Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

.. Har jeg kommet hjem fra styremøte i lokalavdelingen, og vi har bestemt oss for å prøve å arrangere figurantkurs igjen. Siden vi måtte avlyse pga få påmeldte i fjor, så oppfordrer jeg alle dere som syter og klager over at det er vanskelig å komme med, å melde dere på og gjøre en innsats, sånn at det blir enklere å få gått MH med kjøterdyra deres :aww:

Sånn utover det, så er jeg enig med Synnøve, remulade, majones, rømme, creme fraiche og annen tjukk melk (det inkluderer milkshake for min del :P ) er ekkelt. Ekkelt ekkelt ekkelt :x Berlinerboller skal være med bringebærsyltetøy, det er knapt så det kan spises da, og Napoleonskake trenger man bare et halvt stykke av før man har fått mer enn nok..

Men jeg skulle gjerne smakt sørlandsbolle en gang da, det hørtes godt ut :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Vært og testet Oslo Hundeskole sin arena på sinsen. Lungene mine sier det var støvette men helt greit å trene der :)

Issi derimot var i himmelen fordi vi trente litt agility, jeg burde egentlig virkelig trene det mer med hun, hun hoppet og spratt og løp og bare wiii :banana: Også gikk vi rally :P så da har vi gjort noe med kvelden vår :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff sånnt er ikke lett! Er ikke i den situasjonen enda, men kan bare tenke meg.. Plutselig må barna trå til å "bestemme" over foreldrene. Men man vil jo bare dems beste.. Etterhvert vil de kanskje skjønne det. Men ikke noe gøy.. Lykke til!

Anniken :hug: vanskelig, vanskelig..

Lykke til håper det går bedre enn forventet.

Klem... Det var ganske vanskelig i starten da mommon min måtte på hjem, men etterhvert så gikk det seg til.

Takk for klemmer og gode tanker :)

Å, det der er så vanskelig! Vi er der med pappa'n min også. Han har blitt veldig glemsk bare de siste 5-6 mnd - og heldigvis har min eldste bror stilt opp som hjelpeverge for ham slik at han nå iallefall styrer økonomien hans. Det skumle er jo at også han her kjører bil, men han kjører jo bare på kjente veier, men jeg er litt bekymra ja. Det er jammen ikke lett dette...

Nei, dette er søren meg noe av det vanskligste jeg har opplevd. Jeg føler meg som en skikkelig drittsekk. Mamma har vært min beste venninne og støttespiller gjennom hele livet, men nå er det jeg som er den voksne og må ta avgjørelser på vegne av henne. Heldigvis er vi tre søsken som alle bor nærme hverandre, og ikke minst, vi er alle enige om at noe må gjøres.

Nå er det ikke snakk om at hun skal på noe hjem, hun bor i en leilighet i samme hus som broren min, men det må noen hjelpetiltak til i hjemmet. Og, vi mener at hun ikke er skikket til å kjøre bil lenger, og det blir et stort tilbakesteg for henne - om det blir sånn da.

Nå sitter jeg og venter på en melding fra broren min, for han har tatt på seg oppgaven og snakke med henne om tingenes tilstand og hva vi er bekymret for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Har jeg kommet hjem fra styremøte i lokalavdelingen, og vi har bestemt oss for å prøve å arrangere figurantkurs igjen. Siden vi måtte avlyse pga få påmeldte i fjor, så oppfordrer jeg alle dere som syter og klager over at det er vanskelig å komme med, å melde dere på og gjøre en innsats, sånn at det blir enklere å få gått MH med kjøterdyra deres :aww:

Sånn utover det, så er jeg enig med Synnøve, remulade, majones, rømme, creme fraiche og annen tjukk melk (det inkluderer milkshake for min del :P ) er ekkelt. Ekkelt ekkelt ekkelt :x Berlinerboller skal være med bringebærsyltetøy, det er knapt så det kan spises da, og Napoleonskake trenger man bare et halvt stykke av før man har fått mer enn nok..

Men jeg skulle gjerne smakt sørlandsbolle en gang da, det hørtes godt ut :ahappy:

Meld dere på meld dere på fig kurs.. :-)

Jeg liker både rømme i mat, cream fraiche i mat, kesam til dessert og frokost, og har konkludert med at cottage cheese (ell hvordan det staves) er spislig med syltetøy eller bær.

Belinerboller er nam, aller mest med syltetøy og litt vaniljekrem. Napolionskake er himmelsk. Hadde en baker på Koppang tidliger som laget verdens beste fyll i de, men han flyttet og ingen smaker i nærheten så himmelsk som de han laget, selv om mange andre også er gode.. Har klart å spise 2 stk helt alene jeg. vill og gærn...

Også smiler jeg at jeg hadde fått med meg Jeanettes vestlandsgutt før noen av de største sonen folkene.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt tenkt meg å gå fig kurs, men så har det seg sånn at jeg jobber annenhver helg så jeg hadde sikkert ikke vært til så stor nytte som figurant :(

Prøver å legge meg til vettug tid idag, denne døgnrytmen er jo fullstendig feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn fordi det ble så masse matsnakk her og jeg har begynt på lavkarbodiett i dag og ikke kunne skeie ut med berlinerboller eller napoleonskake (skulle nemlig begynt dietten for lenge siden men måtte bare skeie ut hver dag..... nå er det nok) så har jeg spist en skive lavkarbobrød med smør, hvitost, løk!!! og majones til kveldsmat. Jeg spiste sakte og med små tygger og riktig koste meg.

