Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei!


Recommended Posts

Ble medlem istad, og tenkte jeg like gjerne kunne presentere meg med en gang :)

Jeg heter Siri, er 20 år, og bor enn så lenge i Eidsvoll, men en eller annen gang i løpet av januar går flyttelasset til Hurdal :) For dere som vet hvor Hurdal er: Ja, jeg trives langt ute på landet/langt inni skogen.... ;)

I januar blir det også en liten familieforøkelse, jeg og samboeren min tar over en 4-5 år gammel blandingshund fra noen vi kjenner :) Han er blanding av afghansk mynde, greyhound, tervueren, og schæfer, og heter Lucky :) Vi har også blitt tilbudt ei sterilisert jente av samme blanding, men er litt usikre enda på om vi har tid/råd/plass til to, så vi får se hva som skjer etterhvert. Hadde det vært opp til meg, hadde begge fått flytte inn med en gang, men jeg har en samboer som prøver sitt beste på å bremse meg litt ;)

Jeg gleder meg ihvertfall innmari mye til både å flytte og å overta Lucky, og tida går ikke fort nok :P

Har hatt hund tidligere, men det er noen år siden sist, så det blir spennende. Har allerede kjøpt inn det meste av utstyr, og har lånt meg diverse bøker om lydighetstrening, så får vi se hva jeg klarer å få til! ;)

Tar også gjerne imot gode tips om det å få en ny voksen hund i huset, og gjerne også tips om ting man kan lage til hunden :)

Har ingen bilder enda, men skal prøve å få lagt ut noen etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig blanding , gleder meg til å se bildene :)

Har ingen konkrete råd om hva man skal gjøre når man får en voksen hund , selv om jeg har tatt over flere selv.Det eneste må være å la hunden få tid til å tilpasse seg de nye rutinene, altså leve litt hverdagsliv før man drasser de med på alt. En hund bruker etter min erfaring ca 2 mnd på å ' bli seg selv ' , og er ekstremt tilpassningsdyktige. De forandrer seg gjerne etter hvem de bor med. Jeg personlig ville sett på det som positivt å ha 2 stk av den blandingen, da jeg ser for meg at dette er hunder som liker jaktlek og å rase sammen på jorder. Men man skal jo ha tid og råd som du sier..

Lykke til og velkommen hit !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ha begge to, og tror vi har råd og tid til dem, men er usikker på om det er lurt å overta begge med en gang. Jeg vet disse hundene trives veldig godt med å være flere sammen, der de opprinnelig kommer fra bor det til en hver tid minimum 5 hunder, som fungerer flott sammen som en flokk. Som du sier, elsker de å løpe fritt, men de er overhodet ikke interesserte i hverken baller eller pinner, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få dem til å leke noe jeg kan være med på ;) Ser ikke helt for meg at jeg skal klare å holde følge med dem mens de raser rundt jordet... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :) Ta noen bilder, jeg tror alle er nysgjerrige på hvordan han ser ut! Jeg tror dere er fornuftige som velger å kun ha en til å starte med. Selv om dere har tid, råd og kapasitet er det ikke sikkert at det er BEST uansett, mtp. å komme inn i rutinen, ha med seg hunden(e) rundt, trening, eventuelle problemer som kan oppstå osv. Det er masse tid senere til å huke inn den andre om dere bestemmer dere for det :)

PS: Hvis du vil svare på flere innlegg samtidig eller på rad så kan du trykke "multisitat" på de innleggene du vil svare på, og så "reply to quoted posts" i det lille vinduet som kommer opp.

Eller du kan trykke på "svar" hvis du bare vil svare på ett innlegg :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :) Ta noen bilder, jeg tror alle er nysgjerrige på hvordan han ser ut! Jeg tror dere er fornuftige som velger å kun ha en til å starte med. Selv om dere har tid, råd og kapasitet er det ikke sikkert at det er BEST uansett, mtp. å komme inn i rutinen, ha med seg hunden(e) rundt, trening, eventuelle problemer som kan oppstå osv. Det er masse tid senere til å huke inn den andre om dere bestemmer dere for det :)

PS: Hvis du vil svare på flere innlegg samtidig eller på rad så kan du trykke "multisitat" på de innleggene du vil svare på, og så "reply to quoted posts" i det lille vinduet som kommer opp.

Eller du kan trykke på "svar" hvis du bare vil svare på ett innlegg :) .

