Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Zitka
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Ja, ikke sant? Dritkul. :) Husker ikke helt hvor den kom fra. Kjøpte den fra Wiggle, her er link.

Å! De har den i lilla også :) Lille-niesen kommer til å bli like kul som din kid når hun får sånn. Kanskje hun må få pilotbriller hun også.

Det er gøy å være tante :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! De har den i lilla også :) Lille-niesen kommer til å bli like kul som din kid når hun får sånn. Kanskje hun må få pilotbriller hun også.

Det er gøy å være tante :)

Google litt på wiggle + coupon code og slikt, jeg husker vi fikk vår til under momsgrensa. :) De skal også trekke fra den britiske momsen. Pilotbrillene er fra H&M og er ALTFOR store. :lol: Men de er "likæns som pappa har! Se pappa, likæns!" og da må de være på uanfaensett. :heart:

(Det er gøy å være mamma også :) )

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask tisser alltid på gresset når han er ute han, er ikke det lov? Han har tisset på veldig mange steder. . Er vi ute blandt folk sørger jeg for at han tisser litt sånn unna og gjerne på et tre 40 hunder har tisset før på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask tisser alltid på gresset når han er ute han, er ikke det lov? Han har tisset på veldig mange steder. . Er vi ute blandt folk sørger jeg for at han tisser litt sånn unna og gjerne på et tre 40 hunder har tisset før på.

Jeg trodde ikke det var lov å urinere i offentligheten? Jeg er jo helt enig i at det er dustete å inkludere sånne småttiser, for hva kan man gjøre liksom? Hmm. Kanskje jeg må revurdere. Får jeg ham til å gjøre det så blir hverdagen en million ganger lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjøpte jeg både potte og sånn ring til toalettet til E. Hun har begynt å ta seg sånn til bleia, så da var det like greit å kjøpe det nå. Hvor ble det av bebisen min? :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke det var lov å urinere i offentligheten? Jeg er jo helt enig i at det er dustete å inkludere sånne småttiser, for hva kan man gjøre liksom? Hmm. Kanskje jeg må revurdere. Får jeg ham til å gjøre det så blir hverdagen en million ganger lettere.

Nei, det er jo ikke det, men jeg tenker det er en vurderingssak. Man kan jo lære dem at de ikke gjør det sånn midt blant folk, men kan man gjemme seg litt bort, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo ikke det, men jeg tenker det er en vurderingssak. Man kan jo lære dem at de ikke gjør det sånn midt blant folk, men kan man gjemme seg litt bort, så...

Ja, men jeg bor i et stort borettslag. Alt er fellesarealer og veldig offentlig... :hmm:

Må høre litt med de andre som har småttiser rundt her tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså.. Vil man at ens egne barn skal leke der andre barn tisser da? Bare for å snu på det, liksom..

Nå er det vel snakk om å ta barna vekk fra der det er folk..? Med andre ord: ikke midt på lekeplassen.. I skogen/utkanten av lekeplass osv (grøft f eks) så tror jeg nok det er en del dyr som har gjort fra seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel snakk om å ta barna vekk fra der det er folk..? Med andre ord: ikke midt på lekeplassen.. I skogen/utkanten av lekeplass osv (grøft f eks) så tror jeg nok det er en del dyr som har gjort fra seg også.

Det er mye mulig, men om du allikevel skal leie med deg ungen, kan du vel like gjerne gå inn på do?

Jeg lar forøvrig ikke hundene mine gjøre fra seg på eller i nærheten lekeplasser heller. Jeg er kanskje litt særere enn folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye mulig, men om du allikevel skal leie med deg ungen, kan du vel like gjerne gå inn på do?

Jeg lar forøvrig ikke hundene mine gjøre fra seg på eller i nærheten lekeplasser heller. Jeg er kanskje litt særere enn folk flest.

