Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Zitka
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Barnevogn!

bugaboo_cameleon_missoni_product_images_

Ble en (veldig lett) brukt Bugaboo Cameleon, hvor vi fikk med vinterhjul, regntrekk til bagdelen og et flott et til sportsdelen, en fleecepose til bruk på vår/høst, et Missoni trekk for å ha i tillegg til det røde som følger med, og lammepose, alt til den nette sum av 7500. Så vi er skrekkelig fornøyde med den dealen :) Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe Urban Jungle Mountain Buggy, men vi fant ingen brukt, og dette var den andre vogna vi hadde sett på. Stelleveske fikk vi gratis i Tanum sin babypakke, så da er egentlig vognbiten i boks, kjempedeilig!

Wow så kul - gratulerer :)

Hva er Tanum sin babypakke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://kampanje.babyglede.no/site/1.asp man kan velge mellom to pakker. Man blir meldt inn i en klubb da, og så må man huske å avbestille bøker, men det gjør meg ingenting, da det ikke koster noe å være medlem i seg selv, og det kan jo være det dukker opp noen fine bøker.

2013-01-16233716.jpg

Dukket opp en ting eller to fra Mari i dag :lol:

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden for en koselig tråd :-) Vi har en 16 mnd gammel jente som akkurat har begynt å løpe og kan si "fy voff", "hadet" og "mamma/pappa"! Hun er enebarn og kommer nok til å forbli det, til tross for at flertallet synes vi er slemme som ikke vil ha fler. Hehe

Så koselig! Da er vi flere slemme her hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden for en koselig tråd :-) Vi har en 16 mnd gammel jente som akkurat har begynt å løpe og kan si "fy voff", "hadet" og "mamma/pappa"! Hun er enebarn og kommer nok til å forbli det, til tross for at flertallet synes vi er slemme som ikke vil ha fler. Hehe

Hva er greia med det der?! Vi vil også gjerne "bare" ha denne ene. Og det virker som nærmest provoserer folk! Enkelte kommenterer "STAKKARS" - med alvor i stemmen tilogmed. Det er hyggelig.. For meg blir det helt feil å få to barn for å være grei mot nr 1. Ja, søsken er vel og bra. Men det er ikke alt.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, siden vi er på hundesonen må jeg nesten legge ut bilde av bilspeilet vi kjøpte i dag. De hadde maaange å velge mellom - jeg valgte naturligvis det som ligna mest på Monti :whistle: Ikke er jeg spesielt flau heller og sa til dama at "jeg tar den som ligner mest på hunden min, jeg" :lol:

397769_10151333959342225_1597930133_n.jp

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med det der?! Vi vil også gjerne "bare" ha denne ene. Og det virker som nærmest provoserer folk! Enkelte kommenterer "STAKKARS" - med alvor i stemmen tilogmed. Det er hyggelig.. For meg blir det helt feil å få to barn for å være grei mot nr 1. Ja, søsken er vel og bra. Men det er ikke alt.

Min erfaring er at de aller fleste enebarn er veldig bortskjemt og egosentrisk :P

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de aller fleste enebarn er veldig bortskjemt og egosentrisk :P

Sent from my GT-I9100

Jeg vet om en hel haug som har flere søsken som er fryktelig bortskjemte og egosentriske.. Så tror egentlig det avhenger av hvordan foreldrene er og gjør jeg ;)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg brått er redd for å bli størrelse spekkhogger etterhvert. Syns jeg får mage allerede. Dvs jeg er jo godt polstra også på magen, men magen har endret seg mye nå i det siste. Syns det er litt tidlig når jeg bare er 9 uker på vei? :lol: Den har blitt strammere på en måte. Siiikert bare luft. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg brått er redd for å bli størrelse spekkhogger etterhvert. Syns jeg får mage allerede. Dvs jeg er jo godt polstra også på magen, men magen har endret seg mye nå i det siste. Syns det er litt tidlig når jeg bare er 9 uker på vei? :lol: Den har blitt strammere på en måte. Siiikert bare luft. :aww:

Det syntes på meg i uke 12 alt :) men det er nok mest luft ja, gassbebiser :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syntes på meg i uke 12 alt :) men det er nok mest luft ja, gassbebiser :lol:

Godt å høre :lol: Synes nok ikke her enda, men jeg føler det synes. :lol:

Er vel avhengig av størrelse på livmor og mengde fostervann og masse sånt etterhvert, men syns uke 9 er veeeel tidlig. :lol:

Skal se det bare er en diger promp, og ingen bebis? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst veldig vanlig å tro man har fått mage i den perioden fordi man har luft i magen :) Livmoren ligger langt, langt nede enda.. :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luft i magen fordi babyen promper??? :|

:lol: Babyen får ikke oksygen (annet enn gjennom blodet), så nei. Er nok andre ting som gjør det. Men blant annet hastigheten på fordøyelsen settes ned for at næringsopptaket skal være best mulig, så babyen får best mulig næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Nei. Luft generelt. Ikke fra babyen.

:lol: Babyen får ikke oksygen (annet enn gjennom blodet), så nei. Er nok andre ting som gjør det. Men blant annet hastigheten på fordøyelsen settes ned for at næringsopptaket skal være best mulig, så babyen får best mulig næring.

Ah :P Hahaha. Begynt å lure! :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mage rundt uke 8 i første svangerskap. Om det nå bare var luft, så fikk jeg iallefall ikke plass i mine gamle klær og måtte ile til søsteren min for å låne mammaklær :thumbsup:

Men altså: min logiske sans får det ikke til å stemme at man må ha oksygen for å lage tarmgass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...