Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Åh, det hjelper bare med omtanken :hug:

Aya har fikset litt mat til oss da :ahappy:

Ja, ikke sant, folk jobber jo. Og har egne familier og sånt. Svigersene er superopptatte hele tiden, selv om de sikkert gjerne ville vært her mer. Også kjenner jeg egentlig ikke så mange andre enn svigersene her. HELDIGVIS skal mannen være hjemme i 3 måneder. Så skal han på jobb i en uke (og blir avløst her hjemme av min mormor), før han er hjemme i 3 uker til. DA bør vi vel ha noen rutiner inne så jeg klarer meg.

Æsj, det er ille når en unge skriker og jeg ikke kan gjøre noe med det fordi jeg er opptatt med den andre! Men sånn er det nok å være tvillingforelder. Man strekker bare ikke til!

Ja, det BLIR bedre, det er jeg helt overbevist om :) Og sier det hele tida til mannen, som også er veldig sliten. Skal se mer på den linken, og se hva vi gjør! Helsestasjonen har vært treig og har ikke tatt kontakt med oss ennå heller. Så jeg ringte dem selv i dag, og da lovet de å få ræva i gir og komme på hjemmebesøk snart. Da kan vi jo få noen råd om rutiner og slikt kanskje.

Nå er mannen ute på handletur, og tvillingene sover søtt. Han får ikke dra noe sted før de er mette og fornøyde :aww: Jeg orker ikke sitte her med to armer for lite når det er foringstid. Etterpå skal vi slenge dem i vogna og ta med termos og NAN, og prøve å gå en tur! Vi må øve litt til hundene kommer hjem. Dessuten blir vi smågale av å sitte inne og vente på lyder fra sprinkelsenga hele dagen.

Hvor bor dere? Er det noe som helst av ting dere trenger? Vi er jo en god gjeng her inne nå, ett eller annet hist og her kan vel plutselig avses og puttes i ei Norgespakke.

Min mann er tvilling, og han hadde i tillegg kolikk. Vi bodde tre uker hos svigers i sommer og fikk høre endel historier. Det må være ufattelig slitsomt. Det er overveldende med en liksom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Takk for alle tips og råd. Jeg troooor vi reiser (sove på det bare eeen natt til :innocent: ). Jeg forstår jo at det i bunn og grunn er vi som må kjenne på det, men samtidig litt godt å ikke få en sånn "ER DU HELT GAL, STAKKARS BABY"-svar som jeg sikkert hadde fått på kvinneguiden :lol: Vi vet jo at hun får det helt topp hos farmoren og farfaren sin :)

Har egentlig ikke så travle dager, men vi bruker de flittig til å være masse på tur før høsten kommer og kose oss med lillegull. Fra 1. september begynner jeg 100% studier og mannen skal være hjemme 50%. I tillegg har jeg i alle fall et par, kanskje tre deltidsjobber til høsten :lol: Wuhu. Svarer på det jeg husker:

Wed: Tenker på deg flere ganger for dagen, synes dere er flinke, jeg. :) Håper dere får litt hjelp, det er en selvfølge synes jeg!

Loke: Nå ble jeg glad, så bra at det går bedre med han i barnehagen!

Dere som har barn i barnehagen, hva la dere vekt på når dere valgte barnehage å søke i? Her kommer vi til å velge en på førsteplass kun pga beliggenheten ( 1 minutt å gå, toppen. Ser barnehagen fra vinduer, liksom). Utover det er vi ganske blanke. De har jo forskjellige ting de legger vekt på, noen barnehager skryter venner av som jobber i barnehager rundt omkring, samtidig er det kanskje viktig å tenke beliggenhet så hun kanskje kan gå skole med noen av de hun går i barnehagen med? OG, vi har en friluftsbarnehage her som frister veldig, da er de ute hele dagen og har en svær lavvo som tilholdssted. Men det er fra 2 år. Så da må hun gå et halvt år i en annen barnehage, så begynne der. Hva tror dere?