Hehehe... Har barna dine aldri tisset ute? Det hender en grøft/busk er nærmere enn et toalett når man er ute, helt uten at det betyr at det må være på lekeplassen altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva skal jeg si. De fleste grøntarealer i mitt nabolag blir aktivt brukt av barn, jeg bor i et område direkte rettet mot småbarnsfamilier (disse har også gjerne hunder). Jeg bor i et stort borettslag med lekeplasser på hvert tun, fotballbaner, ballbinge, basketballbaner, the whole shebang. Det bor også mange hunder her, og der barna leker blir hunder også luftet. Så det er mye hundetiss her.

Har man hund her så kommer den til å tisse i nærheten av lekeplasser, det er seriøst lekeplasser overalt. I et par hundre meters omkrets av huset jeg bor i så kan jeg telle 5 lekeplasser, 3 ballbaner og et bittelite lite skogholt.

Det er også minst et tyvetalls hunder. Mange hadde m.a.o. måtte gå ganske langt for å unngå at hunden tisser i nærheten av en lekeplass egentlig. Jeg tror ikke folk reagerer nevneverdig.

Martine, når jeg og H er ute på ettermiddagen så holder vi oss i nabolaget. Vi må være hjemme til halv seks tiden slik at vi rekker middag før legging. Jeg pleier ikke gå i skogen nå som jeg ikke har hund. Grøfter er det litt av, men jeg jeg tror alt areale her blir benyttet av barn. Og hunder.

2ne, det hadde vært mye enklere om han kunne tisse på en busk enn å leie han til huset vårt og taue han opp tre etasjer ja. Mye enklere. Men jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva skal jeg si. De fleste grøntarealer i mitt nabolag blir aktivt brukt av barn, jeg bor i et område direkte rettet mot småbarnsfamilier (disse har også gjerne hunder). Jeg bor i et stort borettslag med lekeplasser på hvert tun, fotballbaner, ballbinge, basketballbaner, the whole shebang. Det bor også mange hunder her, og der barna leker blir hunder også luftet. Så det er mye hundetiss her.

Har man hund her så kommer den til å tisse i nærheten av lekeplasser, det er seriøst lekeplasser overalt. I et par hundre meters omkrets av huset jeg bor i så kan jeg telle 5 lekeplasser, 3 ballbaner og et bittelite lite skogholt.

Det er også minst et tyvetalls hunder. Mange hadde m.a.o. måtte gå ganske langt for å unngå at hunden tisser i nærheten av en lekeplass egentlig. Jeg tror ikke folk reagerer nevneverdig.

Martine, når jeg og H er ute på ettermiddagen så holder vi oss i nabolaget. Vi må være hjemme til halv seks tiden slik at vi rekker middag før legging. Jeg pleier ikke gå i skogen nå som jeg ikke har hund. Grøfter er det litt av, men jeg jeg tror alt areale her blir benyttet av barn. Og hunder.

2ne, det hadde vært mye enklere om han kunne tisse på en busk enn å leie han til huset vårt og taue han opp tre etasjer ja. Mye enklere. Men jeg vet ikke...

Så lenge det ikke er midt på lekeplassen så burde det jo gå fint. Hva er forskjellen på menneske- og hundetiss sånn sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene er lov og det andre ikke?

Tenkte på selve tisset egentlig. Dersom det er 20 hunder som har tisset på en lyktestolpe, og det er krise for H så han også gjør det.. Har det så veldig mye å si?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har mine barn tissa ute, men ikke på lekeplasser eller fellesareal (så vidt jeg veit ihvertfall). Men som nevnt, jeg er nok sær, bikkjene mine får ikke tisse på sånne steder de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på selve tisset egentlig. Dersom det er 20 hunder som har tisset på en lyktestolpe, og det er krise for H så han også gjør det.. Har det så veldig mye å si?

For meg nei, jeg har hatt guttungens bæsj på fingrene utallige ganger uten å frike liksom, men det kan hende det har noe å si for andre?

Selvsagt har mine barn tissa ute, men ikke på lekeplasser eller fellesareal (så vidt jeg veit ihvertfall). Men som nevnt, jeg er nok sær, bikkjene mine får ikke tisse på sånne steder de heller.

