Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan samboer hente pakka?


soelvd
 Share

Recommended Posts

Har fått to brev i posten i dag. Det ene er melding om pakke som var for stor for postkassen, den andre er en servicepakke. Begge adressert til meg fra samme avsender. Kan samboeren min hente disse eller må jeg ned? Kan ikke huske at jeg noen gang har vist legitimasjon eller noe der nede, men jeg må jo skrive under på at jeg har hentet.

Noen som vet?

Edit: Brev var overdrevet, det er strengt talt bare to lapper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen pakker kan kun hentes av adressaten, det er Pum, rekomandert, også noen servicepakker (de som inneholder mobiler). Også har noen sendere begynt med legitimasjons plikt, som h&m, men det trenger ikke å være adressat som henter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk hatt problemer med det der, men da var det en pakke med shampoo som jeg hadde bestilt i samboer sitt navn. Da holdt det ikke engang med fullmakt og kopi av legitimasjonen hans, jeg måtte hjemmom og hente passet hans i tillegg.

Dette var på et postkontor da, så mulig de er strengere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdisaker som ny pc eller en mobil må som regel hentes av den som det står navnet på pakka, da sånne ting gjerne sendes rekommandert. Avsenderen vil altså ha bevis på at det er du som henter pakka, og man må legitimere seg. Sånn at du ikke kan komme senere og si at "jamen jeg har aldri mottatt den mobilen altså!".

Ellers, det meste annet av pakker, kan fint hentes av andre enn en selv. Mannen min henter så godt som alle pakker omtrent til meg på Posten. Unntatt de som inneholder sånne ting som nevnt ovenfor.

De pakkene som ikke sendes med posten, men med annet selskap (er det MyPack eller Toll...et eller annet?) må jeg møte opp selv og underskrive på uansett hva det er i dem, de har visst andre regler enn Posten. De pakkene hentes på ICA eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke lov til å gi pakken ut til noen andre enn deg uten at de har skriftlig fullmakt og kopi av ID (eller original såklart). Det sagt, så har det aldri vært noe problem for gubben å hente pakkene mine (han jobber i samme bygget som postkontoret, bare teit å ikke bruke ham som postbud :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...