Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

Nå lurer jeg på hvor *Nina* skal på visning hen :)

Nina skal på visning i asker. :) Leiligheten hadde vært perfekt men han sa det var mange andre som skulle se på den også. Men kjæresten kjører meg i hvert fall til asker på visning på mandag så skulle jeg få beskjed på tirsdag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Jeg skal ikke påstå at jeg har direkte julestemning, men jeg synes det er koselig for det. Og jeg er av de som tar opp julepynten sent, for jeg synes ikke jula begynner midt i oktober, også koser jeg meg heller med den en stund etter jula, mens julegaver er nye og spennende, og en har igjen rester av både julemat og julesnop.

Jeg synes det er mye bedre å pynte tidlig og så fjerne alt så snart nyttårshopprennet er ferdig :). Da er det jo ikke jul, da går det mot lysere tider, da nærmer påske seg - jula er over :).

Fikk akkurat en creepy telefonsamtale. Det var skjult nummer og min bestemor Maren fra Afrika som ringte, hun lurte på noe ang. pengene jeg hadde sendt. Og for the record, jeg har ingen bestemor Maren, og ihvertfall ingen bestemor i Afrika... luktet svindel, men noen som har hørt noe om det?

Jepp - det er helt klart svindel, selvsagt.

Lang dags ferd mot natt... :).

Hadde planer om skitur med Willy i dag, men måtte brått utsette dem litt, da jeg ved morgentoalettet oppdaget at dassen var tett. F..ck... Gleden ved å være huseier, det :). Så var det å ringe rundt til rørleggere og høre om noen hadde vakt - fikk prata med en fyr som godt kunne komme, men om det ikke var superkrise mente han det var smart å vente til mandag, siden helgetillegg var dyrt. Det var jeg jo enig med ham i. Han kom med en del gode råd over telefon - som ble testet ut uten hell. Jeg så da for meg ei artig helg med ute-tissing - og nabobesøk for å gjøre andre ting - inntil jeg kom på at jeg hadde campingdoen i campingvogna :D. Den har nå fått flytte inn på badet... :D

Vel - Willy og jeg kom oss da ut på tur - litt forsinket (hadde tenkt å gjøre unna turen tidlig siden jeg skulle ha middagsgjest i kveld). Og hvilken fantastisk deilig tur det ble. Glad og ivrig hund, flotte løyper, perfekt føre, strålende sol og ganske varmt faktisk. Vi møtte selvsagt masse folk, og alle var blide og hyggelige, mange lurte på hvilken rase Willy var (jada, man snakker jo med folk selv om man går på ski), folk kommenterte den åååååå så søøøøøte hunden når vi fòr forbi dem i løypa - rett og slett en herlig tur :).

Vel hjemme var det bare å kaste seg i dusjen og så forberede middagen. Satset på kyllingsuppe med peanøtter i dag, og til dessert ble det is med varme skogsbær - og kaffe. Nammis :). Veldig trivelig med besøk altså :).

I morgen tror jeg jammen det må bli en skitur igjen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina skal på visning i asker. :) Leiligheten hadde vært perfekt men han sa det var mange andre som skulle se på den også. Men kjæresten kjører meg i hvert fall til asker på visning på mandag så skulle jeg få beskjed på tirsdag. :)

Å, spennende! Håper virkelig du får den :) Krysser fingrene for deg!

Nå er jeg trøtt, leser genetikk og avl men nå driver hjernen og surrer med meg. Så da bør jeg kanskje legge meg istedet :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, spennende! Håper virkelig du får den :) Krysser fingrene for deg!

Nå er jeg trøtt, leser genetikk og avl men nå driver hjernen og surrer med meg. Så da bør jeg kanskje legge meg istedet :yawn:

Takk! Håper jeg også!!! :)

Genetikk ja. Lese til eksamen burde jeg....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står vinduet på vidt gap her, og jeg får litt vårstemning av luften! :D Selv om det sikkert er -15 eller mer ute. Eller mindre? Har aldri lært meg det der. Det er som danske tall, noe mystisk som jeg vet er der men aldri helt får tak i.

Uansett. Det jeg skulle si var egentlig... ja det var vel sånn sett bare dette jeg skulle si.

Over og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såååå typisk gubben å gå på butikken, handle AKKURAT det vi trenger (det jeg sier vi mangler) og så ikke kjøpe noe som helst annet. Han har ikke forstått det der med å kose seg på en lørdagskveld han!

