Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Vi fikk også masse fint. Mer til babyen enn til oss. Jeg synes det er litt snålt, hun er jo ikke født, men klager selvsagt ikke. Vi trenger IKKE kjøpe babyklær på noen mnd nå. Og vi har kanskje brukt 200 kr på klær til henne - sånn for gøy bare :P

Ellers har lille tuppeline fått navn. Eller, med et lite forbehold, TENK om hun ikke ligner i det hele tatt når hun kommer ut :lol: Valget falt på Tuva Marie. Marie er et navn som har gått i arv i årevis og bare "er der", blir ikke brukt. Så i dagligtale heter hun Tuva. :)

Så koselig!

Vår har også fått navn. :)

Blodprøvene får jeg ikke svar på før på mandag, men urinprøven var fin og jeg har ekstremt lavtblodtrykk, som jeg alltid har :P Det er ikke noe å gjøre enn å gi på med vitamintilskudd (som jeg fikk ) og smertestillende på de verste periodene. Hadde lavblodprosent også. Lite å gjøre desverre, annet enn å følge med fremover å vurdere igangsetting med engang jeg er i uke 37, men det vil jeg jo heller ikke. Så vi får se, Soph kom jo før så kan jo hende han her også kommer før av seg selv.

Klem til deg og håper det blir til å holde ut! :hug:

Jeg har jo ikke skrevet det her enda, men var jo et døgn på sykehuset før jul. Falle på magen er lurt...

Men CTG i flere timer var ganske koselig, også det å trykke på knappen hver gang jeg kjente liv og få spørsmål om hun virkelig pleier å være såå aktiv? Morsomt, gleder meg til å treffe den lille gærningen. :)

Men selv om jeg gjerne vil det nå med det samme, så merket jeg da hvor lite lyst jeg hadde på keisersnitt og for tidlig født barn.

Så nå er det bare litt opplæring av vikar, så er jeg sykemeldt til permisjonsstart. De siste ukene kommer til å bli lange!

Til jul fikk vi bilsete, kjørepose, hjemmestrikket teppe, vognpose og tøy - hurra! :D

(Øver på dukken! :P)

735052_10151378822441399_1307587657_n.jp

(Håper det stemmer at det er en jente ja :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Koselig med navnevalg :ahappy:

Nå er det straks ett år siden jeg var på ordinær ultralyd og fikk vite kjønnet selv. Hjelpes som tida flyr! Nå kryper hun i full fart over alt (til og med over dørstokker!), og er blid som ei sol dagen lang. På natta derimot har hun blitt mer urolig, men jeg tar det med stor ro merker jeg. Joda, jeg blir litt trøtt innimellom om dagen, men dette er jo bare peanuts i forhold til hvordan jeg trodde nettene kunne bli med en liten en. Hun er bare verdens beste :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare: Slapp av og la humla suse på slutten av graviditeten. Ta ferie fra de store husrengjøringene, spesielt støvsuging. Ta vare på helsa enten det er bekken eller annet som gjør vondt. Beina høyt og en god stol.

Marie: Det barnet som var mest urolig som hybelboer hos meg var det mest rolige etter fødselen. Så om det er turbo nå så kan det bli en rolig og avslappet type likevel :baby::yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk elektronisk vameteppe og varmeflaske til bekkenet mitt til jul ! Gull verdt ! Jeg har vært så plaget i det siste at jeg har vært redd for at jeg plutselig ikke skulle få meg opp av senga , toalettskåla etc igjen :(

Nå har det blitt litt ekstra med bøying og bæring pga flytting så nå meg jeg varmes skikkelig opp før jeg legger meg skal jeg få noe søvn. Kan ikke svangerskapsplager holde seg i svangerskapet??

Ellers har A vært med noen timer på jobb denne uken , det er lenge siden han har vært med , men han husket alt. Tilmed hvilket garderobeskap som er mitt ( viktig at han får åpne opp og igjen ).

Han fikk en ny liten dille , nemlig å SPØRRE før han tok på noe , og det imponerte voldsomt.

"Mamma , kan jeg ta på ? "

på spørsmål om hvordan jeg fikk han så veloppdragen måtte jeg desverre svare som sant var : han er ikke så veloppdragen , han bare leker ...