Skremte to unger når vi gikk forbi barnehagen. De ville hilse på Monti og stod og skrøt av at om 3 dager skulle de begynne på skolen. Samtidig lurte de fryktelig på hvorfor jeg gikk med en dukke på ryggen. Jeg fortalte mange ganger at det var en baby, men de trodde meg ikke. Jeg trodde de tulla, men når jeg så hvor utrolig redde de ble når hun plutselig pratet så forstod jeg at de trodde faktisk hun var en dukke :lol: :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de har kolikk :cry:

Ååh, Wednesday, stakkars stakkars smågutter! :( Har dere osteopat inærheten? Jeg har veldig god erfaring med osteopat, og har hørt helt utrolige historier om kolikkbarn.

Har dere forsøkt å putte vær sin i bæresjal når kolikksmertene kommer? -er det mageknip skal det visst hjelpe å ha de i froskestilling i bæresjal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de har kolikk :cry:

Nei! Uff.. Som Mari sier blir det jo bedre, men vettu, jeg hadde fått avlastning jeg. Det var ei på babysang som hadde kolikkbarn og derfor avlastning. Med 2 stk må dere bli prioritert!

Soelvd: jeg er sær på barnehage. I hvertfall de 2 første årene. Stor voksentetthet og rominndeling er nr 1 på pri lista. Nå i ettertid er jeg glad jeg prioriterte sånn, jeg har jo blitt bedre kjent med gutten og innsett at han ikke er den robuste tutogkjør gutten det kunne se ut som det første leveåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Wed. Dere klarer dette, det er jeg helt sikker på, men det er så viktig med hjelp og avlasting! Jeg skulle så gjerne hjulpet til, men akkurat august er så innmari full og travel, iallfall de første ukene. :( Sender deg en melding så fort jeg får en åpning i timeplanen. Men jeg ville ringt home start! De har en avdeling i kr.sand, og har et veldig godt rykte på seg (jeg jobber jo innenfor frivilligsektoren selv, har aldri hørt noe negativt om de). Flott at moren og mormoren din kommer snart, dere trenger familie rundt dere som kan avlaste.

Nummer og navn til kontakten for kristiansandsavdelingen: Hilde Lam, 45 60 26 63.

P.S. Jeg kan sladre om at gutta er utrolig nydelige!! Helt fantastisk fine :) :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker tilbake på den første tiden med A, så utrolig sliten jeg var! Enda han var en blid og fornøyd gutt! Jeg var i praksis alenemor da også, men det var faktisk fult mulig for meg å spise når ungen spiste og sove når han sov. 2 stk + kolikk fremstår som umenneskelig. Ta ALL den hjelpen dere kan få .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :hug: Vi er jo ikke helt sikre på om det er kolikk de har, kanskje det er forbigående magesmerter? Men de skriker mye på morgenen og kvelden. Rolig midt på dagen og natten. Kan jo håpe det er litt umodne tarmer og system som trenger litt tid å gå seg inn? Kan være nanen som lager krøll, eller noe jeg har spist...

Nå skal vi prøve å få dem til å sove litt, sånn at jeg kan snike meg ut og dra til legen! Mannen skal være hos dem, men det er helt krise om begge hyler på en gang, da kan jeg ikke dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med tårer i øynene jeg. Skulle så gjerne hjulpet deg wed men jeg bor på feil side av landet :( men er sikker på det er mange soniser der nede som kan hjelpe deg litt! Og så mener jeg å.ha hørt at kommunene skal ha et tilbud om avlasting til tvillingforeldre. Sjekk det ut :)

Heier på dere!

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk 2

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vondt å høre. :( Håper du kom deg til legen. Dere må bare få hjelp. Vi har vært to stykker om en, og har likevel vært på randen av sammenbrudd flere ganger. Så ikke bare vent å se om det går over. (selv om det selvsagt kan skje!) Si fra om det er noe jeg kan gjøre! :hug:

Forresten! Sukkervann har hjulpet for Johanne på det verste. I starten nølte vi litt (gi ungen sukker liksom?) men det er absolutt ikke skadelig, så ha lav terskel for å gi det. Kok opp 1 dl vann og rør ut 1 spiseskje sukker til det har løst seg opp. Avkjøl gryten i kaldt vann i vasken etterpå så går det fort. 2 ml inn i munnen når skrikingen starter.

Gjentas ved behov. Prøv evt også minifom fra apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :hug: Vi skal på helsestasjonen i morra, de ringte i stad. Da skal vi se om vi finner ut hvorfor de er så urolige.

