Gå til innhold
Hundesonen.no

Norwegian Bull A kull, nå er de født


Stine
 Share

Recommended Posts

Ja, siden da jeg ikke klarer å regne så nærmer dette kullet seg med stormskritt :lol: Før utgangen av denne mnd regner jeg med at Tuva får løpetid.

Mor til dette kullet blir da INT NORD N SE DK UCH Canestellas Diamonds Are Forever "Tuva", ei jente som er full av fart og spenning, og som tar alle utfordringer på strak arm. Hun er en Terrier med stor T, og har de kvalitetene som jeg setter høyt hos en Staff. Pågangsmot, fryktløs, freidig og fullstendig lojal (såfremt det ikke er en fugl i nærheten :lol: Tuva elsker fugler... og det er Ikke på en vennlig måte :lol: ) Hun går kjempebra overens med barn og generelt alt på 2 bein, hun går også godt sammen med andre hunder, såfremt dem ikke piller hun på nesen, da svarer hun. Hann Staffer er vel det som er minst populært, og nåde den som snuser hun for lenge bak. Andre dyr går greit så lenge dem ikke løper, noe dem ofte gjør :whistle: Hun har et jaktinstinkt som ikke ligner grisen, men klarer hun å bruke det til noe vettug? Nei, hun har 2 X 0 premie på blodspor, konsentrasjon er ikke hennes beste side. Jaktinstinket går vel egentlig mer på å løpe kamikaze i skogen, om hun lukter noe er usikkert, men en gang så jeg en elg løpe over stien, med Tuva bak. Så det funker kanskje til en viss grad? Hun er en djevel til å lukte frem skogsfugl ihvertfall, mye mulig det er tilfeldig og at det er sabla mye skogsfugl der vi går.

Hun har bronsemerket i agilty, ikke konkurrert. det er min feil. Forhåpentligvis får vi gjort det neste år. Hvis ikke så er det fortsatt min skyld, for det skal ikke stå på bikkja her. Hun elsker det!

Iløpet av de 2 første løpetidene hadde hun tynn pels, men etter den 2 løpetiden har vi ikke sett noe mer til det. Så hun har en sunn og glansfull pels. Ingen allergier, demodex eller hudproblemer.

Kanskje litt fakta om denne frøkna og.
Hun er født 10/01-2010 sammen med en søster og en bror (frossen sperm)
Reg nr: NO31364/10
L2HGA: Gen clear
HC: Gen Clear
Øyelyst: UA 23/07-12
HD: C
AD: A

Hun har 4 CACIB, 6 CERT, 3 Res CERT og 2 res CACIB i Norge, Sverige og Danmark. Hun ble nordisk champion 2 år og 6 mnd gammel, og Internasjonal champion 2 år og 7 mnd gammel :thumbs:

Så til pappaen, han heter på papiret SE UCH LP1 Metal Staff Battle Hymn "Blixten". Blixten er en gutt som jeg har fulgt med på siden han ble født, han har en fantastisk dyp rød farge og den herligste mjuke pelsen du kan tenke deg. Helle kullet hans (sett 4 av dem live) er et veldig fint kull, jeg elsker moren hans, og det jeg har sett av pappaen hans på bilder(bor i UK) Han er en mye mer "lugn" hund enn det Tuva er, men han har en god arbeidsvilje og det bor en god Terrier inni han og. Han går veldig bra sammen med alt på 2 bein, også 4 bein såfemt dem ikke piller han på nesen. Han har gått en knall MH, og det som jeg har sett av han så støtter det seg til at han har en ekstremt bra mentalitet.

Han konkurerer i lydighet klasse 2 i Sverige, og gjør det godt på utstilling. Med 5 CERT, 3 res CERT i Sverige og 1 res CERT i Norge på NKK Bø.

Han har aldri hatt noe hud/pelsproblemer, allergi eller demodex.

Født: 20/05-10 i et kull på 7.
Reg nr: SE44653/2010
L2HGA: Gen clear
HC: Gen clear
Øyelyst: UA
HD: Uoffisielt avlest av Audell, B eventuelt en C.
AD: uoffislet avlest hos Audell A eventuelt en C.

Stamtavle: http://www.stamtavler.com/dogarchive/testmating.php?dam=126582&sire=127213

akull.jpg

Vi forventer å få rasetypiske hunder med god mentalitet og god helse. Det som mest sannsynlig kommer av farger er brindle, han gir dårlig med rødt (og det er engentlig like greit :lol:) Men man skal ikke se bort ifra at det dukker opp en og annen rød.

