint opp for sure særinger man møter av og til, at noen faktisk kun legger merke til det positive og fullstendig ignorerer alle spilopper og tullball, hehe.

Grattis igjen med B forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merka dette :lol: Herregud. Jeg har en regel for meg selv at kombinasjonen er noe å vurdere om jeg kunne tenkt meg valp etter dem selv. Ikke at jeg skal ha det hver gang da, men om den tanken er interessant, så er kanskje ikke kombinasjonen så dum :lol: Dessuten så spør og graver jeg mer erfarne folk, og kommer ikke til å gå med på en kombinasjon som ikke avlsrådet godkjenner først ihvertfall :) Er livredd for å gjøre feil her. Hva om bikkja mi gir masse rart videre liksom :blink: Håper jeg ikke tenker helt feil ihvertfall. Er usikker på om vi bør tenke 2 kull og så pause eller om vi tar pause etter det første. Aich. Får se :) Heldigvis er det ingen som skal parres i morgen :lol:

Det er et godt utgangspunkt ja :). Jeg tenkte to kull for Willy sin del - fordi ett kull kan bli katastrofe og om det er første kullet så er det liksom over og ut, mens med to kull så har man litt mer å gå ut fra :).

Men det hadde jo vært kjekt å være useriøs og bare sagt ja til alle og tjent penger da :aww:

Do it do it do ut :lol:. I god Sonenånd *fnis*.

Hva er lettest å lage, reinsdyrfilet eller lam? Og hva smaker best? Og er hjemmelaget sorbet noe godt?

Lettest å lage? Begge...

Smaker best? Lam :).

Hjemmelaget sorbet er sikkert kjempegodt :).

Nå har Willy fått kyllingfilet til middag :aww:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et godt utgangspunkt ja :). Jeg tenkte to kull for Willy sin del - fordi ett kull kan bli katastrofe og om det er første kullet så er det liksom over og ut, mens med to kull så har man litt mer å gå ut fra :).

Ja, det er veldig sant :) Får tenke litt og diskutere litt med samboer og folk som vet mer enn oss om det her.

Do it do it do ut :lol:. I god Sonenånd *fnis*.

Okai :D:lol:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss. Skal opp kl kvart på fem i morgen for å være på et intervju i Munchen til kl 9. Er lys våken ennå:-(

Kommer vel til å være en zombie i morgen :hmm:

Nytter ikke å sove på forskudd, får heller prøve å ta det igjen til helgen :innocent:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare hjernevaska - men UTVASKA :D.

Rett og slett vasstrukken :D

Egentlig burde jeg bodd i et helt annet klima, hvor jeg kunne vært ute i båten hele året. Nå er båten kontruert for å brukes som helårsbåt, men problemet er isen. Ikke det at det har vært mye av det i år, men man vet jo aldri det på høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett vasstrukken :D

Egentlig burde jeg bodd i et helt annet klima, hvor jeg kunne vært ute i båten hele året. Nå er båten kontruert for å brukes som helårsbåt, men problemet er isen. Ikke det at det har vært mye av det i år, men man vet jo aldri det på høsten.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det står mellom to steker og ikke noe filetgreier, så sier kokken her i huset Lam Benedicte :)

... har hundene endelig fått stuetrene litt igjen; starten på apportdirigering og neseprøve. Lykke for alle 3. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm.. folkens.. er det sant at jeg ikke kan belage meg på å dra på hundtrening samme kveld som jeg trekker tennene mine? :blink:

vennene mine sier at jeg kommer til å være neddopa i halve trynet, være høy på parallgin forte og ikke kjørbar :cry:

hvorfor måtte jeg ha time på en tirsdag da? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det soniser som har en napper? Pelsnappepøbel?

*rekke opp hånda høyt i været og titte fortvilet bort på kooikerens munkesveis på øredobbene for deretter å skule olmt bort på den brune nappern som sover tilsynelatende uskyldig ved siden av meg*

:gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør hannhunden vaksineres før parring..?

