Gå til innhold
Hundesonen.no

Kiwi og Minion, to små skotter


Taz
 Share

Recommended Posts

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oppdatering!! Jeg hadde jo helt glemt ut at jeg hadde egen tråd til skottene mine. Tydeligvis har jeg flyttet rundt på bildene i photobucket så alle bildene av Minion på side 1 er borte. Da huske

Det er vel nesten på tide at de får egen tråd? Syns dere ikke? Jeg tror ikke Kiwi hadde egen tråd fra før. Så da kan vi jo begynne med Kiwi, som er født 03 desember 2010, snart hele 2 år er hun.

Jeg glemte jo å legge ut ett bilde av Minion.

Hjortehunder er mynder. smile.png

Minion er en skotsk hjortehund og Kiwi er en skotsk terrier. smile.png

Ja, men hjernen min leste av en eller annen grunn "to skotter" som "to terriere", og skjønte ikke at jeg hadde tatt så feil av hjortehunden. :P Får skylde på at vintersløret har lagt seg over både kropp og hjerne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hjernen min leste av en eller annen grunn "to skotter" som "to terriere", og skjønte ikke at jeg hadde tatt så feil av hjortehunden. :P Får skylde på at vintersløret har lagt seg over både kropp og hjerne.

:lol:

Man bruker vel egentlig ikke kallenavnet skotte om skotsk hjortehund, så egentlig er jeg bare slem og lurer folk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Oppdatering!! Jeg hadde jo helt glemt ut at jeg hadde egen tråd til skottene mine. :icon_redface::lol:
Tydeligvis har jeg flyttet rundt på bildene i photobucket så alle bildene av Minion på side 1 er borte. :shocked: Da husker jeg jo ikke hvilke bilder jeg allerede har prakket på dere og ikke.

Håper dere kan tilgi meg hvis jeg legger ut bilder dere har sett tidligere.

Men først og fremst, Minion nærmer seg 1 år med stormskritt. Tiden har gått veldig fort, og jeg skal vel egentlig ikke klage da jeg egentlig ikke liker å ha valp. :P
Siden desember har Minion fått en diagnose med et uendelig langt navn som hun endelig er 99% friskmeldt fra, og jeg har fått testet ut hvordan det er å holde en energibunt av en mynde i ro over lengre tid.

Lille valpen min har gått fra dette
IMG_3692_Danielle.jpg

Til dette, på under 1 år
IMG_3863_Minion.jpg

Så litt flere bilder av Minion :ahappy:
IMG_8534_Minion.jpg

Hun overdriver kanskje litt når hun hopper over greiner som ligger på bakken
IMG_1341_Minion.jpg

Bære på pinner er gøy, men jeg syns det er litt skummelt når hun skal løpe med de.
IMG_1764_Minion_C_web.jpg

Før jeg nappa henne ned. Sjekk tuppkammen. :lol:
IMG_0972_Minion_C_2.jpg

Hun er..... valpevennlig?
IMG_2056_Minion_C.jpg

Grasiøs er hun også, som mynder flest
IMG_0960_Minion_CC.jpg

Det ble vel kanskje litt vel mange bilder av Minion? Så da avslutter jeg med dette bildet som viser at hun kan være søt også.
IMG_3842_Minion.jpg

Kan jo ikke oppdatere uten å legge ut noen få bilder av Kiwi også. :ahappy:IMG_0883_Kiwi_CC.jpg

Før hun ble klippet
IMG_0649_Kiwi_CC_liten_web.jpg

Etter
IMG_0894_Kiwi_CC_grey.jpg

Elsker fortsatt vann :ahappy:
IMG_1178_Kiwi.jpg

Never give up :lol:
IMG_0952_Kiwi_CC.jpg

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder!

Takk. :wub::ahappy:

Kiwi på det siste bildet :wub: ikke alltid greit med litt kortere føtter :lol:

Flotte bilder av nydelige hunder!

Det er veldig uhamselig å ha korte ben. :P Men hun gir ikke opp for det :lol:

Takk. :wub::flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiineste Skottene! :wub: Fremdeles en drøm om å sy matchene skotskrutede dekken tll dem. Men det blir med drømmen en stund til, tenker jeg.

