Gå til innhold
Hundesonen.no

#¤¤*/*** rakett f**n!


Mud

Recommended Posts

Jeg blir så eitrende forbanna på de imbesile egoistiske idiotene som bare sende opp raketter hele vinterhalvåret! :evil: Det er faktisk en grunn til at det er forbudt!Her i Mongoland sender de opp raketter hele døgnet de siste ukene før nyttår,og siste ladning med bomber gikk av når vi trente dekk og bli på fotballbanen med det resultat at Lokeliten mildt sagt brøyt dekken. Hadde det ikke vært for at han på en eller annen måte har fått en slags absolutt sitt komando (sitt er nå det vi har trent minst på,men det er visst ikke meningen man skal forstå alt..) hadde han vært over alle hauger før neste bombe smalt.Jeg rakk akkurat å koble han opp før han hang å sprella i lufta i andre enden av båndet helt panikkslagen.Der forsvant all smell trening fra seprtember rett ut vinduet kan jeg tenke meg :lol: Jeg tør vedde dyna mi på at det er akkurat de samme egoistene som klager og hyler over høye fartsbøter.."du og du,hvor dyrt det har blitt å bryte loven og sette andres liv i fare,fysjameg for en fæl regjering" barfy

Ikke at jeg setter folk i bås eller noe... 8)

Men seriøst:jeg vet det er mitt problem,jeg vet at idioter vi forbli idioter og at det beste jeg kan gjøre for pelsen er å trene hardt og seriøst på skudd og andre skumlinger frem til neste år,jeg lover meg selv (og lille snusk)dyrt og hellig å ta ta kontakt med raseklubben på nyåret for å få skikkelig hjelp,men akkurat nå tillater jeg meg å være FLY forbanna... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Loke! Noen tullinger som skjøt opp raketter her istad og..Går av og til på tur med en skuddredd hund, nå kan jeg ikke gå tur med henne før godt etter nyttår..For hun forsvinner og blir borte hvis hun blir skremt..Hvorfor kan ikke folk klare seg med å skyte opp raketter på nyttåraften? (rundt klokka 12)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta
Her var det engang noen som skøy opp en rakett midt i JUNI!

Jeg og Pito var på tur og noen hunde meter foran oss smalt det en rakett. Pito var ØDELAGT resten av turen! :evil:

Ja, da veit du godt hvorfor jeg har en skuddredd jakthund...

Gikk tur den 29. en dag for rundt 1-2 år siden...Og bak noen busker sto to ungdommer..JEg og venninna mi hadde med ake brett og hund. De skøyt opp rakketter akuratt i det vi kom forbi!!!

De smellene, så nære var nok til og gi oss masse slit.

Milo fikk sjokk og klarte ikke å stå på egne bein. Så vi måtte særriøst frakte han hjem på AKEBRETTET!!!

Når vi kom hjem sto han og skalv og hadde totalt panikk...Neste gang det smalt stakk han av... :lol:

Men det værste med raketter er at det er umulig å få Milo ut og tisse...Etter et døgn allerede fra første høye smell, så først da tør han og gå ut...stakkars lille vennen min :lol:

I dag var jeg på tur med Milo. MINST ti raketter smalt et godt sykke fra oss. Milo fikk sjokk, men blei heldigvis ikke total vraket som vanlig... :D

Burde vært forbud mot å skyte opp raketter FØR nyttårs aften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også veldig lei av alle rakettene som blir sentd opp før nyttårsaften :evil: De blir sendt opp i hytt og pine. Skjønner deg godt, hadde blitt fly forbanna.. Heldigvis er ikke Elwira redd for raketter, men hvis man ikke er forbrett kan hun få en veldig dårlig erfaring. FYSJ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off, idiotisk at folk skyter opp raketter, jeg har ikke lyst å ha med hundene ut så fort det er mørkt, for allerede da kan folk skyte opp raketter. Heldigvis reagerer ikke mine ille, Nena fikk en rakett skutt op rett over hodet her om dagen, lille jenta skjønte ingenting og bråstanset og bjeffet en gang, så jeg fikk heldigvis tak i hu, men hadde det kommet en til tror jeg hu hadde stikki av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært noe raketter som har blitt skutt opp her og, men heldigvis ikke så mange enda. Det er slitsomt å gå på tur med en som er skuddredd og en som ikke er det. Kara ble kjemperedd etter at en ungdomsgjeng skøyt opp rakett rett foran oss. Bare for å skremme henne. De stod og lo etterpå..."Så du bikkja skvatt eller.." Da var mor sinna da. Men siden det har det vært håpløst å være ute i disse rakettider. På nyttårsaftener tidligere har de vært hos en vi kjenner som bor i et roligere område inne i skogen og da har det fungert utmerket. De hører ingen raketter og mor trenger ikke bekymre seg for veslejenta som er så innari redd. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor mitt i byen i sandefjord og jeg kan si jeg er heldig med hundene mine begge to reagerte så vidt på fyrverkeri osv men jeg speller jo også musikk til tider så det kan ha noe og si med saken :D satt meg i skogen og såpå fyrverkeriet med dem jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...