Lykke til! Skulle bare si fra at jeg redigerte innlegget mitt om du ikke så det om sukkervann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :hug: Vi skal på helsestasjonen i morra, de ringte i stad. Da skal vi se om vi finner ut hvorfor de er så urolige.

Håper det roer seg. :) Tuva var aldri våken uten å gråte de første 3 ukene (det var bare små øyeblikk), så gikk det seg plutselig til. Vi gjorde også som Marie, brukte sukkervann. Det hjelper når de skal sove. :) Ellers så ble vi anbefalt å bruke Hipp, ikke NAN, nettopp fordi mange opplever magevondt med NAN. Så det er jo verdt et forsøk. Hipp (?) har også MME for sensitive mager/tarmer på apoteket som skal være bra for de med magevondt, verdt å sjekke ut.

:hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wed: Prøv å bytte til Hipp sin MME. Og miniform som Marie nevner. Er de harde i magen? i såfall kan litt maltekstrakt (litt!) i melken hjelpe. :hug: Håper du kom deg til legen... *bekymret*

Her har vi hatt en tung natt, var i seng etter siste mating kl 1. Kl 2 begynte hun å gråte - matet henne og fikk henne relativt rolig, hadde nok mageknip for det var mye grimaser og spenninger. kl 4 var det påan igjen, opp og mate mer, massere mage/rygg og i det heletatt - kvart på fem satt jeg i stua i halvmørket og spiste banan med unge hengende i puppen liksom. :lol: Var i seng kl 5 og begynte nesten å grine selv da hun begynte igjen kl 6. Opp prøvde litt pupp, men hun hadde en fryktelig illeluktende bleie så vi stod opp og da hadde hvertfall maltekstraktet løst opp hardheten. Fikk i henne litt nan og kravlet under dyna igjen, ca halv 8 sov hun. Og mirakler over alle mirakler - hun sov til 11! Stakkars Bonden hadde ikke litt lyst til åreise fra meg som nesten var på gråten og ungen som var fryktelig urolig, heldigvis roet hun seg før han dro så han slapp å dra midt i hylskriking. (og jeg begynner å bli en raser på å koke flasker og nan med ungen på ene armen. :aww: )

Lurer på om jeg har veldig lite melk på natta... Hun får nan etter amming og syns ikke hun nødvendigvis spiser mer av det da enn på dagen, men mettheten varer kortere åpenbart.

Og så fikk jeg endelig skrevet litt om fødselen - lite grafisk :lol: Men legger i spoiler uansett :aww:

Begynte på fisketur på søndagen - da vi kom i land hadde jeg ikke sjans til å hjelpe til å dra båten på land og i bilen på vei hjem begynte det å komme noen "gode" tak. Vi var hjemme rundt 19, og da begynte det å komme regelmessige tak, men jeg er jo fryktelig lite glad i sykehus og sånt, så drøyde så lenge jeg turte med å ringe jordmor. Sa fra til Bonden da om at om ikke ting roet seg så måtte jeg ringe, og han ba meg ringe med en gang men jeg ville vente litt til - men for sikkerhetsskyld ba jeg han fore kaniner for meg sånn at om vi måtte dra så var det greit. Fora hunder selv, og da han kom inn fra fjøset kl 22, så ba jeg han ta ut hundene mens jeg ringte - for da begynte ting å gjør vondt.

Avtalte med jordmor å dra dit så vi var der ca 23. Kom inn dit og fikk en sjekk og da var ting helt klart i gang. :D 3-4 cm åpning og reglemessige rier med 4 minutters mellomrom. Desverre er det kun fødestue her, og de tar ikke førstegangsfødende med mindre det er overhengende fare for å ikke rekke å flyttes til nærmeste fødeavdeling. Blodtrykket var fullstendig på tur, men jeg sa i fra at jeg var stressa - og jordmor virket ikke bekymret. Men jeg ble da puttet på en båre og lagt i ambulanse for å fraktes til elverum. Jordmor ble med for sikkerhetsskyld.