Vet en langbeint slamp her som hadde digget å løpe med Minion! Etter å ha kommet over skrekken over at det finnes hunder som er større enn han som ikke heter Valpis. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen sjarmtroll de biskene dine.. nytter jo ikke å like den ene bedre enn den andre! Men lille Kiwi som strener etter de 2 mer langbeinte var jo helt til å smelte av..

:wub: Takk. :flowers::ahappy:

Kiwi skulle vært født med lange bein stakkars, man merker så godt hvor hindret de blir av dvergbein når de har personligheten til Kiwi, som vil så mye mer enn hun får til.

Men hun er søt som alltid prøver og aldri gir opp til tross for det. :ahappy:

Raksha:

Det hadde vært dritkult!! :lol: Du må si ifra når du har tid og lyst en gang, det betaler jeg gladelig for. :D

Jeg tror Minion hadde satt veldig stor pris på å få løpe samen med Lukisen, hun er heldigvis en høflig og forsiktig liten frøken, så jeg tror de hadde gått veldig bra sammen. Ikke napper hun heller. :P

Kanskje hun til og med kunne løpt ETTER Lukisen, da hadde hun vært i himmelen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiineste Skottene! :wub: Fremdeles en drøm om å sy matchene skotskrutede dekken tll dem. Men det blir med drømmen en stund til, tenker jeg.

Vet en langbeint slamp her som hadde digget å løpe med Minion! Etter å ha kommet over skrekken over at det finnes hunder som er større enn han som ikke heter Valpis. :lol:

Klarte ikke å legge denne quoten i innlegget oppforbi, så svaret mitt er oppforbi. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raksha:

Det hadde vært dritkult! :lol: Du må si ifra når du har tid og lyst en gang, det betaler jeg gladelig for. :D

Jeg tror Minion hadde satt veldig stor pris på å få løpe samen med Lukisen, hun er heldigvis en høflig og forsiktig liten frøken, så jeg tror de hadde gått veldig bra sammen. Ikke napper hun heller. :P

Kanskje hun til og med kunne løpt ETTER Lukisen, da hadde hun vært i himmelen. :lol:

Skal si fra når jeg får pusta støvet av symaskina og sykunnskapene. :D

Haha den pingla mi fikk fullstendig hysterisk anfall da vi skulle passere noen IW på hamarutstillingen, han har riktignok blitt eldre etter det, men jeg mistenker vel at han fremdeles får sjokk. :lol: Så han hadde hatt innmari godt av å face skrekken sin... Men når han hadde kommet over det så hadde han digget å løpe med henne, og det aller aller beste er jo om hun hadde løpt etter han, spesielt siden hun ikke klyper :lol: Kasko hadde gjerne blitt med han og, men han stiller liksom ikke heeeelt i langbeintklassen selv om han er en langbeint basenji. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si fra når jeg får pusta støvet av symaskina og sykunnskapene. :D

Haha den pingla mi fikk fullstendig hysterisk anfall da vi skulle passere noen IW på hamarutstillingen, han har riktignok blitt eldre etter det, men jeg mistenker vel at han fremdeles får sjokk. :lol: Så han hadde hatt innmari godt av å face skrekken sin... Men når han hadde kommet over det så hadde han digget å løpe med henne, og det aller aller beste er jo om hun hadde løpt etter han, spesielt siden hun ikke klyper :lol: Kasko hadde gjerne blitt med han og, men han stiller liksom ikke heeeelt i langbeintklassen selv om han er en langbeint basenji. :lol:

Det er bra. :D Gleder meg allerede til matchende dekken til skottene. :wub:

Minion hilser på andre hunder ved å gjøre seg liten, hun legger seg heeeelt ned i bakken (selv med små valper), så kanskje Lukisen ikke tenker over at hun er noen cm høyere enn han da. :lol: Hun er jo mye mindre enn han når hun hilser. :P

Minion er i tillegg en bitteliten hjortehund. :ahappy:

Perfekt at den ene liker å jage og den andre liker å bli jaget, han hadde vært den perfekte løpekameraten til henne altså. :D

Kasko hadde passet til Kiwi, to individer med sterke meninger. :P Ser for meg hele gjengen løpe, myndene først, så Kasko og tilslutt Kiwi laaaangt bak alle sammen. :P

Zara hilser og sier hun vet hvordan Kiwi har det :lol:

