Gå til innhold
Hundesonen.no

"Flyveører" Er det for sent, eller finnes det håp enda?


Ymirheim
 Share

Recommended Posts

Hei

Valpen vår, som blir 7 måneder 1 januar, har fortsatt helt skrekkelige flyveører. Hun ser rett og slett ikke ut. Og jeg begynner å bli ganske fortvilet nå.

Vi har teipet ørene siden hun var rundt 4 måneder og tannfellingen startet, men allikevel så "bretter" de seg feil med en gang jeg tar av teipen.

Noen som har noen råd eller er det bare å gi opp og prøve å la være å irritere meg over at valpen som har kostet meg 25.000 aldri kan stilles ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Hei

Valpen vår, som blir 7 måneder 1 januar, har fortsatt helt skrekkelige flyveører. Hun ser rett og slett ikke ut. Og jeg begynner å bli ganske fortvilet nå.

Vi har teipet ørene siden hun var rundt 4 måneder og tannfellingen startet, men allikevel så "bretter" de seg feil med en gang jeg tar av teipen.

Noen som har noen råd eller er det bare å gi opp og prøve å la være å irritere meg over at valpen som har kostet meg 25.000 aldri kan stilles ut?

Men var utstilling ett tema når du kjøpte valpen? Var det en viktig greie? Eller var det mer "blir den pen så blir den pen, men det viktigste er at den funker".

Hadde hun flyvører når du begynte å teipe eller begynte du å teipe bare fordi du synes du burde?

Om ørene til hunden er for små og lette så kan du teipe til krampa tar deg uten at det hjelper en dritt, den må ha fysiske forutsetninger for å kunne få korrekte ører for at det skal ha noen misjon liksom. Dersom hun har små og veldig lette flipper så vil de ikke henge rett uansett hva du gjør. Og nei - jeg tror ikke at fortsatt teiping har noe for seg å teipe når de er så store. Jeg hadde selv en groenendael som truet med å få hengøre og jeg teipa så jeg ble nesten blå (han hadde relativt små ører som var stive og fine ) og det hjalp ikke en dritt. Det har gått seg til på han, øret er litt skjevt, men det står i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fortsett å teipe! Noen individer så fester ikke ørene seg før etter første løpetid.

Lykke til!!

Får virkelig håpe at det stemmer :)

Men var utstilling ett tema når du kjøpte valpen? Var det en viktig greie? Eller var det mer "blir den pen så blir den pen, men det viktigste er at den funker".

Hadde hun flyvører når du begynte å teipe eller begynte du å teipe bare fordi du synes du burde?

Om ørene til hunden er for små og lette så kan du teipe til krampa tar deg uten at det hjelper en dritt, den må ha fysiske forutsetninger for å kunne få korrekte ører for at det skal ha noen misjon liksom. Dersom hun har små og veldig lette flipper så vil de ikke henge rett uansett hva du gjør. Og nei - jeg tror ikke at fortsatt teiping har noe for seg å teipe når de er så store. Jeg hadde selv en groenendael som truet med å få hengøre og jeg teipa så jeg ble nesten blå (han hadde relativt små ører som var stive og fine ) og det hjalp ikke en dritt. Det har gått seg til på han, øret er litt skjevt, men det står i alle fall.

Utstilling var et tema ja. Ikke det at man kan ha noen garantier for at man kan få en champion når man kjøper som valp, det er jeg fullstendig klar over. Men i det minste så vil jeg kunne ha mulighet til å stille hun. Det er det ikke noe vits i nå slik som det ser ut.

Og hun hadde perfekte ører helt fram til tannfellingen startet. Hun har heller ikke små ører, de er store i forhold til hva som er riktig. Så det er heller ikke årsaken. Det er ikke noe galt med selve ørene, de er fine. Men hun trekker så j**## på de at de bretter seg feil.

Det var da en fryktelig høy pris. Hva er årsaken til at valpen var så dyr? Jeg starter som regel å teipe tidligere enn dere har gjort. På særdeles vanskelige ører har jeg i tillegg til å teipe selve ørene også tatt teip fra øre til øre under haka.

Import fra Tyskland, med fly + hotell og div så endte jeg opp med å betale ca 25,000,- totalt

Ville nok startet å teipe tidligere, før tannfellingsstart. men man kan ikke gå tilbake i tid :-/ Jeg ville fortsatt å teipe litt til og krysset fingrene, men det kan være for sent...

Jeg starter ikke å teipe når ørene ligger perfekt. Dagen de begynte å brette seg feil så startet vi med teipingen. Ser ingen grunn til å begynne tidligere da ørene fortsatt var supermyke da tannfellingen startet

Rottisen skal jo ha de samme hengeørene som snuserne, og det høres ikke ut som de ørene der vil bli bra samme hvor mye du taper.. Spør som andre: har den alltid hatt lette ører? Bilde?

Nei, perfekte ører som valp. Og ørene er fortsatt perfekte. Rett etter teipen er tatt av og hvis hun er oppmerksom så ligger de perfekt. Men så fort hun rister på hodet eller trekker på ørene så bretter de seg feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...