Høres kjent ut. Jeg er også slik, og misliker at min samboer har en tendens til å kjøpe en chipspose for mye og annet vi ikke trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verrrrden så kjedelig å være bevegelseshemmet, og i tillegg til kjedsomheten så må alt planlegges! Bare det å ta med seg et glass cola fra kjøkkenet til stua når man ikke klarer å gå med bare en krykke! Verden skal være glad for at jeg skal være sånn bare en kort stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk med mildere/varmere vs kaldere :lol:

:lol: joda den klarer jeg å følge. Meeen! Altså... ånei nå glemte jeg hva jeg egentlig lurte på, det var så klart i stad! Men dette er litt mystisk for meg, pappa lærte meg det engang, og det var så ulogisk. Noe med at når temperaturen er høy så er den lav. Nei... ikke akkurat sånn.

Jeg tror faktisk dette er følelsen roboter får når de har lite strøm i hjernen sin, en gradvis shutdown.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Klart hun ble! Fineste Nixpix! :wub:

:lol: Sånn hadde vi på ene toalettet der jeg vokste opp :lol:

Huff, Lukisen drev på slik da han skadet seg i sommer. Det er så hjerteskjærende. *grøsse* Han ville heller ikke tråkke på beinet sitt og måtte bæres opp og ned trappa. Han har rykte på seg for å være dramaqueen da, så vi tok det ikke heeelt seriøst før han ikke ville stå på beinet dagen etter, og ikke gikk etter oss selv om vi forlot han i stua som han aldri hadde vært i før, og han la seg ned for å bjeffe på Tass. DA ringte jeg vet. Heldigvis så hadde han bare rett og slett skamslått seg, smertestillende, kiropraktor, og antibiotika så mente han at han var helt frisk dagen etter.

Haha nei, de har med å være tilgjengelige altså. :aww:

Og ufint nysgjerrig som jeg er, så lurer jeg veeeldig på hva gubben har gjort? :lol:

Oida, er klokka så mye? Jaja. Fikk medisiner på Tynset, og nå har de skrevet opp telefonnr mitt, så nå skal de si i fra når de får inn pillene mine, og da kan jeg velge om jeg vil ha dem til tynset eller tolga. Så bytta vi jule/bursdagsgaven min fra Bonden, han var litt raus i størrelsene da han kjøpte bukser til meg, og jeg har ikke akkurat lagt på meg siden jul :lol: Så bytta i en haug med andre ting. :D Salg er fint. Så gikk vi på palermo og spiste og prata. Kjempekos. Veldig lenge siden jeg har fått gjort noe med Bonden nå, pga formen min og at han jobber så mye. Så dette var gull verd. :wub:

Planla en osloekspedisjon til våren/tidlig sommer, så må bare finne noen vi kan bomme overnatting hos :lol:

Var mer hva han ikke gjorde, som å holde en avtale vi hadde og da blir jeg muggsur, men han oppdaget det, beklaget seg og da er jeg blid igjen :P

Raksha vokste opp under kummerlige forhold:

*ler*

Høres kjent ut. Jeg er også slik, og misliker at min samboer har en tendens til å kjøpe en chipspose for mye og annet vi ikke trenger.

Enten så er du gnien eller supersunn, er jo ikke noe som heter ikke trenger en chipspose, liksom.

Har sett på hestegallaen. Masse fine hester som vant og flinke folk og jeg kjente et lite misunnelsens stikk, men så tenker jeg på det fine håpet som står i stallen, så vet jeg at om to-tre år, så kan jeg sikkert også være der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du flytte fra huset med søsknene i? :)

Nå har jentene og jeg vært ute på nesten en mil i måneskinnet. Aiko er fantastisk og har gått løs hele veien med unntak av der vi går ved siden av en landevei. Visse utfordringer dukker selvsagt opp, som feks "batman"-lys på himmelen fra et utested på Ski. Det må jo selvsagt trollbolla jakte litt på, men fornuften tok henne og hun valgte å fortsette sammen med oss i stedet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du flytte fra huset med søsknene i? :)

Nå har jentene og jeg vært ute på nesten en mil i måneskinnet. Aiko er fantastisk og har gått løs hele veien med unntak av der vi går ved siden av en landevei. Visse utfordringer dukker selvsagt opp, som feks "batman"-lys på himmelen fra et utested på Ski. Det må jo selvsagt trollbolla jakte litt på, men fornuften tok henne og hun valgte å fortsette sammen med oss i stedet. :P

Aha! Jeg har flere ganger lurt på hvor det kommer fra. Ser det jo godt fra Langhus når man er ute på tur. Vet du hvem det er som prøver å få tak i Batman?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Jeg har flere ganger lurt på hvor det kommer fra. Ser det jo godt fra Langhus når man er ute på tur. Vet du hvem det er som prøver å få tak i Batman?

