xxx12345 Skrevet 16. September 2012 Rapporter Share Skrevet 16. September 2012 Ja, alder er jo gjerne et spørsmål man får på utstilling. Frem til nå har det vært enkelt å svare, men så skal vi til NKK Hamar. Da er Smula 21 måneder - og det høres så teit ut å si! Så hva ville du sagt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 16. September 2012 Rapporter Share Skrevet 16. September 2012 "Hun er snart to år" hadde jeg sagt Eventuelt at "hun blir to år om tre måneder". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 16. September 2012 Rapporter Share Skrevet 16. September 2012 "Hun er 21 mnd", dommeren lurer jo ikke på hvor gammel hun er i januar eller februar 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 16. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. September 2012 Sant mokk *flir* Men det høres likevel teit ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 16. September 2012 Rapporter Share Skrevet 16. September 2012 Jeg pleier å svare: "ehm..tja... Sånn rundt xx mnd/år kanskje".. For helt ærlig: det har jeg ikke helt oversikt på :-P Sent from my GT-I9100 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 16. September 2012 Rapporter Share Skrevet 16. September 2012 Jeg sier eksakt antall mnd. Senest igår spurte dommeren hvor gammel hector var. Da sa jeg "21 months" da svarte hun(seff på engelsk) at det var bra jeg ikke sa 2år, for hun mente han skulle ha vært en mer utviklet 2åring enn det han er som 21 mnding 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbogutten Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 Jeg sier eksakt mnd frem til fylte 2 år, etter det går jeg etter halvår - alt ettersom hva h*n er nærmest 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellare Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 Sei eksakt kor mange mnd. ho er. På vår forge utstilling fikk vi det spørsmålet, og frøkna var på det tidspunktet 23 mnd. gammal. Det vart også ført i kritikken. Og som Synnøve skriver, så dømmer dei jo også etter alder og utvikling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 Jeg ville sagt enten 21 mnd eller snart 2 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 Jeg ville sagt snart to år. Har aldri giddi å hatt tellinga på mnd etter at hunden er blitt ett år jeg. Syns det høres så teit ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 Enig med de som sier måneder frem til fylte to år, deretter halvår frem til tre da bruker jeg stort sett hele frem til de nærmer seg veteran. Aris f.eks har jeg sagt 7 1/2 på i det siste, rett og slett fordi det er en stor rase, og mange hunder eldes merkbart siste året mot veteranklasse, og da tar enkelte dommere hensyn til det. Senest i juni sa en dommer at han var i fantastisk hold og kondisjon for sin alder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 Om eg sier mnd eller år avhenger litt av hvor godt eller lite utviklet hunden er. Som oftest har det blitt måneder, siden eg stort sett har hengslete hannhunder i hus 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 Hehe, på hundefestivalen hadde jeg glemt å telle hvor mange mnd Uva var. Snart 2 år, svarte jeg på spørsmål fra dommeren. "No, exactly how old is she?" sa hun da. Så åkkesom hvor teit det høres hadde jeg svart antall måneder, for jeg tror det er det dommeren ønsker å høre. Litt annerledes når hunden er over 2 år tenker jeg, men mens de ennå stiller i unghund er det relevant å vite antall måneder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 Ville sagt så nøyaktig alder (i måneder, ikke dager og timer ) som jeg kunne, ihvertfall på under 2 år gamle hunder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 Ja, alder er jo gjerne et spørsmål man får på utstilling. Frem til nå har det vært enkelt å svare, men så skal vi til NKK Hamar. Da er Smula 21 måneder - og det høres så teit ut å si! Så hva ville du sagt? Når det gjelder unger, så har jeg alltid syntes det har vært helt mongo når foreldre sier at ungen deres er 14 eller 28 mnd, for da må jeg jo begynne å tenke. På hunder derimot, er det da HELT naturlig å si nøyaktig hvor gammel hunden er! Imouto blir to år om ei uke, og jeg har alltid sagt eksagt antall mnd til dommere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 17. September 2012 Rapporter Share Skrevet 17. September 2012 På utstilling ville jeg sagt måneder, til en hvilken som helst annen ikke-hundenerd ville jeg sagt "snart to år" . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts