Gå til innhold
Hundesonen.no

Fillebikkja PISSA i senga mi! Hvorfor gjør han det..? (litt langt, men trenger svar.. :/)


Zoey
 Share

Recommended Posts

Da jeg kom hjem fra nattvakt til morran i dag kom jeg inn på soverommet å opdaget at Bønna hadde PISSA på dyna mi.. Jeg vet det er han og ikke Zoey, fordi han har hatt en liten historie på å gjøre dette før, både hos gamle eierne, og en gang tidligere hos meg (i en annen leilighet) + at det var labbespor i pisset i hvert hjørne av pissflekken..

Forrige gang han gjorde det trodde jeg det var fordi han markerte typen sin side. Bønna og jeg hadde vært alene en god tid (to uker) (og han sov i senga sammen med meg), og så kom typen på besøk, og dagen etter pissa Bikkja på dyna til typen. Etter dette ble han selvfølgelig ekskludert fra senga.

For å fortelle litt bakgrunnhistorie på har jeg jobbet mye med Bønna for at han i det heletatt skal oppføre seg fornuftig. Han er en fjott som alltid tar feil valg hvis han får muligheten til å velge. Eks: Er det mat på bordet så klarer han ikke la være å prøve å spise den, selv om jeg sitter rett ved, og han vet eksepsjonelt godt at han ikke får lov. Virker som om han bare måååååå prøve, og ikke klarer å styre seg. Dette gjelder en gos del ting, ikke nødvendigvis bare mat.

Jeg har alltid ment at hunder ikke kan være trassige, men han her har virkelig fått meg til å lure på om de kan det av og til.. Et annet eksempel på det er feks hvis han får beskjed om å gå ut av kjøkkenet, som han også vet han ikke har lov til å være på: så går han ut, men legger seg med en labb, snuta, eller en eller annen annen tilgjengelig kroppsdel rett innafor dørkarmen. Og så ligger han der og kikker på meg, akkurat som om han sier "Jeg gikk ikke helt ut så deeeeeeeeet så! Jeg vaaaaant" *Rekketunge*"

Han har også hatt en tendens til å være veldig flink og oppdragen så lenge man er i nærheten, eller har øynene på han, men det sekundet man snur ryggen til, eller går ut av rommet gjør han akkurat hva som passer han. Erte Zoey, stjele beinet hennes, gå på bordet, spise min mat, etc etc..

Som dere skjønner så krever han en god dose tålmodighet.. jeg har vært konsekvent men vennlig hele veien, belønnt han når han gjør riktige ting, eller tar riktige valg, og veileder han når han gjør feil. Jobber for å trene han positivt, selv om jeg har mest lyst til å sende han ut over verandaen noen ganger.. hehe..

Men..: Han har egentlig vært ganske flink i det siste, og jeg har defor gitt han litt mer slækk. Tidligere har jeg gitt Zoey fordeler, fordi hun klarer å oppføre seg, men nå i det siste har han ogs vært flink, så forskjellsbehandlingen har omtrent opphørt. (Når jeg sier forskjellsbehandling så mener jeg bare at Zoey får mat først, Zoey får gå ut døra først, o.l)

Mulig Zoey skal ha noe løpetid snart, for han er blitt (den siste uka) hva jeg velger å kalle "ekkel hannhund" Han slafser, sikler og klaprer i tenna hvis han finner noe som lukter godt. han graver snuta ned i glufsa på Zoey mens han ynker, sikler klaprer, og virker generelt veldig opphissa om dagen.

Ut over det så sover begge i senga mi, og de har tillgang på senga når jeg er på jobb..

Noen som kan forstå hvorfor han pissa i senga? Og det var ikke "jeg klarte ikke holde meg til jeg kom ned på gulvet"- pissing. Det virket mer som markering, og han virket nesten stolt over å ha gjort det..

Hva kan jeg gjøre for at han ikke gjør noe sånt igjen..? (Ut over at han nå selvsagt er tilbake i naziregime, og kan drite langt i å se snurten av en dyne på veldig veldig lang tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok ikke noe forhold til at han pissa i senga di mens du var borte, helt til du kom hjem. Jeg kjenner at tonen i innlegget gjør det litt vanskelig for meg å svare skikkelig. Jeg skjønner jo at du blir irritert, men så blir jeg litt ergerlig, også. Slapp av, da. Det er ganske mange dyr som markerer i senga til eieren. Så lukk døra til soverommet når du er borte, da. Værre er det vel ikke.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint og flott å være positiv og sånt, men noen ganger er det bare ris til egen bak. Enkelte hunder må ha helt klare og tydelige grenser for hva som er lov og ikke, og de må fortelles det med store og tydelige bokstaver. Hva gjør du når han går på bordet da?

Min hund stjeler som en ravn fra bordet, han, og det skjønner jeg godt, for jeg har heller aldri sagt tydelig fra at dette ikke er lov (jeg blir vel mer lattermild over guttungens frekkhet *ler*). Ergo kan jeg skylde meg selv dersom middagen forsvinner når jeg snur ryggen til...

Som Ida sier - skal du hindre ham i å pisse i senga, så kan du enten stenge hunden ute fra soverommet - eller du må ta ham på fersken og si så klart i fra at han skjønner at pissing i senga er helt uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok ikke noe forhold til at han pissa i senga di mens du var borte, helt til du kom hjem. Jeg kjenner at tonen i innlegget gjør det litt vanskelig for meg å svare skikkelig. Jeg skjønner jo at du blir irritert, men så blir jeg litt ergerlig, også. Slapp av, da. Det er ganske mange dyr som markerer i senga til eieren. Så lukk døra til soverommet når du er borte, da. Værre er det vel ikke.

Støtter det ida sier, bare fjern goden av å ha senga tilgjengelig mens du er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt ble jeg irritert, men jeg var jo ikke slem med han da jeg kom hjem. Jeg ville aldri tatt han så lenge etterpå..! Er heller ikke urettferdig mot han nå.. Skjønner kanskje innlegget kan forståes slik da.. My bad. :)

Og selvsagt skal han ikke få være i senga noe mer da jeg er borte, det sier seg jo selv.. Blir å stenge av i gangen med barnegring tenker jeg, slik at han kan være der. (han har da utsikt til hele stua, og kan holde kontakten med Zoey)

Men mener dere at en hund ikke har noe forhold til at den tisser/markerer på sovestedet til eieren? (Forsåvidt også hans og Zoey sitt sovested også) Det må jo være en grunn til at han tisser akkurat der tenker jeg, og ikke på gulvet.. Det var heller ikke så mye, så jeg tviler på at det var fordi han ikke klarte å holde seg.. Virker mer som om han har markert rett og slett..

Jeg spør fordi jeg ikke vet så mye om emnet, og hadde håpet noen viste om årsaker til at de gjør det, sånn at man eventuelt kan ta problemet ved roten..

Det er fint og flott å være positiv og sånt, men noen ganger er det bare ris til egen bak. Enkelte hunder må ha helt klare og tydelige grenser for hva som er lov og ikke, og de må fortelles det med store og tydelige bokstaver. Hva gjør du når han går på bordet da?

Hvis jeg tar han i å være på bordet sier jeg "nei" med min trengeste stemme, og jager han sporenstreks ned og sender han til plassen sin. Som regel er han borte fra bordet lenge før jeg rekker å gjøre noe mer enn å vise meg i rommet..

Han er jo ingen dum hund sånn ut over det, han er bare rampete apekatt rett og slett.. Det er jo også noe av sjarmen med han, men akkurat den markeringa i senga synes jeg er ganske ufint, og skulle gjerne likt å vist hva som fikk dyr til å gjøre akkurat det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en tispe som aldri hadde vært inne hos min søster før, gikk oppi senga deres og tisset. Da var hunden drøye året, gjorde det aldri før, aldri siden, noen steder.

Godt å høre det er flere da.. :P

Jeg skjønner bare ikke hva som gjør at de gjør det..? Billy har gjort det to ganger hos meg, og hos de andre eierne, så det er jo tydlig at han er en sengeveter som må passes på, men jeg lurer fremdeles fryktelig på hvorfor asså.. :P

Ville en hund gått og markert på soveplassen til en annen hund uten at det betydde noe som helst? Jeg synes det høres så rart ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut over det så sover begge i senga mi, og de har tillgang på senga når jeg er på jobb..

Noen som kan forstå hvorfor han pissa i senga?