Henger meg på den seriøse bølgen og sier JA, selvfølgelig. Herpes, gonnorê og syfilis er det obligatorisk å vaksinere mot. Alternativet er kondom, men da blir det jo lite avkom. Det kan jo også være en smule problematisk å få den på, hvis ikke tispa ser på det som en naturlig del av forspillet og ... nei, nok babling :lol:

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tar gjerne i mot deres beste tips/erfaringer med å forebygge varsling/vokting! Da tenker jeg på det å bjeffe om fulle folk roper i gaten om natten, om det smeller i bildører utfor huset, om naboen går nært husveggen og liknende. Har lest litt om temaet, men finner ulike teknikker og vet ikke helt hva som er best. Begrense hunden/valpens muligheter til å se og høre det som skjer utenfor? Eller tvert i mot, la vindu stå på gløtt så den blir vant med at det er masse lyder utenfor? La den se hva som skjer ute? Belønne når den ikke varsler, eller belønne når den varsler kort, så den forstår at jobben er gjort og det holder med ett bjeff? HVordan reagerer man om hunden bjeffer masse på en lyd utenfor? Skal man si ting som "hysj" "gå og legg deg", avlede og liknende når den varsler, eller vil det forsterke hundens oppfattelse av at det er viktig å varsle?  Mange tanker her - åpen for alle innspill! Vil være konsekvent fra valpen er liten, så jeg vet hvordan jeg skal løse problemet når det kommer.
    • Støtdempende innleggssåler i potesko er et alternativ for å redusere belastningen på leddene. Om du finner sokker eller sko som sitter godt og får til å feste sålene så de ikke sklir inni. Ulike materialer har ulik komfort å løpe på. Noen typer materialer absorberer all energi uten å gi noen bounce back. Gir en bedre treningsøkt, men er sikkert vanskeligere å få hunden til å akseptere fordi det føles rart og er mye tyngre å løpe med. Jeg kan lage såler av det beste som er av shock absorption per måleenhet, men for egen business vil jeg ikke si hva materialet er. Yttersålene fra to par gode maraton racingsko kan også forvandles til gode løpesko for hund, med litt kreativitet og fingernemhet. Lunar Lite såler fra Nike var en personlig favoritt å løpe på. Tynne, passe harde, perfekt balanse mellom støtdemping og feedback energi. ..for meg med min kroppsvekt. En må sikkert ta hensyn til at hunden legger mindre vekt i hvert steg. Racingsko for barn er kanskje et bedre alternativ for et upcycling prosjekt. 
    • Vi har hatt noen fine dager. Av bra ting kan nevnes flere lykketreff i sosialisering og miljøtrening, bl.a. en slags flashmob av studenter med ski og snowboard og bager i former og farger, med ulike språklyder, som plutselig rundet hjørnet og befolket bussholdeplassen med et tett kaos. Det var helt kewlt, men å entre støyete rushtidsbuss med sterke lukter av parfymer fra kælvete unge voksne i en læringsfase, det var han mer skeptisk til, og måtte bæres ombord for logistic flow. Der inne, mellom føtter og ski og bager og skrålete skrål av både lyd og lukt og visuelle inntrykk - en intens stank - der tok det nesten et halvt minutt før han ville ha mat igjen, etter å ha forsøkt redde oss to ut derfra da døren åpnet seg på neste holdeplass. Et whiff av frisk luft var den forsikringen han trengte for å slappe av med viten om at denne situasjonen ikke var evig, og snack tray åpnet seg for påfyll. Mange røy ut på en holdeplass et par minutter senere og vi benyttet anledningen til å bevege oss gjennom midtgangen til en annen dør med mer kaos. Avslappet og ok med det da, etter å ha blitt desensitivert for den sterke multi sensory stanken av unge homo sapiens i den mest intenste delen av parringssesongen. Hva de homoene ruller seg i for å frastøte potensielle partnere så de får studere i fred, det er en effektiv repellant ikke bare mot unge sapiens hunkjønn, men også mot Canis lupus familiaris. Den initielle aversjonen mot stanken ble allikevel overdøvet av glupskhet. Minner meg om et gammelt amerikansk visdomsord: — If Hitler had coke, there'd be jews in the