Heidihj Skrevet 18. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 18. Oktober 2012 Jeg sliter litt med at halsbånd, kobbel og seler får sur lukt etter en tids bruk. Jeg bruker stort sett alltid de samme kobblene, haslbånda og selene til de er utslitt og det er påtide å fornye. De blir derfor ofte våte, men jeg henger de alltid opp til tørking/lufting etter bruk. Halsbåndene sitter stort sett ikke på hundene inne, kun på tur. Jeg bruker nylonkobbel, og ellers har jeg hurtaseler som jeg syns fort lukter surt. Er det noen som har noen triks for å fjerne slik lukt? Jeg har vaska utstyret godt med såpe, og noe av det har også gått i vaskemaskinen uten hell.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arielle Skrevet 18. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 18. Oktober 2012 edikk! I vaskemaskinen med edikk som skyllemiddel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 18. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 18. Oktober 2012 Vaskemaskina med eddikk, eller bare håndvask med eddikk <3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 18. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 18. Oktober 2012 Eddik har fungert supert på illeluktende ting her også, men vi sverger som oftest til skinn når der gjelder halsbånd og kobbel nettop pga den vonde lukta som oppstår. Selen vår trenger en vask nå, kom jeg på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 19. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2012 jeg har erfart at det er ganske forskjellig hvor fort ulikt materiale lukter surt! Det har en sammenheng med hvor lett de "trekker vann". Jeg skyller utstyr i rent vann etter bruk og tørker det på badet (og håper jeg ikke får gjester når linesett og seler okkuperer hele badet hehehehe). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bøllefrøken Skrevet 19. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2012 Eddik tar lukta, som ved magi 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garp Skrevet 19. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2012 Ohhh.... så bra dette kom opp. etter 3-4 års konstant bruk har jaggu lilletroll sin sele begynt å få denne sure lukta også. Da skal jeg prøve å skylle den i eddik. Takk for tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 19. Oktober 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2012 Tusen takk for tips! Da er det endel hundeutstyr som skal bades i eddik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 19. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2012 Jeg pleier å få surlukt på flexibåndet, så da legger jeg det i en bøtte med vann og litt eddik i Fungerer bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts