MegaMarie Skrevet 4. August 2013 Rapporter Skrevet 4. August 2013 Nå er det bare knappene så er den ferdig 1 mnd og 4 dager til termin, og venninner av svigersøster arrangerer babyshower den 25 august, så den ble ferdig Jeg har allerede begynt på teppet 3 Siter
Mari Skrevet 4. August 2013 Rapporter Skrevet 4. August 2013 Ååh, den ble kjempefin! Liker fargene veldig godt. Bare en liten pet peeve, den er ikke designed by deg. Den er designed by Pickles og made by deg. 1 Siter
MegaMarie Skrevet 5. August 2013 Rapporter Skrevet 5. August 2013 Ååh, den ble kjempefin! Liker fargene veldig godt. Bare en liten pet peeve, den er ikke designed by deg. Den er designed by Pickles og made by deg. Hehe, jeg vet. Jeg ville bare skrive det slik Syns det var teit å ha "Made in Norway" og "Made by Marie". Jeg ville være litt fancy Takk Siter
Mari Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Da er barselgaven ferdig. Det ble Puerperium Cardigan og Super Quick baby Bonnet. Synes det ble fint! Og nå synes jeg babyen kan komme, for nabodamen er temmelig lei nå. 7 Siter
Symra&Pippin Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Høst er strikketid! Jeg har begynt på denne jakken. Garnet heter Drops Karisma og er et mykt og herlig garn i 100% ull. 1 Siter
Mari Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Kjempefin cardigan, P&S Er den ribbestrikket? Hoho, du kommer til å bli så lei av ribbestrikk! Siter
Symra&Pippin Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Kjempefin cardigan, P&S Er den ribbestrikket? Hoho, du kommer til å bli så lei av ribbestrikk! Bare rettmasker på retten, ribbestrikk på rangen. Er det det som heter patentstrikk tro? Jeg holder på med ryggen nå, på framstykkene skal det være en flette inn mot åpningen, det har jeg aldri gjort før, men det går vel bra. Jeg vil ha knapper på den (skinnknapper hadde jeg tenkt), men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med knapphull. 1 Siter
Mari Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Bare rettmasker på retten, ribbestrikk på rangen. Er det det som heter patentstrikk tro? Jeg holder på med ryggen nå, på framstykkene skal det være en flette inn mot åpningen, det har jeg aldri gjort før, men det går vel bra. Jeg vil ha knapper på den (skinnknapper hadde jeg tenkt), men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med knapphull. Ah, det var smart. Tror ikke det er patent, nei. Er det 1r 1v ribb, eller 2r 2v? Er det store knapper du ønsker deg? Tykt garn? Siter
Symra&Pippin Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Ah, det var smart. Tror ikke det er patent, nei. Er det 1r 1v ribb, eller 2r 2v? Er det store knapper du ønsker deg? Tykt garn? 1r 1vr. Ikke så store knapper nei, jeg ser for meg sånne: Jakken har samme farge som på bildet. Siter
Mari Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Tror det blir veldig fint! Spørs jo litt på garntykkelsen, men om de ikke er store så funker det vel sikkert med kast og strikk to sammen? Siter
Symra&Pippin Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Tror det blir veldig fint! Spørs jo litt på garntykkelsen, men om de ikke er store så funker det vel sikkert med kast og strikk to sammen? Ja, tror det blir bra. Men jeg bør vel strikke en smal stolpe på utsiden av den tynne fletten på hver side, fletten er liksom helt ytterst, og lite egnet til både knapper og knapphull. Siter
Mari Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Ja, tror det blir bra. Men jeg bør vel strikke en smal stolpe på utsiden av den tynne fletten på hver side, fletten er liksom helt ytterst, og lite egnet til både knapper og knapphull. Ja, det er sant, bildet er så lite men nå når du sier det så ser jeg hva du mener. Tror du det vil se rart ut med 4 masker rillestrikk på yttersiden av fletten? Da slipper du å plukke opp masker til stolpe til slutt. Siter
Symra&Pippin Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Ja, det er sant, bildet er så lite men nå når du sier det så ser jeg hva du mener. Tror du det vil se rart ut med 4 masker rillestrikk på yttersiden av fletten? Da slipper du å plukke opp masker til stolpe til slutt. Jeg tror det blir bra! 1 Siter
Mirai Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Deres beste metoder for å sy på knapper på heklede/strikkede plagg? Skal sy på en knapp en av de nærmeste dagene og vil jo gjerne at den skal bli sittende, hehe. Siter
ElZorro Skrevet 19. August 2013 Rapporter Skrevet 19. August 2013 Da er barselgaven ferdig. Det ble Puerperium Cardigan og Super Quick baby Bonnet. Synes det ble fint! Og nå synes jeg babyen kan komme, for nabodamen er temmelig lei nå. Knallfint! Vi har flyttet i sommer, og driver pusser opp hus -i tillegg til hyper bikkje og 6 mnd gammel baby..... Så det har ikke vært masse strikking på meg når dåpskjolen først ble ferdig (og OM den ble fin!!!! -om jeg så skal si det selv, men føler mamma har æren for utføring og forbedring av mine ideer ). Jeg forsøker starte opp igjen i det små nå, Knitting is my yoga! Skal få tatt noen bilder av herligheten, så dere får se. Jeg må bare rydde fram kjøkkenbordet og grave fram kameraet først 1 Siter
MegaMarie Skrevet 19. August 2013 Rapporter Skrevet 19. August 2013 Da er barselgaven ferdig. Det ble Puerperium Cardigan og Super Quick baby Bonnet. Synes det ble fint! Og nå synes jeg babyen kan komme, for nabodamen er temmelig lei nå. Kjempe fin De knappene var kjempe fine, jeg så på de da jeg skulle velge ut knapper til jakken jeg lager også. Jakken jeg laget er helt ferdig nå, og jeg har laget en lue også. Den ble litt mindre pen, men det får så være. Gleder meg til å se hva de syntes om jakken! Min bror skulle hjelpe meg å slette alt fra telefonen, og da måtte jeg inn å sjekke om det var noen bilder jeg ville beholde derfra. Men så så jeg bildet av jakken og måtte skyndte meg og ta mobilen tilside og si: "Jeg har bilder her som du ikke kan få se." Og han tolket jo det i en helt feil retning, som at jeg hadde dirty bilder av meg selv der Så jeg måtte bare le og forklare at det var en hemmelig presang til minien hans Ellers holder jeg på med teppet, og er kommet ganske langt 1 Siter
Mirai Skrevet 19. August 2013 Rapporter Skrevet 19. August 2013 Ferdig med en liten veske . Ble fornøyd, men den er litt liten for mitt bruk tror jeg. Får bli en gave i fremtiden til en eller annen! Bunnen ferdig på ny veske, Cumulus: 2 Siter
Artemis Skrevet 22. August 2013 Rapporter Skrevet 22. August 2013 Her har det vært lite strikking i det siste, men siste prosjekt er bordkort til et bryllup. De er laget av et lønnetre fra hagen, saget i passe store skiver, pusset med sandpapir og brent med svipenn. Et ganske tidkrevende prosjekt. Bruden ønsket en enkel stil, så da ble det enkel løkkeskrift. 6 Siter
Guest 2ne Skrevet 22. August 2013 Rapporter Skrevet 22. August 2013 88 gjester, og 5 av de heter Eirik? Det var morsomt Siter
Artemis Skrevet 22. August 2013 Rapporter Skrevet 22. August 2013 88 gjester, og 5 av de heter Eirik? Det var morsomt Jeg gikk inn på statistisk sentralbyrå her om dagen for å sjekke populariteten til navnet på den tiden brudeparet ble født. Det var definitivt en skarp kurve på vei oppover. Siter
Symra&Pippin Skrevet 22. August 2013 Rapporter Skrevet 22. August 2013 Så stilig Bones! Enig med bruden i at enkelt er penest! Siter
Enits Skrevet 22. August 2013 Rapporter Skrevet 22. August 2013 Flinke dere er! mine to siste strikkeprosjekter endte i opprekking og at jeg gav opp Først en av bittamis kluter, halvveis mistet jeg ene pinnen og maskene forsvant og jeg klarte ikke å redde de. så da rekket jeg opp alt og sluttet med håndarbeid en liten stund. Så igår skulle jeg prøve å strikke ene skjerfet hun har mønster på. og når jeg var kommet 10cm på vei så jeg at ene omgangen med diagrammstrikkingen var feil, så maskeantall for videre diagram stemte ikke så måtte rekke opp til før feilen, men da mistet jeg også masker så gav opp hele skjerfet nå holder jeg på å hekle, det får jeg til uten problemer Siter
ElZorro Skrevet 22. August 2013 Rapporter Skrevet 22. August 2013 Her er dåpsbarnet i egendesignet dåpskjole Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free 6 Siter
Mari Skrevet 22. August 2013 Rapporter Skrevet 22. August 2013 Noe så nydelig! Godt jobba på begge motivene, både kjolen og datteren. 1 Siter
Recommended Posts