Men det jeg ER stolt av er at han sa tusen takk for alle gavene han fikk i jula. Uten å bli bedt om det. Han fikk beskjed om hvem det var fra og gikk for å takke. Når det var fra folk som ikke var tilstede takket han meg i stedet :lol:

Det er viktig å si takk synes jeg , og det er viktig å spørre pent . Jeg serverer ikke barn som sier ' MER '! Han må spørre. pent om han kan få . Det har tydeligvis sklidd inn og satt seg :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og fordi en post ikke holder for å skryte av barnet mitt ( ja , jeg blir mer og mer patetisk forelsket , spesielt siden 2-årstrassen plutselig roet seg ) , må jeg vise hva man fint klarer når man er 2 år bare man får lov ! Lage eggerøre! ( med litt skall , men det får gå ) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

post-321-13567624927284_thumb.jpg

post-321-1356762513201_thumb.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister meg inn her jeg og, selv om det er aaaalt fortidlig å si noe egentlig. Men jeg så en liten spire på UL i går. :wub: Bare 6 +3 da, så vi har en laaang vei å gå enda, får bare krysse fingre for at den klamrer seg fast.

Mamma og svigers vet, og regner med hele bygda skjønte greia da de fikk vite at jeg skulle til elverum med "mageinfeksjon" *fnis* Er nemlig ikke gu. avdeling på tynset. Så her ligger jeg da, og regner med jeg ikke får dra hjem i dag, selv om jeg gjerne vil - aldri bra å kaste opp rett etter man har fått kvalmestillende.

Skremmer meg litt at vi har tre timer til nærmeste gu.avdeling. :o Tre timer er langt det.... Sjelden jeg savner oslo, men akkurat nå gjør jeg faktisk det. Mye tryggere å ha ting rundt seg hele tiden.

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister meg inn her jeg og, selv om det er aaaalt fortidlig å si noe egentlig. Men jeg så en liten spire på UL i går. :wub: Bare 6 +3 da, så vi har en laaang vei å gå enda, får bare krysse fingre for at den klamrer seg fast. Mamma og svigers vet, og regner med hele bygda skjønte greia da de fikk vite at jeg skulle til elverum med "mageinfeksjon" *fnis* Er nemlig ikke gu. avdeling på tynset. Så her ligger jeg da, og regner med jeg ikke får dra hjem i dag, selv om jeg gjerne vil - aldri bra å kaste opp rett etter man har fått kvalmestillende. Skremmer meg litt at vi har tre timer til nærmeste gu.avdeling. :o Tre timer er langt det.... Sjelden jeg savner oslo, men akkurat nå gjør jeg faktisk det. Mye tryggere å ha ting rundt seg hele tiden.
Grattis!!! Jeg har lest (og hørt ) at svangerskapskvalme er et veldig godt tegn ! Det minsker sannsynligheten for SA betraktelig visstnok! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!!! Jeg har lest (og hørt ) at svangerskapskvalme er et veldig godt tegn ! Det minsker sannsynligheten for SA betraktelig visstnok! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Ååh håper du har rett... Vet ikke om jeg takler å være så dårlig for "ikkeno" om jeg mister det... Og takk for gratulasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister meg inn her jeg og, selv om det er aaaalt fortidlig å si noe egentlig. Men jeg så en liten spire på UL i går. :wub: Bare 6 +3 da, så vi har en laaang vei å gå enda, får bare krysse fingre for at den klamrer seg fast.

Mamma og svigers vet, og regner med hele bygda skjønte greia da de fikk vite at jeg skulle til elverum med "mageinfeksjon" *fnis* Er nemlig ikke gu. avdeling på tynset. Så her ligger jeg da, og regner med jeg ikke får dra hjem i dag, selv om jeg gjerne vil - aldri bra å kaste opp rett etter man har fått kvalmestillende.

Skremmer meg litt at vi har tre timer til nærmeste gu.avdeling. :o Tre timer er langt det.... Sjelden jeg savner oslo, men akkurat nå gjør jeg faktisk det. Mye tryggere å ha ting rundt seg hele tiden.

Gratulerer, så koselig :wub: Håper at den sitter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister meg inn her jeg og, selv om det er aaaalt fortidlig å si noe egentlig. Men jeg så en liten spire på UL i går. :wub: Bare 6 +3 da, så vi har en laaang vei å gå enda, får bare krysse fingre for at den klamrer seg fast.

Mamma og svigers vet, og regner med hele bygda skjønte greia da de fikk vite at jeg skulle til elverum med "mageinfeksjon" *fnis* Er nemlig ikke gu. avdeling på tynset. Så her ligger jeg da, og regner med jeg ikke får dra hjem i dag, selv om jeg gjerne vil - aldri bra å kaste opp rett etter man har fått kvalmestillende.