Du skriver at begge hundene hadde fått ligge i sengen rett før tisse-hendelsen skjedde, og at den andre hunden din har løpetid på gang...? Synes det virker som svaret kanskje ligger der, jeg. Tispen har ligget på dyna og lukten av henne er innprentet i sengetøyet, kanskje spesielt på en flekk hun ble liggende lenge. Som alle vet, markerer hannhunder der hvor løpetidstisper har tisset. Hannhunden din følte nok behov for å markere fordi "hans" tispe har ligget der og lukten var sterk. Hans instinkter aner jo ikke at det aldri vil komme en annen hannhund forbi og plukke opp beskjeden hans om å ligge unna, han bare handler etter naturlige instinkter. Tror neppe han var verken trassig eller stolt over å ha tisset der, han bare handlet utifra sin natur uten å tenke på konsekvenser. Det er det vi mennesker som gjør :- )

Når det er sagt, skal du ikke heeelt utelukke tispen fra mistanken din heller, tror jeg. Enkelte ganger kan tisper med løpetid eller løpetid på gang, finne på å brått tisse inne, selv om de forlengst er renslige.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hva FØLTE du akkurat da? :lol:

Tja, jeg var rimelig upopulær og ønsket vel at det "sortehull" bare skulle sluke meg stille og rolig. I steden måtte jeg drasse den gedigne overmadrassen deres til et renseri og betale regningen.. Bikkja ble aldri invitert inn igjen, pussig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at begge hundene hadde fått ligge i sengen rett før tisse-hendelsen skjedde, og at den andre hunden din har løpetid på gang...? Synes det virker som svaret kanskje ligger der, jeg. Tispen har ligget på dyna og lukten av henne er innprentet i sengetøyet, kanskje spesielt på en flekk hun ble liggende lenge. Som alle vet, markerer hannhunder der hvor løpetidstisper har tisset. Hannhunden din følte nok behov for å markere fordi "hans" tispe har ligget der og lukten var sterk. Hans instinkter aner jo ikke at det aldri vil komme en annen hannhund forbi og plukke opp beskjeden hans om å ligge unna, han bare handler etter naturlige instinkter. Tror neppe han var verken trassig eller stolt over å ha tisset der, han bare handlet utifra sin natur uten å tenke på konsekvenser. Det er det vi mennesker som gjør :- )

Når det er sagt, skal du ikke heeelt utelukke tispen fra mistanken din heller, tror jeg. Enkelte ganger kan tisper med løpetid eller løpetid på gang, finne på å brått tisse inne, selv om de forlengst er renslige.

Det er jo fornuftig det du sier der... Selv om jeg ikke vet sikkert om hun har løpetid på gang da.. jeg har ikke merket noe på henne, bare på han, at han er veldig yr og klaprete og snalsete rundt henne nå om dagen.. Men han merker det vel før meg tenker jeg :P

Tror nok jeg kan utelukke Zoey.. Hun aldri tissa inne i forbinneldse med løpetia, og aldri aldri i senga.. Han derimot har hatt en liten historie med det hele.. Og så var det sånn "strek" som det blir etter han når han begynner å bevege seg litt før han er helt ferdigdryppet.. :P

Ååh, kjenner jeg gleder meg til å få den dyna rensa ja.. Jammen bra jeg har en ekstra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myke, absorberende underlag er yummy å tisse på for hunder, ja :- )

PS! Trådstarter; du nevner rens. Men får du ikke plass til dyna di i vaskemaskinen? Hvis det er dundyne så fordrer dette bruk av tørketrommel etterpå med noen tennisballer inni for å banke fjæra fluffy igjen, men en dyne kan altså fint vaskes hjemme om man har den tørkemuligheten. Evt om du har noen kjente som har tørketrommel du kan låne...?

Jeg har vasket dyner hjemme flere ganger, jeg. En ulldyne også. Det går så fint atte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myke, absorberende underlag er yummy å tisse på for hunder, ja :- )

PS! Trådstarter; du nevner rens. Men får du ikke plass til dyna di i vaskemaskinen? Hvis det er dundyne så fordrer dette bruk av tørketrommel etterpå med noen tennisballer inni for å banke fjæra fluffy igjen, men en dyne kan altså fint vaskes hjemme om man har den tørkemuligheten. Evt om du har noen kjente som har tørketrommel du kan låne...?