Nyyydelige jenter du har! :wub: :wub: :wub:

Kiwi setter pris på all sympati og forståelse. :lol: Livet er hardt med korte bein. :P

Takk. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg ble nesten nostalgisk av denne tråden. Min tante hadde oppdrett av skotske terriere (og westie), og jeg har tilbrakt mye tid med dem (passet dem flere helger også). Fantastiske hunder - og det var den rasen som lærte meg at en liten hund er vel så mye hund som en stor. :wub:

Jeg glemmer aldri første skotsk hjortehund jeg så på utstilling - det så ut som den hadde fjøring under bena når den travet, det var noe av det vakreste jeg hadde sett. Minion er nydelig!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg ble nesten nostalgisk av denne tråden. Min tante hadde oppdrett av skotske terriere (og westie), og jeg har tilbrakt mye tid med dem (passet dem flere helger også). Fantastiske hunder - og det var den rasen som lærte meg at en liten hund er vel så mye hund som en stor. :wub:

Jeg glemmer aldri første skotsk hjortehund jeg så på utstilling - det så ut som den hadde fjøring under bena når den travet, det var noe av det vakreste jeg hadde sett. Minion er nydelig!

Skotten er mye hund, det er ihvertfall helt sikkert. :P Men det er en herlig rase. :wub:

Jeg blir også litt nostalgisk når jeg tenker på skotsk terrier, pga ett individ i barndommen som gjorde at jeg forelsket meg i rasen. :ahappy:

Den fjøringen under beina når hjortehunden traver er ganske fascinerende. :ahappy:

Og takk for for fine ord. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine jenter! Kiwi må være noe av det fineste, ever. :wub:

Tusen takk. :wub:

Kiwi setter ekstra stor pris på fine ord. :ahappy:

Herlige bilder! De bare oser av liv og røre :ahappy: Ser jo helt umulig ut å skal følge etter med så korte føtter, etter en med så lange. Dårlige odds hehe :) De er begge skjønne. Sikler litt ekstra på Minion :ahappy:

Så koselig av deg. :wub:

Det er temmelig umulig for Kiwi å følge etter mynden, men å gi opp er for pingler. :P

Takk. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skotten er mye hund, det er ihvertfall helt sikkert. :P

Naboen til min tante hadde drevet med schäfer i alle år, og brukte enhver anledning till å gjøre narr av disse "små, ubrukelige, pinglete skjødehundene. Må få deg en skikkelig hund!" osv. Helt til min tante løftet opp den ene skotten, løftet på skjegget og viste ham tanngarden - som var skinnende hvit og nesten like stor som hos en schäfer. Da ble det stille fra den kanten. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, jeg får SÅ LYST på hjortehund :wub::wub: Du må poste mer mer mer bilder :innocent: Av begge to selvsagt!

Så koselig da. :D Hjortehunden trenger mer reklame. :ahappy:

Og takk. :wub:

Nye bilder blir det sikkert så fort det stopper å regne hver dag. :P

Da har jeg offisielt sagt til mannen: Ååååh, kan vi få hjortehund? Kan vi? KAN VI??? Seeeeeee da!

Nydelige bilder av nydelige hunder - særlig det bildet der Minion gjør seg søt :wub:

Så gøy! :lol::D Syns du burde få deg en hjortehund, veldig bra løpekamerat for Whipsen. :P

Og tusen takk. :wub:

For en gang skyld så så hun søt ut, og ikke ørene til alle kanter som de vanligvis gjør. :P

Naboen til min tante hadde drevet med schäfer i alle år, og brukte enhver anledning till å gjøre narr av disse "små, ubrukelige, pinglete skjødehundene. Må få deg en skikkelig hund!" osv. Helt til min tante løftet opp den ene skotten, løftet på skjegget og viste ham tanngarden - som var skinnende hvit og nesten like stor som hos en schäfer. Da ble det stille fra den kanten. :P

Morsomt. :lol:

Kiwi sin tanngarde er like stor som bouvier tispa Emma sin, som jeg hadde tidligere, hun veide 40 kg. :P

Hun klarer fint å konkurrere med Minion sin tanngarde også. :lol:

Men tenker en terrier trengte bra og store tenner til det de ble avlet for tidligere. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...