Gå til innhold
Hundesonen.no

Prosjekt hundegård! *med bilder*


Kaja
 Share

Recommended Posts

Jeg så for meg to "akkurat store nok" hundehus, Typen så for seg villa og bestemte seg for at 10 kvm burde være nok:P Hundehuset blir isolert, samt vi skal ha varmeovn (godkjent for slike bygg) i delen til Rio og Kua. Vi har bestemt at det tryggeste er å ha Tesh skilt fra de andre, men det blir bare med en form for hard netting da Rio girer henne opp noe veldig. Valpen som ventes skal gå sammen med Tesh. Fungerer ikke dette er det stor plass til å dele av mer, haha.

Det vil bli satt opp (den står flatpakka i garasjen) hundegård utenfor hundehuset, godkjent for å holde hunder inne.

Etter at hele rammen var satt opp kledde vi tre vegger med kledingsbord, det blir foran også altså, men vi tar foran helt til slutt.

539543_10152120871680311_1385519605_n.jpg

Deretter ble disse tre veggene Isolert (glava) og la plater innenfor, samt taket ble isolert, men så hadde vi ikke nok så taket er bare halveis ferdig!

Regner med at vi handler resten i dag og fortsetter.

198638_10152120871975311_297986621_n.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så heldige som eier, sånn at det faktisk er verdt å sette opp sånt. :)

Nå er vi begge veldig klar over at dette ikke er helt permanent, vi vil begge ha småbruk etterhvert!

Derfor lages hundehuset slik at det a: kan selges som hundehus med komplett hundegård.

b) kan lett gjøres om til isolert bod :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner isolering av veggene og taket, men hva med gulvet? Det hjelper lite å isolere alt annet, hvis ikke gulvet tas? Det stråler jo kulde rett opp fra bakken om vinteren.

Det har du rett i, gulvene blir også isolert! :) (spurte han nå,hehe)

Gulvet ligger forøvrig ganske mange cm over bakken, men jeg er enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, får de ikke flisgulv med varmekabler!? Uhørt.

Vi har snakket litt om hundegård med hus på hytta, der hundene ikke får være inne i hovedhuset (men i annekset der jeg og gubben sover). Men ingen av våre hunder synes det er så morsomt å være utendørs når ikke vi er det, så det er ikke verdt pengene. Men jeg tenker nok tanken når vi får småbruket vårt. Tar dere oppdrag eller? :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, får de ikke flisgulv med varmekabler!? Uhørt.

Vi har snakket litt om hundegård med hus på hytta, der hundene ikke får være inne i hovedhuset (men i annekset der jeg og gubben sover). Men ingen av våre hunder synes det er så morsomt å være utendørs når ikke vi er det, så det er ikke verdt pengene. Men jeg tenker nok tanken når vi får småbruket vårt. Tar dere oppdrag eller? :D

Vi skal prøve en vinter uten varmekabler, men blir det ikke varmt nok for de små så skal de faktisk få det, haha:)

Gubben tar sikkert oppdrag, flink han :wub: Hjelper jo til jeg å da men, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de være der når de er alene? Eller hvaslags bruk tenker du?

Spør fordi jeg skal ha så mine kan være ute når de er alene. Snusern trives best da.

Edit: Tulip: må vel være fysisk skille i hundegården, ellers er det vel ikke noe poeng i å dele romma. Det er hvertfall planen her - lage en til mine tre og en til gamlingen. Eventuelt sette en av mine inn til gamlingen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på, skal de ha adskilte hundegårder? Hvordan skal dere ellers forhindre de i å skvise seg inn i samme rommet alle sammen?

Hadde det ikke vært bedre med et hunderom med dør ut til hundegård?

Det blir to adskilte hundegårder også ja, med mulighet for at de kan få være sammen alle tre når vi er hjemme å kan følge med (ved gjestebesøk av noen i familien som er allergiske osv.

Rio drar i gang Tesh noe forferdelig, og jeg er redd det kan gå utover Kua som ikke syns noe om herjing og går imellom. Så kua skal bytte på å være hos Rio og Tesh, vi finner ut hva som fungerer best etterhvert :)

Skal de være der når de er alene? Eller hvaslags bruk tenker du?

Spør fordi jeg skal ha så mine kan være ute når de er alene. Snusern trives best da.

Edit: Tulip: må vel være fysisk skille i hundegården, ellers er det vel ikke noe poeng i å dele romma. Det er hvertfall planen her - lage en til mine tre og en til gamlingen. Eventuelt sette en av mine inn til gamlingen da.

Det blir i hovedsak når vi er på jobb, da vi innimellom jobber lange vakter (eller, når jeg jobber lange vakter og han ikke er hjemme). Og ved besøk hvor det ikke passer seg å ha alle inne.

Jeg er også fosterhjem for spca, og da er det kjekt å kunne ha noen inne og noen ute ved noen anledninger

:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...