Jeg har vasket dyner hjemme flere ganger, jeg. En ulldyne også. Det går så fint atte :-)

Jodda, det går fint å vaske den, det er dyndune.. Problemet er bare at den krever en vaskemaskin som tar 7 kg, og min tar bare 5kg, + at jeg ikke har tørketrommel.. :/ Og frister lite å slepe den hjem til mamma og pappa og bortforklare at den må vaskes.. :P Ergo, rens! ;)

Foreløpig ligger den fredeles ute på verandaen og sturer fordi jeg ikke har hatt tid til å rense den.. :P (Den er skyllet gruuundig, tørket, og ligger under tak asså.. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

5kgs maskina di tåler nok en runde med 7. De fleste går på overlast mesteparten av tida, som om husmødre står med vekt og veier klesvaska??? Not.. Red. Du må uansett skru ned eller av sentrifuga er jo den som er verst så er vel ikke noe å vente med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del virker det som at det er en virkning av at konsekvente deg har letta litt på kravene. Og at du gir fordeler. Det kan virke negativt på typer som han da det gir han smutthull for ting som du ikke vil at han skal gjøre.

For meg er to hunder en flokk, og i flokken er man alle like, den ene er ikke bedre enn den andre og vice versa. Du som leder og trener er på toppen og viser vei. Det finnes nok mange artikler og litteratur om markering, og mye av det tror jeg bunner ned i enten frykt, dominans eller oppspillthet (jeg vet ikke, men har erfart det på den måten). Og kanskje det finnes liknende tråder med gode tips her inne på sonen? :-)

hvis jeg var deg ville jeg hvertfall vært konsekvent med hva som er ditt og hva han og hun kan dele med deg (begge må ha samme begrensninger og "regler"). og som du sier, så kan det ta lang tid og kreve utrolig mye tålmodighet av deg, men siden du allerede har trent han på det, tror jeg du har en lettere vei tilbake til der du var! Hunder lærer fort vett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5kgs maskina di tåler nok en runde med 7. De fleste går på overlast mesteparten av tida, som om husmødre står med vekt og veier klesvaska??? Not.. Red. Du må uansett skru ned eller av sentrifuga er jo den som er verst så er vel ikke noe å vente med..

Men jeg har fremdeles ikke tørketrommel da, og kjenner ingen som har, og er lite keen på at dundyna skal bli ødelagt.. For den blir vel det hvis den ikke blir tørketromla med tennisballer etterpå?

For min del virker det som at det er en virkning av at konsekvente deg har letta litt på kravene. Og at du gir fordeler. Det kan virke negativt på typer som han da det gir han smutthull for ting som du ikke vil at han skal gjøre.

For meg er to hunder en flokk, og i flokken er man alle like, den ene er ikke bedre enn den andre og vice versa. Du som leder og trener er på toppen og viser vei. Det finnes nok mange artikler og litteratur om markering, og mye av det tror jeg bunner ned i enten frykt, dominans eller oppspillthet (jeg vet ikke, men har erfart det på den måten). Og kanskje det finnes liknende tråder med gode tips her inne på sonen? :-)

hvis jeg var deg ville jeg hvertfall vært konsekvent med hva som er ditt og hva han og hun kan dele med deg (begge må ha samme begrensninger og "regler"). og som du sier, så kan det ta lang tid og kreve utrolig mye tålmodighet av deg, men siden du allerede har trent han på det, tror jeg du har en lettere vei tilbake til der du var! Hunder lærer fort vett

Du har nok rett i mye av dette. Hovedsaklig tolker jeg har slik at han er usikker, og hvis han får muligheten til å heve seg selv litt så gjør han det.. Vanskelig å forklare uten at det høres ut som om jeg tillegger han masse menneskelige egenskaper, men dog..