Takk! Har vært ute og tatt noen bilder nå, men måtte hjem for å få i oss litt mat ;) Skal ut igjen når vi bare får spist litt, og så blir det sikkert noen flere bilder da :) Tror nok vi ihvertfall kommer til å begynne med bare Lucky, og evt. hente Cita når han er blitt vant til å bo med oss, og har blitt trygg på det nye stedet :) Nå bor jo han bare to hus unna meg, så jeg er på besøk der hver dag, og Cita bor på andre siden av veien for den nye leiligheten, så det blir nok til at hun ihvertfall får være med på en god del turer :) jeg vet ihvertfall at de to kjenner hverandre godt, trives sammen, og utfyller hverandre personlighetsmessig, så jeg tror jeg kunne trivdes veldig godt med å ha dem begge to :) Tenkte vi skulle ta en tur til Hurdal for å hilse på Cita (sammen med Lucky) etterpå, så da blir det kanskje noen bilder av dem begge ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, gratulerer med hund! Gleder meg til å se bilder :D

Takk :D

Velkommen til.. Jeg har selv boet i Hurdal fra februar i år til august... Det er et dejligt sted :heart::D

Hurdal er flott, masse nydelig natur, og herlige turmuligheter :D

Hurdal er flott, masse nydelig natur, og herlige turmuligheter :D

Ja, helt bestemt... Hurdal er en af grundene til, at jeg flytter tilbage til Norge for at studere til august :D

Ja, helt bestemt... Hurdal er en af grundene til, at jeg flytter tilbage til Norge for at studere til august :D

Skal du tilbake til Hurdal da? :) Hadde vært koselig å eventuelt ha noen å gå turer sammen med en gang i blant :)

Dobbelpost. Mod. Raksha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! :)

Jeg er enige med de andre her om at det nok er lurt å vente en liten stund med nummer to. Kanskje finner dere ut at én hund er nok, eller kanskje dere finner ut at dere har lyst til å forsøke en annen type hund neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! :)

Jeg er enige med de andre her om at det nok er lurt å vente en liten stund med nummer to. Kanskje finner dere ut at én hund er nok, eller kanskje dere finner ut at dere har lyst til å forsøke en annen type hund neste gang?

Som jeg sa i et annet svar her, har jeg tenkt å vente en stund før vi evt. tar inn nummer to :)

Hvordan er instinktene i en sånn blanding? Tenker spesielt på afghaner mikset med terv og schæfer! :D Enig i at han har et ganske reveaktig uttrykk, ja :) .

Det varierer veldig fra kull til kull, og litt fra hund til hund :) Hos noen av dem er det gjeterinstinket som trer mest i kraft, og de er vanskelige å ha med på skogsturer på steder der man kan møte sau, mens andre ikke gidder å se på sauene engang :) Andre har mer av jaktinstinket, og noen av dem virker som om de overhodet ikke har arvet instinkter fra noen av sidene... ;)

Dobbelpost. Mod. Raksha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig fra kull til kull, og litt fra hund til hund :) Hos noen av dem er det gjeterinstinket som trer mest i kraft, og de er vanskelige å ha med på skogsturer på steder der man kan møte sau, mens andre ikke gidder å se på sauene engang :) Andre har mer av jaktinstinket, og noen av dem virker som om de overhodet ikke har arvet instinkter fra noen av sidene... ;)

Nå burde jeg vel også kanskje presisere at dette ikke er en tilfeldig blanding, men er avlet fram nettopp fordi disse blandingene blir flotte hunder som sklir lett inn i de fleste familier, uansett aktivitetsnivå, og hva de blir brukt til, enten de er familiehunder eller brukshunder :)

Nej, desværre. Jeg flytter til Bø... Men kommer nok til Hurdal i blant og hilser :D

Du får si ifra på forhånd da ;)

Dobbelpost. Mod. Raksha

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til sonen!

Slått sammen et par av innleggene dine, vi prøver å unngå dobbelposter i stor utstrekning her. Bruk redigeringsknappen om du har mer du skulle skrevet i samme innlegg. :)

Mvh Moderator Raksha og resten av moderatorteamet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! :D Var en flott hund det der, kul blanding!

Takk! :D

Velkommen til sonen!

Slått sammen et par av innleggene dine, vi prøver å unngå dobbelposter i stor utstrekning her. Bruk redigeringsknappen om du har mer du skulle skrevet i samme innlegg. :)

Mvh Moderator Raksha og resten av moderatorteamet.

Takk :)

Skal prøve å bli flinkere, unnskyld ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...