I morgen tror jeg at jeg skal ta en telefon til Argus, fordi synet mitt har endret seg de siste dagene, jeg ser bra på tv og lengre avstander, klarer å lese teksten på tv, men pc og mobilavstand er ganske utydelig. Omtrent som en dårlig innstilt 3D brille. Så etter en arbeidsdag der jeg ikke klarer å gjøre arbeidsoppgaver som krever konsentrasjon så er hodet mitt ganske skutt og jeg ser mer og mer dobbelt. Men jeg fungerer greit altså, jeg er bare ikke vant til å spise hodepinetabletter til daglig og kjenne at jeg egentlig har lyst på flere......

Sånn ellers så må jeg bare si lykke til med operasjon, god bedring, lykke til på eksamen og lesing til eksamen og fordele det utover til de det måtte passe. Vesle sjarmerende Ask må nesten få egen god bedring hilsen, og så syns jeg han var veldig snill med mamman sin når han gikk lei kaptein sabeltann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dere er rare.. Majones, Remulade, Rømme, Creme Fraice, dressing og annet møkk burde vært forbudt.. det er så skremmende ekkelt at jeg får helt noia! :aww:

*Klappe på hodet og tenke at hun blir vel voksen en dag, hun også :D*

Det var nok helt klart verst for mamma ja. Men kommentaren min er basert på litt vanskelige situasjoner der jeg gråtende måtte være vitne til full krig mellom dem med lugging og munnhuggeri, og se på at de måtte fysisk bære henne inn i bilen og kjøre henne tilbake til hjemmet etter koselige besøk hos oss, så det var ikke helt lett for meg heller.

Uff, sånt kan ikke ha vært noe særlig å oppleve, nei.

Sånn utover det, så er jeg enig med Synnøve, remulade, majones, rømme, creme fraiche og annen tjukk melk (det inkluderer milkshake for min del :P ) er ekkelt. Ekkelt ekkelt ekkelt :x Berlinerboller skal være med bringebærsyltetøy, det er knapt så det kan spises da, og Napoleonskake trenger man bare et halvt stykke av før man har fått mer enn nok..

Og du - du blir aldri voksen, du :P

Nei, dette er søren meg noe av det vanskligste jeg har opplevd. Jeg føler meg som en skikkelig drittsekk. Mamma har vært min beste venninne og støttespiller gjennom hele livet, men nå er det jeg som er den voksne og må ta avgjørelser på vegne av henne. Heldigvis er vi tre søsken som alle bor nærme hverandre, og ikke minst, vi er alle enige om at noe må gjøres.

Nå er det ikke snakk om at hun skal på noe hjem, hun bor i en leilighet i samme hus som broren min, men det må noen hjelpetiltak til i hjemmet. Og, vi mener at hun ikke er skikket til å kjøre bil lenger, og det blir et stort tilbakesteg for henne - om det blir sånn da.

Nå sitter jeg og venter på en melding fra broren min, for han har tatt på seg oppgaven og snakke med henne om tingenes tilstand og hva vi er bekymret for.

Det er litt rart når rollene blir snudd slik ja. Det er nesten så jeg er litt glad for at mamma døde før hun måtte tilbringe tid på noe hjem eller institusjon -og det tror jeg hun var også :). Det er jo mange tiltak man kan gjøre i heimen for å sikre litt - f eks automatisk bryter for steikovnen. Pappa fikk det for et par år siden, og det tror jeg var bra. Fort gjort å la platene bli stående på... Men dette med førerkort kjenner jeg er fryktelig vanskelig, siden min pappa vil bli helt isolert dersom han mister førerkortet. Og om han ikke kan komme seg rundt litt, er vel neste steg å få en eldreleilighet mer sentralt, men jeg aner ikke hvordan han stiller seg til det da... Han kan være fryktelig vrang, samtidig som jeg egentlig tror han ville trivdes i en slik leilighet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sendt en ubehagelig mail til universitetet. Utplasseringen jeg er på er ikke optimal... Jeg spiser lunsj ved siden av lab'en liksom :hmm: Pluss mye annet HMS som ikke eksisterer. Håper vi finner en brukbar løsning.

Så har jeg bestilt meg MBT sko :D Men fikk ikke noe bekreftelsesmail, skummelt, for betalingen gikk gjennom... Håper jeg får mail imorgen :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble påvirket av alt bollesnakket, så jeg endte opp med å kjøpe sjokolade! Woops! :icon_redface: Ikke nok med det, men jeg kjøpte også en brus til jobb i dag.. Jaja, jeg får trøste meg med at jeg "kun" spiste kake i helgen, ikke snop eller brus.

Da skal jeg sette på Jason Bourne og kose meg under dynen med sjokoladen min :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsetting av legging litt til, når noen kverulerer på at man IKKE kan bruke grønnsåpe pga høy ph så må jeg jo svare. Men det hjalp ikke hvor mange leger og veterinærer som annbefaler det, hu visste best, for hu er nemmlig renholder! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Utsetting av legging litt til, når noen kverulerer på at man IKKE kan bruke grønnsåpe pga høy ph så må jeg jo svare. Men det hjalp ikke hvor mange leger og veterinærer som annbefaler det, hu visste best, for hu er nemmlig renholder! :lol:

Du glemte at det er et gamemt kjærringråd også hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...