bathroom with him. (Dennis Leary) Vi fikk også jackpot mens vi varmet oss litt i gangen på kjøpesenteret etter å ha fryst ute sammen med valpepasser mens muttern handlet mat. Der i den deilige varmen kom det en speedfreak (=amfetamin, med lukten av høyt adrenalin og mye bevegelse) som ville prate (mye og fort) og hilse på fysisk, og som plutselig kom tilbake inn døren med en diger, vilter og enda mer energisk rottweiler i puberteten, som kom rett opp i ansiktet på Ede for å snuse og sniffe og synes han var såååå nuskesnusk. I wow you ører og det 😍 blikket mens han sniffet og sniffet og sniffet seg høy på valpelukten av den lille krabaten som liknet hans tidligere og forsvunnede riesen bestekompis. Rottisen hadde adoptert Ede på flekken om han kunne. Ede var mer skeptisk. Den merkelige og utenfor normalområdet høye energien fra både hund og eier, plutselig inn i intimsonene - en helt ny og sterk opplevelse, den var gull å få for første gang nå, og ikke senere.  Ellers er pelsstell en interessekonflikt. Her må bare trenes og trenes og trenes om han ikke vil se ut som en forvokst labradoodle med samme lengde maskinklipp over det hele. Har ennå ikke vært oppi ansiktet hans med saks. Maskin på kinnet var helt i grenseland for han ville tolerere mens han gomlet. Veien til å kunne bruke begge hender mens han tålmodig står helt stille for å få refill av snacktray, den veien er LANG. Kanskje klarer vi catwalk stylish frisyre for å supporte de terrorutsatte deltakerne i Pride i juni, men til ski-VM-arrangementene som kommer snart får han bare stille som labradoodle imposter.  Ellers tror jeg han har tjuvlyttet til diskusjoner om IGP og ringsport. Muttern mener nemlig at C-arbeidet i IGP er både for kjedelig, for lite omfattende og av feil karakter for sin egen smak. Ring kunne muttern derimot gjerne trent, fordi det er mer omfattende, mer variert og mindre kjedelig, og hunden lærer mer selvkontroll. Jeg har ytret at jeg ikke gidder trene IGP C-arbeid, men er ivrig med dersom ring blir lovlig i Norge. Helgekurs med biting i drakt i Sverige og Danmark er jeg derimot motstander av. Det er farlig om en ikke trener det grundig. Som å lade et våpen uten sikring. Å trene med bitepølse istedenfor drakt eller arm her i Norge er en mulighet. Oppe til vurdering dersom noen byr på en regelmessig treningsgruppe i dugnadsånd. Ede må ha overhørt DELER AV samtalene, for han har begynt trene biting i drakt med determination og stolthet. Ikke har han fått med seg at det er kriminelt. Ikke har han fått med seg at ringtrening i hovedsak handler om å IKKE bite. Han gikk rett på den delen av treningen han oppfattet som essensen i sporten, for å gjøre muttern stolt av ham. Fjällräven-buksene mine i rollen som ring figurant bitedrakt, med muttern inni.. Rumpa, leggene, lårene - og fordi ros uteble ved de dype, gode, fulle grepene som skulle medført anerkjennende nikk og refill av snacktray for pen utførelse  - den tynne huden på baksiden av knærne mellom fortennene. Stakkaren skjønner ikke hvorfor muttern brøler og blir sint på ham og avviser ham når han bare gjør sitt ytterste for å leve opp til forventninger og krav og i tillegg er kreativ og tilbyr nye og innovative adferder for klikkertrening. Oh well. Snart fulladet, så muttern må fylle tanken for å klare nye eventyr. 
    • Å løpe så mye på asfalt er ganske belastende på kroppen til hunden, så ville først av alt prøvd å ha større prosent av turene på mykere underlag.    For å ellers unngå skader og overtrening er det lurt med en hviledag innimellom hvor dere går kortere tur eller gjør noe annet. Også er det viktig med oppvarming, nedtrapping og å gå over kroppen i ny og ne og følge med på at han ikke blir stiv ol.  jeg har ikke så peil på opptrening av trekkhund, men ville kanskje tenkt hviledag hver 4. dag isch? 😊 er sikkert noen her inne som har mer peil på trekkhunder enn meg. 
    • Bunnpris på Lade,Sirkus shopping og Valentinlyst senteret.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...