Om noen lurte, så er det ikke videre behagelig å ligge i ambulanse med rier. :aww: Men garantert bedre enn å måtte sitte i vanlig bil. Bonden kjørte etter - men fikk beskjed om å ta det pent, og ikke henge seg på ambulansen. Halv tre var vi på elverum, der var det inn for ny sjekk - der var blodtrykket helt nydelig, men de tok full SFsjekk med blodprøve og urinprøve - alt fint. Ny sjekk av åpning og rier, da 6 cm og rier 3 rier på 10 min. Jeg fikk spørsmål om jeg ville legge meg i badekar, så vi byttet rom og vips lå jeg i nydelig varmt vann og klarte å slappe av.

Bonden var på plass rett før halv fire, og vi rakk å småprate litt før det ble alvor. Husker ikke helt når jeg fikk akupunkturnåler, men fikk det, og spørmål om jeg ville føde i badekaret - det hadde jeg virkelig ingen formening om og ingen planer om å ta stilling til. :lol: Men det ble nå slik da. Ting tok seg opp og litt over 6 kom pressrier, og 06.26 var snuppa ute. Med unntak av fryyyyyktelig sliten meg i utgangspunktet som hyperventliterte når ting begynte å gjøre ordentlig vondt, så Bonden måtte sitte med klut foran munnen min så jeg ikke fikk "pusta så mye" :lol: Og at jeg ikke fikk pause mellom riene på slutten pga intenst vondt i magen, så var fødselen veldig enkel og "etter boka". Jeg spurte etter lystgass en gang, men da måtte jeg ut av badekaret og det var fullstendig uaktuelt. Så da kunne det være med hele lystgassen. :teehe:

Desverre var jeg veldig preget av å ha vært konstant dårlig i hele svangerskapet og var fullstendig tom for energi egentlig før fødselen begynte - så etterpå lå jeg i nesten to timer og hyperventilerte og rista og skalv og klarte virkelig ikke roe meg, ikke pga smerter for hadde ikke vondt lenger - men var bare så fullstendig utkjørt. Og kom meg ikke på beina før nesten et døgn etter, alt blodet forsvant fra hodet og jeg holdt på å gå i bakken bare jeg satte meg opp i senga. Da vi skulle bytte rom så var de kjappe med å hente rullestol og trille meg i seng, mens Bonden og baby kom etter. Skiftet ikke min første bleie alene før natt til onsdag, og turte ikke bære henne mer enn noen få meter før på torsdagen.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså... ikke for å mase.... men jeg sniker mest i denne tråden for å se bilder av nydelige babyer og de som er blitt litt større..... bildespam noen??? :innocent:

Og gratulerer med dagen til Heljar!

Sonenbarna :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wed: Prøv å bytte til Hipp sin MME. Og miniform som Marie nevner. Er de harde i magen? i såfall kan litt maltekstrakt (litt!) i melken hjelpe. :hug: Håper du kom deg til legen... *bekymret*

Her har vi hatt en tung natt, var i seng etter siste mating kl 1. Kl 2 begynte hun å gråte - matet henne og fikk henne relativt rolig, hadde nok mageknip for det var mye grimaser og spenninger. kl 4 var det påan igjen, opp og mate mer, massere mage/rygg og i det heletatt - kvart på fem satt jeg i stua i halvmørket og spiste banan med unge hengende i puppen liksom. :lol: Var i seng kl 5 og begynte nesten å grine selv da hun begynte igjen kl 6. Opp prøvde litt pupp, men hun hadde en fryktelig illeluktende bleie så vi stod opp og da hadde hvertfall maltekstraktet løst opp hardheten. Fikk i henne litt nan og kravlet under dyna igjen, ca halv 8 sov hun. Og mirakler over alle mirakler - hun sov til 11! Stakkars Bonden hadde ikke litt lyst til åreise fra meg som nesten var på gråten og ungen som var fryktelig urolig, heldigvis roet hun seg før han dro så han slapp å dra midt i hylskriking. (og jeg begynner å bli en raser på å koke flasker og nan med ungen på ene armen. :aww: )

Lurer på om jeg har veldig lite melk på natta... Hun får nan etter amming og syns ikke hun nødvendigvis spiser mer av det da enn på dagen, men mettheten varer kortere åpenbart.