Som sagt er det vanskelig å ha hund her uten at de tisser på fellesareal. Men det blir oppmuntret til å ha hund her, de har utplassert egne søppelkasser for bæsjeposer og alt mulig. Folk er flinke til å plukke opp. Jeg tror ikke du er sær, men samtidig ville nok en slik filosofi her jeg bor satt en stopper for hundehold. Det er helt akseptert å ture hunden sin her heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg bor i et stort borettslag. Alt er fellesarealer og veldig offentlig... :hmm:

Jeg tenker at da hadde sikkert jeg tatt med barnet inn, og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at da hadde sikkert jeg tatt med barnet inn, og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han er snart tre år, men har mye ungdom i seg enda merker jeg. Takk for godt svar! Jeg har tenkt at vi burde gå på et kurs sammen ja. Som du nevner så er det noe med å bli kjent med treningen sammen.
    • @BusannKan kanskje si litt om det. De krever jo litt børsting og pelsstell, men er ganske selvrensende. Det blir fort litt støvsuging også.
    • Hvor gammel er han? At en hund "kan" en ting betyr ikke at den kan det i alle situasjoner. Alt må læres inn og vedlikeholdes, og generaliseres, det vil si, lære at det kan/skal gjøres under ulike forhold og på ulike steder. Jeg vil anbefale å finne et grunnkurs dere kan gå for å bli enda bedre kjent, og lære om hundetrening sammen. Start med å repetere kommandoene inne, hjemme, og belønn med godbit eller lek når han gjør det riktig. Prøv igjen utenfor huset, i hagen, innkjørselen e.l. Det er fortsatt kjente omgivelser, og kanskje mindre forstyrrelser? Når dere er på tur i kjente områder kan du gjerne stoppe på et rolig, uforstyrret sted og gå gjennom kommandoene igjen, alltid med belønning. Slik kan han gradvis lære at "kommandoene gjelder og lønner seg her også".  Gradvis, over flere dager og uker, kan du repetere kommandoene på ulike steder, med økt vanskelighetsgrad. Men husk også å gå tilbake å repetere på steder hvor det er enkelt for ham å følge kommandoene. Jo mer ukjent stedet er, jo mer lukter, lyder, folk og andre dyr det er, jo vanskeligere er det for ham å fokusere på deg og følge med. Dette må læres inn gradvis, og tar tid.  Det er selvfølgelig også superviktig at han ikke går løs når du ikke er helt sikker på at han kommer på innkalling. Bruk langline, og la ham eventuelt løpe løs på inngjerdede områder. I langline kan du jobbe likedan som med de andre kommandoene, men jeg vil anbefale å bruke enda bedre belønning, gjerne en "eksklusiv" belønning som han får kun på innkalling. Og ja, han vil merke at han har lina på og høre bedre etter da, men treningen vil like vel sitte i når du etterhvert tar av lina.  Lykke til!
    • Hei! Jeg har en valp (3-4 uker) hvor nesa er rosa med svarte kanter, men på den rosa delen har den litt svarte prikker. Er dette kun at pigmentet ikke er ferdig utviklet, eller vil nesa bli svart og rosa som voksen? Valpen er gyllen/lysbrun og har ingen hvite deler i pelsen sin. 
    • Jeg har nylig overtatt eierskap av en hund jeg har passet endel før. Den kan standard kommandoer som «sitt, ligg, kom, osv». Hjemme lystrer han stort sett, men med en gang jeg tar på ham turselen/når vi er på tur er det som han lukker ørene. Han lystrer innimellom, men ikke på samme måte som hjemme. Jeg har prøvd med positiv feedback og snacks for å trene når vi er ute også. Har sjekket selen om den er vond, og latt ham gå med den inne for å sjekke om han oppfører seg annerledes hjemme med den på, men da lystrer han som vanlig og oppfører seg som normalt.    Det virker for meg som det utelukkende er turen/tanken på tur som gjør at han ikke lystrer. Han er ikke superbegeistret for selen, men elsker å gå tur og virker som han kunne gått tur hele dagen om han fikk lov.   Lang spørsmål, men jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon eller har noen gode tips?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...