HD diskusjon tar vi i en annen tråd.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dag 25 idag, og siden jeg er altfor nysgjerrig så dro vi til dyrlegen for å ta ultralyd idag. 6 stk så vi :D

Brindle hannhund født for 20 min siden, 314 gram

Takk skal dere ha Selvfølgelig Skal ha en tispe her hjemme (hvis det kommer noen, kommer det ingen vurderer vi hannhund ) Herrejesus, vi skal ha valper

Fine hunder! Men jeg må si at jeg satt ikke igjen med så veldig mye positivt etter å ha lest hva du skrev om Tuva. Det som stod om kullet og måten det var skrevet på gjorde at jeg satt igjen og lurte på hvorfor du i det hele tatt vil ha kull på tispen. En sånn annonse så hadde jeg fort gått bort og det hadde vært uaktuelt å ta kontakt ang. valp. :) Bare for å ha det sakt det var ikke pga. HD/AA statusen til foreldrene altså :)

Men uansett Lykke til!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! :)

Edit: Så må jeg si at samtidig som jeg skjønner hva Arielle mener (trur jeg), så er det også ganske viktig å ha litt humor når en beskriver og lever med raser som ikke baaare er happy go lucky hele tida. Er sikkert mange som vil mene litt om beskrivelse av knertis på min kennelside også, men for dem som skjønner greia er det uproblematisk. :)

Endret av SandyEyeCandy
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skrevet med en god dose humor, og med en Tuva i hus så må man ha det :lol:

Nå skriver jeg ikke her inne for å selge valper heller, det har jeg andre kanaler til (som hjemmeside, FB side og Staffeforaer) og hvorfor skulle jeg ikke ville sette valp på en Staff som er vill, gæern og noen ganger vimsete ukontrollerbar, det er jo det som gjør Staffen til en Staff :)

Det er bare å komme på valpekosemosing når dem er gamle nok Hermes :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpene kommer til å få navn etter Pink Floyd låter på a :) Eks Norwegian Bull Another Brick In The Wall :D Jeg tror vi har en 12-13 navn, men jeg har jo selvfølgelig rotet bort det arket nå :P

Både ja og nei på store kull. Det er ikke uvanlig å få 8-9 stk, men det er heller ikke uvanlig å få 2 liksom. Blixten har 2 kull på 6 stk valper og 1 på 4 stk, så han gir ikke veldig små kull :)

Mammaen til Tuva har et kull med 6 valper også Tuva sitt der det kom kun 3 (frossen sperm) Så vi håper egentlig på maks 6 stk, og det er jo ikke urealistisk med den statistikken her :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har vi vært i det store utlandet, vi dro Torsdag etter jobb og hjem igjen igår. Tuva bestemte seg for å være vrang og slapp han ikke ordentlig til før rett før vi skulle dra igår :lol: Men da fikk vi to parringer, begge uten heng, men han har fått valper før uten heng, så det bekymrer meg ikke så veldig mye :D

Så dag 13 klokka 10 var første parring (klokken 7 ville hun ikke) og jeg er glad for at vi var så tålmodige, og jeg begynte å glede meg til sommervalper og utstilling i Lillestrøm istede (sikkert derfor hun slapp han til? :lol: ) Naturen kan du ikke tukle med, så det funker når dem er klare for det, ikke før :)

Så vi krysser fingrene for at hun tar seg, hvis hun gjør det så kommer terminen til å være i slutten av Desember. Helt sikkert på nyttårsaften da alt er så dyrt :teehe:

Etter å ha tilbrakt 4 dager sammen med Blixten er jeg overbevist om at vi har gjort et godt valg! Han er så herlig, hadde jeg fått lov hadde jeg tatt han med meg hjem! For en trygg og stabil gutt, med et kjempehumør, like blid selv om Tuva hang i kjakan på han og kjefta :lol: Jeg har også visst at Tuva er en meget stabil hund, noe hun beviste til det fulle disse dagene, vi bodde hos hannhundeieren og hun har en 8 mnd gammel baby og en 6 år gammel gutt, Tuva sklei rett inn i den familien. Skulle trodd hun aldri hadde bodd noe annet sted, så forsiktig og flink med både den yngste og eldste. Selv om hun stjal mat fra begge to hele tiden :lol: Han eldste ville at hun skulle være igjen når vi dro, vi kunne heller ta med oss Blixten hjem :wub:

Ojda, mye babbel igjen :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Takk for svar :) Jeg er ikke medlem der... Vet du om noen nettsider man kan kese mer om den typen avlesning og Nordbergs vinkel? Beklager OT.

Jeg har forklart, på bilde med "tegn og forklar", men nå er selvsagt den tråden så gammel at den ikke kommer opp under mine svar inne på kontrollpanelet. Skal se om jeg klarer å finne den igjen.

Edit: forklaring på Nordberg vinkel altså.

Edit2:

Her er link til det jeg skrev om dette i en gammel tråd.

http://hundesonen.no...er/#entry823049

http://hundesonen.no..._20#entry825285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...