Men jeg ønsker samtidig at han skal bli litt mer selvstendig, så han må få lov å prøve å feile sånn ellers i dagliglivet. (Senga har han jo ikke tillgang på lenger :P ) Han har utviklet seg mye i riktog retning allerede, så får jo bare fortsette i samme tralten selv om vi tar noen saftige tilbakesteg av og til.. :P

Ang samme behandling, så har de like "grunnregler" men jeg må være mye mer konsekvent med Billy enn med Zoey. Zoey gjør som hun får beskjed om, og oppfører seg pent, mens speedy gonzales her har mark i rompa, og må ha klar beskjed om hva som skal gjøres.. Det er jo klar at jeg da vil være strengere med han enn med Zoey, så noe forskjell må det jo bli. man må jo tilpasse seg rase og personlighet. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske så vanlig at hunder tisser i sengene til folk de er "glade i", altså! Min yngste markerte i senga mi lenge etter at hun hadde slutta å tisse inne ellers, og jeg antar at det rett og slett hadde å gjøre med at det var der alle godluktene befant seg. Hun ville sikkert være med i gjengen hun også, så da måtte hun jo skvette litt der. Løsninga var å ikke la henne gå i senga, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske så vanlig at hunder tisser i sengene til folk de er "glade i", altså!

Virkelig? Da har ingen av mine hunder vært "glade i" meg, skjønner jeg, for jeg har aldri på mine over 40 år med hund (ja, jeg regner med hundene vi hadde da jeg var barn også) opplevd at noen av dem noen sinne har pissa i senga mi? Og alle hundene har hatt tilgang til å ligge i senga mi...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Not.. Red. Du må uansett skru ned eller av sentrifuga er jo den som er verst så er vel ikke noe å vente med..

Minnes den gangen jeg putta soveposen min i vaskemaskina.... Den veier vel ca 1,1 kg i seg selv. Men jeg glemte at yttersiden av posen er vanntett. Så hele posa ble fyllt med vann. Og sentrifuga var på full max tusen-og-noe omdreininger den! Jeg har aldri før trodd at verdens undergang var så nær som da vaskemaskina (med tørketrommel, i stablet tårn) begynte å hoppe rundt inne på badet. Det var som et jordskjelv! Jeg kasta meg ned på bakken og brukte et par sekunder på å motarbeide det gryende hjerteinfarket, og dekode hvorfor hele huset rista. Er bare et under at ikke flisene på badveggen ble knust, skjønner det enda ikke helt den dag i dag :lol:

Forøvrig har ikke bikkja pissa i senga mi. Eller noen andres seng. Og hun er glad i alle, hun :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Da har ingen av mine hunder vært "glade i" meg, skjønner jeg, for jeg har aldri på mine over 40 år med hund (ja, jeg regner med hundene vi hadde da jeg var barn også) opplevd at noen av dem noen sinne har pissa i senga mi? Og alle hundene har hatt tilgang til å ligge i senga mi...

Var en grunn til at jeg skreiv "glad i", hehe. TS later til å tru at hunden har tissa for å være atal, derfor var det viktig for meg å understreke at det neppe har noe med det å gjøre. :) Aiko har heller aldri tissa i senga til noen, mens broren hennes syntes det var topp med dyne å lette seg på. Jeg trur egentlig ikke at Aiko er noe mindre glad i meg enn hva knertis er. :P Imouto har ikke tissa i senga mi siden hun var omtrent 7 mnd, mens jeg veit om flere voksne hunder som fortsatt gjerne skvetter litt i senga til eier (ikke shibaer), og får dermed ikke tilgang til senga.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calle har tisset inne tre ganger siden han kom hit, jeg tolker det som en form for markering (tidligere eier sa han tidligere hadde markert inne hvor det bodde andre hannhunder - dette har Hermes også gjort et par ganger hos min mor, hvor det også bor en hannhund). En gang på tursekken min, en gang i sengen vår, og nå sist i sofaen. Ikke veldig moro. Jeg klarer ikke helt å tolke det, men tror det er en urolighet i bunn. De to første gangene var helt i starten etter han kom hit. Han var mye urolig da en av oss gikk ut døren, og de to første markeringene kom kort tid etter min samboer hadde gått på jobb om morgenen (andre gangen rett etter han hadde vært ute og tisset). Calle har roet seg på dette nå, og er kun urolig når vi alle går ut. Sist han markerte skjedde midt på natten, da han sov alene i stuen (han har tilgang til soverommet vårt, men det blir ikke plass til alle i sengen da Hermes og Calle ikke vil ligge inntil hverandre enda). Min samboer tok det som en eller annen protest på at hun hadde stoppe han i å klatre over henne i sengen, men jeg tror ikke helt på den. Men det er mulig det kom en negativ reaksjon på å ha blitt avvist, som kan ha utløst det. Satser uansett på at det blir med disse tre gangene, har gått nok eddik nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...