Skremmer meg litt at vi har tre timer til nærmeste gu.avdeling. :o Tre timer er langt det.... Sjelden jeg savner oslo, men akkurat nå gjør jeg faktisk det. Mye tryggere å ha ting rundt seg hele tiden.

Åh gratulere så masse til dere begge :D

Og ja, avstand er skummelt.. Men de er flinke til å sende videre til trondheim osv også hvis det skulle være noe. Så du blir tatt vare på ;)

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie: Det barnet som var mest urolig som hybelboer hos meg var det mest rolige etter fødselen. Så om det er turbo nå så kan det bli en rolig og avslappet type likevel :baby::yes:

Det blir spennende å se! :) Hun er like velkommen uansett!

Lister meg inn her jeg og, selv om det er aaaalt fortidlig å si noe egentlig. Men jeg så en liten spire på UL i går. :wub: Bare 6 +3 da, så vi har en laaang vei å gå enda, får bare krysse fingre for at den klamrer seg fast.

Wee, gratulerer! :D

Krysser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Rak :D

Gratulerer, så koselig :wub: Håper at den sitter :)

Takk :D

Åh gratulere så masse til dere begge :D

Og ja, avstand er skummelt.. Men de er flinke til å sende videre til trondheim osv også hvis det skulle være noe. Så du blir tatt vare på ;)

Sent from my GT-I9100

Takk :) Og ja, håper det går greit. De er veldig hyggelige her hvertfall - selv om jeg ikke helt vet om jeg vil prøve meg på kylling og ris til middag *fnis*

Grattis offentlig Rak, vi har troen på dette :D

Takk :)

Det blir spennende å se! :) Hun er like velkommen uansett!

Wee, gratulerer! :D

Krysser!

Takk :)

Grattis til Raksha! :D

Og jeg håper da den sitter selv om man ikke er noe særlig kvalm også...

Takk, og klart den gjør! Vet om haugevis som ikke er noe særlig kvalme. Så puste og slappe av. :hug: Og skulle du mangle kvalme så kan du få i bøtter og spann fra meg.

Æsj, jeg vil hjem. Men veldig greit med den slangen i armen som gir væske. Legen kom og var litt morsk og sa jeg måtte drikke, og drikke, og drikke og drikke for jeg får ikke dra hjem før det er mintre ketoner (?) i urinen - lå på fem i dag og, samme som i går. Blæh!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du drikke og spise du da Rak? På ullevål må man faste i 3 dager og da får man kun væske intravenøst og får alle medisiner intravenøst. Hensikten er at magen skal få ro. Dersom de fortsatt kaster opp på 4.dagen må man starte på nytt med tre nye dager med faste og så vurderes det å starte opp med intravenøs næring.

Fortsatt masse god bedring! Du blir nok noen dager til så lenge du har så høyt utslag på ketoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du drikke og spise du da Rak? På ullevål må man faste i 3 dager og da får man kun væske intravenøst og får alle medisiner intravenøst. Hensikten er at magen skal få ro. Dersom de fortsatt kaster opp på 4.dagen må man starte på nytt med tre nye dager med faste og så vurderes det å starte opp med intravenøs næring.

Fortsatt masse god bedring! Du blir nok noen dager til så lenge du har så høyt utslag på ketoner.

Åh ja, jeg får både spise og drikke det jeg vil. Tror ikke de tør faste meg lengre siden jeg ikke har gått opp i væske siden jeg kom, til tross for to liter i går og i natt. Men tror ikke de har faste som rutiner her. Men det hadde kanskje ikke vært så dumt egentlig.

Jeg skal gå og true i meg kylling og se om jeg finner noe annet enn vann å drikke, jeg vil hjem! :lol: Har ikke kastet opp siden litt over 8, så er håp. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg håper da den sitter selv om man ikke er noe særlig kvalm også...

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt med førstemann, og litt kvalm i 3 dager med andremann, og de er hhv 18 og 15 år gamle nå, så joda, de sitter selv om man ikke er kvalm :)

Gratulerer Rak, og god bedring! Krysser fingrene for at du kan dra hjem snart, selv om du nok har godt av å bli passet på på sykehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt med førstemann, og litt kvalm i 3 dager med andremann, og de er hhv 18 og 15 år gamle nå, så joda, de sitter selv om man ikke er kvalm :)

Mamma var kun bittelitt morgenkvalm med både meg og bror, så hun skjønner ikke hvorfor jeg er så dårlig. Ikke jeg heller for den del. Urettferdig! *fnis*

Gratulerer Rak, og god bedring! Krysser fingrene for at du kan dra hjem snart, selv om du nok har godt av å bli passet på på sykehuset :)

Takk :) Jeg slippe nok ikke ut før alt er bra nei, uansett hvor mye jeg vil, og jeg orker virkelig ikke krangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, og klart den gjør! Vet om haugevis som ikke er noe særlig kvalme. Så puste og slappe av. :hug: Og skulle du mangle kvalme så kan du få i bøtter og spann fra meg.

