Kaja Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Jeg merker at jeg sliter veldig i kulda, alt jeg kan dekke til dekkes til, men de stakkars kinnene mine sprekker opp etter bare en kilometer i 10 minus, så ille har jeg aldri vært før, men det blir vel en vanskelig vinter. Jeg tåler egentlig ikke fet krem i det hele tatt, men kanskje noen vet om noe jeg kan bruke for å kunne gå tur? Jeg har finlandshette, og det hjelper, men den er litt tynn. Jeg orker heller ikke ha for tykk hette for da blir jeg alt for varm, så jeg tenker krem under hetten kanskje kan hjelpe noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 A bruker Cleridal og han har ekstremt sart hud. Han får lett eksem og blemmer av diverse preparater da , vet ikke om det er ditt problem. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Ren kaldpresset matolje? Det inneholder ingen kjemikalier eller urter du kan reagere på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Jeg har en veldig god krem fra Avene (kjøpt på apotek) som er for de med sensitiv hud. Veldig god, merker ikke at den blir tatt på eller er der engang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Bare pass på det mest ulogiske som finnes, nemlig kuldekremer med vann, for det er overraskende mange av de, og noen av de gjør vondt verre! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Har A-creme. Aner ikke om det det er en krem folk reagerer på eller ikke, men den er uten parfyme- og fargestoffer og minimalt med konserveringsmidler (og ikke testet på dyr). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Selv reagerer jeg på utrolig mye av kremer i ansiktet, men Elizabeth Arden Eight Houre Cream - den fungerer bra uten at jeg reagerer. Den er dyr, men effektiv, så og si på det meste. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Regel nr 1 er å smøre seg iallefall 1 time før man går ut døren, helst 2. Da har det som skal trekkes inn i hudet gjort det, og evt fukt er borte. For også kremer uten vann har en viss fukt i seg for at det ikke skal være bare en fett kloss. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ine Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Jeg fant denne linken som kanskje kan være grei å lese ang. bruk av kuldekremer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Regel nr 1 er å smøre seg iallefall 1 time før man går ut døren, helst 2. Da har det som skal trekkes inn i hudet gjort det, og evt fukt er borte. For også kremer uten vann har en viss fukt i seg for at det ikke skal være bare en fett kloss. Kremer kan ikke være uten vann og ha fukt.. Fukt ER vann/væske, og det er mange oljer og vokser som ikke blir helt faste i romtemp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Kremer kan ikke være uten vann og ha fukt.. Vann ER fukt, og det er mange oljer og vokser som ikke blir helt faste i romtemp. Jada, men kan gi like mye frostskader om den ikke har trekt inn i huden og det overflødige er borte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Har A-creme. Aner ikke om det det er en krem folk reagerer på eller ikke, men den er uten parfyme- og fargestoffer og minimalt med konserveringsmidler (og ikke testet på dyr). A får blemmer av A-krem. Merkelig nok. Det er noe i den han ikke tåler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shoshana Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Jeg måtte bare logge på og si til TS at Ceridal er den beste kuldekremen som finnes. Kuldekremer skal ikke inneholde vann, for det er ikke en god kombinasjon med minusgrader og effekten det har på huden. Så gå på apoteket og spør etter Ceridal, det er en av de beste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 A får blemmer av A-krem. Merkelig nok. Det er noe i den han ikke tåler. Det er sikkert retinolet (der er der A kommer fra, avitaminet retinol). Jeg tro ikke Kaja skal prøve seg på den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Jada, men kan gi like mye frostskader om den ikke har trekt inn i huden og det overflødige er borte Helt sant! Det er ikke noe man kletter på rett før man går ut døra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Helt sant! Det er ikke noe man kletter på rett før man går ut døra. Haha, det gjorde mamma alltid meg meg når jeg var liten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jauda. Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 En veninne av meg lager naturlige kremer o.l fra bunnen av. Jeg kan ikke beskrive med ord hvor godt de virker- beint ut fantastisk. Kuldekremen hennes er det eneste som holder familien fra å sprekke- bokstavelig talt:) Og jeg bor på " fjellet", med vind, lave temperaturer (-25 i dag) og ekstremt tørr luft. En annen ting er hvor vanvittig holdbare og drøye produktene er. Google Evas Hage ( eller- sikkert eva's- feil apostrofbruk som resten av Norge... ). Hun sender i posten Sitter på tlf, derfor ingen link. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Weleda har en god en så vidt jeg husker :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts