Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Bittelitt trøtt nå. :yawn:

I går var det finfin trening i Drammen, foredrag på kvelden og i dag har det vært ag-kurs. I morgen er det ny dag på kurs! Skikkelig hundehelg altså. Og Mikke, som i går mente at man skulle RYGGE inn i ruta, klarte heldigvis å holde seg på matta og lot være sine mer kreative løsninger. :ahappy:

8374406414_eb7ee14f3c_o.jpg

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skrevet
Mmmhm, det er vel mest de i sjætten som har visst det. :P

Var vill og gal, og nå har jeg hentet en hund jeg skal ha på prøve, en Ca De Bou som heter Pippa. :)

Kjenner en veldig fin Ca De Bou-tispe i Bergen. Fine hunder.

• Like 1
Skrevet
Lett å glede er du iallefall *ler*.

Noen dager må en legge lista lavt :D

Nå har jeg satt på dagens andre oppvaskmaskin, og det var jaggu på tide. Det er mer klær på vaskerommet enn på soverommet...

Også bør jeg vel få ned julepynten snart. Jeg skulle trene litt på stuegulvet, men endte opp med å gre barnåler ut av rumpene på jentene lang tid etterpå. Stua er vanligvis passe stor, men treet er litt sårbart...

Gått gjennom ukas papirpost har jeg også endelig fått gjort - med bra brev fra NAV (i fall noen ikke tror på at de eksisterer) og hyggelig hilsen fra teknisk arrangør i romjula som takket for at jeg jobbet i oppsamlingsringen med litt ekstra kronasje. Det er virkelig ikke mange arrangører som gir ringsekretærene mer for å jobbe et par timer ekstra, så det var innmari koselig gjort. Og nå lurer jeg på om jeg skal la pengene brenne i lomma, eller legge de til sparing for et dyrere maybe-prosjekt jeg grunner på. Det er 200 kroner, så det er ingen formue verken for storshopping eller sparing. Men det er 200 kroner jeg ikke visste jeg hadde, så :banana:

• Like 2
Skrevet

Jeg har jo sagt det på chatten :P

Men det handlet om at noen har sagt at jeg kjøpte meg kun en rase pga jeg skulle smiske med en person..

Det er vel verdt å leve med en hund i 10-15 år for å smiske med en person? :blink::fear:

... ferdig med å bake muffins til barnedåpen i morgen. Takk for tips Lill! :D

Nå skal jeg pakke tingene jeg trenger til i morgen... Kl 07 begynner ferden til Stavanger... *Mumle noe om at kirketider bør bli lagt opp til b-mennesker med 2,5 times kjøring* :aww:

• Like 1
Skrevet

Det er vel verdt å leve med en hund i 10-15 år for å smiske med en person? :blink::fear:

... ferdig med å bake muffins til barnedåpen i morgen. Takk for tips Lill! :D

Nå skal jeg pakke tingene jeg trenger til i morgen... Kl 07 begynner ferden til Stavanger... *Mumle noe om at kirketider bør bli lagt opp til b-mennesker med 2,5 times kjøring* :aww:

Ja, ikke sant? Særlig når jeg har vurdert den rasen i et halvt år før jeg bestiller meg valp, og så må vente 7 mdn igjen før kullet blir født.. Langsiktig smisking må jeg si :aww:

• Like 1
Skrevet
:lol: Jeg som trodde Østfolds dype skoger var et snørikt sted!

Er bowling i Sandvika og. :)

Kule bilder som alltid!

Bowling på Rud også :) Veldig koselig der også, er liksom ikke overfullt og slikt :P

Skrevet
Litt tidlig å kvelde ennå vel? Jeg er så trøtt :blink:

Neida! Jeg skal legge meg nå straks, selv om jeg sov i fire timer midt på dagen. (Ble ikke så mye søvn i natt, da, sånn til mitt forsvar.) Like greit det, så kommer jeg meg opp i morgen og får gjort noe med den fine dagen! Jeg har planer om tur med kaffetermos, nybakte boller og kamera i sekken. :)

Skrevet
Og i mine ungdomsben i dette fylket, så hadde vi sne nok til å ha en hel skidag.

SnE, faktisk - var da voldsomt så fin man hadde blitt da? :lol:

Jeg har jobbet som en tyrk i dag! 6 relativt stive timer med tapetsering, ferdig litt etter kl 18. Dvs ferdig for i dag - har igjen en vegg. Det rommet blir rett og slett griselekkert når det blir ferdig...

Også selger du til noen med helt ulik smak som må pusse opp i SIN stil... Tenkt så mye bortkasta penger, tid og arbeid da, gitt :P.

Det blåser kaldt på hånda.. Når jeg heiser den litt opp i været, så trekker det kaldt på den. Hm.. ka skjer?

Poltergeist?

Skrevet
Noen dager må en legge lista lavt :D

Nå har jeg satt på dagens andre oppvaskmaskin, og det var jaggu på tide. Det er mer klær på vaskerommet enn på soverommet...