Æsj, jeg vil hjem. Men veldig greit med den slangen i armen som gir væske. Legen kom og var litt morsk og sa jeg måtte drikke, og drikke, og drikke og drikke for jeg får ikke dra hjem før det er mintre ketoner (?) i urinen - lå på fem i dag og, samme som i går. Blæh!

Hehe, føler jeg uttrykker meg litt feil :lol: Jeg har på ingen måte lyst til å bli kvalm :P Men blir bare litt bekymra når jeg ikke merker så mye til at jeg er gravid, liksom. Har tatt flere tester i ettertid bare for å dobbeltsjekke :aww: Meeeen, jeg ER jo helt gruelig sliten og slapp, og i går satte svimmelheten inn for fullt, så babyen er der ennå.... :aww:

Og jeg skjønner godt at du vil hjem :hug: Men høres ut som det er greit at du er der litt til ;)

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt med førstemann, og litt kvalm i 3 dager med andremann, og de er hhv 18 og 15 år gamle nå, så joda, de sitter selv om man ikke er kvalm :)

Takk, så bra! Men det er flere som har sagt at jo verre jeg har det, jo bedre har babyen det, så tenker jo litt på det :aww:

Mamma var kun bittelitt morgenkvalm med både meg og bror, så hun skjønner ikke hvorfor jeg er så dårlig. Ikke jeg heller for den del. Urettferdig! *fnis*

Haha, samme sier søstra mi. Hun er den eneste i familien som har blitt SÅ syk under graviditet. Jeg synes det er så rart at det kan være SÅ store forskjeller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, så bra! Men det er flere som har sagt at jo verre jeg har det, jo bedre har babyen det, så tenker jo litt på det :aww:

Det må jo være noe folk bare sier for å trøste seg sjøl når mor er skikkelig dårlig, tenker jeg. Det er ikke sånn på andre pattedyr, så jeg ser ikke noen grunn til at det skal være sånn med folk. Ikke tenk så mye på det du, babyen din er frisk og fin til det motsatte er bevist - og at mor er i god form, er ikke et bevis! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, føler jeg uttrykker meg litt feil :lol: Jeg har på ingen måte lyst til å bli kvalm :P Men blir bare litt bekymra når jeg ikke merker så mye til at jeg er gravid, liksom. Har tatt flere tester i ettertid bare for å dobbeltsjekke :aww: Meeeen, jeg ER jo helt gruelig sliten og slapp, og i går satte svimmelheten inn for fullt, så babyen er der ennå.... :aww:

Og jeg skjønner godt at du vil hjem :hug: Men høres ut som det er greit at du er der litt til ;)

Takk, så bra! Men det er flere som har sagt at jo verre jeg har det, jo bedre har babyen det, så tenker jo litt på det :aww:

Haha, samme sier søstra mi. Hun er den eneste i familien som har blitt SÅ syk under graviditet. Jeg synes det er så rart at det kan være SÅ store forskjeller!

Bebis har det aller aller best av at mamma har det bra. Så det så. Og du er jo både kvalm og sliten, selv om du ikke har bøtta som bestevenn så tror jeg egentlig ikke du mangler symptomer altså - det blir bare så stor forskjell på sånne som blir så fryktelig dårlige, og når du har en søster som blir det så blir det jo veldig nært da. Hjelper vel ikke å høre på sytinga mi heller. :aww:

Fått i meg mat.. Men angrer litt, burde holdt meg til kjeks eller no. Men ååååååå så godt det smakte med mat, har ikke spist ordentlig mat siden en bitteliten bit ribbe på 1. juledag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hjelper, Wednesday, så var aldri jeg noe særlig kvalm, bare skikkelig, skikkelig trøtt. Gikk skikkelig i dvale jeg de første ukene :D

Det hjelper veldig :D Jeg er også i dvale, så jeg synes veldig synd på hundene mine :yawn: Satser på at de overlever!

Var skikkelig kvalm i går kveld da. Men kastet ikke opp da heller. Men svimmel da gitt! Måtte krype rundt langs gulvet, omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...