Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Recommended Posts

Skrevet

52784_10151281757865861_758399536_o.jpg

Han er her! Leo ble født 8 dager etter termin, på natten 5.november- 3740 g og 51 cm lang. Jeg er så forelsket i han..verdens fineste :heart:

Dog kunne han droppet å komme med øyne/panne først etter å ha knekt halebeinet på mammaen sin. som valgte å føde uten smertestillende (og ombestemte seg for sent..) Hoho: Hyggelig at dere har husket på meg forresten :hug:

Gratulerer så mye:) Jeg, som fortsatt er helt overfølsom etter fødsel (som var for et halvt år siden, er det normalt?), får tårer i øynene av sånne vakre ting som en ny liten baby... Gratulerer igjen:)

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Skrevet

Oi, og vi som prøvde å berolige deg i forhold til fødselen, jaja. :P

Du er tøff! :hug:

Gratulerer så mye med den lille nydelige gutten! :heart:

Skrevet

På sykehuset sine hjemmeside så står det :

"Besøkstider barselavdeling:

Mandag-fredag: 18.15-19.00.

(Pappa- og søskenvisitt: 19.00-20.00.)

Lørdag-søndag: 14.00-15.00

Det er viktig at du undersøker besøkstidene ved den enkelte avdeling før du kommer til sykehuset. Enkelte har åpen besøkstid, og da kan besøk avtales med personalet på vaktrommet ved den enkelte avdeling."

Er det vanlig at barselavdeingen har åpen besøkelsetid hvis ting går greit?

De er ofte veldig strenge på besøkstider på barsel.

52784_10151281757865861_758399536_o.jpg

Han er her! Leo ble født 8 dager etter termin, på natten 5.november- 3740 g og 51 cm lang. Jeg er så forelsket i han..verdens fineste :heart:

Dog kunne han droppet å komme med øyne/panne først etter å ha knekt halebeinet på mammaen sin. som valgte å føde uten smertestillende (og ombestemte seg for sent..) Hoho: Hyggelig at dere har husket på meg forresten :hug:

Gratulerer så mye! Nydelig liten fyr! God bedring til deg, det hørtes virkelig ikke godt ut :S

Guest Kåre Lise
Skrevet

woow, gratulerer masse med Leo, hilse ferske barnefaren også, må ikke glemme han, han prata stort om termin sist han var her nemlig hehe :)
Skrevet
woow, gratulerer masse med Leo, hilse ferske barnefaren også, må ikke glemme han, han prata stort om termin sist han var her nemlig hehe :)

Akk.. Nå ble jeg skikkelig skuffet.. Siden jeg så at du hadde skrevet her, trodde jeg på en nyhet at det skulle komme en liten mini-snusker, men neida...

Sent from my GT-I9100

Guest Kåre Lise
Skrevet

Akk.. Nå ble jeg skikkelig skuffet.. Siden jeg så at du hadde skrevet her, trodde jeg på en nyhet at det skulle komme en liten mini-snusker, men neida...

Haha, å nei du må nok vente litt enda, :o
Skrevet

Takk for det, snusken. Hilsen overbrakt:-) Nå har jeg sånne småtjukke tørrforhunder, så vi sees snart..

Skrevet

Gratulerer Mara! :D

Jeg ble tante til ei nydelig jente i dag :wub: Jeg har allerede vært på besøk, og gleder meg til å bli mer kjent med henne :D

• Like 6
Skrevet

Gratulerer Mara! :D

Jeg ble tante til ei nydelig jente i dag :wub: Jeg har allerede vært på besøk, og gleder meg til å bli mer kjent med henne :D

Gratulerer :D :D

Skrevet

Gratulerer med vakre Leo, Mara!

Gravidhormonene mine gir meg en tåre i øyekroken, han var virkelig herlig fin! Gratulerer!

Tror ikke det bare er gravidhormonene! Jeg er ikke gravid(meg bekjent), men sitter med tårer selv :P

Skrevet

Gratulerer:)

Skrevet

Noen som har noen synspunker på lang vs kort permisjon. Sitter og regner litt på hva som lønner seg mtp permisjonslengde og blir igrunnen ikke så mye klokere. Planen er at babyen blir født i mai og at jeg uansett går i ulønnet permisjon fra der foreldrepengene slutter og til august.

Skrevet

i dag har jeg kjeftet på en gryte, grått fordi ryggen er dust, spist sossisser uten tilbehør fordi det er det eneste riktige og nådd nirvana da jeg fikk bestilt verdens søteste gavepapir på etsy. Tror jeg bare får innse at hjernen er druknet i hormoner, og at jeg bare får krysse fingrene for at jeg får den tilbake i februar :P

• Like 5
Skrevet

Noen som har noen synspunker på lang vs kort permisjon. Sitter og regner litt på hva som lønner seg mtp permisjonslengde og blir igrunnen ikke så mye klokere. Planen er at babyen blir født i mai og at jeg uansett går i ulønnet permisjon fra der foreldrepengene slutter og til august.

Vi fikk beskjed av NAV om at det alltid lønnet seg å ha 100% lønn (kort permisjon) og så heller spare penger ila permisjonen slik at man heller kan ta en mnd eller to ulønnet permisjon på slutten.

• Like 1
Skrevet

Vi fikk beskjed av NAV om at det alltid lønnet seg å ha 100% lønn (kort permisjon) og så heller spare penger ila permisjonen slik at man heller kan ta en mnd eller to ulønnet permisjon på slutten.

Skulle vel svare deg ca akkurat det samme som Marianne her. Økonomisk lønner det seg å ta 100% og heller spare underveis.

• Like 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...