Gå til innhold
Hundesonen.no

Cirka pris på V&H nr. 33 (per pølse)?


Aya
 Share

Recommended Posts

I følge han fra v&h som jobben nylig snakket med varierer prisene fra 15-25 per 0,5 kgs pølse. Men selger man dem til 15 per går man nesten i minus, så tviler på at de er å finne så billig. Men rundt 19-20 kr er nok mest vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhandleren her tar :

20 kg blokker (300,-)

5kg pølser (150,-)

1kg pølser (35,-)

10 kg sekker med kalkunhals eller kyllinghals (350,-)

10kg sekker med snackpølser(400,-)

5l (900,-) og 0,5l (150,-) dunker med selolje

5kg tørrfisk (800,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvkilos eller kilos?

I Ski, altså der jeg jobber, tar vi 19 for 0,5 kg eller 17 pr 0,5 kg ved kjøp av 10 pølser.

De forhandlerne som kan selge en 0,5 kgs for 13 kroner TAPER penger på å selge dem så billig, det er jeg nesten sikker på :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forhandlerne som kan selge en 0,5 kgs for 13 kroner TAPER penger på å selge dem så billig, det er jeg nesten sikker på :o

Slett ikke, husk at de også får rabatt etter hvor mye de kjøper inn. For 4 år siden var innkjøpsprisen på valpefôret (som var/er den dyreste varianten) 8,37 kr pr 1/2 kg pølse om man kjøpte under 140 kilo, dvs 7 kasser. Kan tenke meg den ligger på rundt 11,50 nå, muligens mindre da det bare har kommet to prisøkninger fra VOH selv disse 4 åra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

I følge han fra v&h som jobben nylig snakket med varierer prisene fra 15-25 per 0,5 kgs pølse. Men selger man dem til 15 per går man nesten i minus, så tviler på at de er å finne så billig. Men rundt 19-20 kr er nok mest vanlig :)

I Ski, altså der jeg jobber, tar vi 19 for 0,5 kg eller 17 pr 0,5 kg ved kjøp av 10 pølser.

De forhandlerne som kan selge en 0,5 kgs for 13 kroner TAPER penger på å selge dem så billig, det er jeg nesten sikker på :o

Slett ikke, husk at de også får rabatt etter hvor mye de kjøper inn. For 4 år siden var innkjøpsprisen på valpefôret (som var/er den dyreste varianten) 8,37 kr pr 1/2 kg pølse om man kjøpte under 140 kilo, dvs 7 kasser. Kan tenke meg den ligger på rundt 11,50 nå, muligens mindre da det bare har kommet to prisøkninger fra VOH selv disse 4 åra.

Det er såvidt meg bekjent ingen kvantumsrabatt nei, det er en forhandlerpris og du kan trekke fra 1/3 av din antatte prisøkning så er du mer realistisk. ;) Det har vært jevnlige prisøkninger men ikke så drastiske. Det sagt så er det ingen gullgruve å selge V&H i dag, det er veldig dårlig fortjeneste om man skal selge til noe i nærheten av prisene i markedet og selvom det ikke er noe tap i eksemplene over så er det heller ikke store fortjenesten.

Så til tråden; I følge markedet bør man nok ikke betale mer enn 20,- selvom det burde kostet mer, 20,- +.

Her selges nr 33, 25 og kylling i 0,5 pølse til 18,- pr.stk og 15,- ved kjøp av en eske.

Valp, sprint, m/ris og storfevom er noe dyrere, fra 15. September gikk også ren vom inn i den dyre priskategorien uten at jeg vet noe om hvordan hver enkelt forhandler forholder seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabrikkutsalget tar 600 kr for en kasse med 20 kg pølser, 550,- for det om du kjøper 5 kasser. Dvs at mange sparer overhode ikke noe ved å kjøpe fra fabrikkutsalget da. Det gir jo tross alt en pris på 15 og 13.75 per 0.5 kg. Prisen gikk forøvrig opp med 100 kr per kasse fra 1.1.12 der, så ganske drøy prisøkning synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Tromsø og Harstad ligger prisene på mellom 35 og 39 kr for 1kg- pølsene. De har stort sett bare 1kg og 20kg de stedene jeg har vært, og vi kjøper aldri så stort som 20, så de andre størrelsene vet jeg ikke prisen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Fabrikkutsalget tar 600 kr for en kasse med 20 kg pølser, 550,- for det om du kjøper 5 kasser. Dvs at mange sparer overhode ikke noe ved å kjøpe fra fabrikkutsalget da. Det gir jo tross alt en pris på 15 og 13.75 per 0.5 kg. Prisen gikk forøvrig opp med 100 kr per kasse fra 1.1.12 der, så ganske drøy prisøkning synes jeg...

Det er fortsatt en helt naturlig prisøkning skal forhandlerne klare selge dette uten å tape på det må det nesten bli sånn. Det er jo fortsatt svært rimelig sammenliknet med f.eks RC, Eukanuba og annen merkekjeks som gjerne koster 1000lappen for en 10-12kg sekk! Du får halve prisen av hva småpølsene koster om du handler 5kg eller 20kg så jeg skjønner ikke helt hva det er å gnåle om. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt en helt naturlig prisøkning skal forhandlerne klare selge dette uten å tape på det må det nesten bli sånn. Det er jo fortsatt svært rimelig sammenliknet med f.eks RC, Eukanuba og annen merkekjeks som gjerne koster 1000lappen for en 10-12kg sekk! Du får halve prisen av hva småpølsene koster om du handler 5kg eller 20kg så jeg skjønner ikke helt hva det er å gnåle om. :)

De fleste steder ellers er vel fabrikkutsalg noe som lønner seg. Med tanke på at man slipper unna en del kostnader med frakt. Og jeg synes å øke med 100 kr på fabrikkutsalg er dyrt, da dette også er inntekter som går direkte til produsent, og noen mellommann ikke skal ha noe her (som en dyrebutikk).

Nå synes jeg at tørrfôr er noe overkanten dyrt, men 1000 kr for rundt 10 kg høres egentlig helt bak mål ut for min del... Lite søk på nettet tilsa 650 kr for 15 kg av et RC merke, så da lurer jeg på hvor du sjekker dine priser.

Så får vi som er uenig med deg bare gnåle da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

De fleste steder ellers er vel fabrikkutsalg noe som lønner seg. Med tanke på at man slipper unna en del kostnader med frakt. Og jeg synes å øke med 100 kr på fabrikkutsalg er dyrt, da dette også er inntekter som går direkte til produsent, og noen mellommann ikke skal ha noe her (som en dyrebutikk).

Fabrikkutsalget i dette tilfellet lønner seg først når du kjøper 200kg +, du må følge med i timen. ;) Fabrikkutsalg er sjeldent detaljhandel.

Nå synes jeg at tørrfôr er noe overkanten dyrt, men 1000 kr for rundt 10 kg høres egentlig helt bak mål ut for min del... Lite søk på nettet tilsa 650 kr for 15 kg av et RC merke, så da lurer jeg på hvor du sjekker dine priser.

Så får vi som er uenig med deg bare gnåle da. :P

Prisene sjekker jeg i dyrebutikker og hos veterinæren. Man må selvfølgelig ha rasefôret som bare er 12kg sekk osv. Prisene er ofte tett oppunder 1000,- ja.

PS: Hva tror du 20kg kjeks ville kostet i 0,5kgs posjonspakninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...