Lysene kommer fra Norwegian outlet! En vinterkveld gikk jeg på ski dit for å undersøke :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men neste gang kan jeg la være å rope på Aiko, så kanskje hun finner det ut? :D Jeg trur i alle fall at det er noe på Ski, sjøl om jeg føler det er veldig langt mot Ås. Men på Ås driver de vel ikke med sånt, eller? :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da er han jo ung, på godt og vondt, og kan formes mye. Kurs er uansett gøy og lærerikt.
    • Har litt erfaring med Japansk spisshund. Pelsstell: De 2 første jeg hadde slapp pels 2 ganger i året, hvor mesteparten av pelsen kom ut på veldig kort tid. Endel børsting da, men lite pelsstell ellers. Han jeg har nå gjør ikke det, men har de vanlige røytepriodene vår og høst.  Han krever ikke veldig mye pelsstell utenom røyteperiodene, pleier å børste ham når den blir badet. Anbefaler en hundeblåser for å lette pelsstellet og greit å få tørket dem når de har blitt dusjet.   Aktivitetsnivå: De er med på det meste men mine har egentlig ikke krevd mye. Stort sett fornøyd bare de får en god tur hver dag. Mine har også drevet med alt fra ID-spor til agility og kost seg med det. Lydnivå: Veldig induvidielt, men spisshunder er jo kjent for å ha litt lyd. Mine 2 siste har varslet når det kommer noen, noen ganger men ikke så ofte når noen har gått forbi, men jeg har flere hunder, bla en sheltie som bjeffer for alt så hvor mye lyd det ville vært uten ham vet jeg ikke. Første min bjeffet bare når noen ringte på. Min er stort sett rolig på hotell, når det bare er ham eller med den andre roligere sheltien min. Sjelden de bjeffer hele tiden, har bodd på motell med mange andre japanske spisshunder og ingen av de står å bjeffer hele døgnet. Vet det er flere i JS miljøet som har med sine på båt uten problemer.  
    • Han er snart tre år, men har mye ungdom i seg enda merker jeg. Takk for godt svar! Jeg har tenkt at vi burde gå på et kurs sammen ja. Som du nevner så er det noe med å bli kjent med treningen sammen.
    • @BusannKan kanskje si litt om det. De krever jo litt børsting og pelsstell, men er ganske selvrensende. Det blir fort litt støvsuging også.
    • Hvor gammel er han? At en hund "kan" en ting betyr ikke at den kan det i alle situasjoner. Alt må læres inn og vedlikeholdes, og generaliseres, det vil si, lære at det kan/skal gjøres under ulike forhold og på ulike steder. Jeg vil anbefale å finne et grunnkurs dere kan gå for å bli enda bedre kjent, og lære om hundetrening sammen. Start med å repetere kommandoene inne, hjemme, og belønn med godbit eller lek når han gjør det riktig. Prøv igjen utenfor huset, i hagen, innkjørselen e.l. Det er fortsatt kjente omgivelser, og kanskje mindre forstyrrelser? Når dere er på tur i kjente områder kan du gjerne stoppe på et rolig, uforstyrret sted og gå gjennom kommandoene igjen, alltid med belønning. Slik kan han gradvis lære at "kommandoene gjelder og lønner seg her også".  Gradvis, over flere dager og uker, kan du repetere kommandoene på ulike steder, med økt vanskelighetsgrad. Men husk også å gå tilbake å repetere på steder hvor det er enkelt for ham å følge kommandoene. Jo mer ukjent stedet er, jo mer lukter, lyder, folk og andre dyr det er, jo vanskeligere er det for ham å fokusere på deg og følge med. Dette må læres inn gradvis, og tar tid.  Det er selvfølgelig også superviktig at han ikke går løs når du ikke er helt sikker på at han kommer på innkalling. Bruk langline, og la ham eventuelt løpe løs på inngjerdede områder. I langline kan du jobbe likedan som med de andre kommandoene, men jeg vil anbefale å bruke enda bedre belønning, gjerne en "eksklusiv" belønning som han får kun på innkalling. Og ja, han vil merke at han har lina på og høre bedre etter da, men treningen vil like vel sitte i når du etterhvert tar av lina.  Lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...