Gå til innhold
Hundesonen.no

Stort bilde/maleri på veggen


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Vi har i stua en lang vegg. På ene siden er spisestua og en svart seksjon. På andre siden skal tv'n henge. Mellom disse to er det ca 1,5meter og her trenges det noe fint på veggen.

Langs gulvet har vi tre hundesenger så veggen blir dermed ganske åpen.

Noen som vet hvor man kan finne noe fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet her. Finner ingen bilder som er store nok, og hvis man kjøper en plakat eller lignende så koster det ca. 3000 å ramme det inn. Vi har også tenkt på å kjøpe 2 store bilder å henge ved siden av hverandre, evt. ett stort speil med ramme, men enda ikke funnet noe som passer "perfekt". Men nå kan det jo hende dere ikke trenger ett så stort bilde som oss da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, forkortelsen min er nesten samme som Sandy sin! :P

Kjøpte det på etsy! Var inne og kikket på artisten, hun hadde ikke noe særlig igjen. Men kanskje man kan ta kontakt med henne og spørre om hun har noe på gang? Ser også at de bildene som er der, er dyrere enn vårt. Vi fikk vel vårt til 1500-ish inkludert frakt med DHL.

Edit: Her er det jo noe å kikke på, kanskje?

Og her.

Endret av SoppenCamilla
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fototapet, min har størrelse på 1,80 meter i bredden og høyden er standard gulv til tak, jeg er veldig fornøyd med det. Du kan enten kjøpe ferdig eller bruke egne bilder.

Linken er bare et eksempel, jeg kan finne noen flere viss det er interesse, i Tyskland er det som oftest billigere å få laget egne bilder.

http://tapetkunst.dk...ele/31-diverse/

Edit: man kan bestille forskjellige bredder. Der jeg bestilte er alt delelig med 60 cm da det er bredden per "lengde"/rull.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått i gave et bilde fra hytta der man ser Sølenfjellet i helt klart vær og setra som hører til området. Det ble forstørret betraktlig og lagt på lerret. Det er veldig koselig! Jeg skal gjøre som SEC foreslo også, å få opp noen av hundene. I store og små utgaver :) Ellers har jeg fått et digert puslespill av en alv som sitter på en lilje i lilla skumringslys og speiler seg i vannet. Paspatur og ramme rundt det hele. Ble veldig typsik meg og garantert derfor nettopp jeg fikk dette :P

Puslespillet er kjøpt på nett.

Har også to puslespill til men de skal jeg pusle selv. Det ene har motiv fra trange gater i italia med idylliske spisesteder ute, alt det typiske italienske vi synes er så eksotisk. Og et med utsikt over sjøen. De er store og også kjøpt på nettet.

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så syykt fint det var med fototapet! Jeg vil ha en eventyraktig skog på den ene veggen på soverommet mitt ... Jeg vil, jeg vil!

Jeg syns det gir en god stemning. Jeg har også hatt lyst til å lage en fototapet av den GD jeg hadde, hadde vært veldig majesteisk med henne på en vegg (sittende, kanskje litt skrått forfra eller direkte forfra), antagelig 1,20 meter bred. Jeg bare dessverre ikke noen gode nok bilder:-(

Men neste gang da..

Prøver å sette inn et bilde her for første gang, håper det kommer frem. Bildene er dessverre veldig utydelige ser jeg, kvaliteten av tapeten kommer dessverre ikke frem, jeg syns kvaliteten er bra, men da skal jo selvfølgelig bilde som man bruker være av veldig høy kvalitet for at det skal bli bra siden det forstørres så mye.

Jeg valgte motivet utifra fargene og stilen som jeg syntes skulle passe med innredningen, men mange ganger kan jo en skikkelig kontrast også gjøre seg skikkelig bra.

Edit. Har nå funnet ut hvordan bildene mine kan settes inn:-)

veggen.jpg?t=1354726739

P1010089.jpg

P1010088.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de største bildene til IKEA. Hadde det av eiffeltårnet, men det ble igjen hos eksen siden vi kjøpte det til en spesifikk vegg. Likte også det de hadde av et tre i Hyde Park eller no, var svart hvitt med et spesielt lys på treet, helt hvitt :) Men akkurat når jeg skulle kjøpe det var det gått ut av produksjon :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...