Også bør jeg vel få ned julepynten snart. Jeg skulle trene litt på stuegulvet, men endte opp med å gre barnåler ut av rumpene på jentene lang tid etterpå. Stua er vanligvis passe stor, men treet er litt sårbart...

Gått gjennom ukas papirpost har jeg også endelig fått gjort - med bra brev fra NAV (i fall noen ikke tror på at de eksisterer) og hyggelig hilsen fra teknisk arrangør i romjula som takket for at jeg jobbet i oppsamlingsringen med litt ekstra kronasje. Det er virkelig ikke mange arrangører som gir ringsekretærene mer for å jobbe et par timer ekstra, så det var innmari koselig gjort. Og nå lurer jeg på om jeg skal la pengene brenne i lomma, eller legge de til sparing for et dyrere maybe-prosjekt jeg grunner på. Det er 200 kroner, så det er ingen formue verken for storshopping eller sparing. Men det er 200 kroner jeg ikke visste jeg hadde, så :banana:

Du,du kan få låne vaskemaskinen min altså,hvis klesvasken har tatt såpass overhånd :D .Bare å ta med vasken å komme det :D

Grattis med uventet kapital :drool: .

Skrevet
Ja, ikke sant? Særlig når jeg har vurdert den rasen i et halvt år før jeg bestiller meg valp, og så må vente 7 mdn igjen før kullet blir født.. Langsiktig smisking må jeg si :aww:

Du er en ekte smisker :wub: Elsker sånne!

Skrevet
Mmmhm, det er vel mest de i sjætten som har visst det. :P

Var vill og gal, og nå har jeg hentet en hund jeg skal ha på prøve, en Ca De Bou som heter Pippa. :)

perro espeluznante :sleep:

Skrevet

Laget litt økonomiske planer fremover, håper vi er kvitt all gjeld innen sommeren og da kan kjøpe oss et sted å bo i høst :ahappy:

Også har jeg svelget mange kameler og tenkt ut litt % planer med jobben ol.. men jeg vil så gjerne jobbe 100% men jeg tror ikke kroppen min klarer det :( iallefall ikke enda.

Skrevet
mhm! Så bare begynn å avle du også og se hvem som kjøper seg en malleballe av deg ;):teehe:

*Flir* :P

... har jeg fikset ridehall å trene i ut februar :D Deilig!

• Like 1
Skrevet
Neida! Jeg skal legge meg nå straks, selv om jeg sov i fire timer midt på dagen. (Ble ikke så mye søvn i natt, da, sånn til mitt forsvar.) Like greit det, så kommer jeg meg opp i morgen og får gjort noe med den fine dagen! Jeg har planer om tur med kaffetermos, nybakte boller og kamera i sekken. :)

Da er saken biff, det blir kvelden på meg straks. Og det hørtes så koselig ut!! Hvor skal du gå hen?

SnE, faktisk - var da voldsomt så fin man hadde blitt da? :lol:

Også selger du til noen med helt ulik smak som må pusse opp i SIN stil... Tenkt så mye bortkasta penger, tid og arbeid da, gitt :P.

Poltergeist?

Nja.. tenkte på det. Men, det er ingen dårlige vibber her så isåfall er det ingen som vil meg vondt. Så da får vi bare leve med å leve med hverandre isåfall.

Dany vet hvordan unge damer skal ha det. De skal ha hodepute tenk :sleep: Nå ligger hun og slasker seg i sofaen, med den ene sofaputen godt stappet under hodet. Hun ligger sånn som rikmannsfolk lå i gamledager. Med digre puter større en seg selv, slik at de nesten ligge-satt og sov. Og sånn liker lille mus å ha det også. Må sørge for å få beautysøvnen sin..

Skrevet
Du,du kan få låne vaskemaskinen min altså,hvis klesvasken har tatt såpass overhånd :D .Bare å ta med vasken å komme det :D

Grattis med uventet kapital :drool: .

Det handler mer om tiltakslyst enn kapasitetsevne, men takk for tilbudet! Jeg håper å komme meg gjennom på egenhånd ;)

Og tusen takk - alle monner drar, og overraskelser er alltid bra.

Skrevet

Vi fikk idag plutselig en cd, med masse bilder som vi ikke har sett engang :D ! Vi var hos famefotografene høst 2011, og rett etterpå ble de slått konkurs og fotografen "mistet" bildene i prosessen. Han fant dem igjen nå, og sendte til oss kostnadsfritt i posten, utrolig hyggelig!

Må dele noen her inne også :aww: Advarsel; Spam!

14777_10151322701450256_483363796_n.jpg

734754_10151322701855256_1138326070_n.jp

582377_10151322701945256_1793949395_n.jp

14918_10151322702740256_1685994520_n.jpg

544052_10151322702730256_1846614358_n.jp

72248_10151322703025256_82512591_n.jpg

Sånn, nok spam :lol: Sorry, jeg er bare så glad :D

• Like 23
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...