Og så fikk jeg endelig skrevet litt om fødselen - lite grafisk :lol: Men legger i spoiler uansett :aww:

Begynte på fisketur på søndagen - da vi kom i land hadde jeg ikke sjans til å hjelpe til å dra båten på land og i bilen på vei hjem begynte det å komme noen "gode" tak. Vi var hjemme rundt 19, og da begynte det å komme regelmessige tak, men jeg er jo fryktelig lite glad i sykehus og sånt, så drøyde så lenge jeg turte med å ringe jordmor. Sa fra til Bonden da om at om ikke ting roet seg så måtte jeg ringe, og han ba meg ringe med en gang men jeg ville vente litt til - men for sikkerhetsskyld ba jeg han fore kaniner for meg sånn at om vi måtte dra så var det greit. Fora hunder selv, og da han kom inn fra fjøset kl 22, så ba jeg han ta ut hundene mens jeg ringte - for da begynte ting å gjør vondt.

Avtalte med jordmor å dra dit så vi var der ca 23. Kom inn dit og fikk en sjekk og da var ting helt klart i gang. :D 3-4 cm åpning og reglemessige rier med 4 minutters mellomrom. Desverre er det kun fødestue her, og de tar ikke førstegangsfødende med mindre det er overhengende fare for å ikke rekke å flyttes til nærmeste fødeavdeling. Blodtrykket var fullstendig på tur, men jeg sa i fra at jeg var stressa - og jordmor virket ikke bekymret. Men jeg ble da puttet på en båre og lagt i ambulanse for å fraktes til elverum. Jordmor ble med for sikkerhetsskyld.

Om noen lurte, så er det ikke videre behagelig å ligge i ambulanse med rier. :aww: Men garantert bedre enn å måtte sitte i vanlig bil. Bonden kjørte etter - men fikk beskjed om å ta det pent, og ikke henge seg på ambulansen. Halv tre var vi på elverum, der var det inn for ny sjekk - der var blodtrykket helt nydelig, men de tok full SFsjekk med blodprøve og urinprøve - alt fint. Ny sjekk av åpning og rier, da 6 cm og rier 3 rier på 10 min. Jeg fikk spørsmål om jeg ville legge meg i badekar, så vi byttet rom og vips lå jeg i nydelig varmt vann og klarte å slappe av.

Bonden var på plass rett før halv fire, og vi rakk å småprate litt før det ble alvor. Husker ikke helt når jeg fikk akupunkturnåler, men fikk det, og spørmål om jeg ville føde i badekaret - det hadde jeg virkelig ingen formening om og ingen planer om å ta stilling til. :lol: Men det ble nå slik da. Ting tok seg opp og litt over 6 kom pressrier, og 06.26 var snuppa ute. Med unntak av fryyyyyktelig sliten meg i utgangspunktet som hyperventliterte når ting begynte å gjøre ordentlig vondt, så Bonden måtte sitte med klut foran munnen min så jeg ikke fikk "pusta så mye" :lol: Og at jeg ikke fikk pause mellom riene på slutten pga intenst vondt i magen, så var fødselen veldig enkel og "etter boka". Jeg spurte etter lystgass en gang, men da måtte jeg ut av badekaret og det var fullstendig uaktuelt. Så da kunne det være med hele lystgassen. :teehe:

Desverre var jeg veldig preget av å ha vært konstant dårlig i hele svangerskapet og var fullstendig tom for energi egentlig før fødselen begynte - så etterpå lå jeg i nesten to timer og hyperventilerte og rista og skalv og klarte virkelig ikke roe meg, ikke pga smerter for hadde ikke vondt lenger - men var bare så fullstendig utkjørt. Og kom meg ikke på beina før nesten et døgn etter, alt blodet forsvant fra hodet og jeg holdt på å gå i bakken bare jeg satte meg opp i senga. Da vi skulle bytte rom så var de kjappe med å hente rullestol og trille meg i seng, mens Bonden og baby kom etter. Skiftet ikke min første bleie alene før natt til onsdag, og turte ikke bære henne mer enn noen få meter før på torsdagen.

Jeg har helt klart mye mindre melk på kveld/natt. Merket jo det når hun begynte å få flaske når hun ikke ble mett av bare ammingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt klart mye mindre melk på kveld/natt. Merket jo det når hun begynte å få flaske når hun ikke ble mett av bare ammingen :)

Ah da er jeg ikke eneste, ser nå - ammet og likevel har hun spist 50-60 ml nan. Og er fremdeles våken. :o Tilbyr henne litt til og håååpe på mer enn en time sammenhengende søvn i natt. *optimitst*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...